El Maco: Det går inte att komma ifrån att 1-0 var ett perfekt komponerat mål. Pikkens stenhårda tackling, Hirschovits känsliga backhand flipp, Pärssinens smekande framspelning och Jokelas distinkta avslut.
Hockeygodis när det är som bäst.
En extra glädjande detalj jag tänkte på var att Pikken inte bara var 100kg muskler. Han hade en hel del känsla i kroppen också. Nu får Hirschovits bli hel jävligt snabbt. För vår finnfemma känns riktigt bra, men det gäller att alla är med!
Jockz: Att vara älskad av alla är inte hälften så spännande som att vara hatad av alla. Det tyckte iaf jag medan jag fortfarande spelade ishockey. Det finns inget att förlora på att bli nedskriven i media.
Det står inget om hur Timrå imponerade i premiären, bara hur ont myntämaa och tömmernäs hade, även inget om att orsaken till förlöndas dåliga defensiv påverkats av Timrås vassa offensiv. Så försvarar man sina tabelltippningar gott folk! :)
Om man surfar in på aftonbladets hemsida och kollar sportbladet så står det: "DET ÄR EN FULLSTÄNDIG KATASTROF I EGEN ZON!" Är det bara jag som finner detta underbart? Frölunda har FLOPPAT i premiären. Att dom har blivit förnedrade av ett bättre lag finns inte. Haha i natt skrattar jag mig till sömns...
Tack! Dock ingen kung i morgon. Nu firar man och njuter som fan av segern. Och blir full. Djävligt full blir man. 6-2 mot de där djävlarna... Ha ha ha! Jag skrattar åt Timrås lycka och skrattar åt indianernas elände... 6-2 6-2 6-2, big numbers det!
Man måste ju fan få vara full som ett svin ibland eller? Visst, folk i ens närhet blir förbannade och folk i telefonen undrar vad fan det är frågan om... Fan, det skiter väl jag i dumjävel, jävla dumbrud. Här har vi spöat Frölunda med jävla 6-2, kom igen för fan!
Satt under matchen och funderade på den största skillnaden jämfört med föregående säsonger. Att vi nu står upp! Så fort någon motståndare var i närheten av Åkerlund vid avblåsningar drogs han bort. Vid varje situation på isen stod vi upp, slog och käftade tillbaka. Så ska det se ut om vi vill bli ett topplag!
Hahl Bundy: Jag tycker att Halonen stod med en tillräckligt värdig hållning för att inte bli förbisedd heller. Dom glädjeyttringarna jag nu uttrycker beror ju inte på att vi vinner en jävla premiärmatch, det är på grund av att 30 miljoner mindre i spelarbudget ÄN EN GÅNG visar sig hålla. Vi kommer att göra bättre ifrån oss i år och jag älskar det!
Ambroo: Kommer du ihåg inför förra säsongen då vi sa: "Fan kolla på Caslava, det här kommer att bli bra"?
Kolla på Röymark, kolla på gamle Hallin och "nya" Pärssinen, kolla på Pikkarainen och Hirschovits. Fundera även en sekund över negativa omdömen på back. Det finns inga! Vänj er sedan vid att det kommer att göra ont att stå i våran målgård. Jag tror helt klart att vi är på rätt spår...
Förlåt men jag orkar inte läsa igenom andra inlägg men... Satan vad skönt med denna seger! Vi hade ihjäl dom allihop! Vi tog död på dom! Krossade det där jävla skitlaget som skit! Nöjd så. Fy fan vad skönt att spy på flintjävlarna Nubben och Kenta m m... Far åt jävla helvete! Värdelösa jävla jävlar! Här är det Timrå IK som regerar... 6-2! Ha ha ha ha ha ha ha!!!
KniveN: Instämmer och säger att klacken bitvis visade "slutspelsklass". Jag rös långa stunder och det var 50/50 mellan bländande spel och öronbedövande stöd från läktaren.
lu93rowa: Klicka på länken nedan och kolla klippet och förklara sen för mig varför jag inte kan se för många skär, att han hoppar eller att han siktar in sig på huvudet. Att det tar illa är pga att Ville Vessla är ur balans efter att Pärssinen varit på honom och det är inte det enklaste att hålla igen en tackling när man väl är inne i den.
lu93rowa: Fram med plånboken nu istället! Det är väl inte första gången ni vädrat SM-guld och blivit rejält påpälsade i baken. Och då menar jag inte resultatmässigt. Fan jag tror att jag hörde att Matt Greene från Kings organisation hade funderingar på att förlägga sin försäsongsträning hos er, TROTS sin ligametskada . Deppa inte nu!