RocknRolf2: Om du är riktigt ärlig, vad tror du är det främsta skälet till att HV lyft sig så remarkabelt sedan förra säsongen? Ny sportchef? Spelare som inte är mätta efter ett SM-tecken? Ett lag som totalt saknade den spetskompetens (hmm.. populärt ord, för övrigt..) som övriga topplag hade i form av rätt NHL-förstärkningar?
RocknRolf2: Oksa + en till är förhoppningsvis INTE kvar efter jul men han kan ju fortfarande spela resterande 20 minuter fläckfritt och bärga poäng idag. Det kan hända enormt mycket på 20 minuter. Analysera matchen kan man göra när den är slut.
lungan: Du kan inte mena att du tror att förändringar i laget är direkt beroende av två enskilda matcher? Eventuella ändringar är redan klara och detta, oberoende, om Sloan gör 5 mål i sista perioden eller om Oksa håller nollan i tredje utan spade.
lungan: "HAde OKSA hållit nollan tre matcher idag hade han ideffenitivt vart kvar".
Menar du om han höllit nollan tre matcher över säsongen eller dom tre sista matcherna? Jag kan hålla med om att han hade haft ett bättre förhandlingsläge med tre raka nollor, vilket iofs är lika troligt som att jag själv skulle ta en plats i truppen efter jul, men han hade fortfarande haft mycket dystra siffror att redovisa. På papperet är han en allsvensk målvakt, EFTER en halv säsong spelad, och han kommer troligtvis att ersättas av en målvakt med både bättre grundspel och ett stabilare spel.
RocknRolf2: Tycker faktiskt du är lite orättvis nu. Visst, de har kanske inte presterat som förväntat men åtminstone ett par av dem verkade kunna funka innan säsongen drog igång. Lätt att prata om fiaskon med facit i hand. Finns liksom inga garantier.
Chief: orättvis? Nej, 6 värvningar är fiaskon. Flera av dem var ju långt ifrån märkvärdiga när dem plockades hit, men dem skulle ändå få betydande roller i Timrå som slutspelslag.
lungan: Jag kan ta fel men jag tyckte det lät som att Oksa räddade friläget och att pucken slogs in av en spelare som kom i andra våg. Det skulle ju betyda, utan att ha sett situationen, att felet borde ha varit en markeringsmiss av back. Det är väl ingen mening att spy galla i blindo...
Hahl Bundy 2.0: Kan bara instämma i det du skriver Timrå gjorde MoDo dåliga pga vi hängde ej med i tempot. Ville bara sedvanligt lyfta på hatten och gratulera till en mycket välförtjänt seger.