Både Hahl och Davidsson är ruskigt bra hockeyspelare. Håller personligen Hahl snäppet före men kan vara färgad. Dagsformen avgör kanske i slutändan där.
Sanny har ibland rätt taskig balans, därav en del fall som helt klart ser fåniga ut :-)
Laban: Försök hålla balansen själv ståendes på ett par skridskor när någon "duttar" på dig. Tycker hela diskussionen spårar ur nu. Jag baserar mig på fakta medan du svävar ut i spekulationer och lösa antaganden.
"Bara därför att...."
Jag väger inte 100kg och kan knappt stå på ett par skridskor men har svårt att addera ihop det du försöker förmedla.
Det är möjligt och säkerligen så att Sanny vid några tillfällen i sin karriär förstärkt situationerna för att påverka domarna till att höja armen och blåsa utvisning. Men säg den spelare som inte har gjort det. När det någonting mer konkret att diskutera kring Sanny Lindström, så lovar jag dig att återkomma.
Men fram tills dess väljer jag att lägga locket på. Och det är bara att se matchen i repris så får du se själv med egna ögon vad det är jag bråkar om. Och skylla gårdagens förlust på Margon Johansson anser jag är patetiskt. För ni åstadkom inte ett skit offensivt bortsett eran reducering och när ni hade PP i slutet på matchen och faktiskt hade lite kontakt mellan matchminut 14-18 då drar Lance Ward på sig en horribel utvisning i mittzon på Riku Hahl och så var det rullgardinen ner och godnatt.
arf: Timrå fick ju oerhört mycket beröm i hockeykväll häromveckan av Kaj Kunnas för sin scoutning av finska spelare. Han menade att TIK inte endast såg till meriterna på isen utan även var nog med att värva spelare med "rätt" psyke och gjorde det framgångsrikt. JM får ses som ett olycksfall i det arbetet. Hockeymässigt tror jag nog han har väldigt fina kvalitéer egentligen men i lagbygget Timrå IK passade han inte in...
arf: Appropå dåliga förlorare är det med facit i hand skönt att vara kvitt Marttinen. Att skylla en petning på laget man blir petad ifrån är inte stort. Att med darrande underläpp invända "jag trodde det var mitt beslut att lämna Timrå" är inte direkt stort. Klassback eller ej, man får förvänta sig lite större professionalitet från en spelare av hans kaliber.
Kakelmannen: Domarn gav bort matchen i första perioden?? Timrå spelarna åkte ju åttor runt hv spelarna..Sen att inte hv hänger med så dom måste ta utvisning.. Han gav er chansen i sista perioden men ni klarade inte av nåt..Spelade 5 mot 3 två gånger men knappt ett skott på mål..Hejja Davidsson...
Visst ni kanske ha bredare trupp men hallå.. Hjälpte de?! Sen så finns de inte en chans att Johan Davidsson är bättre än Riku Hahl..
Haha du sa att Sanny filmar?? Men hallå varför inte prata om Melin.. Där har vi en som ska ha en grammy för sin insats igår.. Patetiskt..
diffe: Var nu snäll mot Laban, tycker faktiskt han tillhör kategorin "(hyfsat) objektiva motståndarfans". Nä, ge skit till dem som förtjänar ist..typ kakelmannen. En analfabet med mycket begränsade hockeykunskaper.
Allvarligt..tycker du inte Sanny Lindström ramlar väldigt lätt i mellanåt?Här snackar vi om en kille som väger typ 100 kg och är rejäl i sitt spel men när någon pillar på han ligger han på isen och simmar.
Titta bara på situationen där Ledin kommer och trycker till Sanny bakifrån.Ledin kommer med fart och kunde smällt på riktigt ordenligt men han bromsade in och enbart duttade till Sanny som slänger sig självmant rakt i sargen. Det är ju knappast första gången som Lindström har blivit anklagad för att ramla lite för lätt..
I ett tidigare inlägg har jag redan skrivit om hur jag tar avstånd från Melin pinsamma beteende när han åker ut för diving.
Jag har aldrig sagt att Hv är några duvungar men så fula som du vill få det till tycker jag är felaktigt.Hv har många fysiska spelare tex Jämtin,Ledin,Petrasek,Thörnberg och Ward och dessa har alltid ögen på sig.Jag är helt övertygad om att det kommer Hv tjäna på speciellt i ett tätt och tufft slutspel.Det stod i media att Hv kommer få problem med så många "grisar" och dessa skulle bli Hvs fall.Men det är igentligen bara denna match som laget "flippade" och det ledde till förlust men samtidigt gjorde Hv årets sämsta match.
Laban: Det är märkligt att varenda gång Sanny ramlar så hör man inget annat än att han filmar, är det förbjudet att ramla eller? Jag påpekade en filmning igår och den var solklar på Björn Melin. I övrigt har jag inte anklagat er för att filma, däremot spela grisigt! Och jag står för vartenda ord! Jag har sett Timrå sedan -93 och torde mig ha lite bättre koll på hur reaktionerna i medierna blir. Så kom inte och försök tala mig tillrätta! Oh sure...HV71 var ju så fredliga så igår...tama duvungar rakt igenom!
När jag läser ditt inlägg låter det som TIK är ett allsmäktigt lag som man inte få pilla på.Tycker inte Hv var så fula som du vill få det till.Du säger att du blir arg på att du anser att Hv vevar,fäktar men något som gör mig äcklad var Timrå spelarnas eviga simmande/filmande på isen.
Store tuffe Sanny hade mest istid av alla...måste vara jobbigt för en 100 kg kropp att ramla ihop så lätt och så ofta...
Hockey är en kampsport med mycket känslor och tex i går när Hv åker många märkliga utvisningar plus att man får ett bortdömt mål självklart blir det frustration bland Hvspelarna.Det är inget unikt för Hv det skulle nog inträffa i de flesta lagen inklusive Allsmäktiga,super duper Timrå...
PS...Sluta grina och passa på njut,TIk lär inte belysas så mycket några fler gånger under säsongen.
Kakelmannen: Men nu får du väl för fan ändå ta och ge dig. Jag skall vandra barfota baklänges till Saharaöknen om pucken var inne som videogranskades. Jag var drypsäker redan innan dess. Sa till mina kollegor att jag hade lämnat arenan i protest ifall "målet" godkänts. Så gå och lägg dig och dra nåt gammalt över dig!
Laban: Det är mycket möjligt att man inte skall göra det, kasta sten i glashus alltså. Men grejen är ju den att om vi vänder på det hela och ponerar att HV71 spelat ut Timrå och vi börjat grisa istället då kan du ge dig fan på att det hade varit krigsrubriker i kvällspressen. "Riksbusarna Timrå fällde HV fysiskt" eller "Gangsterfasoner i Medelpad när HV växlade upp". Nåt i den stilen typ. Men det verkar vara legitimt för andra lag att veva runt med klubborna åt höger och vänster. Vem fan bryr sig om Timrå IK har 12 skadade spelare förutom de närmaste sörjande då, typ.
Är så in i helvete less att man måste ta till våld mot Timrå när inte spelet fungerar. Varför man kan inte kritiskt granska sig själva i första hand innan man yxar ner motståndare i ren och skär frustration? Det är inte första gången ett lag kommer på besök och blir utspelade av Timrå och sedan drabbas utav storhetsvansinne för att taktiken havererar. Har vi inte rätt att prestera bra hockey på våran egna rink utan att vi supportrar skall behöva sätta kaffet i vrångstrupen för att våra nyckelspelare skall gå sönder p.g.a. alltför vilt och oaktsamt spel ifrån gästerna.
Jag tolererar inte det här längre! Nu får det vara nog!
Kakelmannen: Jag bara måste ge dig beröm för din lysande taktik. När du på ett övgertygande och förkrossande sätt vunnit diskussionen om gårdagens match attackerade du snabbt Challe-balle. Storslaget! Magnifikt! Retorik i dess högsta form.
Seriöst. Hört talas om ödmjukhet? Det känns verkligen som om du har svalt Lill-Kentas devis. Ödmjukhet. Smaka på ordet.
Långben: hahaha du kan ju inget om hockey det märks, Jonas Johansson har vart en klar besvikelse för Hv hela säsongen och hna var inte särsiklt vass i dag heller
Långben: mot all förmodan? hahaha han vill väl spela i ett lag med bra chans på guldet, högre lön, bättre medspelare... Jag vill dock inte ha Sanny Lindström tycker inte det är någon höjdarback, men hjärna Timo och Riku.... Hahl eller Hrdina som 2a center kvittar, kanske värva man Andrea Karlsson med vore ju en hyfsad centeruppställning, davidsson, Hahl,Karlsson,Hrdina
Långben: hans roll är ju inte att tacklas, han är spelfördelare, målgörare med mera... Tror inre Riku Hahl tacklas särskilt mycket heller! Jag tycker Timrå har 4-5 bra forward, men Hv har 7-8 lika bra, det är skillnaden en bredare topp
Kakelmannen:tror du på fullaste allvar att Hahl skulle komma till sunk-hv å spela som center i andra linan!glöm det!Om han nu skulle mot all förmodan gå till er så skjuter han undan alla era centrar ett steg bakåt i linerna!du Davidsson åker först bakåt!
Långben: tillåt mig skratta när du påstår Hahl vara bättre än Davidsson, gemför skridskoåkning, spelsinne, blick för spelet, ja alla detaljer måste räknas in, Hahl spelar nog i Hv förresten nästa säong, en bra spelare men bättre än Davidsson? inte en chans!
Självklart skall mål dömas om man inte helt tydligt kan se att pucken är över mållinjen.
Självklart skall två straffar utdömas när Davidsson med flit skär in framför försvarare utan att bli hakad.
Självklart är Timrå ett skitlag som endast tröga norrlänningar bryr sig om och som inte lyckas sälja ut en sunkig arena med 6000 platser när "the mighty serieledare" är på besök.
Självklart är det du som har rätt i din nyanserade och klarsynta matchanalys där du likt en grinande Virusinfluerad baby gråter ut på ett hockeyforum över alla orättvisor, trots att ditt lag har serieledning med 6 poäng.
Lycka till, HV71! Det kan behövas om alla fans håller samma kaliber som kakelbulls.
Jag tycker Challe passar bättre på Solvalla som travexpert än som hockeytränare.... En bra spelare? haha enkelt jag säger bara en då eftersom du bad om de, slår till hårt och tar elitseriens mest kompletta och bästa spelare, Johan Davidsson
Gläds ni åt denna segern för ni har 2 raka förluster framför er... Challe-Balle som coach vilket skämt!
HV med domarens goda vilja och hjälp gav bort matchen i 1a perioden, Timrå är ett klart sämre lag normalt sett som Hv ska besegra, men inget lag vinner alla matcher
Jag tror absolut inte att Hv vinner varenda återstående match, det lär inget lag göra någosin i elitserien i svensk hockey, nämligen vinna 36 raka matcher, känns som att det kommer en skitmatch lite då och då, däremot tror jag Hv tuggar på och vinner de mesta och tittar ni på spelartrupperna så ska de mycket till för att stjälpa Hv denna säsong... men man har ju missat guld innan fast man vart bäst så allt kan hända.... Jag försöker inte retas eller vara kaxig, jag försöker säga min åsikt om matchen
Kakelmannen: Okej då vet vi. HV71 kommer att vinna alla matcher som är kvar inklusive slutspel. Om nu inte måldomaren fortsätter att döma bort mål han inte kan se om de är inne vill säga, för det verkar ju uppenbarligen som att det är det som det hänger på om HV ska vinna eller inte. Att de inte kan göra mål i en hel radda av powerplay är ju oviktigt i sammanhanget.
Du försöker retas och vara kaxig. Du beter dig dock som om du är väldigt uppretad själv och tror du dig hitta någon sinnesro genom att raljera här.
Både Hahl och Davidsson är ruskigt bra hockeyspelare. Håller personligen Hahl snäppet före men kan vara färgad. Dagsformen avgör kanske i slutändan där.
Sanny har ibland rätt taskig balans, därav en del fall som helt klart ser fåniga ut :-)