Timrå gör en bra macth, Hv en urusel och att det inte vart för dom 2 klara straffarna, en hel del oflyt, domaren emot sig och målet som ej godkändes så är jag rätt säker på att Hv fått poäng... Timrå är ett skitlag som ingen mer än några tröga norrläninngar bryr sig om, inte fullsatt i en hall som tar 6000 tyder på dåligt intresse, makalöst dålig stämning.... Ni vann denna matchen, serien visar klart att Hv är bättre än Timrå och ni lär åka ut i kvarten som ni brukar, eller så skickar vi er i semin.. Huvuddomaren kan självklart döma mål, om pucken är på linjen och den åker inåt under en handske, vart e pucken då? så svårt är det at döma mål... men Morgan Johansson är en patetiskt domare liksom i stort sett varenda domare i serien... Tror faktiskt ni kommer 5a i serien men sen ryker ni i kvarten
Kakelmannen: Vi är uppenbarligen bättre än er i alla fall just nu. 3-1, det är en klar evidens och inget antagande.
Att pucken var inne är ett antagande då det på bilderna inte gick att se att hela pucken var inne. En klar evidens är att se hela pucken passera mållinjen. Det gick inte att göra. Måldomare måste gå efter klar evidens för att kunna döma mål. Det gick alltså inte att döma mål.
Så enkelt är det och det hade inte med att måldomaren ville HV71 någonting illa att göra.
Annars så känns dte som att dina inlägg blir sämre och sämre i de påståenden du kommer med. Snart får jag väl höra att din pappa är starkare än min också.
Kakelmannen: Jag som tycker att jag är en dålig förlorare, skönt att veta att de finns sånna som du som är värre, sluta grina över denna förlust och gå och lägg dig och sov.
Skitsnack! han hade en nivå för Timrå och en för Hv, Hv fick klart lättare en utvisning, sen börjar han kompensera lite i tredje då matchen nästan är avgjorde.. Saken är ju den att vi gjorde mål i 5-3 men som vi sagt så godkändes det inte, och här man så trög i skallen att man inte kan räkna ut att den var inne skall man inte vara varken huvuddomare eller måldomare, ni lär vara ett mittenlag trots kvällens vinst och ser er inte som ett hot i längden, ni har 2 bra kedjor... Jag har sett många matcher i många säsonger... Ni tror väl inte på allvar att ni är med å slåss om guldet?
Domaren var helt klart rättvis och konsekvens. Det han tog ut HV-spelare för åkte Timrå-spelare också ut för. Timrå vann på grund av att vi gjorde mål i powerplay, det gjorde inte ni.
Den dagen det finns kameror som kan se igenom en plockhandske så hade kunnat ha blivit ett mål, om nu pucken var inne.
Du menar att fasthållningen på Davidsson var korreket? Iofs inget mål den gången men vi kan ta Kaupillas utvisning, patetiskt den med... Sanny började mot Thörnberg, Thörnberg ger igen fjoll-Sanny filmar och Thörnberg får 2 extra-minuter, skandal.... Pucken var inne då skall mål dömas, onödigt att de finns målkamra om de ändå inte kan se det. Ni hyllar Timrå för 1a perioden, men Hv var ju ruskigt dåliga, så bra var inte Timrå, Stefan Liv var kass liksom backarna... Hv gjorde ju mål och 3-1 där i 2a perioden och ingen vet hur matchen slutat, men man får ju de felaktigt bortdömt, ganska komiskt i slutet av 2a perioden då Thörnberg blir hakad men inget sker, sen åker Hrdina för hakning 5 sekunder senare, snacka om hemmadomare!!
HV71 försökte ganska tydligt bråka sig tillbaka in i matchen. Det läste domaren utmärkt. Däremot är det inte omöjligt att pucken på det bortdömda målet var inne men det finns det ingen klar evidens på. Plocken täcker ju synen över pucken.
Utvisningarna i den första perioden var solklara och ni hängde inte med där. Sedan så tog vi tillvara på våra powerplay-lägen då, det gjorde inte ni senare i matchen och vi vann tveklöst rättvist.
Klart Hv spelarna blir irreterade när de får en smäll å då gav igen sen fick Hv spelaren 2+2, 2 gånger var det så, domaren avgör matchen i 1a perioden då ni gör 3 PP mål och 2 av dem föregicks av patetiska utvisningar, sen får ju inte Hv ett mål man gör godkänt, då är det tungt
Skandal kass domare, situationer som Timråspelare startat och sen ger Hv spelare igen då får Hv 2+2, han avgjorde matchen i dag i 1a perioden, Sanny Lindström lägegr sig som en fjolla i gruffet med Thörnberg
Hade ni mutat domaren? Challe hade nog gjort något, för Hv blev ju blåsta på ett mål som var inne, men eran videodomare var väl blind liksom huvuddoamren, 2 straffar, samt en massa petiga utvisningar man fick
Finns ett ordspråk som lyder "kasta inte sten i glashus"
Vet inte hur många gånger i kvällens match som TIK spelare låg och simmade på isen.Tex ramlade store elake Sanny x antal gånger då Hv spelare knappt rörde han.Pinsamast var när Ledin duttade till han vid sargen och 100 kg Lindström agerade döende svanen.Genom hela matchen tycker jag att flera TIK spelare ramlade lite väl lätt i sargduellerna.
Sen kan jag hålla med om situationen med Melin.Det såg inte snyggt ut helt rätt av domaren Johansson och ta ut Melin för diving. Det här med Diving är ett jävla sattyg som blir mer och mer förekommande i hockeyn.Trodde i min enfald att hcokey var förskonad från detta men tyvärr tillämpas det alltför ofrta..
Et tu Brute: Stå upp för ditt HV71, gör det du! Men skriver du en endaste rad i denna gb och gnäller över en Timråspelares uppträdande i fortsättningen så skall du få käka upp det och det med råge. Var så säker! Lita på det!
Du Uno! Efter att ha tagit del av ditt senaste alster, måste jag påstå att jag känner viss skepsis, till att du själv någonsin haft näsan i ett lexikon, där orden gentleman och ödmjukhet förekommit.
Bragd-Birger: Nu kan jag inte hålla igen käften längre. Blir så in i helvete förbannad när man ser hur HV71 uppträder ute på isen. Alltså hur kan Kenta försvara allt hackande och huggande i parti och minut? Ge varenda spelare i det där dräggänget ett lexikon där det får slå upp orden GENTLEMAN och ÖDMJUKHET! Någon ödmjukhet inför uppgiften visade de definitivt inte ikväll. Bara hat, ilska och frustration rakt igenom. Är det så obekväma vid tanken på att bli utspelade EN ENDA GÅNG att det måste ägna sig åt svineri-fasoner? Ta förlusten på ett manligt sätt och tacka för lektionen istället!
Eller skall vi uppträda på ett lika missaktande sätt i Jönköping framledes ifall vi blir utspelade. Det är tamejfan en skandal hur de får fara fram på isen.
Men Morgan Johansson ifrån Ljungby skall faktiskt ha en eloge ikväll som trots allt skötte sig hyggligt även om han kunnat plocka ytterligare några utvisningar.
Sedan kan ju Björn Melin ansöka om fast anställning på Dramaten i Stockholm efter sina pajaskonster på en lätt hakning ifrån Sanny. Och Andreas Jämtin och Lance Ward skall vi bara inte prata om. Större f***or finns knappt att skåda på i norra Europa. Det brister på många punkter ikväll och jag hoppas de ligger sömnlösa inatt de jävla clownerna och att kaffet smakar apa till frukost imorgon.
Jag vill kräks och spy på lag som inte ens försöker och dessutom gå in för att medvetet skada bara för att de blir utspelade.
Slutligen vill jag bara säga att Timrås första period var magisk och att det var nära utlösning för en annan från ståplatsläktaren. Gud vad härligt det är med hockey ibland!
Foyn: Men Loumas skott efter avblåsning, då hade man gärna sett en Donald Brashear i TIK-tröja på isen... Normalt kan jag tycka att spelare överreagerar lite i sådana situationer. Men den här gången var det ingen tvekan att det var avblåst, alla hade "slutat" spela och skottet kom från tekningscirkeln. Hade varit lagom roligt med en skada på någon på grund av detta.
(klart som fan att puckjäveln egentligen var inne!)
Virus vet att måldomaren måste se att pucken är inne, alla vet vi att feta plocken är i vägen! Solklar washout!
Men det som gör Virus extra hokkyintelligent är hans förhoppning (och även förmodan) att Timrå IK kan ta guldet i år! Dags att sluta hacka på snabbskrinnaren...
Per HApps: Det kan man lungt säga. Så himla tråkigt att se han. Man vet ju vad han kan. Bara han inte drar med sig Pärsinen. Kolla på Regin idag när han slapp lira med 71 an, mycket bättre. Har aldrig sett ett lag som tar så mycket dumma utvisningar som Håvee gjorde ikväll. Man fick även se Kentas stora svaghet. Att han inte tar timeout i första är helt otrolig. Man är helt utspelat och man far runt hakar å slashar. Vi skulle gjort 6-0 med lite flyt... Men flytet kommer mot FBK och inte Modo som vi tydligen möter på lördag;)
Regelboken då det tilldöms straff, hänger helt och hållet på domarnas personliga bedömning av situationen. Olika domare=olika bedömningar.
Hade matchen stått och vägt, hade säkert de här två situationerna kännts annorlunda. Då kanske det hade varit "helt rättvist" om en av situationerna utmynnat i en straff.
Fast först och främst ser Davidsson seg ut i båda situationerna. Hade han nu inte haft sin ofrivilliga frånvaro, så hade han säkert haft ett högre tempo i kroppen och bättre driv i skridskoåkningen.
I normala fall hade han kommit till två avslut, annars hade han tvingat backen att ta en straff på rikigt. Nu blev det lite mesigt och han fick inte ens pucken på mål. Inte riktigt likt Johan.
Kerstin_k: Vet ej, men han var lika patetisk som vanligt bara. =) Olle: Så sant så sant, Koskinen överaskar mig totalt i år. Han startade lite som vanligt men nu dräller han inte iväg skitpass längre, han e kung!
Grym första perre av grabbarna idag !!! Backe, Koskinen och framför allt Bagarn !!! Den grabben får sällan beröm på detta forum. Skriv livstids kontrakt med Hahl ! Karljäveln gör ju alldrig ett dåligt byte... Jonte var dålig som vanligt...
Visst Daviddson är inte sopren med Backlund men framförallt i andra situationen är Davidsson framför TIK spelaren och då denne hakar upp Daviddson och enligt regelboken skall det tilldömas straff i det läget.
73Sjöbba: Fast om man tittar på Brynäs - Färjestad och ser vad som renderade ett straffslag där borde kanske ett av lägena i vår match kanske ha varit straff. Bara kanske dock.
Laban: Det finns en fundamental anledning till att HV drar på sig ett par extra tvåor i dom lägena. HV-spelaren ger en knytnäve i ansiktet medans timråspelaren håller sig kall, efter avblåsning. Detta är en form av självbehärskning som spelare på elitnivå bör kontrollera, något som HV inte gör idag. Samma sak upprepade sig flera gånger och det är enbart ett tecken på frustration. Ser överhuvudtaget ingenting konstigt med situationerna i fråga...
Kerstin_k: Han sa mycket, t.ex: -Jag tycker att man ska vara generösare med straffar efter att Robin hade stoppat upp vemdetnuvar i HV. Jag hade bestämmt mig innan jag satte mig ner för att se matchen att han inte skulle få förstöra den igen. Han lyckades nästan att göra det, min tröst är nu: han mår sämre än migöver att Timrå vann :)
Lemmy: Det enda som är viktigt är att varken du eller jag kan säga att man med 100% säkerhet har sett att pucken är inne och det kan inte måldomaren göra heller. Jag var aldrig orolig över den pucken och det är bara att börja ta med detta fenomen i beräkningen under en hockeymatch. Kan man inte se att pucken är över mållinjen så kan man heller inte dömma mål. Det var ju aldrig någon 50/50 situation. Pucken var TILL SYNES aldrig över mållinjen, således inget mål. Däremot var det en stabil insats av backe. Cred till honom och, som tidigare sagts, Koskinen. Fruktansvärt kul att se Koskinen i afton, förutom den där slashingen i första när han redan hade målat sargen med Ledins ansikte...
Timrå var beredda att betala ett pris för att vinna det var inte Hv.TIK gör en bra period medans Hv frog på sig onödiga utvisningar men domaren Johansson tog också två ytterst tveksamma utvisningar på Hv spelare som ledde till mål för Timrå.
Situatiionerna jag tänker på är när Jämtin får 2+2 min medans Timråspelaren bara fick 2 min.Mycket hårt dömt anser jag.Sen åkte Kaupila ut 2 min för hakning skall man ta för sådan så får domaren blåsa hela tiden.
Men sammanlagt vinner TIK välförtjänt inte mcyket att snacka om då Hv gör Säsongens sämsta match.
Kerstin_k: Instämmer med allt du sa med lite tillägg: Ser man mållinjen och pucken framifrån och tycker den är inne kanske den bara studsat upp i luften lite, vilket denna gjorde. Det är inte alltid som det ser ut i de lägena, borde de flesta med erfarenhet veta. ;) Jag tycker det är stört omöjligt av de bilder som visas att bedöma detta, så att säga att den definitivt var inne låter lite överdrivet. Virus....... bara att veta att vissa försvarat honom får mig att tvivla på människan som intelligent varelse. Redemption song....
Grymt skön seger. Första perioden var härligt offensiv. Sedan spelas det mycket i det defensiva. Helt okej med tanke på poängskörden.
Backlund var suverän ikväll. Alla puckar sögs in mot honom. Han hade grymt mycket tur i vissa lägen. Men andra bländande storspel. Underbart!
Koskinen var nog på vippen att få pris som bästa spelare. Hedström onödigt puckkär i vissa lägen. Tänkte närmaste på de två gånger i egen zon när han inte la ut pucken utan försökte dribbla. Livsfarligt. Hua.
Sedan kan man ju fundera på om HV tränat på att ta utvisningar under uppehållet. Väldigt många onödiga. Domarnivån...tja, den var väl som den brukar.
Boxplay. Finns det något att klaga på?! Herrejävlar. Två stycken långa 5 mot 3 klarades av med bravur. Tackar och bockar.
Bragd-Birger: Framför allt när man klarar av 2 st 3-5 lägen! Hoppas att detta vänder trenden angående 2:a perioder för TIK. Finns inte mycket negativt att säga. Plus till en stabil insats av backe och en klockren match av Koskinen.