1150x200-timmybench1_r90siUhV6pKwpaW.png

Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12

« · 2310046 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
8399: Ja jag tror inte vi är utan chans i ett kval men det är helt avgörande för hur laget mentalt hanterar det. Och vi skulle slå ur underläge, det är ff så att det vore en skräll om vi klarade det. Så jätteläge skulle jag inte kalla det. Mer att just de parametrarna är våra stora hopp. I kunnande är vi underlägsna
Låst ämne

Andersson: Tack, håller nu alla tummar för att ni reder ut säsongen så vi kan mötas igen nästa säsong!
Låst ämne

Olli Nomadinen : Spelar ni kval mot Dif så är all press på dem, ni har ett jätteläge tycker jag.
DIF har fått vittring på fast mark och, Malmö eller LHC kommer att vara chockade i kvalet då det avgörs i slutomgångarna,
Ni har ju varit inställda på kval hela säsongen, ett stort plus.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Det tror inte jag heller men målsättningen måste vara den och då kanske redan nu börja att bygga för det iaf med de spelare man har idag. Eller ska vi få höra det vanliga snacket, "Vi är sent ute för att vi fick kvala och de bitarna"?
Låst ämne

Andersson: Tack, nu hejar vi på SAIK och hoppas att LHC spelar derbyn mot Hästen nästa säsong.
Låst ämne

Grattis till fortsatt SHL-spel Brynäs
Låst ämne

Bragd-Birger: Ja man ältar det om och om igen. Men jag kan fan inte släppa det, jag förstår inte hur n å g o n kan försvara Nubbens val av tränare och hans orubbliga envishet att inte göra någon förändring där. Det fullkomligt idiotförklarar honom. Det blottar hans uppenbara inkompetens att stå som ansvarig för ett SHL-lag. Men han gör det inte ensam, Torines och övriga framstår som om möjligt ännu menlösare. Ja närmast ointresserade. Kongo, titta gärna in och förklara igen hur du kan stå bakom det här
Låst ämne

Greven: Du menar Krutov elr? Dom har nog inget lag va jag vet men öik ångar på o provar att ta sig till ha!!
Låst ämne

Zäta75: En klyscha men vi måste älska läget lite mer än DIF. Det kommer inte ske några förändringar i coachandet. Paradoxen nu är att hoppet står till att laget och tränarna tror på det de gör. Även om vi utomstående inte gör det så är det livsviktigt att de gör det
Låst ämne

Apropå kval så handlade jag av Micke Lind idag på hans spelkiosk i Gävle! Å hela den biten...
Låst ämne

kan vara så..att laget redan ställt in sig på kval
därför inte ger 100%
Låst ämne

Villervalla: Allsvenskan nästa år kmr att bli ett getingbo. Mer spelare kommer att komma tillbaka utifrån (KHL) till Sverige och allsvenska klubbar med bra ekonomi kommer att kunna bygga bra lag. Om vi utgår från att HV går upp så har vi att tampas med ett Löven med ny tränare som satsar hårt, Modo som kmr att vara ännu bättre nästa år, BIK som alltid bra, Västerås som jag tror kommer att börja röra på sig snart, mm mm.
Det är inte bara att komma ner och vända i allsvenskan.
Låst ämne

roger_sundsvall: vad spelar det för roll? Den här matchen påverkar väl inte oss på något sätt?
Låst ämne

2-1 brynäs 💩
Låst ämne

kom igen nu oskarshamn 1-1
Låst ämne

Läktarproffset: Djurgården är klara favoriter. Det som krävs är mer jävlaranmamma. Medstuds. Alvarez på läktaren samt Paigin på blå på skott i PP samt en mer aktiv coachning. Svårare är det inte.
Låst ämne

Läktarproffset: Blytunga favoriter. Framför allt med hemmaplansfördel.

Timrå måste alltså gå rent hemma OCH vinna en borta på ett kokande hovet för att gå vidare.
Låst ämne

Läktarproffset: Det man kan hoppas på är att vi lyckas utnyttja det faktum att vi kommer vara underdogs och att all press kommer ligga på Djurgården. Att vi redan från början kan låta bli att lägga nån energi alls på domsluten vi vet att vi kommer få emot oss. Istället vara förberedda på det och hålla oss så disciplinerade som det bara går. Vårt hopp står till att gruppen lyckas generera tillräckligt med energi åt rätt håll. Vi k a n slå DIF, det gäller bara att tro på det. Jag hoppas dessutom att DIF "gått lite på vatten" en längre tid nu och att den förtrollningen bryts. Att lapptäcket de byggt krakelerar om resultat går emot och moralen sjunker. Jag säger inte att det blir så. Men jag tror att det är vårt hopp
Låst ämne

Läktarproffset: Ja, Djurgården är skyhöga favoriter, vilket lag vi än får möta är de favoriter. Istället för att Nubben kollar vilka han kan förstärka med till nästa säsong i SHL borde han redan nu kolla vilka som eventuellt följer med ner till HA och hur laget ska se ut då för det måste vara snack om att det blir bara ett år i HA.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Tack så mycket. Ja, det är mycket man hade önskat sett annorlunda ut. Det som känns tryggt inför kvalet är att vi har ett betydligt bättre lag nu än senast vi var i samma position. Dock får vi möta bättre motstånd också i vad som nu ser ut som Djurgården. Någon förändring av ledarstaben lär vi inte kunna räkna med. Vad tror ni kommer krävas för att jämna ut oddsen, för visst går Djurgården in som favoriter i detta kval om det nu är dem vi får möta?
Låst ämne

Labban: Föreningen brydde sig inte ens om att skicka in ett svar till Disciplinnämnden, så mycket bryr man sig om den här säsongen.
Låst ämne

"Det är fråga om en bensvepning i samband med en kampsituation där svepningen sker från en lägre position efter att Erixson tappat balansen. Det är viss skaderisk”

Erixon blir alltså avstängd efter att som disciplinnämnden uttrycker det "tappat balansen".
Låst ämne

Villervalla: Tänker på hur TIK spelar både i powerplay och när dom anfaller. Alla lag har ju analyserat detta och vet att pucken oftast skall hamna hos Rattie i powerplay så dom täcker av lätt och TIK verkar inte ha något mer att komma med. Inte blir det bättre av att Rattie dessutom sjunker ner mot förlängda mållinjen och tappar vinkeln.
Vad gäller anfallsspelet så krigar fyra motspelare vid deras egen blå linje och som vanligt skickar TIK in pucken (skarv eller flipp) vilket motståndarna vet och har parkerat en back långt in i sin egen zon som nästan alltid är först på pucken och kan vända spelet.

Har/borde inte TIK ha någon som kan sitta högt uppe på läktaren under matcherna och avrapportera till tränarna i period pausen?
(någon hockeykunnig kille typ Dalen Sr. eller liknade) Någon som kan tipsa om dagsaktuella o taktiska saker som händer/skall ändras på isen.

När så mycket står på spel som måste man använda alla möjligheter för att påverka matchen.

Avskyr när inget händer. Likadant med snacket om tålamod (som tidigare tagits upp här) och "vi har många hemmamatcher kvar ungefär som det skulle vara lösningen. Spelare som får höra sådant nonsens blir invaggad i någon förhoppning om att det här kommer att lösa sig bara vi lirar hemma. En annan sak som jag är nyfiken på. Alla dessa felpassningar vid uppspelen. Har man snackat om detta och vad har man kommit fram till? Att man styr undan från målet när man skjuter ett skott mot mål. När returen kommer så är man halvvägs ute i hörnet? Gå på egna returer o fullfölj. Kolla motståndarlagen. Dom är ju minst två gubbar som hugger direkt.
Och slutligen, ta skott direkt o sluta lalla med pucken för att få bättre lägen och göra det där sagolika snygga målet. Jag skiter i hur målet går till bara puckjäveln hamnar bakom motståndarnas målvakt.

Ja, jag vet vi på läktaren vet alltid bäst:-)
Låst ämne

Läktarproffset: Välkommen. Håller med om allt och det är ju ungefär de tongångar som dominerar härinne. Tankarna kring Paigin och hans speltid tillförde ytterligare i dimensionen kring coachandet. För du behöver inte låta det vara osagt, du skriver det eg redan, det här laget saknar det mesta i form av kompetent ledarskap. På de flesta områden, från att coacha under match, se till att spelarna är mentalt förberedda inför uppgiften, ha ett fungerande grundspel som man förmår kommunicera och implementera hos spelarna etc
Låst ämne

Hejsan allihop, lägger mitt första inlägg här nu efter läst igenom en hel drös med tycken och tankar. Tänk vad ishockey kan involvera folk och skapa så mycket känslor. Jäkligt roligt de dagar det flyter på medans dagar som dessa mest skapar ångest och existentiella frågor om "Varför föddes jag som Timråit?" "Kunde man inte födas till ett fan av ett topplag?" Ja, frågorna är många och man kan ju inte annat än bli känslomässigt engagerad i den här rackarns klubben. I bästa världar hade vi varit klar för slutspel nu men det hade nog ingen av oss räknat med på förhand.

Att vi skulle få kvala var nog mer en realitet än att vi skulle vara på säker mark nu. Men jag tycker ändå att man började känna lite mer hopp när man såg vad spelare som Rattie klarade av och ett Powerplay som flöt på som om vi inte hade spelat annat.

Det här laget ska ha bättre potential än vad det visar sig i form av resultat, om det är Freddans fel eller spelare som inte kommer upp i nivå på egen hand ska jag låta vara osagt. Men man har såklart önskemål i form av hur laget skall ställa upp på matcherna, både i 5 mot 5 och i PP respektive BP.

Att Freddan fått in en kanonback i Paigin har nog inte en människa i hela hockeysverige missat. Att han i ett läge av säsongen när vi behöver knapa ihop varenda liten poäng vi kan få endast får spela lite över 21 minuter mot Oskarshamn är för mig helt obegripligt. Ska inte en människa i sitt prime 27 år gammal som den kanske mest allroundspelande backen vi har spela närmare 30 minuter än 20? Han säger själv att han älskar direktskott så jag hade ju gärna som många andra sett honom på en högerbacksposition i PP vilket också skulle skapa lite mer dynamik än att spela via Rattie vilket våra konkurrenter redan läst sönder. Just nu känns det som att vi snarare vill undvika att få powerplay än att faktiskt spela den spelformen.

Med mängden forwards vi har i laget så skall såklart inte Robin Alvarez luftas speciellt mycket. Hans brist på engagemang och vilja lyser igenom varje gång han är på isen. Det är nästan så att Freddan vet om vilka prestigevärvningarna skulle vara och vågar därför inte göra annat än att låta den få chans på chans.

Jäklar vad det drar iväg textmässigt nu, jag får nog återkomma med mina resterande tankar. To be Continued!
Låst ämne

Andersson: Det är lugnt, vi är vana att köra med 5 backar. 😱 Att hoppas att Carlsson är tillbaka då är ju att hoppas för mycket.
Låst ämne

rabon: ja att som nykomling chansa på "blomma ut" värvningar håller inte. Extra surt att just Erixon som borde vara ett säkert kort, inte heller funkar.
Chansningen på Rattie gick hem men att Svensson skulle växla upp är nog en liten överraskning för Nubben också. Det finns med 2a ord frågetecken kring hur Nubben kunde tro att detta skulle bli ett lag med chans på 10e platsen?
Låst ämne

Andersson: Vi kan glömma LHC el Mif nu. Det hade förmodligen varit fördelaktigt med DIF-vinst igår men nu är det kört även för dem. Det blir vi och DIF i kvalet
Låst ämne

Villervalla: utvisning ja , 2 matcher nä
Låst ämne

Fint med linköping som kvalmotståndare , men då måste dom torska ikväll . HEJA SAIK
Låst ämne

Dubbeld: fint med en chat men som med Lander…

Talk is cheap…
Låst ämne

Olli Nomadinen : Den utvisningen är inte mycket att diskutera egentligen, vårdslöst spelat av Erixon.
Låst ämne

vonDöbeln: IKO-spelaren har pucken och det är helt klart Erixon som intitierar kontakt, som är upprinnelsen till hela situationen
Låst ämne

Dubbeld: Vi fick ju iallafall se Strömberg en handfull matcher, man ska vara glad för det lilla.
Låst ämne

Undrar vem som kommer hålla i Måndagschatten imorgon.

Inte för att det spelar någon stor roll då man kommer få samma svar på samma frågor.
Låst ämne

Zäta75: Hoppas också att ni, om ni kvalar, får möta LHC och skickar dom ned till HA. De hör inte hemma i finrummet!
Låst ämne

vonDöbeln: mm det är en komplott mot timrå Ik.

Alla andra slipper avstängning.

När timrå spelare sparkar undan benen för motståndare åker dom dit!

Helt sjukt!

Bedömningsnivån är såklart inte jämn… men så är det ju…

Det är alltid så…

Innan avregleringen var iaf bilprovningen konsekvent…
Låst ämne

Inte för att det är en förlust för lagets skull men det måste tamejfan vara enbart Timråspelare som blir avstängda två matcher för att ramla när man blir fasthållen..
Låst ämne

2 matcher avstängning
skämt eller?
DE GÅR BRA NU 💩
Låst ämne

Villervalla: Bra, hoppas Paigin får 28+ min dessa matcher.
Låst ämne

rabon: Erixon avstängd 2 matcher.
Låst ämne

rabon: Det är väl lite det jag tänker, att de är etablerade såtillvida att de varit ordinarie i lag på hög nivå. Men där ingått i ett kollektiv som vetat exakt hur de ska agera. De har haft roller och tydliga spelidéer. Men de har inte på nåt vis varit ledande spelare och förväntats agera såpass mycket efter eget huvud som förväntas här utifrån avsaknaden av spelidé
Låst ämne

Olli Nomadinen : Men hur etablerad är dom egentligen? Många spelare är 3-4 kedjare som nubben hoppades på skulle blomstra ut. Man hade för höga förhoppningar på vissa grabbar i laget.
Låst ämne

eliassjo : igår stod Erixon för två direkt avgörande misstag. Ingen av situationerna är någon domarskandal, tvärtom är de korrekt dömda. Det är lätt att vara fruktansvärt besviken på värvningen av Erixon, han har som bäst kommit upp till nivån "habil SHL-back" den här säsongen. Frågan är hur det kan komma sig att etablerade och meriterade spelare, främst välskolade backar, ser så jävla lama och usla ut hos oss? Kan det vara just det faktum att de är välskolade? Att de är vana att ingå i ett strikt utformat och tryggt spelsystem. Att när det saknas och spelare förväntas gissa sig till gameplan, när en stor del av spelet bygger på feeling och rock'n roll-hockey, så får de problem. Och sätter sig i såna här situationer, eller kanske snarare blir utsatta för såna här situationer...
Låst ämne

roger_sundsvall: Hoppas verklig på kval mot Lhc! Då gillar jag våra chanser
Låst ämne

Jåkkinen: om vi ska analysera eventuellt motstånd i kvalet så jag helst att vi får möta ett lag med mindre bra målvakt. Salak i Surgårn känns inte alls bra för oss, Marmeladen/Alsenfeldt i Miffos känns inte heller så tilltalande. Återstår alltså LHC med Rautio och Högberg. Jag ser nog hellre det alternativet
Låst ämne

eller så mörkar timrå formen till kvalet
Låst ämne

Bragd-Birger: Motståndet spelar roll. Tänker att det är större chans att cluben skiter ner sig än Diffarna. Men det krävs nog en hel del för att Timrå ska vinna kvalet. Har vi någon frivillig som kan kontaminera motståndarnas lunchtallrik inför matcherna?
Låst ämne

2 matcher fick erixon, blir det 5 backar igen nu tro?
Låst ämne

Ny dag... TÅLAMOD på er! Ha en bra dag VA!
Låst ämne

« · 2310046 · »