Olle: trodde oskars skulle bjuda på mer motstånd men det kanske är vi som hittat igen grejerna. 4-0 hade varit mer rättvist. Hade Svensson dragit ett slagga på sista så hade den suttit. Zohorna-bröderna o Karla är inte mycket o skryta om. Den sistnämnde skulle behöva jobba på fysen. 20 min kvar. Det kan gå.
jå1: Ja men fy vad man hade halvt ångest efter alla brända chanser och endast 1-0 på tavlan.hade det varit för 8 omgångar sen så hade det stått 1-3 på tavlan inför sista. Får vi höra av Filander att detta är sämsta insatsen för säsongen om Timrå vinner?
Nisse på Mon or: Dock så har Timrå en match mindre spelad än DIF, plus att det i nuläget är LHC som är närmsta lag på säker mark. Varför hålla på Linköping, tänker jag..?
Sputnik: i det läget som laget har satt sig i så spelar det inte så stor roll hur det går i dom andra matcherna, vi måste vinna vårt! Gärna en tio tolv raka!
Timrågogogo: nåja, Karlqvist har ju ändå gjort 5 mål senaste 3 matcherna, detta är långt ifrån över. Men det är en jäkla scenförändring måste jag säga. Timrå är inte lika passiva i defensiven längre, vi ger inte motståndarna lika mycket utrymme att manövrera samtidigt som offensiven är klart godkänd. Spelet i mittzon är ju en fröjd att se, det är inte många gånger som bonnjävlarna kommer in i vår zon i ett ordnat anfall.
Avvägningarna i offensiven är också bättre, det är inte lika ofta som 2-3 spelare går bort sig på offensiv blå utan man spelar betydligt mognare än före uppehållet.
Sputnik: Jag gillar faktiskt några ur-Brynäsare i Timrå. Micke Lind, Anders Huss och Jacob Blomqvist. Inte för att de går att jämföra sinsemellan men sättet de brinner för Timrå!
SMÅLAND: Ja Blomman jävligt viktig mer än vad många tror inte för inte CAP i Brynäs 3 säsonger gjorde ju 2 ass mor Djurgårn och hängde ETTAN nu blir jävligt framöver och i ett evu i ett kval
JonteD: Cooper i Oskarshamn, hur många tvåor har han kommit undan ikväll? Vilket jäkla glas-psyke på Oskarshamnspelarna, dom ska vara jävligt glada att domarna svalt pipan i tredje.
Hur FAN kan det här korplaget spela i SHL? Hur fan kan dom ha spelat ur oss ur SHL?! Blir provocerad av hur kass och odisciplinerade dom är. Dom är ute efter att skada i varje byte och dom ligger bara under med 0-2 och alla möjligheter att vända.
roger_sundsvall: som jag skrev när ni vann mot Brynäs ”Nu väder det” man måste tro på mirakel ibland. Det är precis som Thomas Di Leva sjunger 😁
” Jag är så glad för du är hos mig du fångar mig med varje lek och vad som helst kan alltid hända för i vår dröm är allting smek jag kramar dig igenom rymden du strålar gul, jag skrattar blå och vi följs åt i evigheter en glittervind som är vi två”
Tom Topp: precis. Idag var det vi som var riktigt bra, hade vi spelat så här mot leksand, Färjestad eller Frölunda så hade vi också vunnit.
Tre raka, det känns lite overkligt. Sätter Freddan-terrorn på paus nu, det är det här man betalar för. Vinst och eufori. Lööke gör dessutom en riktigt bra match, det behöver hela laget.
Nån spelare in på det här och sen klara kontraktet, det måste vara drömmen. Sen kan man blicka framåt när det gäller att skapa en långsiktigt professionell, sportslig organisation. När gubbarna i Cmorestudion snackar med osakarshamn-representater och säger ”ni håller på att etablera er som ett topplag”, visst inser alla att det är vår slot-plats i ligan dom har just nu? Vi ska ta den platsen till varje pris, det är en skymf att vi har givit Oskarshamn det här slagläget som dom har.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·