Olle: Problemet som jag ser det just nu är lagets inställning till matchen mot SSK och dagens match. OM Timrå går till slutspel bör intställningen inte vara något problem. Dock så är det för dåligt att inställningen som så många gånger förr är bristfällig i såna här viktiga matcher.
Yellowcard: Jag har svårt att vara så positiv som du låter, när laget har spelat två usla matcher i följd och har ett hungrigt brynäs att tampas med i nästa match.
Dessutom är jag nog mest besviken på laget, inte kampen om slutspelsplatsen. Om vi slutar 8:a så kan man ju se fram emot att torska i fyra raka mot fbk, INGENTING av den positiva energin som fanns i laget efter 8-0 mot saik, ser man på banan just nu.
Du sammanfattar mina tankar med dessa två meningar, instämmer till fullo för det nedan.
"Slutspel får ju ses som en otrolig bonus när man visar upp den här usla inställningen. Ingemansland i en säsong som luktar ekonomisk nedgång och usel framtidsbild är ju heller inte så uppfriskande".
Nä som säsongen och allt varit runt om kring så känns en plats i INGENMANSLAND SOM pricken över I:et.
Allt har egentligen gått sådär halvbra, man är både besviken men ändå glad att man får se sitt Timrå i minst en säsong till i Elitserien.
Olle: Om vi nu skulle förlora våra två nästa matcher... För att missa slutspel måste då Djurgården ta 7 poäng eller modo två raka vinster. Finns ju inte på kartan. Kommer aldrig hända. Positivt för oss är att vi har riktigt bra målskillnad jämförelse mot de lagen under oss.
nixXz: Synd att man inte får det att stämma i matchens viktigaste pp. Dom där två målen duger bara till målskillnad. Enormt pinsamt att det ska ta 2,5 perioder och ett mål för att spelarna ska vakna.
Slutspel får ju ses som en otrolig bonus när man visar upp den här usla inställningen. Ingemansland i en säsong som luktar ekonomisk nedgång och usel framtidsbild är ju heller inte så uppfriskande.
Alltså detta ser inte bra ut! Vi har brynäs och luleå kvar efter denna. Båda lagen har något att spela för. Djurgåden har SSK och frölunda. Modo har samma lag.
Uscha, det här var lite roligt än så länge, dock en period kvar.
Frölunda ser iofs riktigt vassa ut, känns som en SM-final mellan Frölunda-Färjestad om den skulle vara idag.
Om Timrå inte vinner idag kan väll något mål trilla in så vi får behålla våran fina målskillnad!
NEJ, gissar att matchen emot Luleå kommer vara direkt avgörande om vi går till slutspel eller inte!
Har det varit jämt hela säsongen, ska väll inte denna kamp ta slut när det är två matcher kvar.
Glöm dock inte att vi spelat till oss ett nytt Elitseriekontrakt, utifrån hur denna säsong har varit, är jag mer än nöjd för det.
Slutspel, är BONUS ren BONUS, Men visst ska vi ta oss dit!
Ett lag ska inte kunna ta in 6 p när det är 3 omg kvar, gör ett lag de så är det lag som tappar sin sluspelsplats inte förtjänta av den enl mig, har man det i sina egna händer och inte kan se till att man gör sitt ska man inte vara i ett slutspel heller.
Hahl Bundy: Vi får inte glömma att Frölunda inför säsongen ingick i den kvartett som skulle vara i en klass för sig. Frölunda utmålades väl också till den största guldfavoriten. Så att vi kommer till korta i denna match är ju inte så konstigt. Sen så skulle ju TIK kunna spela lite bättre, men det har vi sett tidigare i år, att stabilitet det finns inte i det här laget.
Olle: Trevligt att nr 26 gör sin absolut sämsta match i TIK-tröjan när det gäller som mest... Han ligger väl en tre meter på fel sida där. Ok att det är en back som smyger ner, men det ursäktar ju inte direkt att man först ger bort pucken och sen markerar sig själv.
Ambroo: Rätt märkligt beslut tycker jag. Tycker inte att backe kunde göra just något på målen. Nu finns det ju dock allmänt goda skäl till att ge Åkerlund speltid men mellan två perioder?
Ambroo: Det är ju inte speciellt smickrande för Lehtonen att göra dom där juniormisstagen i en sån här viktig match. Hoppas att han får chans att revanschera sig senare, just nu är det verkligen läge att skärpa till agerandet i mittzon och inse att det är Frölunda man spelar mot och inte SSK.
Olle: Lite tur så kommer vi igen - vi har ju lägen iaf, så ser ju inte hopplöst ut alls. Tycker båda Frölundas mål var markringsmissar och billiga misstag. Inget Backe kan klandras för, påminner lite om modos försvar första perioden.
En riktigt tam period. Påminner så här långt om matchen hemma mot FBK alldeles innan jul. Timrå skapar nästan ingenting farligt och det andra laget gör bara precis det som behövs för att styra matchen dit de vill.
Är tanken tom redan innan match idag eller vad är problemet?
Olle: En sak att reflektera över är det faktum att om Moe hade gått bort sig så som Lehtonen har gjort vid deras bägge mål, även om Axelsson var nådigt vek vid det första, så hade det blivit bänken direkt.
T T: alltså allvarligt, Vi är skrämmande dåliga, skellefteå var dåliga men är slutspelslagen såhär så vad har vi att göra i ett slutspel. vi lär inte vinna en period ens. men åkerlund e tillbaka, 4-pass i ryggen och släppte bara in ett mål mot löven, så släng in åkerlund istället
2-3 är inte stort enligt mig.