andyo: det är ju bara:
"Det bästa hade varit om han fått jobba lite mer för nollan, men en nolla är alltid en nolla."
Finns det mindre nollor än noll?
andyo: var det runt 30 skott mot Backe, inget mål?
Var det cirka 30 Timråskott mot motståndarmål, sex inne...
"Det bästa hade varit om han fått jobba lite mer för nollan, men en nolla är alltid en nolla."
Pajasuttalande!
Simmalugnt skrev:
"Men det känns som att de senaste dagarnas debatt har blivit någon slags brandfackla för alla Backekramare om hur mobbad deras idol är."
Absolut inte. Däremot handlar det att stå upp för dem som blir orättvist behandlad, som i Backes fall. Jag respekterar att Backe inte får förlängt p.g.a. att han inte håller den klass föreningen ställt. Jag köper att andra omständigheter råder. Men jag kommer alltid att stå upp och ta avstånd från allt sånt skit (som mikenomad ger exempel på) om det så ska bli det sista jag gör i mitt liv.
Backe har aldrig varit min idol, men allt skit som författats om honom den senaste tiden kommer jag, med näbbar och klor, att förkasta.
mikenomad: Tack! Sådant du klippt ut och kopierat är så in i helvete lågt att man blir mörkrädd.
Och precis som du säger är detta bara en del av den kritik Backe fått utstå. Det finns mer, och mycket värre.
Jösses!
andyo: Jag har inte för avsikt att berätta vilka som borde skämmas eller inte. Jag är övertygad om att dessa personer känner det själv och ställer sig i skamvrån självmant. Jag vet inte ens själv vilka, bara att det finns dem som har uttryckt sig olämpligt.
Jag har också varit väldigt kritisk till Backlunds insatser, främst under säsongsinledningen. Det var riktigt dåligt många gånger och jag var riktigt rädd inför fortsättningen. På senare tid har dock Johan lyft sig (där är vi inte överens, antagligen för att vi ser på hockey på olika sätt). Jag vill inte på något sätt utmåla mig som någon proffstyckare, men jag ser en hel del matcher både i NHL, ES, Ryska ligan och Alperna. Och det vill jag säga: det är få målvakter som lever upp till det allmäna epitetet hos Timrås fans på hur en målvakt ska agera. Mura igen målburen hade kanske funkat om det funnits i praktiken. Backlund ÄR en bra målvakt!
Jag har aldrig haft för avsikt att locka fram dåligt samvete hos någon utan meningen har varit att skapa förståelse för att det som skrivs här kommer väldigt många människor till del. Man må tycka vad man vill, man får kritisera hur mycket man vill, det är en del av demokratin. Men man måste ha konstruktiva svar på sitt neggo när man ställs till svar, annars faller allt pladask.
Ditt sista stycke tycker jag Backlund lever upp till idag. Han spikar igen och visar absolut inga känslor alls efter slutsignalen. Ett bevis så gott som något.
Yellowcard: Jag har inte personligen pratat med Backlund men en god vän till honom sa att han var rejält nedstämd efter förlusten mot Modo. Han tog på sig två av målen som han själv ansåg att han hade kunnat tagit. Han förlorade matchen med sina misstag, så sa han själv.
Det som han tog mest illa vid sig efter förlustmatchen var alla grova påhopp som han fick utstå. Han tycker själv att spelet stämt bättre och bättre och när han gjorde en - i hans ögon plattmatch - så var tvivlarna snabb att ge svar på tal.
Sånt tär enormt på psyket. Även om jag också tycker, som så många andra att sådant får man ta om man är en elitspelare, så finns det gränser. Att jämföra Backlunds insats med att han gjort detta eftersom han är klar för Modo, är lågt, rent pinsamt. Jävla dagisfasoner!
Oerhört starkt av Backlund att kliva in i denna match och dominera (håller man nollan så är man dominant). Oerhört starkt av honom att låtsas orberörd då han i själva verket hade fått revansch på alla tvivlare.