roger_sundsvall: som jag skrev när ni vann mot Brynäs ”Nu väder det” man måste tro på mirakel ibland. Det är precis som Thomas Di Leva sjunger 😁
” Jag är så glad för du är hos mig du fångar mig med varje lek och vad som helst kan alltid hända för i vår dröm är allting smek jag kramar dig igenom rymden du strålar gul, jag skrattar blå och vi följs åt i evigheter en glittervind som är vi två”
Tom Topp: precis. Idag var det vi som var riktigt bra, hade vi spelat så här mot leksand, Färjestad eller Frölunda så hade vi också vunnit.
Tre raka, det känns lite overkligt. Sätter Freddan-terrorn på paus nu, det är det här man betalar för. Vinst och eufori. Lööke gör dessutom en riktigt bra match, det behöver hela laget.
Nån spelare in på det här och sen klara kontraktet, det måste vara drömmen. Sen kan man blicka framåt när det gäller att skapa en långsiktigt professionell, sportslig organisation. När gubbarna i Cmorestudion snackar med osakarshamn-representater och säger ”ni håller på att etablera er som ett topplag”, visst inser alla att det är vår slot-plats i ligan dom har just nu? Vi ska ta den platsen till varje pris, det är en skymf att vi har givit Oskarshamn det här slagläget som dom har.
The great one: någon skulle ju gått in och sänkt Cooper i tredje när det var helt uppenbart att domarna inte tänkte ta utvisningar. Att ingen ryckte mustschjäveln på den där lilla fjanten är en gåta för mig.
Smokey: AVGÅ ALLA? Nej seriöst så brukar jag vara snabb på att kräva avgångar men nu har vi TRE raka så då tror jag det banne mig det är dags att hylla alla istället. NU LYFTER ÖRNEN!!!
Hahl Bundy 2.0: Walli gör ju också en riktigt bra insats. Mycket fart, en jäkla kämparvilja och bud på många poäng idag. Målet senast kanske gav en rejäl portion självförtroende?
The great one: Lööke sa efter Djurgårdsmatchen nåt i stil med att de ”tävlar mycket mer nu.” Nåt har uppenbarligen hänt i gruppen. De spelar för varandra på ett helt annat sätt nu.
Wennerholm alltså trött på den karln. Han hade alltså förberett sig på att hylla Eklund efte hans comeback. Nu blev det inte så vilket överraskade honom. Nu blir det istället svårt för Djurgården att undvika kval. Samtidigt har han svårt att se att Timrå ska undvika kval, de är helt enkelt för långt efter. Inte ett ord om att de vunnit tre raka nu. Skriver han någonsin något som inte är den enklaste vägen och något som sticker ut?
SMÅLAND: Sjunger i din kör Lönnå hurra hurra hurra . Mina betyg 3+ Johansson 2+ Erixon 1+ Blomqvist övriga GODKÄNDA även tränare Freddan ( saltkråkan melker)
Laken: Ja nu känns det som alla börjar hitta sina roller bättre, hoppas avståndet till säker mark inte blivit allt för långt bara.
Annars får vi hoppas att Djurgården fortsätter vara under isen helt och ha ett splittrat lag med total oharmoni inför ett möjligt negativt kval. För i ett sådant skulle DIF ha allt at förlora.
Sputnik: ja hoppas inte freddante kör nån ihärdig Svedberg matching där med Bohm.
Det har kanske blivit lättare för forwards att spela sitt bättre jag med lite mindre konkurrens i.o.m Olofsson/Liljegren utlånade, få känna sig betrodda ur all bredd?
Propagandus: Pessimisten i mig säger att de kommer fortsätta spela Bohm eftersom han har "SHL-erfarenhet" och "Vi vet vad han kan på denna nivå". Ungefär som de envisades med Olofsson förra säsongen och även denna. Vore trevligt om de överraskade där. Inget ont om Bohm, men nog kan man förvänta sig mer av honom. Trist att bänka såklart, men sån är hockeyn spelar man inte på topp får man finna sig i att få mindre speltid. Erixon tycker jag har lyft sig ordentligt. Aldrig sett honom vara så på tårna som idag. Väldigt positivt. Strömberg såklart ett frågetecken, verkar inte som han läkt så bra efter operationen.
thorwald: haha jo fast vem vet, Bohm kanske kliver in som en ny Svensson och gör hattrick mot FBK? Då kan dom börja sälja Freddans musching som lösmushtasch i shoppen
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·