1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590571 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - HV71 2022-09-29

« · 2380989 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - HV71 2022-09-29
Zäta75: vi har väl sisådär 750.000 i månadslön där ute som totalt sviker laget ikväll men laleggias lön läggs inte i den potten iaf. Helt jävla sjukt att en back ska behöva kliva fram och avgöra.
Låst ämne

Är riktigt besviken på matchen, ska vi spela så här på lördag blir vi nollade.

Johansson å LaLeggia +++++ idag
Låst ämne

Positivt: Vinst. Två till pinnar på högen, och förhoppningsvis ger vinsten några hundra till rövar i sittplatserna på lördag.

Negativt: Spelet. Blir väldigt stappligt långa stunder, och alldeles för stekigt. Spelar vi så här mot Färjestad på lördag kommer vi bli mosade.
Låst ämne

Raggarhockey där stjärnorna typ står i baren och hinkar Norrlands Guld.

Sjukt.
Låst ämne

Skön vinst, men Bp? vafan hände? nejnej, ta lärdom av det tack
Låst ämne

Dubbeld: ja till slut är det faktiskt någon som skjuter som avgör…

Han sköt vi ett-noll med…

Pettersson: se och lär…

Det skulle underlätta resultatmässigt om man gör en reboot på mentaliteten i anfallen.

Kan du med säkerhet slå en öppnande passning för ett fritt läge eller etablerat anfall så ok. Om ej: puckjäveln ska till mål! För där kan det bli mål…
Låst ämne

Rip Kirby: Jag tror att vi blir lite sega av att det är 5 dagar mellan matcherna lördag till torsdag. Borde kunna vara utvilade iaf. Svensson varit sjuk borde nog inte varit med. Det blir bättre. Stor uppsida med Wedin.

Alla till ladan mot FBK på lördag! Vinner vi den är vi med i toppen trots knackigt spel.
Låst ämne

Man är ju riktigt besviken på flera av våra spelare som ska vara bärande framåt.
Låst ämne

Woody: Jo men jag tror inte man bara kommer kunna "trycka på den knappen". Det har sett ut exakt likadant i 4 matcher nu. Vi förlorar skotten och JJ är återigen vår bäste spelare.
Ante har fortsatt mycket att jobba på, milt sagt.

FBK på lördag, har en känsla av att det blir Växjö all over again.
Låst ämne

Vinst men är verkligen besviken idag.
Att ge bort 1 poäng i en match där vi har full kontroll hela vägen igenom (förutom de sista 5 minuterna) får inte hända.

Skärpning i helgen!!
Låst ämne

söder över: Till domarna: Ni bär ansvar för 2p Timrå missat denna säsong, och försökte beröva oss på 3 till mot Linköping.
Låst ämne

vonDöbeln: Full kontroll, kollade vi på samma match? 😅
Låst ämne

Långben: Lite intressant att det är transatlanterna som gör målen. Ingen sista pass, inga tveksamheter - pang på!
Låst ämne

Zäta75: Här sitter vi och låter som om det vore SHL anno 21/22 och så är vi obesegrade på hemmaplan och tagit totalt 7 poäng av 12 möjliga.

Tänk vad bra det här blir när domarna blir konsekvent och anfallsspelet sitter...
Låst ämne

Summerar matchen med att vi behöver skjuta mer. Alla mål måste inte vara highlight-reel värdiga. Skönt att vi kunde nypa extra poängen ändå men vill se mer från Dahlén framför allt.

Tar med äldsta dottern på lördag så ska hon få gå på sin första riktiga hockeymatch. rödklädda givetvis!
Låst ämne

Håveå är sist i tabellen.....skönt
Låst ämne

Sputnik: Sant. Men att vi förlorat skotten beror också på hur vi spelar. Det ska durras och petas ändå in i mål. Vi måste få längre anfall och det börjar med ett betydligt mer aggressivt spel. Fler måste vilja slita ner sig. Plus till JJ, EA, Joey och Nr 7.
Låst ämne

Kerstin_k: Poängskörden är helt okej!

Det som oroar är väl hur bekvämt man spelar i avgörande lägen. Mycket båga ut, slå ett till pass, bli av med pucken.

Såna vanor är svåra att träna ut. Sen är det klart att jag kan se skitdum ut om typ tio omgångar då vår lite äldre trupp börjar tuffa igång.
Låst ämne

eliassjo : FBK har 2 raka förluster och lär vilja vinna på lördag. Vi måste spela bättre då för att vinna. Skjut mer åk mer skridskor och ta färre utvisningar så enkelt är det :)
Låst ämne

Tur vi har folk som kan kliva fram när stjärnorna sviker. E. Andersson exempelvis gör en bra match. Sen Lander chef som vanligt i anfallszon
Låst ämne

kulltorp: ikväll tycker jag Stenqvist och Joey var bäst i laget.
Låst ämne

Långben: Flera av våra "bärande" spelare spelar för sig själv och Pettersson har en puck behandling så att en div2-spelare framstår som teknisk virtuos, bedrövligt.
Låst ämne

erathoo: Stenqvist förstapass håller HÖG klass.
Låst ämne

Skön seger och på lördag är det en ny hemmamatch mot ett stukat FBK. HV o Brynäs sist just nu i SHL.
Låst ämne

Pettersson: se och lär…

Det skulle underlätta resultatmässigt om man gör en reboot på mentaliteten i anfallen.

Kan du med säkerhet slå en öppnande passning för ett fritt läge eller etablerat anfall så ok. Om ej: puckjäveln ska till mål! För där kan det bli mål…
Låst ämne

Walli gör ett enormt jobb i det tysta genom hela matchen. Låt aldrig den killens poängskörd vara en värdemätare om han ska vara kvar eller ej. Killen är gjord av stål. Vi ser dig Erik, du är underbar!
Låst ämne

erathoo: Inte för att ställa dig särskilt mot väggen men någon måste förklara för mig vad det är de ser i Stenqvist.

Snyggt agerande vid 2-1 såklart men det känns som att varenda gång jag lägger märke till tröja #7 så är det för att han kladdar med pucken i egen zon och skapar problem.
Låst ämne

Villervalla: Just Pettersson förstår jag inte,han åker ju av tre perioder med inge bra handleder och ser riktigt tung ut..
Låst ämne

Smokey: har riktigt svårt att smälta alla lägen Dahlén bränner ikväll. På sista läget har han fan helt öppet mål och skjuter hål i luften. Ska JJ behöva vinna ALLA matcher åt oss?

Egentligen ska man väl vara glad över en vinst men hur länge ska man spela raggarhockey? När kan vi förvänta oss att börja se några linjer i spelet i mittzon och i omställningarna? Hoppas det kommer snart för vi har betydligt svårare motståndare i närtid.

Nä nu nollställer jag skallen och konstatera att vi fanimej är bättre än ifjol. Vi har haft en enda match där vi varit chanslösa, i alla andra matcher har vi varit med hela vägen.
Låst ämne

Sputnik: det vet jag inte om vi gjort.

Vidhåller dock att vi var det tveklöst bättre laget idag. HV71 helt uddlöst 5 mot 5 och vi för spelet i stort sett hela första och andra perioden.
Låst ämne

Bee: jaså, nää, jag tyckte idag var en riktigt bra match av honom. Tidigare matcher har han varit yrig, håller med om det. Men dagens match .. .nää, idag var han bra
Låst ämne

Långben: Dessutom verkar han inte hänga med och drar därför på sig utvisningar.
Låst ämne

3 saker :

1. Släppa till nästan 40 skott emot oss på hemmaplan är ej ok.

2. Vi får inte ut kapaciteten offensivt .

3. Ska SHL/Domarnivån vara att det lönar sig att inte hålla i sin egna klubba för att få med sig utvisning. Då är hockeyn illa ute.
Låst ämne

Tycker att Timrå fortfarande är så grymt jävla sårbara som lag.
Vad gör dom på träningarna och briefingarna?
Jo det måste vara följande.
Steg 1:Den som får tag på pucken, ta den framåt.
Steg 2: Passa helst en ren rödvit, annars transportera den framåt.
Steg 3: Gör sedan mål.
Fotnot: Tappar ni pucken, försök ta tillbaka den på ett bra sätt.
Börja sedan om på steg 1.
Nu kör vi gubbar!
Låst ämne

Såklart skall man vara riktigt glad efter att de fixar det i slutet men känns trist med alla lägen som Dahlén bränner ikväll, kolla bara i slutet. Ska vi utmana på riktigt så måste det ske en förändring.
Låst ämne

vonDöbeln: Håller inte riktigt med. Vi var bättre i början och slutet av matchen, annars får HV spela lite som de vill och vi har fortfarande riktigt svårt att äga spelet i mittzon. Kolla hur de med lätthet driver genom mittzon när vi slår omöjliga pass och en snubbe får kämpa mot tre försvarare och alla andra spelare åker och byter. Sen har vi några bra kontringar, men inte ofta vi lyckas med uppspelen. Skulle gärna se att vi kom samlat med mycket högre fart.

Med den skicklighet vi har i laget borde man kunna bygga en omställning mycket smartare och t.ex stanna upp och leta ytor.
Låst ämne

empa11: Ja jag satt nästan och var lite småsur under matchen. Idag tycker jag Ante skulle slängt upp Walli i nån av toppkedjorna, han var en av får som lyckades riva och slita i offensiv zon och vinna närkamperna där. Kanske behövs en bulldozer för att trigga igång de övriga mjukisarna(förutom Lander).
Låst ämne

Långben: Pettersson måste vara nedtränad. Han har kört fast som det ser ut nu. Trodde det skulle kunna lyfta med Wedin in i samma kedja. Plus två onödiga offensiva utvisningar som kostar oss mål. Förväntar mig mer av Petterson, Dahlen mfl framöver.

Andersson, Lundin och Walli bland de bästa ikväll. Och Hanzl samt Laleggia och Lander såklart.
Låst ämne

Kerstin_k: exakt det är 4 matcher och vi förväntar oss att allting ska sitta till 100%. Vi dominerar HV i 5 mot 5 spelet. De har sina billiga utvisningar och utnyttjar dem. Alla till NHC på Lördag!
Låst ämne

Labban: HV har otaliga omställningar med samlad skara.
Vi kommer allt som oftast i strökontringar 1 mot 1 och knappt in i zon. De flesta lägen vi skapar idag känns det som att det är HV som kastar iväg puck i egen zon som vi utnyttjar och får lite långa anfall.

Vill gärna se att vi är mer samlade i egen zon om metodiskt tar oss därifrån. Nu är det mesta långa svåra chanspass som mottagande spelare inte alltid får kontroll på.
Låst ämne

Zäta75: Andersson är så otroligt skicklig på att låsa fast och vinna puckar.
Låst ämne

Brodda13: Det som störde mig mest i denna match är att Vigneault får stå lugnt och skönt framför JJ. Så ska det inte vara.
Låst ämne

Förresten vad hade vi varit utan en storspelande Johansson? Två sjuka benparader och han står oftast rätt förutom när han blir skymd av Vigenault. Vi har en bättre defensiv visst, t.ex Stenqvist är riktigt bra idag, men det hade lätt kunnat rinna iväg utan en storspelande JJ.
Låst ämne

Sputnik: Du har helt rätt. Vad jag hört (utan att känna personen) så är han en profil av rang med. Både i humör och lojalitet. Snoppen Axelsson vidhöll ju också (extremt jävigt eftersom han hatar oss) att Walli är den enda som kan spela hårt, och käfta i vårt lag.

Nu tar man hans ord med den största nypa salt som finns, men betyder fan inte att det han säger inte är sant 😅
Låst ämne

Fatlilbro94: Tycker det är tidigt att vara för hård mot Jonte. Killen är 24 år och har spelat sina första 4 matcher i SHL. Helt övertygad om att han kommer dominera när det behövs som mest. Sen tycker jag det är svårt att inte tokgilla en spelare som Laleggia! Han går bort sig ibland men viken jäkla bra offensiv back! Walli, mycket bra i det tysta. Kommer växa mycket i år. Fick inte riktigt chansen med Freddan.
Låst ämne

pingvin: det var kul att se Edfeldt ikväll! Några små misstag, men på det stora hela en fullt godkänd insats!
Låst ämne

Grabola: Han är GRYM bakom offensivt mål tycker jag, och att vinna puckar i dom kamperna, lätt en underskattad spelare

Och Walli som ni säger, Arbetar som en häst, riktigt härligt att se. Ett monster i närkamper

Tycker även att OJ gör det br sidorna sig då han är inne, han är riktigt pigg så han är inne och visar det bra tycker jag.

Nä, Redan beställt biljett till lördag och jäklar vad taggad man är, Färjestad kommer va vinstsugna

FORZA TIMRÅ🤍❤️
Låst ämne

pingvin: Fredrik Forsberg har väl hälften i lön mot snutte Dahlen och gör dubbelt så många poäng....
Låst ämne

Walle2: Snark.. Ta er upp i shl istället sen kan vi snacka, ska ni snuva på mållinjen i år igen?
Låst ämne

Sputnik: Exakt så.
Låst ämne

« · 2380989 · »