Labban: "Ante har förbjudit mig att göra den" Eh va? Man gör väl saker på instinkt när det går så fort. Ante kanske vill se en dragare i magplattan istället.
Synct: ”High risk - High reward” på en sån där grej. OJ brände ju ett par fina lägen före det där, man ska verkligen ha Balls of steel för att köra den där finten i det läget. Såna spelare behöver Timrå fler av. FÖRLÄNG!!
Synct: Det är mer ett skämtsamt sätt att se på det. Statistiskt så är det ju bättre att skjuta säkert eller försöka dra målvakten. Han förbjuder absolut inte OJ-mål.
bar mofftak: Försvarspelet vid 1-0 för HV. 🫣 Vi hade ju blivit skogstokiga härinne. Vårt spel i PP räcker för att göra oss just det… skogstokiga. Vi är det bättre laget. Sluta slarva! OJ:s mål 👏👏👏👏👏
Olle: snacka om att ta chansen. OJ har varit en energiinjektion för förstalinan. EP har ju skillsen men har spelat ganska såsigt några matcher, nu har de både MPS och OJ som spelar med fart.
DenRöda: Skulle dock tippa på att Johansson testat den en del på träning och kanske fått sig nån "tillrättavisning" efter att kanske ha kört den nån gång för mycket. (Obs, spekulation). Sen säger Johansson det med glimten i ögat givetvis.
DenRöda: Nu var jag ju inte jätteseriös när jag sa att Ante ville se en dragare i magen. Man ska inte strypa kreativitet och sätta galler i spelarnas huvud, spelare ska göra det man känner för och köra på instinkt i frilägen, det känner man av själv, inte det coachen vill se.
Sputnik1: Nej fan! Ante står helt säkert i omklädningsrummet nu med en fet prilla i käften och ett stort jävla leende och smågnabbar med OJ. Garanterat. Ante förbjuder inte lekfullhet på isen. Det ska va kul.
Spelet är låst vid sargen och han beslutar sig för att kliva in i zon istället för att säkra upp för en upp hemåt sedan blir han chockad när Wedin stöter pucken till honom…
Vad fan är det? Varför gå in i zon om du inte tror att du kan få pucken? Visst det är inte 100 i timingen från Wedin men det är Rindells ansvar att ha marginal om han tänker släppa sitt ansvar och gå fram!
Jävligt taffligt agerande där!
Rindel känns inte som att han är riktigt i zonen idag.
Erixon gör några viktiga brytningar men tempot är fullständigt uruselt! Rör på rören! Eronen känns mest med på banan än…
Första svaga perren på...länge. Alldeles för stillastående. Då blir det problem direkt i passningsspelet, betydligt enklare att få flyt när man åker på 100% än 80.
Men HV ser pigga ut. Rör sig betydligt bättre än oss så här långt. Spetsen däremot, den har vi. Hanzls lina borde gjort minst ett till. Övriga har det tyngre. Förhoppningsvis kuggar Lander-kedjan i fr o m 2a.
OJ! Hyfsat snyggt. Trodde i n t e att han hade den kylan efter att ha bränt ett megasuperläge. Man måste ju älska en sån snubbe.
Känslan på förhud att det här skulle bli en halvbrun afton håller i sig, ledningen till trots. Vi måste a) få upp farten, och b) få ner puckarna djupt. Vi har tappat fler puckar runt offensiva blå på 20 minuter än på dom senaste fem matcherna totalt.
DenRöda: Jo absolut, var inte riktigt så jag menade heller, givetvis glädjer sig Ante med OJ. Däremot tror jag fortfarande att det finns mer att kräma ut ur forwards och kreativitet. Det är ett underbetyg att inte OJ fått spela högre upp tidigare under säsongen när övriga kedjor fortsatt kämpade för att hitta kemin och spelet men när OJ spelade stabilt match efter match. Sånt måste belönas med mer speltid och större roll i ett sådant skede.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.