1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592550 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17

« · 1278766 Till forumet

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Rooster23: Äh, så farligt var det inte. Olyckligt att Ville fick hjärnskakning. Men överlag tyckte jag inte att tacklingen var så jävla ful. Jag hade i och för sig inte sagt något om han åkt på en 2:a. Hans skridskor lämnar isen precis i tacklingssituationen. Men det känns jävligt svårbedömt.

Jag kan ju personligen tycka att disciplinnämnden inte ska ha något med det här att göra då domaren inte ens brydde sig om att dela ut en 2:a. Och då var dom ändå 4 stycken på planen, så nån av dom måste ju ha sett exakt vad som hände.
Kommentera

Vaknar upp nu på morgonen med känslan , fan vad kul det är att gå på hockey igen. Två år av Challehockey känns väldigt avlägset nu :)))))

Hoppas nu att man kan hålla i detta ett bra tag så att vi är med även om 10-15 omgångar.  Och att även supportrarna lyfter på arslet och beger sig till E-on Arena. 

Stämningen i går påminde om när jag såg DIF-LHC på Globen i våras.

Hoppas hoppas hoppas, för spelarna förtjänar att vi man beger sig till arenorna.
Kommentera

Här är målen.
Kommentera

Timo Pärssinen!!! Vilken jävla kung, vilken dominant, vilken hänförare, vilken kung igen. Alltså den finnen har aldrig sett hetare ut. Jag blir så glad!!!
Kommentera

250kg kärlek: Ja han imponerade verkligen igår. Vi får se hur länge det blir för han är ju väldigt skadebenägen.
Kommentera

Svartgulröd: Han spelade i stort samtliga matcher ifjol och har inför den här säsongen fått träna upp sig i lugn och ro för första gången på flera år. Så det där är historia nu!
Kommentera

Ambroo: Word! Den mannen kommer att bli en enorm tillgång för laget i vinter.

Annars är väl de starkaste reflektionerna att Timrå vinner med 6-2 utan Corso och Hirso, att Erixon är förjävle brae, att Robin (14) skulle tillföra det här laget massor, att det kan bli svårt att få tag på biljetter till E.ON längre fram om laget spelar så här.

Alldeles oavsett att man inte ska dra för stora växlar av en premiärmatch så tycker jag att det såg in i h-e bra ut igår. DEt här laget blir inte att leka med. Trusten med harden!11!!
Kommentera

Orkar inte läsa allt och det har säkert redan kommenterats, men Jeremy Boyce-Rotevall var riktig rolig att se. Han kom in och bara körde på. Riktigt kul att se.

Kommentera

Reflektion!

Känns riktigt skönt att det är igång igen. En trevlig kväll i Arenan på alla sätt och vis och jag tror så mycket på denna säsong.

Fråga!

Är det någon som har en inspelning av denna TV4-sändning i sin helhet?

Är sugen att se matchen i repris då man "inte" jobbar.
Kommentera

Vad skönt att tänka tillbaka på att domaren var helt dum i huvudet men sedan, vad gör det? vi krossade dom ändå.

När Pikkarainen reste sig efter att han blivit crosscheckad i ryggen 2 gånger om liggandes, då satt inte handskarna åt hårt.
Kommentera

pratarn: Även jag skulle vilja se den i repris. Har kollat runt lite utan framgång =/
Kommentera

Tänk vad jag var extremt kristik när Challe tagit över, skrev ofta om att "frejdigheten" försvann mer och mer. Offensivlustan, arbetsmoralen, skridskoåkningen - allt försvann eftersom.

NU är Timråhockeyn TILLBAKA! Som den ska spelas! Gör ALDRIG avkall på detta igen. Klubben måste vara oerhört noggran att en ny tränares hockeyfilosofi alltid ska överensstämma med detta. Perra och Clabbes tänk passar in i klubben som handen i handsken!

Tack för den bästa premiären jag sett, Timrå IK!!!
Kommentera

Någon som vet om matchen går i repris i någon TV4-kanal?
Kommentera

Laken: Knappast, det är svårt att sälja reklamtid till en repris.
Kommentera

Laken: Nu vet jag hur mycket jag saknat Timråhockeyn sedan Challe kom in.
Jag tyckte faktiskt att vi blev lite banbrytande med vår frejdiga hockey för 5-6 år sedan. Men sen kom Challe.

Det här är hockey när den är som bäst, och det är vårt kära TIk som levererar den, MAGI!!!!!
Kommentera

Laken: borde laddas upp på tv4 play kan ju tyckas.
Kommentera

Laken: Vilken underbar show man fick beskåda igår kväll! Visst man ska inte skena iväg och dra på för höga växlar, men vill bara säga stort grattis till spelare, ledare, sportchefer!

Tycker Linkan gjort ett kanonjobb med de medel han har haft att hålla sig till, visst som jag nämnde bara 1a omgången, men kunde se flera punkter där jag andas stor optimism inför fortsättningen! Stabil målvakt, grymt backspel, aggressiv forecheckning, skridskostarka forwards, så ni som var pessimistiska över Linkans jobb att bygga ett lag får nog allt fundera om är jag rädd för!

Fick rejäl ståpäls igår, är hes idag men det är det verkligen värt!

Flera år sedan jag såg 3 kompletta backuppsättningar där alla var på topp!

Underbart var det ja!
Kommentera

fredriko74: Jag försvarade Linkan och hans arbete under förra säsongen.
Jag tycker faktiskt att han gör ett riktigt bra jobb!
Ett exempel:
Jag ville inte ha kvar Pärssinen efter förra säsongen (trodde han gjort sitt), Linkan valde att förlänga med honom.

Linkan - Laken 1-0! ;-)
Kommentera

Någon som har spelat in matchen ifrån fredags? Skulle uppskattas rejält om någon kunde lägga upp matchen som torrent.
Kommentera

Mycket fokus på Pikka och hans tackling....det fanns ju faktiskt en hel del annat att glädja sig åt också. Som t.ex. att Hallin fortsätter på den inslagna vägen från försäsongen och gör mål, att Pärssinen känns pånyttfödd, Sebbe!!! samt icke att förglömma, det kanske bästa av allt; Åkerlunds förtroendeingivande spel! Min största vånda före matchen och tveklöst en sten som föll när han övertygade.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1278766