roger_sundsvall: Lag som Oskarshamn har inte heller världens bästa ekonomi, men har vågat satsa lite. Timrå har byggt ett trubbigt lag med för mycket allsvenska spelare som skulle "växa in i shl" men som inte gjort det. Dags att rätta till det nu med en ny tränare och lite spets. Löser vi några spelare/lånar ut + kvarvarande pengar i budget + kanske någon insamling så kommer man långt. Antingen det eller så fortsätter man ha huvudet i sanden.
Jadu: Som jag skrev häromdagen, Pennerborn hänger löst och skulle absolut vara intressant för Timrå. Iaf enligt mitt tycke. Kan tycka att han ändå är helt okej, men det är ju bara att kolla på Real Färjestad så ser man snabbt att det är rejält framtungt lag. Alla vill glänsa framåt och de blir rejält otätt bakåt.
Dessutom, Ante var ass tränare till Pennerborn och det samarbetet fungerade bra?
Men, om en SHL-tränare får sparken under säsongen så tror jag att motivationen inte är på topp för att ta över bottenlaget i samma serie, allrahelst när man kan sitta hemma och fortsätta tjäna pengar från sitt gällande kontrakt.
RasmusVS: Det värsta är ju att många går på det. Snart har vi lallarna på den här sidan här som förklarar för oss vilka gnällspikar vi är och vilka orimliga kravbilder vi har. Att alla i hela föreningen minsann gör allt rätt, allrahelst Nubben och tränarstaben, men har en historisk otur bara. Och att vi inte förstår någonting om hur tufft de har det och hur synd det är om dem som har så dåliga supportrar som oss
Nisse på Mon or: Han är mycket sugen att spela enligt rapporter, och hade han fått bestämma helt själv hade han spelat på ett ben bara för att försöka hjälpa laget.
Ska HV köpa ut han tänker du? Bjuda tillbaka fallskärmen på 6 millar hade visserligen varit något
Tyvärr kommer det nog inte hända mycket kring laget eller ledningen. Snart kommer det väl en slumpvinst och angelägenheten är som bortblåst att förstärka laget. Hade jag varit Nubben nu hade jag satt in en ny tränare omedelbart. Vem som helst, bara det inte är någon gammal polare. Alla ser ju vart detta barkar och då måste man vara proaktiv snarare än reaktiv(när det är för sent). Vi är i botten av tabellen med absolut sämst målskillnad trots en match mindre spelad. Det är ingen slump. AGERA.
Vet vi för övrigt om D. Strömberg är speciellt sugen på att skrinna ut i TIK"s färger ö.h.t? Kan tänka mig att HV snart rycker i agenten. Tror han känner sig lite lurad av Nubben.
Hanzl blixtrar till ibland med snygga mål Rattie helt ok från början ..med nåra mål.. Hartmann ...några...direkt skott i mål ÖVRIGA= 🌑 Natt svart vissa försvinner totalt i matcherna
Sen vet jag inte det här med Nubbens försvar, både när TIK går upp och när TIK ramlar ur. Vi är sent ute marknaden är död osv. År efter år. Vad har han lärt sig av det? Hur gör andra lag ?
Nisse på Mon or: vilket hån att skicka ut den informationen. Tror dom att supportrar inte förstår läget?
Det där ÄR Bagdad Bob-varning och bara ännu ett bevis på att det här är amatörmässigt. Det verkar vara fritt fall överallt nu, inte bara det som sker på isen.
roger_sundsvall: Jadu, det är då en svår sits man hamnat i, flertalet matcher är som att titta på färg torka, tråkigt och händelsefattigt.
I Sportbladet läser här till kvällen rubrikerna ”Nyförvärvet hyllas efter Djurgårdens vändning” och lite längre ned ”Mot historiskt bottenrekord”. Heja Timrå Ale Ale….
Nisse på Mon or: Det är klassikt fall av kommunikation i från ett sjunkande skepp med oerfarna och dåliga kommunikatörer.
Man tror att man kan lura i folk vad som helst och försöker ”save face” mot sponsorer, supportrar och övriga intressenter. Man är oförmögna att formulera en problemsituation och planen för vägen framåt. Det hela känns mycket oseriöst och inte professionellt.
Man försöker bygga tilltro och investeringsvilja genom att försköna och skarva på sanningen om att ”det är inte så dåligt som alla tror” istället för att erkänna problemet och presentera något annat än veckans lunch.
Kan garantera att det råder fullskalig kalabalik på kontoret när man nu står med handen i kakburken och försöker förklara det genom att vi ser fel, handen är en kaka som ska vara i kakburken, det ser bara olyckligt ut när vi kom in från den vinkeln.
spela så här...då ramlar vi ur..thats it* ....om vi skulle få till försvarsspelet...fine* men framåt?..vem ska göra målen? rattie..hanzl..hartmann lodin..?.. mest troligt MEN resten då???? totalt osynliga 💩
Nubben har ju tappat det. Vad gör han på arbetstid egentligen?
– Jag är ingen trollkarl som kan trolla fram hockeyspelare. Det är väldigt lätt att sitta och säga att något måste hända, och att vi måste göra det och det ... Men vad jag vet är det inte något annat lag som tagit in någon spelare heller, förutom Pääjärvi som gick till Malmö, och det visste vi att han skulle göra, säger han i ST ikväll.
Djurgården, Brynäs, Linköping, Växjö, Luleå, Leksand har alla värvat spelare utöver Malmö.
Att sedan ingen vill komma hit är ju en annan femma, men att säga att andra inte agerar är ju 100% fel
Nisse på Mon or: Vete fan. Vi vinner skotten, men inte så mycket mer tycker jag. Man är inte bättre än motståndarna om man gör så många misstag och är så trubbiga framåt. Ska man verkligen slå sig för bröstet om Frölunda spelar på halvfart och vi gör allt vi kan men ändå inte lyckas vinna?
"Stort tack för att var på plats under kvällens match mot Frölunda HC.
Timrå IK är det bättre laget under majoriteten av matchen och spelar en väldigt bra hockey men Timrås misstag blir väldigt dyra och det slutar med en förlust ur tredje omgången mot Frölunda HC."
Eftersom jag inte var på matchen undrar jag om detta stämmer? Var Timrå det bättre laget under majoriteten av matchen? Om inte, varför ljuger man officiellt? Och vad menas med "med en förlust ur den tredje omgången"?
Fredant säger att Timrå spelar bra, och man kommuniserar på annat sett att laget är bra. Vad är detta?
roger_sundsvall: Alla har rätt till sin åsikt. Så inga illa ment, men texten i sin helhet som du skrev var som att höra Fredrik Andersson summera en match. Jag är väl less på orden helt enkelt efter 11 raka förluster.
TIK86030: har kritiserat många spelare förut ja tycker att vissa bör lånas ut el bytas. sällan sagt nåt positivt (för att de inte funnits nån anledning..p.g a vi spelat som krattor) ..ja tycker att många matcher så har vi blivit tillbaka tryckta ..med nästan Obefintlig offensiv vi har fått strö chanser. men. ej gjort mål... kolla LIF matchen...vilka chanser vi hade ta t.e x 3 mot 1 läget...tror de va lundin..Sumpare* örebro hemma..skulle vi gjort 4-0 i 1.a perioden men icke* försvaret havererar* ...ja tycker INTE 1-3 idag speglar matchen... men jag kanske såg fel match?? svar nej.. .....Jag såg matchen LIVE
Propagandus: Kan känna att det är lite för statiskt på offendiv blå med i princip endast vänsterdskjutande backar. Flera ggr det sjabblas för att backen behover ta emot pucken på fel sida och förstavågen försvinner lite.
fantasilos: tryckfelsnisse kanske… O , Johansson blev J Johansson…
Förresten…
Hur fan kan Oliver ”nyss bytt bort moppebilen” Johansson vinna massa sargdueller men T Erixon och O Bohm får inte ut pucken med kontroll en enda jäkla gång?
Hur många gånger idag tappar backarna puck vid offensiv blå medan dom ska ta pucken från backhand, till forehand för att sedan försöka passa andra back?
roger_sundsvall: Suck… Ja vi kan alla vara överens om att det är lite uppförsbacke just nu. Jag kan själv skrika om att sparka spelare och tränare. Men om vi besinnar oss. Jag tror att både spelare och tränare gör vad de kan. Problemet är att vi inte är bättre än så här. Vi har inte materialet. Ska man lyckas måsta alla bestämma sig för att lyckas etablera sig i högsta ligan. Tiden är förbi när klubbkänslan väger tyngre än plånboken. Alla måste vilja se Timrå etablera sig i SHL. Näringslivet, båda kommunerna och alla fans. Det är kapitalet som styr vilka som lyckas nuförtiden. Sorry men så är det.
Satsa på sporten, sades det, där krutet skulle läggas på A-laget?
På vilket sätt menar Timrå IK att man gör det?
Sist vi var uppe skreks det om att byta tränare, men inget hände och Freddan ledde Timrå ur Sveriges finrum emot ett HA-lag? Varför går man på samma linje igen, och vad säger att det nu ska fungera emot ett SHL lag, som dessutom haft många år i SHL och en helt annan kassa?
Enda sättet att hänga kvar är att sluta 12:a, inget annat finns.
Snälla inse era begränsningar och börja agera innan ni måste börja reagera, för då är det redan försent!
Hockeyleksing: fy fan, varför kliver inte du in i båset i Timrå? Du har ju svaret på Timrås problem varje gång du är inne här? Akta dig så att du inte ramlar ner från den där höga dalahästen, som ni leksingar alltid gör förr eller senare.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.