Hur FAN kan det här korplaget spela i SHL? Hur fan kan dom ha spelat ur oss ur SHL?! Blir provocerad av hur kass och odisciplinerade dom är. Dom är ute efter att skada i varje byte och dom ligger bara under med 0-2 och alla möjligheter att vända.
JonteD: Cooper i Oskarshamn, hur många tvåor har han kommit undan ikväll? Vilket jäkla glas-psyke på Oskarshamnspelarna, dom ska vara jävligt glada att domarna svalt pipan i tredje.
SMÅLAND: Ja Blomman jävligt viktig mer än vad många tror inte för inte CAP i Brynäs 3 säsonger gjorde ju 2 ass mor Djurgårn och hängde ETTAN nu blir jävligt framöver och i ett evu i ett kval
Sputnik: Jag gillar faktiskt några ur-Brynäsare i Timrå. Micke Lind, Anders Huss och Jacob Blomqvist. Inte för att de går att jämföra sinsemellan men sättet de brinner för Timrå!
Timrågogogo: nåja, Karlqvist har ju ändå gjort 5 mål senaste 3 matcherna, detta är långt ifrån över. Men det är en jäkla scenförändring måste jag säga. Timrå är inte lika passiva i defensiven längre, vi ger inte motståndarna lika mycket utrymme att manövrera samtidigt som offensiven är klart godkänd. Spelet i mittzon är ju en fröjd att se, det är inte många gånger som bonnjävlarna kommer in i vår zon i ett ordnat anfall.
Avvägningarna i offensiven är också bättre, det är inte lika ofta som 2-3 spelare går bort sig på offensiv blå utan man spelar betydligt mognare än före uppehållet.
Sputnik: i det läget som laget har satt sig i så spelar det inte så stor roll hur det går i dom andra matcherna, vi måste vinna vårt! Gärna en tio tolv raka!
Nisse på Mon or: Dock så har Timrå en match mindre spelad än DIF, plus att det i nuläget är LHC som är närmsta lag på säker mark. Varför hålla på Linköping, tänker jag..?
jå1: Ja men fy vad man hade halvt ångest efter alla brända chanser och endast 1-0 på tavlan.hade det varit för 8 omgångar sen så hade det stått 1-3 på tavlan inför sista. Får vi höra av Filander att detta är sämsta insatsen för säsongen om Timrå vinner?
Olle: trodde oskars skulle bjuda på mer motstånd men det kanske är vi som hittat igen grejerna. 4-0 hade varit mer rättvist. Hade Svensson dragit ett slagga på sista så hade den suttit. Zohorna-bröderna o Karla är inte mycket o skryta om. Den sistnämnde skulle behöva jobba på fysen. 20 min kvar. Det kan gå.
Sputnik: han stod ju och vrålade högt från båset sen iallafall. Som en kaxig jycke medans grinden är stängd, som springer iväg med svansen mellan benen så fort grinden öppnas igen. Tycker Timrå har råd att tuffa till sig ännu mer. Mer näsblod, mindre respekt för motståndarna.
Nisse på Mon or: Ja och själv har jag svårtför resonemanget att man vill att DIF skall torska. Varför är det bra med att vi har med oss Djurgården som avsågat bottenlag. Ser hellre att LHC och Brynäs torskar istället så vi hänger på i ingemansrejset?
Ju fler lag som känner flåset underifrån,desto större chans att nått lag mer bärjar vackla.
Rallarn: nu gör vi 3-0 i tredje och sen får liljevall och Svensson gå ut och sänka Karlqvist eller nån av dom köpta legoknektarna. Oskarshamn ska ner i källaren på alla sätt och vis.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·