1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590400 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - FBK 2009-11-14

« · 1200543 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - FBK 2009-11-14
Gud vad skönt. Gör vi vad vi ska nu nästa vecka så är vi över strecket igen.

Åkerlund vinner matchen åt Timrå. Sista perioden var VM i missade målchanser, för båda lagen.

Granath bäst på isen av utespelarna. Kul!
Kommentera

4 poäng nästa vecka - minst!
Kommentera

RocknRolf2: Håller med! Den killen Leksandsoraklet Mattias-74 var överlycklig att bli av med. Killen växer för varje match han gör och är den som jag tycker har överaskat mest positivt sett till en antaglig prislapp. Men men, Mattias-74 fick ju den erkänt fysiskt starka Lotvonen. Han har ju tokdominerat i Leksand hittils.

Starkt jobbat idag!
Kommentera

Fan satt med hjärtat i halsgropen hela 3:e

Sånt där är fan inte bra för ens hälsa. Satan så viktig seger. Men vi måste kunna vinna på bortaplan också...

Kommentera

Granath visar pondus och tyngd i försvaret ikväll!Starkt jobbat också av laget att hålla imot Fbk i tredje...
Kommentera

Idag hade Timrå IK turen på sin sida vilket dom har jobbat ihop genom denna säsong. Starkt att vinna mot FBK. Enorm kämparinsats!
Kommentera

Men nu skulle jag vilja veta: RED DEVILS, vad tycker du om fransosen Maunier? Svara ärligt ;o))))
Kommentera

Nr:10 är den sämsta spelaren som någonsin spelat i Timrå IK, den som säger något annat ljuger...

Han höll på att förstöra hela matchen igen med sina idiotiska utvisningar, det kan inte bara vara slumpen att han drar på sig utvisningar hela tiden.

På hela säsongen har han gjort 2 bra matcher, resten har varit helt under isen. Vad ser Challe hos denna sopan, han är inne på isen i tid och otid, powerplay som boxplay. Varenda byte han gör är över 1minut ofta upp emot 2 minuter. Skicka denna fransosen till Modo och vi kan ta vilken spelare som helst utav dom, en bytes affär vore fint.

Granath var grym idag likaså Axelsson, roligt att se formationen med 91,51,17.

Skönt med en riktig kämpa insats, så mycket som Timrå slet i sista perioden har dom inte gjort sammanlagt på hela säsongen...

Kräver fortfarande att Challe lämnar truppen.
Kommentera

Forza Timrå. Riktigt skön kämpa-seger idag!
Nu gäller det att börja plocka lite pinnar på bortais också.
Kommentera

Timrå KÄMPADE till sig denna seger - så ska det se ut!

Åkerlund uttalad förstemålvakt nu. Allt annat är tjänstefel av Challe!

Erixon, Lander, Pääjärvi och framför allt Granath riktigt bra idag!
Vart är alla ni som sågade Granath innan ni ens sett honom spela...?
Kommentera

Moffsing:
Fransosen är tragisk, att han spelar i Timrå IK är ytterliggare ett bevis på att scoutingen är under all kritik.
Kommentera

RED DEVILS: Så dålig är inte Meunier!
Kommentera

Laken: Är inte någon fantast av Meunier, men att han skulle vara den sämsta spelaren i Timrå någonsin är väl att ta i.

Hursomhelst, ny match den 17 mot SSK. Dax för säsongens första bortaseger, kanske?
Kommentera

Per HApps: Svårt att sätta tänderna i den killen. Han kämpar något jävulskt, det syns att han vill mycket. Tyvärr är det för mycket vilja och för lite hjärna mellan varven. Då ser det ut som det gör. Jag tycker nog att han har rätt inställning och faktiskt är en injektion. Däremot bör man välja tillfällena man ställer ut den mannen på isen.
Kommentera

På Torsdag kväll kan vi , med lite flyt , vara på plats 9 . Inte så illa det kanske.
Kommentera

En kväll som denna är jag till och med överens med "Virus":

"– Spelarna jobbar kopiöst för sin klubb och för "Challe", säger Canal Plus expertkommentator Hans "Virus" Lindberg."
Kommentera

250kg kärlek:
Det jag saknar är en grisspelare med hjärta och hjärna. Just nu är TIK en besättning av lättviktare. Det behövs några tungvikater åxå.....
Kommentera

Per HApps: Anders Huss!!!
Kommentera

Laken:
I kväll var Virus riktigt nyanserad. Han var helt ok att lyssna på :)
Kommentera

Andersson: Slipper vi spela kval så är jag mer än nöjd.

Tre toppar idag:

Åke
Granath
MPS
Kommentera

Laken: Meunier värvades som andra center till laget och han skulle vara så himla bra. Om man ställer insatsen på isen i paritet till vad som utlovades så är han ivarje fall den största floppen genom tiderna i TIK. (super forwarden med revbenet borträknat. lol).

Nu ligger nr:10 på andra plats i utvisningsligan och finns inte ens med på topp 10 vad det gäller poäng ligan. Och ifall man räknar med hur ofta han har fått spelat i PP så är det ett totalt bottenbetyg. Det är väl bara matchen mot Skellefteå som han var riktigt bra.

Tror även om man skulle kolla upp statistiken i ST att han ligger i botten vad det gäller spelar betyg, trots relativt mycket speltid.

Idag så var han ju en total katastrof på planen, att inte Challe bänkade honom fattar jag inte, visst han jobbar och sliter men det händer inte ett dugg, förutom någon utvisning ibland. Han var även delaktig i den första klara målchansen som FBK fick efter 30sekunder, och för att inte prata om hans tekning när FBK gjorde mål...

Jag tycker vi skickar denna spelaren till något annat lag, han är ju inte direkt gratis heller. Challes super värvning.

Bort med fransosen och ta hit Bremberg.
Kommentera

Jag tycker inte Måns är så dålig som en del säger, däremot så har jag väldigt svårt att se det som är bra med Anger.

Positivt i dag (förutom själva arbetsinsatsen och tre poäng) var Åkerlund och Granath. MPS blev bättre och bättre också.

Kommentera

Per HApps: Det har jag sagt hela tiden. Jag tar hellre en spelare som orkar ta fighten överallt på banan och som har smartness i sitt spel framför en spelare som hittar målet. I min lilla bubbla jag lever i inbillar jag mig att vi har spelare som kan sätta pucken i mål men saknar energispelare som får övriga spelare att explodera.
Truppen som sådan är inte så bedrövlig som tabelläget ger sken av, däremot saknar vi ett par spelare som kan lyfta och ta fram det lilla extra hos de spelare vi har. Och där, precis som du säger, skulle en riktigt smart "gris" göra mycket.
Kommentera

Hälge: Kvällens höjdare för mig var soloåkningen i tredje som tände hela hallen.
Kommentera

250kg kärlek:
Har inte Manderville någon lillebror ;)
Kommentera

RED DEVILS: Bort med Sonnenberg och ta hit rn ny kanadick! Han åker mest omkring och lallar bara..
Kommentera

RED DEVILS: Fel. Fel. Fel!

Gabriel Karlsson värvades hit som andre-center (Corso förste).

Du tar inga små ord i din mun när du påstår att det är "den sämsta spelaren som någonsin spelat i Timrå IK". Vilket givetvis är ett horribelt uttalande!

Bremberg är en "glidare", jag vill istället värva mer karaktär till laget.
Kommentera

JD: Ja, den var fin.
Kommentera

McCarton: Sonnerberg var blek idag men tidigare matcher har hans insats varit riktigt bra!
Har du koll på antalet spelade matcher och poäng för Sonneberg...?
Kommentera

RED DEVILS: Jag betvivlar att man värvade honom som andracenter, nej såhär tänkte man nog:

1: Corso

2: G.Karlsson

3: Meunier

4: Samuelsson/Lander

Kommentera

Ambroo: Vad händer under J-VM när två av våra bästa spelare är borta?
Kommentera

Sonnenberg ska det stå nedan, sorry!
Kommentera

Laken: små ord eller stora, jag tycker fortfarande att han är det sämsta jag någonsin sett på en hockeyplan. Jag mår illa varje gång han är på isen.

Men om han nu var andra eller fjärde center, så kan jag väl erkänna att jag har fel där, men i övrigt så är ju ordet fritt, och jag klarar inte av att se den mannen på isen.

Men det är väl så att har man hittat ett "hat" objekt så stirrar man sig lite blind på den spelaren.

Karaktär, jo vi såg ju hur det gick med den värvningen i fjol. Challe förstörde Mäkiaho totalt och skulle göra om honom till en spelare istället för att ha honom som en karaktärsgubbe. Förvisso kunde han inte åka sridskor heller.

Men helt klart skulle vi behöva en ny Manderville, och Sonnenberg är absolut ingen sådan spelare. Så där borde vi nog lägga lite slantar på att hitta en sådan spelare som kan dra med sig hela laget.
Kommentera

Ambroo: Sant som vanligt, Lander o Skogs var också kanon. Caslava var bra.

Måns bedrövlig, riktig riktig dålig.

Måns o Starkov i samma kedja höll på straffa sig fler än 10ggr.

Kommentera

Säger bara Magnus Pääjärvi-Svensson, fantastiskt insats när han tar pucken i egen zon och ända ner till FBK:s dito. Publiken stod upp applåderade! Fantastiskt.

Sebbe Erixon, Granath, Lander, Pääjärvi. Det är ni som är ryggraden nu!
Kommentera

Laken: Japp.. och som artistspelare så bör man kunna kräva betydligt mer av honom. En sådan spelare ska leda och dominera... Och det klarar han inte!
Kommentera

The great one: Sant!! Intressant att se att just dessa var de som tog tag i spelet när det såg som värst ut i tredje.

Mps prestation som du nämner var en fröjd att skåda.

Kommentera

zaccodog: Det måste givetvis in nån, gärna två, men så vitt jag vet så är man inte i kontakt med vare sig agenter eller spelare.
Kommentera

Länk (för er som njuta igen!).
Kommentera

RTS: Måns är utomjordiskt dålig. Nästan sämre än serien V i sina värsta år.

Jag förstår fortfarande inte matchningen av vissa. Förutom paret du nämner så kan jag inte ta Starkov i BP och inte heller att Pärra får ca 10 sek. i PP. Det finns mer, men nu blev det trots allt tre poäng, dock efter en STOR portion tur, så man ska väl inte klaga alltför mycket.
Kommentera

Snacka om dramatik. Skönt med lite medstuds för en gång skull. Vi lever!

Och till er som inte begriper har Granath varit vår topp 3 back under en lång tid nu. En mycket bra värvning det där.

Kommentera

Laken: Jag njuter av reprisen på C+. Det finns inget skönare än uddamålsarbetsköttasegrar.
Kommentera

T T: Kryddat med en enorm tur. Mjo, det är livet det.
Kommentera

Ambroo:

Snacka om att Lee Goren är respektingivande. Ingen i TIK vågar stå upp mot honom. En sådan spelare saknar jag i TIK. En polis som även kan göra poäng.

Ett exempel är när Styf blir fullständigt överkörd av Goren framför mål. Styf kliver upp efter ett tag och klappar Goren på axeln, vill liksom vara kompis. Snacka om att vika ner sig.

I stället för Hynning och Anger skulle vi haft 2 st stora brunkare som tacklar allt och alla och står upp för sina medspelare.

Sedan måste jag säga att FBK alltid är redo för match. Alltid proffesionella.
Hela klubben genomsyras av att man alltid ska vinna. Så vill jag också att vi ska bli.
Kommentera

Skogs har ett förbannat bra skott! Nu gäller det både för honom själv och laget att inse det och försöka hitta lösningar att få honom till skott så ofta det bara går.

Han är värd ett par baljor till. Ramträffsmannen. Fortsätt skjut!

Kommentera

Martin Sonnenberg gör ingen stor match, men han har gjort 8 poäng på 9 matcher. Det är helt klart godkänt.
Kommentera

The great one: Foten är inte bruten i alla fall.
Kommentera

The great one:Hynning ser ruskigt otränad ut viker ju ner sig så gott som alltid när det vankas sargspel med puck!Anger hur kunde det bli Timrå!Starkov upp med han till Boliden,Måns åker också med dit upp!
Kommentera

Även om Styf inte rosat marknaden direkt så behöver vi våra backar. Ett lugnande besked berättar att Styf inte har någon fraktur på benet.
Kommentera

Skarin:

Sjukt sugen Anger var att få cred på Skogs mål. Visade direkt att pucken tog på hans byxor och slog med handen 5-6 gånger. Sedan åker han för att hämta priset som matchens första målskytt. MEn vänder när han hör Skogs namn ropas upp.

Laget framför allt eller?
Kommentera

« · 1200543 · »