shanti: Självklart lyfter man publiken, men själva tanken är väl ändå att klacken ska höras utan trumman i bakgrunden? Tycker nog jag i alla fall efter dagens insats vid trumman. Övrig publik får lära sig att hänga med, ändå.
Jag kan inte känna någon sorg över dagens förlust... FBK förvaltade sina chanser... Asplund känns stabil.... Jag skulle inte bli förvånad om Oksa försvinner över viken snart... Sen tycker jag att man ser att laget inte är riktigt ihopspelade... Man hittar inte varandra riktigt än. Svåra komplicerade och misslyckade uppspel i PP. Det kan förbättras. Sen måste man öka tempot i PP... Se och lär av FBK... Dom är inte stilla en microsekund i PP.. Har man bra snurr och rörligt PP uppstår sådana chanser som vid 0-2 målet... Helt plötsligt har försvaret tappat bort en kille.
Jag känner mig inte speciellt orolig. Mandy kommer snart och jag har en halv känning på Gunno... Lite mer struktur och bättre samspel så kommer även målen. Hallin, Crippe och Nielsen kommer snart igång.
(Kalla mig optimist... Men jag tror helt klart på slutspel)
Strindlund: Bagateller! Hur lätt kan det vara, komma upp från gävle, där han trummar i en klack med avsevärt mkt mindre folk än Timrå. Inte van den här klacken... stor eloge tycker jag han ska ha! Allas vår GävleTikare Fanzin =)
Angående trummandet i kvällens match så var det bra vid flera tillfällen. Lagom bas, men ibland något för snabbt tempo. Först ville jag att han skulle vara mer aggresiv, men insåg snabbt att det var perfekt! Min faster uttryckte sig med orden:
"Ibland går det lite för snabbt, men han är jättebraa!"
Stämningen var bra, och framförallt på sittplats där den annars inte är på topp. Kanske på grund av några överförfriskade grabbar på två olika ställen som verkade få lite långtråkigt. För att skapa stämning i hela hallen (eller iaf kortsidorna..) och riva muren på sittplats är mitt förslag att man ger ett tiotal personer uppdraget att sitta en match och pusha för att få med andra i "sången".
Och nu, förstår jag verkligen vad JimmyH mfl menar med att fler basröster behövs i klacken. Skulle höja standarden avsevärt mycket!
Analysen av matchen, överlåter jag till andra, ikväll, igen :)
Hassebo: ja absolut, fanzin gjorde mycket bra ifrån sig under hela matchen. hade bra taktkänsla och styrde upp klacken på ett utmärkt sätt. fanzin du kanske kan slå lite hårdare om du kör någon mer gång, man lyfter med publiken mer då. men det var det enda "kritiken2 jag kan komma med. i övrigt kan man bara säga att vi INTE kan göra mål, INTE spela PP, och har INTE tur med puckarstudsarna. men lite taxi körning ikväll så har jag också glömt allt ;) eller??
tjobba: Ja, Fanzin ska ha en stor eloge. Mycket bra jobbat! Annars så känns det ju rätt surt ang. matchen i eftermiddags. Bra jobbat av TIK hela matchen men dessa uteblivna mål, skulle ju för f-n varit tre poäng!! Även eloge till Johan Asplund som återigen gör bra ifrån sig i kassen! Några bira på det här o lite krog så förtränger man skiten.
Vad hittar vi för positivt i kvällens match? Tja...Asplund, bra igen! Dessutom tycker jag att crippe söderström kämpade på otroligt bra, och förde spelet under korta sekvenser. Men en målskytt behövs..det är helt klart.
Avslutningsbevis. Beröm i massor till Fanzin, som var kung på trumman!!!
DAGS ATT VÄRVA!!. Kvällens match var visserligen en svår match men så här få det inte se ut tyckte gubbarna såg rädda och nervösa ut och vågade inte ge gärnet. Färjestad fick ju göra som dem vill. Så en präglad målskytt tack nån som vågar gö de lila extra.
Dream Team: "Han fick ju bara agera puckmotare för skott som kom långt utifrån. Att han gjorde det bra är det inget snack om. Men Timrå var på tok för omständiga i sitt spel runt FBKS backar. Backar som iofs står upp bra och gör det svårt för forwards att komma in på mål. Men försvarsspelet hos FBK var nog den främsta anledningen till att TIK nollades ikväll.."
Kerstin_k: Vart fan har Koskinen ont någonstans? ljumskarna? knäna? ryggen?
Någonting står inte rätt till med karln. Han är ju fullständigt under isen. Skicka honom genast på en läkarundersökning. Stoppa huvudet hans i en hibnk med kallt vatten, ge han en sup och VRÅLA åt honom att SÄSONGEN HAR FÖR I HELVETE STARTAT!!!!
Jag blir så jävla förbannad när jag ser hur nonchalant han uppträder på isen. Det är under all kritik och fullständigt oacceptabelt!
Allt annat än bänken på måndag borta mot Mora är TJÄNSTEFEL av Lill-Kenta!
Dawidovski: Han fick ju bara agera puckmotare för skott som kom långt utifrån. Att han gjorde det bra är det inget snack om. Men Timrå var på tok för omständiga i sitt spel runt FBKS backar. Backar som iofs står upp bra och gör det svårt för forwards att komma in på mål. Men försvarsspelet hos FBK var nog den främsta anledningen till att TIK nollades ikväll..
Färjestad lät Timrå ha spelövertaget tills de fick powerplay, då small det direkt - två gången om! Sedan bevakade man ganska enkelt två-noll ledningen. Timrå är i skriande behov av MÅLSKYTTAR! Spelare som går rakt på mål och tar avslut. Som det var idag lägger man ner "myror" på mål utan att ha folk som skymmer målvakten. Det håller så klart inte mot ett lag av Färjestads kaliber.
Johan Asplund svarade återigen för en storstilad insats!
Det här är blir en dyster säsong, fast det hade väl varenda jävel kunnat listat ut när man såg laget på papperet. Laget består av 90% utfyllnadsspelare..
Kronblom: Smartast är han säkert, men just nu hänger han inte med och söker för svåra passningsalternativ. Sett till hur Silly Season artade sig så hade jag gärna sett att man tagit tillbaka Lind när man hade chansen. Det hade smakat fågel det.
Frella: Krykov är nog den smartaste spelaren i Timrå. Långsammast? nje, han är lång och gänglig så man blir lite lurad. En sak kan jag hålla med dig om: 1-2 målskyttar sökes
Timrå gör en bra match, men när lägena kommer väljer man istället att försöka göra det snyggt och passa bort målvakten. Sätt dit puckarna istället, man får vara egoist!
Vidare så ger Asplund ett säkert intryck i kassen, där behövs ingen förstärkning i nuläget. Kalle Koskinen borde ta första bästa färja till Finland, får också ta på sig 2-0 målet där han kan få ner pucken ett antal ggr men bara dräller. Magnus Nilsson väger väl ca 100 kg, men använder dem som om han vore gjord av glas. Och Krykov är långsammare än långsammast.
Kerstin_k: Jo jag ser hellre Svedberg på ordinarie backpar än Koskinen. Koskinen är en föredetting, tyvärr. Precis som Krykov, även om Kryckan nu inte är direkt dålig. Backsidan känns väl okej annars. Men jag tycker faktiskt Sanny är aningen överskattad, då gilllar jag Styf och Aalto bättre. Framåt så behövs 1-2 namnkunniga spelare för att sätta lite spets på det hela. Nubben gjorde misstaget att värva alltför många liknande spelartyper
Kerstin_k: Koskinen gjorde en dålig match idag vad jag kunde höra, men de matcher jag har sett med honom i år så tycker jag att han har varit ganska bra.
Vad jag hörde på webbradion så verkade inte någon av backarna vara nå vidare, vissa var bra men, inte många.
Det Timrå saknar är någon som kan trycka in pucken i mål, vi hade hur många chanser som helst idag.
Sen undrar jag varför ingen skickar pucken till Alto som är duktig distans skytt, är han dåligt placerad eller?
RocknRolf2: Haha, har han tvåårskontrakt också? Kanske står på tillväxt eller nått?
Nej, han var grym för två säsonger sedan. Men redan ifjol efter alla skador hade han tappat mycket och han har inte lyckats återhämta sig totalt. Nu är han en större risk än tillgång på planen. Jag blir nervös när jag ser honom på planen nu.
gud: Såg dom två första perioderna på plats i timrå, hade barnen med och minstingen var lite less efter två perioder.
Asplund ger ett otroligt mycket säkrare intryck än Oksa, känns som backarna tycker likadant.
Vi saknar en målskytt, det fungerar inte alls i powerplay, titta på FBK och lär, snuskigt effektivt.
Krykov är långsam, koskinen spelade nonchalant.
Nä nubben värva en eller två målskyttar så är jag inte det minsta orolig för grundspelet ser riktigt bra ut nu...men för tusan vi måste sätta chanserna.
65selander: Det är väl det minsta man kan säga. Hade nog trott att de skulle bjuda mer motstånd än så. Iofs har jag ju inte sett matchen, de kanske bara haft otur. ;)
Hm, på webradion berömmer de Heino ordentligt, men vad jag kan förstå har väl Timrå knappast utmanat honom ordentligt hittills...
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Tänkte bara instämma i att fanzin gjorde ett bra jobb. Riktigt fint drag idag trots underläge.