1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590379 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - FBK 2009-11-14

« · 1200753 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - FBK 2009-11-14
Sen så kan väl Skogs sköta TIK:s mellansnack farmöver, han är betydligt trevligare att lyssna på än en tvär Challe.
Kommentera

T T: Vi som sitter på den kortsidan hörde tydligt att det blåstes så där är det nog inget snack.
Kommentera

Henning: Inget ont om Styf men det kändes fan så mycket säkrare med Gabriel där bak faktiskt...
Kommentera

Bergius: Jaså, jag trodde att det bara var en linjeman kvar. Då är det väl inget snack om saken antar jag.
Kommentera

T T: hehe ;-)

Appropå avblåsningen så säger Challe på Presskonferens ca: 02:55 in i klippet att det var blåst :)
Kommentera

T T: Hörde inte heller men det kändes väldigt avblåst. Huvuddomaren står ju kvar i Timrås anfallszon och hade blicken på vad som föresegick där.
Kommentera

Blizzard: Jag först? Jag tycker jag är tvåa jämt på sånt där.      :)
Kommentera

Bergius:

Håller med, fransmannen visar vilja och ett jäkla engagemang utan dess like, precis vad vi behöver, hjärta!
En annan femma att han faller ur ramen vissa matcher som idag kanske men senaste 3-4 matcherna har jag börjat gilla honom mer o mer.
Sedan är det ju Challe som coachar och han ska även se till att förvalta fransmannens kunskaper i rätt lägen.

3 pinnar idag och kommande vecka bör ge åtminstone 6 pinnar sedan är vi med i racet igen o då är inte ens halva serien avverkad ännu.
Kommentera

Rätta mig om jag uppfattat fel men var inte situationen vid FBK:s "2-0" snarlikt målet vi fick godkänt när Sonnie retroaktivt blev utvisad för hög klubba? Huvuddomaren missar och linjeman tar i efterhand. Jag hörde ingen pipa i alla fall.
Kommentera

Vilket jävla gnällande på Måns, visst ha fixade två PP åt Färjestad, men han höll på att fixa en assist också. Så jävla kass är han inte, men tydligen måste det gnällas på någon. Tidigare var det Skogs.

Tack förresten till dalakarlarna idag som fixade två mål och därmed en seger.

Skogs gör det bra som åtminstonde vågar skjuta, han missar mest men någongång så går de in i alla fall. Mäkiaho minns jag också som en kille som sköt mycket mot mål. Mer sådant, till slut går de in.
Mäkiaho förresten, inte någon ur Färjestad hade vågat tacka honom, frågan är om någon i hela elitserien hade vågat, han var ren jävla granitvägg. Till skillnad mot många andra tikare så flög han inte som en lovikavante.
Kommentera

T T: Du ska alltid vara först ;-)
Kommentera

söder över: det ska även vara procent-enheter ;-) (gissar jag på). Annars är en ökning på 6% väldigt lite :)
Kommentera

söder över: Du kanske t.o.m. menar procentenheter?         ;)
Kommentera

Laken: Klart det ska hängas ut spelare. Men inte franmannen. Vad har man egentligen för förväntningar på en fransman? En som däremot håller riktig Hedström-klass är #17. Säsongens sämsta värvning av vad vi hittils sett.

Kommentera

söder över: procent ska det vara inte poäng...
Kommentera

Henning: Rappt och snabbt klippt reportage! Kanon!
Kommentera

Skarin: Skogs är ju ett rätt farligt vapen i offensiven! synd bara på hans så förbannat slarviga uppspel! jag är utav uppfattningen att timrås pp skulle öka effektiviteten med minst 6 poäng om man laddade på med lite ordentliga slagskott isst för dragskott på första bästa motståndare. jag tycker ändå att man försöker hitta till backskott men när sista passet kommer 5 dm för långt fram eller för långt bak går det ju inte att klippa till direkt...

allt ser ändå lite bättre ut nu än för 3v sedan å med självförtroendet på väg upp kan det nog blomma ut lite i timrå fram över!
Kommentera

Laken: Vissa är aldrig nöjda :)

Hynning har varit bra på sistone, men det skall lik förbaskat gnällas.

Sonneberg är värvad som en energispelare som skall jobba hårt. Han gör det samt en hel del poäng, men det skall lik förbaskat gnällas.
Kommentera

Henning: Haha Åkerlund var bäst i inslaget :P
Kommentera

Olle: Instämmer! Förstår inte hur vissa orkar hänga ut enskilda spelare när vi precis slagit serieledaren inför denna omgång...
Kommentera

En av de bättre hockeymatcherna jag har sett på länge.
Se eftersnacket, bland annat med en jublande glad Elias Granath och en lätt förvirrad Åkerlund, på ST.nu (eller via länken nedan). Hör gärna av er med kommentarer och tips.
Kommentera

T T: Måns gör väl inte någon av sina bästa insatser men ikväll ska man fan vara nöjd! Vi fick ju se några saker som vi inte är vana vid. Vi vände ett underläge till vinst, Vi lyckades hålla en uddamålsledning över en hel period och vår målvakt storspelar. En riktig kämparinsats och för första gången på rätt länge är jag riktigt jävla stolt över grabbarna.

Sen som någon redan varit inne på så kan man ju bara imponeras av vilken moral som finns i FBK, jag trodde aldrig att vi kunde stå emot i en hel period.
Kommentera

The great one: Hynning har handlederna och en ganska bra blick men slarvar alldeles för mycket.Måns har inga handleder alls men han tar kampen men det räcker inte på långa vägar!
Kommentera

The great one:

Sedan var det skönt att slippa se Sanny i FBK tröjan. Jag vill enbart komma ihåg honom som nummer 8 i rött och vitt.

Bagarn tänkte jag inte på.
Kommentera

Långben:

Hynning är långt i från min favoritspelare. Han´är så slö. Hans kroppspråk signalerar inget engagemang. Han ser helt enkelt ut att ha tråkigt.

Fransmannen är en mycket sämre spelare än Hynning men han visar engagemang i alla fall.

Nu har ändå Hynning bättrat sig senaste matcherna ska sägas. Lite mer glöd och kämpa, men långt ifrån hans lönebesked.
Kommentera

Varför åker inte Måns och byter när han tappar klubban? Han är ju i rörelse mot båset när det händer men istället vänder han. Jag kan inte begripa hur de tänker ibland, det är inte bara han som gör så.
Kommentera

The great one:

Haha typiskt Anger,finns en del liknande episoder att förtälja om när han spelade i BIF också...
Speglar han sej fortfarande i plexi?
Kommentera

The great one: Då är man duktig att snacka.       :)
Kommentera

T T:

Det var även det målet Sonnenberg fick 2:a ass på...
Kommentera

I avdelningen för flosklerleveranser samt onödigt vetande tar jag till orda och levererar följande,

Sådär, nu har vi spelat 19 omgångar.
Ge oss 19 poäng så LEDER vi Elitserien.

OK, inte så troligt men så har inte Timrå IK för vana att vara där heller.
Timrå IK skall komma under ifrån och vara en riktigt farlig motståndare att möta i slutspelet. En sådan som "ingen vill ha" när det väl är dags att välja motståndare för de fyra första.

Det är 36 omgångar kvar att spela om innan dess. 108 poäng!!!

Så som tabellen ser ut nu så ligger Timrå IK fortfarande på kvalplats efter denna seger men,

2 poäng ovanför ligger lag som nu skulle ha fått "tidigt sommarlov".
5 poäng ovanför ligger lag som nu skulle se fram emot att lottas i slutspelet.
10 poäng ovanför ligger lag som nu ser fram emot att välja i denna lottning.

108 poäng kvar att delas ut, och Timrå IK slog i afton Elitserieledaren.

Bara en sådan sak.
Kommentera

The great one: Anger försöker väl dryga ut studiebidraget.
Kommentera

Jag ser nu att Rahm bjuder på segermålet. Han kunde lätt ha rakat åt sig pucken och blockerat. I stället väljer han att hålla igång spelet och skickar den i gapet på Corso. Tack för kaffet.
Kommentera

Långben: Skärp dig!
Kommentera

Skarin:

Sjukt sugen Anger var att få cred på Skogs mål. Visade direkt att pucken tog på hans byxor och slog med handen 5-6 gånger. Sedan åker han för att hämta priset som matchens första målskytt. MEn vänder när han hör Skogs namn ropas upp.

Laget framför allt eller?
Kommentera

Även om Styf inte rosat marknaden direkt så behöver vi våra backar. Ett lugnande besked berättar att Styf inte har någon fraktur på benet.
Kommentera

The great one:Hynning ser ruskigt otränad ut viker ju ner sig så gott som alltid när det vankas sargspel med puck!Anger hur kunde det bli Timrå!Starkov upp med han till Boliden,Måns åker också med dit upp!
Kommentera

The great one: Foten är inte bruten i alla fall.
Kommentera

Martin Sonnenberg gör ingen stor match, men han har gjort 8 poäng på 9 matcher. Det är helt klart godkänt.
Kommentera

Skogs har ett förbannat bra skott! Nu gäller det både för honom själv och laget att inse det och försöka hitta lösningar att få honom till skott så ofta det bara går.

Han är värd ett par baljor till. Ramträffsmannen. Fortsätt skjut!

Kommentera

Ambroo:

Snacka om att Lee Goren är respektingivande. Ingen i TIK vågar stå upp mot honom. En sådan spelare saknar jag i TIK. En polis som även kan göra poäng.

Ett exempel är när Styf blir fullständigt överkörd av Goren framför mål. Styf kliver upp efter ett tag och klappar Goren på axeln, vill liksom vara kompis. Snacka om att vika ner sig.

I stället för Hynning och Anger skulle vi haft 2 st stora brunkare som tacklar allt och alla och står upp för sina medspelare.

Sedan måste jag säga att FBK alltid är redo för match. Alltid proffesionella.
Hela klubben genomsyras av att man alltid ska vinna. Så vill jag också att vi ska bli.
Kommentera

T T: Kryddat med en enorm tur. Mjo, det är livet det.
Kommentera

Laken: Jag njuter av reprisen på C+. Det finns inget skönare än uddamålsarbetsköttasegrar.
Kommentera

Snacka om dramatik. Skönt med lite medstuds för en gång skull. Vi lever!

Och till er som inte begriper har Granath varit vår topp 3 back under en lång tid nu. En mycket bra värvning det där.

Kommentera

RTS: Måns är utomjordiskt dålig. Nästan sämre än serien V i sina värsta år.

Jag förstår fortfarande inte matchningen av vissa. Förutom paret du nämner så kan jag inte ta Starkov i BP och inte heller att Pärra får ca 10 sek. i PP. Det finns mer, men nu blev det trots allt tre poäng, dock efter en STOR portion tur, så man ska väl inte klaga alltför mycket.
Kommentera

Länk (för er som njuta igen!).
Kommentera

zaccodog: Det måste givetvis in nån, gärna två, men så vitt jag vet så är man inte i kontakt med vare sig agenter eller spelare.
Kommentera

The great one: Sant!! Intressant att se att just dessa var de som tog tag i spelet när det såg som värst ut i tredje.

Mps prestation som du nämner var en fröjd att skåda.

Kommentera

Laken: Japp.. och som artistspelare så bör man kunna kräva betydligt mer av honom. En sådan spelare ska leda och dominera... Och det klarar han inte!
Kommentera

Säger bara Magnus Pääjärvi-Svensson, fantastiskt insats när han tar pucken i egen zon och ända ner till FBK:s dito. Publiken stod upp applåderade! Fantastiskt.

Sebbe Erixon, Granath, Lander, Pääjärvi. Det är ni som är ryggraden nu!
Kommentera

Ambroo: Sant som vanligt, Lander o Skogs var också kanon. Caslava var bra.

Måns bedrövlig, riktig riktig dålig.

Måns o Starkov i samma kedja höll på straffa sig fler än 10ggr.

Kommentera

« · 1200753 · »