1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591402 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - FBK 2008-10-11

« · 1073726 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
250kg kärlek: Apselut, ungefär samtidigt som publiken blev förbannad och kämpade som aldrig förr. Först då vaknade laget till kändes det som.
Kommentera

MB:
Okki, har inte kollat in den interjuven, men det är förståligt om Mr Tumba har den utstrålningen.

Jag tycker i och för sig att han har en del ansvar i det som händer på isen, men inte att han skall behöva lämna rodret. Jag tror att dagens match kan kanske stärka laget, vi har skador, kom på is senare. Detta kanske inte har någon betydelse i stort, men ändock.

Håller tummarna ....
Kommentera

73Sjöbba: Själv stod jag där vid perongen och buade ut laget vid 1-4 målet. Det var ett uddlöst och riktigt dåligt lag som jag synade.

Men återstoden av matchen visade moral och jävlaranamma. 

Kommentera

Abron: Jag har väl också mina teorier men inget som jag kan stötta dem på och då inget jag går ut med.

Tyckte Challe såg väldigt trött och uppgiven i intervjuven på ST-webben, förståligt förstås men oroande.

HELVETE......nu kör vi över SAIK.
Kommentera

250kg kärlek: Då känns det som att jag kan fara till varmare länder, för i min värld är en hockeymatch 60min och inte 30min.
Känndes som att laget lika gärna kunnat blivit utbuat vid 1-5 målet.
Kommentera

250kg kärlek:

Håller med till 250 kg....As I wrote on my web....
Kommentera

En riktigt jävla läcker insats av ståplats. Långa stunder var det ett massivt tryck, även från sittplats. Klacken gav aldrig upp, precis som utlovat. Bättre än så här kan man inte begära.

Heder också åt laget som i afton verkligen visade kämpatakter och vilja. De som anser att Timrå gjorde en dålig insats kan fara till varmare länder. Utifrån det lag man ställde på isen gör laget en alldeles formidabel insats. Sista en och en halv period (då klacken verkligen kom till sin rätt) hade Fbk inte ett skit.

I afton såg det mycket bättre ut. I kväll ville vi faktiskt.

Kommentera

Sverige-Portugal...jag var där.
Lider mindre än dom flesta, jag är ju van att se Giffarna spela 0-0...
Är även van att Timrå råtorskar, hemma och borta!

Man är vaccinerad, liksom!
Kommentera

MB:

Fundera på vad detta kan ha orsakats av? Dom sista raderna du skrev.

Jag har inte svaret, men kanske en tro!

Nu skall vi inte måla den där fa,, på väggen, jag tycker nog att med den uppställningen man idag hade får man vara nöjd när motståndarna är två, FBK å Persson.
Kommentera

Per HApps: Absolut....men det måste finnas som sagt en rejäl grund att stå på, alltså ett ytterst stabilt slutspelslag.
Kommentera

Abron:
Om du nu är ett sånt klockrent klubbdirektörsämne tycker jag att du skall ta kontakt med Christer Ericsson.

Vidare så ställde jag en fråga, kanske du kan vara så artig att svara på den då det verkar vara en viktig synpunt från dig.

Men förklara gärna ditt resonemang kring plastkorten och kopplingen mellan dom och A-lagets prestationer ute på isen, för jag får inte ihop det.

Kommentera

Sune: Jag är hyfsat sansad och positiv, men detta ser jävligt mörkt ut.....jäkligt svårt att vända en sådan här trend i starten av serien. Backe har haft det tufft, det kan sitta i hela säsongen tyvärr, jäkla skillnad att vinna en massa matcher och sen hamna i en svacka, det är normalt, men nu startar vi svackan tidigt, för dåligt självförtroende direkt, nyförvärven är dåliga, måste säga att det är en konstig strategi av Timrås ledning i införskaffande av nyförvärven kontra de vi förlorade, tog också lång tid innan Nubben ersattes av ledningen, speciellt tiden för förhandlingar mm är som störst fanns ingen sportchef.
Kommentera

MB:
TJ har visioner, dom kan man ju ha hur många man vill. Och skall ha, annars kan han kliva av omedelbart.

Kommentera

Per HApps:

Kan kanske vara trånghuvad på riktigt, men blanda in Thomas J med Jan Söderström är du jävligt snäll, suringen var den man som lyckades få Timrå på fötter, de två spelar icke i samma division.

Men jag lägger på minnet, att om man har betraktelsesätt på ledningen så blir det ett rama skri bland några här på H.S, inte att jag hade en del andra förmenanden, notabelt. Men jag tror det beror på att det samman kopplas med att om man har en del destruktiva åsikter om T. J å kompani, så är man automatiskt ishalls flytt antagonist.

När det gäller Nobba, så kanske vi absolut int eskall nämna hans namn i samanhnget, han var den person som stöde att ståplats icke skulle finnas, minns du inte det??????
Kommentera

MB:
Det har du helt rätt i, jag tycker att man lägger ner arenadebatten till efter säsongen, och fokuserar på att åtminstone slippa kvalserien.

Tyvärr har vi inte ett elitserielag för tillfället. Fick jag redan på vem som scoutat Dennis och Skog skulle jag personligen sparka denna i arslet.

Kommentera

MB:

Det kommer gå riktigt illa för Timrå i år, vi kan faktiskt åka ur. Tror tyvärr inte alla har förstått allvaret i det hela än ....
Kommentera

1 30 Dahlberg, Nicklas SAIK 10 6 362:25 180 8 1,32 172 95,56 2
2 50 Gustavsson, Jonas FBK 8 6 354:02 158 8 1,36 150 94,94 2
3 25 Markström, Jacob BIF 10 7 420:46 221 12 1,71 209 94,57 2
4 39 Bjurling, Björn SSK 10 9 556:35 333 22 2,37 311 93,39 0
5 40 Holmqvist, Johan FHC 10 10 580:24 296 27 2,79 269 90,88 0
6 1 Liv, Stefan HV71 10 8 478:03 222 22 2,76 200 90,09 0
7 35 Myllyniemi, Jere RBK 10 8 442:50 222 22 2,98 200 90,09 0
8 95 Törnqvist, Gusten LHF 10 9 500:33 226 23 2,76 203 89,82 0
9 40 Henriksson, Daniel LHC 10 7 422:22 175 18 2,56 157 89,71 0
10 39 Ridderwall, Stefan DIF 10 9 511:12 222 23 2,70 199 89,64 0
11 60 Krizan, Karol MODO 10 8 487:30 203 22 2,71 181 89,16 0
12 31 Backlund, Johan TIK 10 10 570:09 286 36 3,79 250 87,41 0
13 38 Divis, Reinhard
Kommentera

Per HApps: Sen ska man komma ihåg att det är en jäkla skillnad på att bygga upp något, som det naturligtvis gjort jäkligt bra, men sen ska det förvaltas och utvecklas, det inte samma sak. TJs vision att man skulle ta ett steg ytterligare denna säsong stämmer väl inte just nu.

Historien visar ju att lag med sådan start Timrå haft denna säsong, kommer att ligga kvar där de är och kriga om strecken, och det är inte slutspelsstrecken man snackar om nu hela säsongen. Om det är ett ytterligare steg i utvecklingen fattar jag inte vad han menar, vi spelade semifinal ifjol.

Men TJ menade kanske nya arenan och läckra loger, för laget har han inte satasat på i år i alla fall.
Kommentera

Abron:
Är du dum på riktigt?

Det är tack vare sådana som just Thomas Johansson, Rolf Norrbom, Janne Söderström och Lasse Backlund att vi är i Elitserien. Men tydligen är du för fördomsfull för att fatta det, och det är jag den första att beklaga.

Men förklara gärna ditt resonemang kring plastkorten och kopplingen mellan dom och A-lagets prestationer ute på isen, för jag får inte ihop det.

Kommentera

Kerstin_k: Jag skulle nog vilja placera in den här förlusten under kategorin: "BEDRÖVLIGT försvarsspel"...
Kommentera

Vad blev det nu 5:e raka förlusten? Tungt, givetvis. Men jag skulle nog vilja placera in den här förlusten under kategorin "Nytta förluster".

Varför? Jo. Innan den här matchen har ju spelet sett bedrövligt ut, spelarna har säkert hängt med huvudet och känt att skadorna har varit många och tunga. Att det på nått sätt har varit en ursäkt att inte göra sitt yttersta. Idag spelade man bedrövligt mot ett effektivt Färjestad i 1½ period, sedan reste man sig oerhört. Samtliga spelare började åka skridskor, tog tag i försvarsspelet över hela banan och man var så nära att hämta igen ett hopplöst underläge. Idag såg spelarna att det faktiskt går att spela hockey trots att man saknar många spelare så länge alla hjälper till. Förhoppningsvis lär man sig det och tar med sig det till nästa match och börjar den som man avslutade den här.

Nu ska gudarna veta att Färjestad säkerligen slog av på tempot efter 5-1 och spelade mer säkert. Men icke desto mindre gjorde Timrå en makalös upphämtning. Det blev ett jävla go i laget helt enkelt efter det att Åkerlund klev in. Man knöt näven och jobbade för laget.

Ska bli spännande att se om Åkerlund startar mot SAIK eller om man väljer att matcha Backlund igen. Jag tror nämligen att det är möjligt, att ledningen vill stärka hans självförtroende.

Wandell och Päjäärvi grymt bra!
Kommentera

Dallas: "-Gurra-" heter han på Hs tror jag:)
Kommentera

Abron:
T Johansson respass för länge sedan? Som jag ser det är han en av de viktigaste personerna bakom resan som TIK gjort sedan början av 90-talet.
Kommentera

Publiken var KANON i kväll !!! Klacken var MER ÄN KANON i kväll !!! MEN MATCHEN,s BÄSTA, VAR HAN SOM TRUMMADE !!! Vilken kille. TACK.
Kommentera

Abron:
Vad håller du på med?
Ta ut din besvikelse på annat sätt än att grundlöst påstå att supportrar är bättre eller sämre beroende på var de bor.
Kommentera

Abron:
Kul att du noterade att merparten av åskådarna som gick var från Sundsvall, verkligen.

Sen är det väl skitsamma var dom kom ifrån, tror säkert att dom har betalat inträde.
Kommentera

Abron:

Hur fan hann du notera att merparten av de som lämnade arenan var från Sundsvall?
Kommentera

uhahl:

Börja med att flytta bort divan Jonte Hedström, han kan börja vaska guld i Boliden. Han förstör mer än han tillför, har sett hans attityd på isen under något ispass, bedrövligt.

Sedan är det slipps nissarna från stan som borde fått respass för länge sedan, typ T Johansson som verkar ha mer intresse av att visa plastkort än hur stämningen är i Timrå IK.

Challe är grön å oerfaren som tränare, men jag tror att han och laget kommer gå stärkta ur det här om föreningen gör saker å ting på ett korrekt sätt.

Idag tycker jag djävligt synd om grabbarna, satans så illa det blev med ut visningarna, å när delar av publiken lämnade hallen var det riktigt dj, illa. Men jag noterade att mer parten var från södra delarna av Medelpad, nämligen staden Sundsvall.

Klacken var kanon å dessutom publiken som var kvar till the bitter end.
Kommentera

73Sjöbba: Du är inte ensam....om det kan vara till någon tröst, förmodligen inte.
Kommentera

Satan vad Gurra trummade på idag;)
Kommentera

Lance Ward?
Kommentera

Massa skador hit och dit *suck*

E Andersson och Samuelsson hade strax över 5 minuters istid tillsammans.. Man kan ju undra varför dessa inte får spela mer som en avlastning, men aja, Challes problem och inte mitt!
Kommentera

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

uhahl: Om han är billig så. Vad gjorde han i Mora? 8+16=hyfsat. Sen är han ju rightare också, det är ju bra med en till rightforward.
Kommentera

ante08: Hoppas jag med....
Kommentera

Man blir ju förbannad......
Kommentera

Toni Dahlman borde väl vara en förstärkning då han nu lämnar Mora och ny klubb address saknas.
Kommentera

MB: tycker Åkerlund borde få chansen på måndag. Också tyckte att han spelade bättre än Backlund iallfall. Må bästa lag vinna på Måndag.
Kommentera

dr-nix: Självklart saknar jag Riku Hahl men Tom Wandell är bättre offensivt. Och så har ju inte Riku haft det så bra i sin nya klubb, som också var och nappade på Tom Wandell men har gick ju till oss, och det kan ses som lite plåster på såren:)
Kommentera

ante08: Ha ha ha, vad är du rädd för, backarna slänger ju damväskor, tacklas inte, bjuder in till målchanser, det är målbuffé på måndag i Timrås försvarszon, kanske kan Åkerlund (om han får chansen) stänga köket (målet). Välkommen.
Kommentera

Cartman: Hahl han kunde teka täcka upp bakåt och var hyggligt bra framåt kanske därför vi suger i boxplay.
Hahl saknas
Kommentera

Cartman: Lägg av, Hahls höll jävligt hög klass som defensiv center det gör knappast Wandell. Han är ersättare till Regin och han har imponerat men Hahl saknas.
Kommentera

The Fat Bastard: tycker några av era backar. Får ta på sej några av målen iallfall.
Kommentera

Vill också säga att Tom Wandell är årets klipp :) :) :) :).......Vem fan är Riku Hahl???;)
Kommentera

dr-nix:

Med Pärssinen borta ur leken och med backbrist så bör det bli minst 2 nya i alla fall.
Kommentera

MB: nästa steg ja vi är ju på kvalserie plats just nu, just det KVALSERIE plats eftersom tabellen intill inte tar hänsyn till inbördes möten så SSK ligger före.
Kommentera

MB: hoppas vi inte får sota för det här på måndag nu.
Kommentera

The Fat Bastard: tre spelare kommer naturligtvis inte värvas, men en back tycker jag man kan värva iaf.
Kommentera

Blizzard: Ja va fan...man är ju ett Timrå-fan, vad är att vänta.....Pinas ska man, i ca 7 månader.
Kommentera

dr-nix:

2 rutinerade backar och en rutinerad forward måste värvas nu!
Kommentera

« · 1073726 · »