1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12

« · 2309619 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
varulf: Skall väldigt mycket till tyvärr. DIF 4 poäng bakom MIF och LHC med 1 match mer spelad dessutom. Vårt hopp ligger i att få hemmaplansfördel.
Låst ämne

Sputnik: Ja den här säsongen har fullständigt förstört mig. Det är fan inte roligt längre. Man har sakta med säkert brutits ner bit för bit. Kastas mellan hopp och förtvivlan. Det är som att dra ut på ett långsamt jävla lidande bara. Orkar inte hoppas längre. Det får bli som det bli. Har nog aldrig varit sämre pojkvänn än vad jag är nu. Grinig konstant 3-4 dagar i veckan. Börjar ifrågasätta mitt intresse skarpt. Kvalserien vet jag inte ens om jag orkar se.
Låst ämne

297:det viktigaste just nu är att undvika dif i ett kval, för det klarar ni ej. Malmö eller helst lhc är att föredra
Låst ämne

Kerstin_k: Det är klart att det är väldigt många andra bitar som ska falla på plats, absolut. Men vi är inte helt chanslösa som förra gången det begav sig. Den här säsongen hade det räckt med Lander. Kanske inte nästa men att överleva första säsongen är superviktigt. Kolla på Oskarshamn, dom mår ganska gött där uppe i tabellen. I en skitstad med en skitpublik som knappt kan spelreglerna.

Min tilltro till nubben har definitivt naggats efter denna säsong men jag tror han hade kunnat bygga ett helt annat lag om vi bara hade överlevt den här säsongen. Det kan vi ju fortfarande göra men det ser ganska mörkt ut just nu.
Låst ämne

Labban: känner lite samma sak i Brynäs. Det får illa och alla gapar efter hemvändare som skall komma och göra oss till topp lag igen. Eller rädda oss för den delen. De kommer inte . Det är vad vi gör med det vi har som är skillnaden
Låst ämne

Nästa omgång kan avgöra en del för oss
Malmö - DIF , Dif-torsk innebär 80% risk för kval
Låst ämne

Labban: ja jag är inte övertygad om att vi kan det men för en förening med vår ekonomi så är det den bästa chansen till att få det lilla extra…

Det värvas sällan in det lilla extra i Timrå…

Man ska nöja sig med det förväntade..
Låst ämne

Walle2: killen med känsla…

Kul att röra om lite och se om myrorna bits…

Barnrumpa…

Sparka in öppna dörrar och lämna ut visitkort där det står att du heter Gunwallle Larsson på…
Låst ämne

Labban: Lägger givetvis inte största skulden på Lander som inte valde att komma hem. Nubben och CO har misslyckats först och främst. Det är den dystra sanningen. Det känns som totalt mörker framöver och man ser inget ljus att vi skall klara av DIF i kvalet, de har mer karaktärer för ett s kval med slutspelskaraktär. De kommer käka upp oss mentalt. Sörensen kommer få fortsätta köra fulspel utan konsekvenser och Lodin kommer tappa det och åka på 4 matchers avstängning istället.

Bara kolla idag på hur Sörensen endast fick 2 min för den här även efter videogranskning. Han kommer få göra som han vill som vanligt..
Låst ämne

Kerstin_k: vi är ju trots allt "bara" 7 poäng bakom i dagsläget. Tror nog han hade kunnat vara tungan på vågen i många matcher i 12 förluststreaken och andra matcher som stått och vägt. Kanske är naiv men det är min övertygelse. Med Lander i detta lag så hade vi varit på säker mark.
Låst ämne

söder över: Återigen varför ska vi förlita oss på hemvändare varje gång? Känns lite som en polare som vill ses hela tiden men inte bryr sig om det sociala uta att förväntar oss att andra ska stå för den goda stämningen. Vem vill vara kompis med en förening som vill ha så mycket av andra men inte kan stå på egna ben och bli attraktiv själv? Skämskudden åker fram lite när vi bönar och ber att bli räddad av gamla bekanta trots att vi inte förtjänar det.
Låst ämne

297: Alltså; nog för att Lander är en grym spelare - men jag är osäker om han hade haft tillräckligt med kraft för att lysa upp allt mörker som varit kring klubben den här säsongen.

Hade han ensam fått Alvarez att faktiskt bli en spelare för första lajnen? Hade han fått Freddan att fatta att man som coach får - och bör - göra ändringar mitt under brinnande match? Hade han fått Nubben att sparka farsan hans? Hade Freddan fått gått också? Hade Lander styrt upp marknadssidan och hade han fått en svag backsida att inte sprida puckar omkring sig i tid och otid? Hade han fått Freddan att fatta att Laleggia och Zajac är en katastrof tillsammans innan omgång 32? Hade han fått hela den där bunten allsvenska spelare att ta klivet? Hade Lander gjort målvakterna bättre? Hade han fått alla att sätta försvarsspelet redan på försäsongen?

Jag raljerar givetvis. Lander hade givetvis varit en grym förstärkning av många olika anledningar och på så många olika plan. Men han ensam hade nog inte varit hela lösningen, dessvärre. Han hade varit en bättre förutsättning för att lösa säsongen på ett bra sätt. Men det är så många dumma jävla beslut under resans gång så jag tvivlar på att det hade räckt med Lander, Dahlén, Zäta OCH Hanzl samtidigt.

Att Lander valde bort Timrå var väl mer eller mindre spiken i kistan i ett redan undermåligt lagbygge. Nu fick man i och för sig in (tack och lov för det!) Hanzl på Landers plats. Men han hade behövts tillsammans med Lander och en del allsvensk tyngd hade behövt lämnas där nere. Men så blev det inte, som vi vet. Dessutom hade vi behövt en tränare som förstått att Alvarez absolut INTE ska spela i toppkedjor. Men det har vi inte, som vi alla vet.

Men som sagt; jag är tveksam till att Lander ensam skulle ha varit lösningen. Inte med tanke på hur säsongen varit.
Låst ämne

297: Malmö har dock mer bredd än Timrå, det är där de lyckats i detta fall. Lander hade bräckt de där 38 poängen för en billigare peng. Det är jag högst övertygad om.
Med det sagt så hade Timrå lyckats undvika kval med Lander. Det behöver man inte Einsteins hjärna för att räkna ut.
Låst ämne

Kerstin_k: Jag tror du satt huvudet på spiken med tanken om att Freddan borde ha Molinders roll. Spelare utvecklas i Timrå och gruppen verkar hålla ihop bra under Freddans ledning, men någon game coach är han tyvärr inte.

Sen att laget inte är påslaget till 100% instämmer jag också i. Många gånger vi tappat i sista minuten eller släppt in tidigt i perioderna.
Eller som idag med 2 minuter kvar; när pucken studsar ut mot Åberg framför motståndarmålet och han är redan på väg ut i omklädningsrummet. Inte något fokus alls på det som hände där och då. Det agerandet fick mig att helt enkelt lämna ishallen. Nej det måste brinna i blicken redan vid nedsläpp och eldas på hela tiden, annars kan vi räkna in HA redan här och nu.

Matchen i övrigt då? Jodå, bra drag på klacken fram till matchstraffet, då tror jag bägaren rann över för de flesta. Inte så konstigt heller efter bedömningen vid 1-3 och det där skumme matchstraffet. Sen är det helt otroligt att Oskarshamn sätter sina 2 lägen de har i första medan vi sätter 1 av 5 (eller fler). Vi är ju faktiskt vassare matchen igenom men får inte till det fullt ut Självförtroendet som spökar hos många eller är det slitet efter veckan som var?

Jaja, får börja mentalladda inför kvalet. Finns det hockey-yoga som kan lugna nerverna månne?
Låst ämne

Hur mycket fallskärm får Hv betala tillbaka till oss när vi möts i hissen? Kan den räcka till Lander, Emil Petterson, Wedin, Rattie och Hanzl tro....skulle vatt' gött'..
Låst ämne

Walle2: Vi tjatar bäst vi vill i vår egen bok. Ha lite respekt och låt oss sörja i fred. Munhugget kan vi ta nästa säsong när vi möts istället .
Låst ämne

lyser Amatör förening
över allt o allihopa
...gör de rätta; snälla TA o säg upp er själva...
efter säsongens slut....
de gör mig inget..att hamna i HA
men dessa patetiska i föreningen
MÅSTE BORT!!!!!!!!
Låst ämne

söder över: Djävla tjat om Lander. Killen utan TIK hjärta i HA men Shl passar bättre. Patetiskt...
Låst ämne

Sputnik: jag tror inte heller HA kommer sluta lyckligt för Timrå nästa år.

Om inte lite folk kommer och lirar trots allt.

Men junisverksamheten verkar inte särskilt välmående vilket särskilt i HA är en viktig detalj…

Vad hände med Oliver?

Gör han lumpen?
Låst ämne

The great one: Jävlar vad bra du sammanfattar det. Behövs inte mer, word på allt
Låst ämne

Men oavsett så dök han inte upp herr Lander…

Inte heller någon annan tidigare spelare som steppat uppåt.

Ist fick vi en grå smet som haft lite puls och fränhet vid 2 tillfällen på en säsong…

Och då har det varit lagets offensiva stjärna, kanske den sista som borde behöva tända…

Fjompiga felpass, hösäcks försvar, sarggrisar offensiv…

Efter en säsong där man inte lyckas förändra särskilt mycket utan man ser fortsatt trött ut i benen och ömt ut om axlarna så kan man säga att tränarna i Timrå står för en hockey som inte gör någon lycklig förutom motståndaren och deras supportrar…
Låst ämne

thorwald: Är inte lika övertygad som dig att vi kommer klara av HA lika väl den här gången. Dahlén har varit oket alla 3 säsongerna vi hamnat topp 3 senaste åren.
Blir gärna motbevisad, men vem skall ens vara vår kulturbärare i så fall? Jag vet inte ens om en sådan som Boyce som knappt får speltid orkar köra en vända till.
Kvar står vi med ett tomt papper och kommer behöva värva in våra kulturbärare. Njae jag känner att den här säsongen har väldigt mycket på spel i potten.
Låst ämne

297: Ja det här med insamlingar har man väl inte varit allt för glad över att se. Vi finansierar ju kalaset tillsammans med sponsorer och känner att vi supportar har dragit det större lasset här och att marknadsavdelningen i stort sätt sovit de senaste åren. Nu är insamlingar en mindre del, men inte helt obetydlig. Cmore, publik och sponsorer är fortfarande största delen. Som jag ser det mår föreningen exakt som den förtjänar både sportsligt och ekonomiskt. Är övertygad att vi kan komma igen om det blir HA, men man får känslan att det här med att satsa på att etablera sig i SHL inte varit särskilt prioriterat. Historiskt kan man ju förstå det dock.

Och ja Lander har väl sin livsstil som jag knappast tror är extrem i sammahanget, men samtidigt inte billig jämfört med medelsvensson. Jag kanske är ensam med att unna honom ett sådant liv. Sportsliga utmaningar och ett liv med lite ekonomiskt svängrum, ptja vem hade inte gjort detsamma i den situationen?
Låst ämne

för dålig
tränare sportchef o spelare
snåla sig igenom shl..har aldrig funkat
Låst ämne

The great one: Dagens i-landsproblem.
Låst ämne

Synct: naivt? Den här säsongen har väl visat med brutal tydlighet att vi är i behov av en ledargestalt i laget? Det kan väl inte finnas en enda spelare i hela världen som, för just Timrå IK, fyller den positionen bättre än Lander? Förutom Dahlén så klart.

Lander hade presterat hos oss men ännu viktigare så tror jag han hade fått andra att prestera närmare sin kapacitet och det hade räckt för att hålla oss kvar. Vi hade inte tagit 12 raka torsk med Lander i det här laget.
Låst ämne

Synct:

Klart Lander hade gjort det bättre än Hanzl. Han hade burit detta laget på sina axlar. Problemet bara är att vi skulle haft Lander som förstacenter och Hanzl som andracenter...
Låst ämne

thorwald: hockey är INTE en välgörenhetssysselsättning, påminn mig om det nästa gång det startas en insamling för att värva spelare. Jag tror banne mig jag ska använda den exakta frasen när jag säger upp Cmore nästa gång och får frågan om varför jag lämnar.

Det borde ju finnas egoistiska skäl till varför Lander vill att vi ska stanna i SHL, det är väl i Sundsvall/Timrå han vill rota sig med sin familj? Trist då om han måste pendla till Karlstad för att ha råd med den där fjärde bilen, trettonde vattenskotern eller sommarhus nr. 3?
Låst ämne

297: Ja du förstärker ju min poäng, att säga att Lander hade räddat Timrå om han spelat här är ganska naivt, minst sagt. Han kanske inte ens hade gjort det mycket bättre än Hanzl, som han hade ersatt förmodligen.
Låst ämne

Sputnik: Ska Timrå bli attraktivt så tror jag dessvärre man måste klara att stå på "egna ben" och inte förvänta sig att hemvändare skall komma hem och styra upp varje gång. Vi har haft två chanser ni på kort tid, men inte förvaltat det särskilt väl.
Låst ämne

thorwald:

Samtidigt har Lander spelat in tillräckligt med cash för att säkra hans egna pension och hans barns och barnbarns. Han lär ha 60-70 Miljoner på kontot vi det här laget, så kom inte och prata om kort karriär osv.
Låst ämne

297: Ja så äre, Lander lär mycket väl ha andra planer för sin karriär, jag bara lyfte fram vad han sagt. Man kan inte lita på nån spelarares uttalanden och ord nu för tiden.
Vi supoortrar skall glatt bara betala spelares löner och slita ut våra hjärtan och hjärnor utan motkrav om att få nått tillbaks. Det är sportchefer och spelares marknad, vi supportrar är bara en bricka i spelet som skall stå med våra plånböcker öppna när klubbarna kommer och ber om vår support. Bitter, nej inte då..
Låst ämne

Sputnik: exakt! Söderberg, killen som kommer hem och öser in 38 poäng och räddar sin klubb från kvalet 😅. Eller varför inte Sörensen i djurgården som kommer hem och gör 46 poäng? Nu ska ju han i och för sig lämna DIF till nästa säsong men han är åtminstone där nu, när han behövs som mest.
Låst ämne

297: Hockey är ingen välgörenhetssysselsättning. Lander vill säkert spela för Timrå igen, men han måste samtidigt vara realist. Hockey är hans levebröd och en hockeykarriär är kort så det gäller att dra nytta av det så bra man kan. Dahlén i ett helt annat läge av sin karriär fick fint kontrakt av Nubben inför förra säsongen och jag tror inte det var helt oväsäntligt i hans fall i valet mellan SHL och HA. I intervjuer med Dahlén lät det ju som han var öppen för andra förslag, men att inget från SHL var tillräckligt intressant. Jag tror det var en kombination av klubbhjärta och bra kontrakt som fällde avgörandet i hans fall.
Låst ämne

Sputnik: Jag hade reagerat om Timrå betalat 400 k i månaden för en 35 årig Lander ärligt talat. Till och med vår käre Dahlén. Det finns en anledning till att Malmö med sin budget ligger där de gör med de lönerna för avdankade spelare.
Låst ämne

Synct: dock så är ju Söderberg på 35 bast rätt överkskattad och alldeles för överbetald och slut som spelare till exempel.
Låst ämne

Synct: ok jag omformulerar mig: ”IDAG vet Lander att han hade räddat kvar klubben om han hade tagit ett annat beslut för ett år sedan.”

Vilket skönt beslut han står inför om vi åker ur. Hade han tagit en lägre lön och räddat Timrå så hade han fått en högre lön år två. Nu (om vi åker ur) så väljer han mellan att ta en rejält lägre lön med oss i allsvenskan eller elda upp klubbhjärtat för att få en marknadsmässig lön i Färjestad eller HV71.
Låst ämne

297: exakt…

Lander är snack.
Han lämnade Timrå för 10 år sedan.

Sedan dess har han talat varmt om Timrå i några öron som signat och varit med och tränat lite försäsong och pytsat in en slant vid kris…

Talk is cheap…
Låst ämne

297: "Lander vet så klart själv att han förmodligen hade räddat klubben om han kommit hem"

Nej, han är en grym center, men kom igen, så dålig liga är inte SHL, titta på Malmö t.e.x, en spelare kan inte komma in och rädda skutan.
Låst ämne

Sputnik: Nubben sa ju dock i senaste hockeypuls-podden att Lander inte kommer att spela i allsvenskan, att hans ambitionsnivå är högre än så. Vi får väl se.
Låst ämne

Synct: men säg mig då vilken lön Lander har i alperna denna säsong och vilken lön han hade fått i Timrå i SHL och räkna ut om vi haft råd med en sån bonus på mellanskillnaden. Även om vi inte hade haft råd så hade det varit kul att veta vad det här alpäventyret är värt. Lander vet så klart själv att han förmodligen hade räddat klubben om han kommit hem. Nu sitter han i alperna och spelar för en klubb ingen bryr sig ett skit om för nån extra mille och han håller tamefan TUMMARNA för att vi ska hålla oss kvar, precis som nubben gjorde förra gången vi var i SHL, för nästa säsong? Ja men då ska vi banne mig vara med och tävla på riktigt igen! Vi ska bara spela rysk roulette med SHL-kontraktet en gång till…bara en sista gång. Allt blir bra nästa säsong.

Det hade varit mer utvecklande för Dahlén att spela i SHL än att spela med Timrå i allsvenskan.

Den dagen Lander tar på sig rött och vitt och börjar pytsa in mål för Timrå så kan jag omvärdera men tills dess så konstaterar jag:

Lander är bara snack snack snack. Dahlén har levererat. Två gånger om.
Låst ämne

Synct: Lander har sagt att han kommer spela i Timrå IK igen, serie spelar ingen roll. Det går inte ens att misstolka eller förvränga det där. Endast Lander själv kan ändra på den sanningen. Det blir ärligt talat upp till bevis vart han står nästa säsong. Tar han annat lag i SHL när han sagt de där ordagrant, ja då kan jag lova väldigt många supportrar inte kommer se mellan fingrarna där..
Låst ämne

297: Som det sagts förut, det var EXTREMT lätt för Jonte att visa klubbhjärta i Allsvenskan när han tjänade lika bra sista året som om han hade skrivit med en SHL-klubb, han hade absolut 0 anledningar ekonomiskt att dra till SHL. Pratas ofta om att han har mer klubbhjärta än Lander och alla andra ex Timråiter, men det är extremt lätt att ha det när man tjänar miljoner i Allsvenskan och en "gå upp" bonus på en miljon. Vart vill jag komma? Tror jag Jonte har större TIK hjärta än Lander? Absolut inte.
Låst ämne

The great one: Att Lander, Wedda och Emil.P kommit ut som "klara" om vi håller oss kvar är det absolut värsta som kunnat hända, i allafall för mitt hjärta och psyke

Sorry om jag har hack i skivan men det är sånt Lallande i denna förening. Endast i familjeföreningen Timrå IK som det får fortgå så här utan några åtgärder på nått plan knappt. Nubben är Timrå IK och resten ur sportsliga ledningen saknar totalt hockeykunskaper. Därför kommer det alltid det spprtsliga falla på Nubben och vad han står i tränarfrågan är ingen hemlighet.

Sen Lander, till dig säger jag sähär. Får jag se dig i nått annat lag i Sverige om Timrå åker ur så är du en sell out.
Inget annat lag än Timrå har du sagt och jag hoppas du står för ditt ord. Kan Dahlén i sin fas spela HA och likt Simon Önerud som lär kunnat välja och vraka i SHL men ändå valt HA med HV, ja då kan du det med. Pengar kommer aldrig vara ett problem för en spelare som dig. Sponsorerna lärstå på kö för att betala din lön även i HA.

Hockey är inte ens en skitsport längre, det är en pandemi, en böld, en depression som sliter sönder ens själ.
Låst ämne

The great one: Intressant begrepp det där ”klubbhjärta”. Lander, hade han tagit en extra mille eller två i ”stanna kvar i SHL”-bonus så hade vi inte kvalat i år. Här inne får man inte säga att han inte har klubbhjärta men vad är det då? Jag tror Dahlén spelar upp oss en tredje gång innan någon av dom herrar du nämner är tillbaka i rött och vitt.

Tänk om nubben hade chockat och sparkat tränarna idag? Ny tränare hade då fått 4 matcher på sig att väcka liv och lite kamplust i det här sargade laget. Där nånstans i tankarna är jag. Om någon lyckas väcka liv i laget mentalt så slår vi ut DIF. Spelar vi som vi gör just nu så åker vi ur för DIF har moral i laget. Det har inte vi haft på hela säsongen. Möjligtvis då vi vände 1-4 mot Malmö men vad har det tjänat oss idag?

Angående nubben så kan man bara konstatera att han, enligt nubben själv: inte kan hitta en ny tränare bara sådär mitt under säsong. Han kan inte hitta nya spelare mitt under säsong. Han kunde inte hitta en förstemålvakt inför säsong eller under säsong. Kanske klubben måste hitta någon som KAN hitta värvningar under säsong? Visst, Paigin kom in under säsongen och han har varit succé men en bra spelare kvittar inte ut 3-4 backvärvningar som varit katastrofala.

Sen kan jag bara instämma i det du skriver om sabbatsår. Mycket har man genomlidit som timråsupporter men aldrig i livet att jag ser en match i Västervik eller Tingsryd igen. Nästa gång Timrå nosar på att gå upp i SHL och verkligen VISAR att man är där för att stanna så kommer glöden så klart komma tillbaka men är det lönt att gå upp när sen Freddan får dra i trådarna? Minns när fågelholken stod i båset, då åkte vi ur. Minns när Montén stod och flinade i båset, det var misär. Nu har en målvaktsjävel från övik fått TVÅ säsonger i högsta ligan och floppat båda gångerna. Blir det en tredje gång så är det bara att lägga ner. Vad ska det stå på ”vi är tillbaka”-tröjorna nästa gång? ”Timrå IK - Ops we did it again!” ?
Låst ämne

roger_sundsvall: Ante sa att han var besviken men utöver det så var det som att stoppa in CD-skivan igen som bara rabblar upp de dem brukar säga

Vill också påpeka att han vägrade kommentera om våra indianare, vilket är fan i mig en rimlig sak att våga kommentera då våra beer league passningar har varit en stor faktor till varför vi har förlorat.
Låst ämne

The great one: Spelar nånting egentligen nån roll? Både Timrå och jag trivs bättre i Hockeyallsvenskan!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12 Låst ämne

Hemma igen, efter att ha bevittnat detta spektakel. Vet inte var man ska börja...

*Att Freddan på något sätt vill trycka in Alvarez i laget igen, trots 47 matchers försök. Fick chanser både i 1:a och 2:a linan ikväll, på bekostnad av 2 kedjor som spelat bra på slutet. Man riktigt såg på Lodin att han undrade hur Freddan/Mittbena resonerade där. Framförallt är ju Alvarez en säkerhetsrisk i egen zon då markeringspelet är obefintligt.

*Härligt även vi åker först på en goaltender interference, där det var en 50/50 duell i sekvensen innan som gör att Johansson inte ens får en chans att rädda. Direkt efter så åker Erixon på en tripping "Slowfot" på 5 MINUTER! Aldrig hört någon liknande bedömning sedan Tony Erwing i lets dance. En 2:a helt klart, men en 5:a !?

* Oskarshamn, som får så extremt lätta matcher mot oss. Vi ligger under med 1-2 inför 3:e men det kändes som 1-4.

* Ikväll så ställer jag in hoppet och förbereder mig på kval mot Dick Axelssons DIF. Frågan är ens om hemmaplansfördel är att föredra. Lika bra dom får all press.

* Det tråkiga är att man samtidigt känner att vi har ett för bra lag för att åka ut med vi får inte ut ens 60% av kapaciteten. Där kan vi tacka Nubben som i sin tur inte kan tacka Freddan och Mittbenan. Dom där 12 (!) raka matcherna utan vinst är helt otroligt, hade vi bara förlorat 8-9 raka. MEN inget hände i TIK under denna period. Allt bara rullade på, och här står vi nu i ett kval igen.

* Lander, Emil Pettersson, Wedin, ryktas vara klara inför nästa säsong OM vi håller oss kvar. Enbart för att strö salt i såren en kväll som denna. Men frågan man ställer sig samtidigt, kan inte dessa signa fast vi skulle åka ur och brinna för att spela upp oss igen istället för att signa med random SHL klubb. Var fn är klubbhjärtat!?

* Åker vi ur denna gång, igen. Så kan jag lova att det blir ett sabbatsår nästa säsong. Har supportat sedan 1986 men någon gång får det fn vara nog.

* Tack för ordet.
Låst ämne

Kerstin_k: Det första jag noterade innan match var redan på lineupen. Tex Lodin, när hans namn ropas upp så åker han in en lov med böjt huvud som att han ber om ursäkt att han finns till.
Jag vill se en explosion på lineupen av spelarna. Fullt ös in på isen, lite jävlaranamma.
Det gäller inte bara Lodin f.ö.
Låst ämne

« · 2309619 · »