Jåkkinen: ja, synd att inte djurgården vann igår. Skulle betydligt hellre möta ett LHC som faller ner i avgrunden precis i slutskedet än ett DIF som nästan gjort en mirakulös upphämtning.
Men förmodligen spelar motståndet mindre roll. Jag tycker att Timrå vikit ner sig fullständigt när det gällde som mest. Aldrig i helvete att vi klarar ett kval, om nu inte våra motståndare klappar igenom totalt.
Så fruktansvärt besviken på djurgårdsmatcherna och gårdagens insats. Vilket jävla mellanmjölkslall. Och alla indianare och idiotdribblingar som siste man. Det här laget är ledarlöst. Både på isen och i båset.
Trodde inte jag kunde bli besviken mer under den här säsongen, men avslutningen har verkligen varit ett all-time-low prestationsmässigt. Och då minns jag ändå på 12-matcher-sviten. Nu hade man chansen, nu betydde det allt. Då viker man ner sig.
vonDöbeln: Det är väl inte bara Malmö man kan gå förbi för att slippa kvala eller? Cluben har samma poäng som Mif. Det finns hopp om att slippa Dif i kvalet iaf
Greven: Tack vi sliter som djur, men saknar fullständigt ett fungerande grundspel,vi har 2 backar som kan ta upp pucken ur egen zon varav en knappt får spela,en backs alla uppspel sker med en hand på klubben o skickar vidare problemet i rundeln till en stilla stående forward,vi anställde en tränare för att sätta ett försvarsspel o grundspel än har jag inte sett det,offensivt tog vi in en spelare med skills, idags läget utslagen av lundin,hartman i pp helt obegripligt,inför varje match står det vi funderar över vårt dåliga pp,Värst av allt igår vi ligger under med 4-1 o får 5-3 i 9 sek o man tar inte ut målvakten ,det var droppen för mig varför skall jag bidra till dessa coacher som redan gett upp
Andersson: inte särskilt mycket ångest över det längre. Vi behöver ju trots allt ta 8p mer än Malmö gör på sina nästkommande matcher. Dvs 4 vinster är det enda som ger oss en liten chans att ej kvala
Va?: Jonte Dahlen, mannen som förde upp Timrå två ggr till SHL. Freddan, tjaa, vad ska man säga🤔 Och vi kommer åka ur SHL så det stänker om det. Den här föroreningen som heter Timrå IK är inte mer än en amatatörklubb. Dags att sluta slå oss på bröstet nu och rensa på alla positioner i klubben om vi ska ta steg framåt.
tjobba:hoppas verkligen inte dif, för tror det skulle passa alla lag i världen att möta alla utom dem ingett kval. Tik mår bra av att möta ett lag som fuskar i disciplinen och som inte är på banan i 60 min samt viker av idén och lirar high chaparall hockey emellanåt. Idén typen av matcherna kan tik se ut som en kandidat till stanley cup. Och man börjar tro på stordåd. Men så fort man möter något med hjärna och en plan så faller man ihop i ett hörn och gnager på vantarna. Spelar ingen roll hur mkt vi fans skriker efter hjärta eller färgen på tröjan, förmågan finns inte där.
Greven: Vårt enda lilla, långsökta halmstrå nu: Linköping torskar mot Skellefteå imorn. Vi tar 3 poäng mot Luleå. Malmö tar 3 poäng mot Djurgården. Då är vi om DIF och 4 poäng ifrån LHC. Därefter behöver vi 3 poäng mot Färjestad och att Linköping nollas av Oskarshamn. Slår allt detta in är vi en poäng efter LHC med 2 matcher var. Dessa resultat är det enda lilla hopp vi har kvar.
JonteD: Det är mycket som brister. Vi gör misstag i en omfattning som inte andra lag gör. Spelar ingen roll om vi har järnvilja och vill vinna varje puck i 58 minuter men brister i 2. Se på IKO idag. Inte ett avgörande misstag nånstans. Vi slår 2 diagonalpass på chans som slutar med 2 mål för IKO. Se på Hovet, vi släpper in ett i 5 mot 4 pga vansinnespass, vi tappar sedan puck och DIF gör ytterligare ett mål. Individuella misstag all over again. Vi har spelare som är: Aningen långsammare i tanken, aningen speldummare, aningen mindre beslutsamma i avgörande lägen, aningen vekare i kampmomenten, aningen mindre kyliga, aningen mindre skickliga....Tror nog de VILL som bara den men kunnandet räcker inte till. Plus en tränartrojka som inte räcker till som lök på laxen. Som inte satt ett vägvinnande spel. Vore enklare hålla på NSK eller Kovland...Vad gör Brunflo nuförtiden? Har Krykov lagt av?
varulf: Tror nog det blir Timrå-Djurgården i kval. Får väl hoppas att vi kan ta 13:e platsen och hemmafördel i så fall. Fan, har redan ont i magen för tanken på ett nytt ångestkval. Jävligt kul att vara på plats och bevittna om man kommer segrande ur det. Men det är en enda lång pina fram till och med den avgörande matchen.
Olli Nomadinen : haha ja man beter sig som en narkoman, man vill sluta men det går inte. Du som många andra i denna bok har starkt psyke. Jag har inte hängt med lika länge men följt Timrå sedan 1999. Var väl det som fick mig att fastna antar jag, kom in i precis rätt tidpunkt. Så allt detta blev lite glorifierat. Men man köpte ju grisen i säcken. Det har man insett med åren.
8179: Ja du kanske har rätt i att vi inte har en utstuderad ledare!!! Men vi behöver någe mer än de vi behöver ett sug o en järnvilja att vinna varje puck, varje byte o varje närkamp!! Men de gör vi inte med fredante vid rodret!! De enda vi fans kan göra är att hoppas någon begriper hur de e ställt i båset o ändra på attityden på hela skiten!!!
Olli Nomadinen : när det handlar om tik eller modo i shl, så kan jag med säkerhet kapa av alla mina lemmar för att det måste vara tik. Fy fan för alla icke ödmjuka modoiter
roger_sundsvall: Behålla Boyce.. Är vi inte klar med att han ska få komma in och gasa järnet i 1 min/match för lång och trogen tjänst? Vi måste blicka framåt.
Smetovish: Bra där. Då har du så smått börjat fatta vad det är att vara Timråit. Att aldrig vinna något, att i bästa fall få delta. Orkar du det? Har du öht en möjlighet att i n t e orka det? Lyckliga du isf. Själv fastnade jag säsongen 81/82 under matchen mot Löven. Vi åkte ur den säsongen, Pekka, Bulla och grabbarna. Den matchen var i början av säsongen, både vi och Löven låg i topp i elitserien. 10000 på plats (japp, nästan bara ståplats). Vi torskade med 0-10. Farsan vägrade lämna, jag gick under läktarna och led. Hur faan kunde man fastna?? Man är sjuk
roger_sundsvall: Hur i hela friden ska vi lyckas undvika kval nu? Är det nån som ens tror att det är möjligt? Stor risk för folktomt på måndag känns det som… och gratismatchen mot Rögle i sista omgången… tja. Det kan bli en riktig kalkon.
Villervalla: Timrå åker som en jojo upp och ner(det nya Leksand?), Freddan var fel man för jobbet. Man skulle ha lärt sig från förra gången. Är det någon som funderat på att bli religiös så är det en bra tidpunkt nu. Det ska till ett mirakel för att Freddan ska lyckas styra skutan rätt mot DIF i kvalet.
Aja, om inte annat så välkomnas säkert Timrå tillbaka till HA av MODO och LÖVEN.
Smetovish: Känns som att vi delar likadana liv för stunden😅 Jag har ändå alltid haft kval och misär med i beräkningarna oavsett hur bra det har sett ut vissa stunder.
om vi nu har flaxxx o bli kvar så måste truppen rensas... ..behåll. westerlund / p.svensson didrik...boyce..hartmann...jakob johansson.. resten kan DRA...åt helve**
JonteD: Det som laget saknar är en riktig ledare, där hade Lander likt Dahlén förra året haft en enormt viktig roll. Hade han gjort mer poäng än Hanzl, ingen vet. Men jag är helt övertygad om att han hade fått med sig laget precis som Jonte fick ifjol.
JonteD: nä lander är ingen jesus. Men som det kan vara i desperation så letar man halmstrån. Tro fan vi har letat efter Lindbäck , Larsson, Bäckström , silfverberg mm många är nu men de verkar trivas ändå
En sak är fullständigt klar iaf, med denna ineffektivitet och slarvspel i ett kval så är det HA till hösten. Man spelar djävligt bra stundtals men för mycket runt framför mål. Sedan ger man bort för mycket genom slarv. Ska det finnas ens en minimal chans att vara kvar i SHL måste detta åtgärdas omgående.
Andersson: En liten undran från lilla farbrorn??? Är Anton Lander nån form av Jesus??? Ja vet han är bra! Men hur i helvete hade han ensam kunnat rädda oss kvar i Shl jag bara undrar!!! De skulle ha sparkats tränare och sportchef för länge sen istället o tagits in en ny röst i båset med ett annat tänk i alla situationer de hade gjort susen i höve på alla spelare de e min övertygelse!!!!!!!!??
Dubbeld: hur gick det idag..vann vi? Hoppas det, för det har Torines lovat...banne mig!! Och lill Ante oxå.och Freddan..tålamod va? Och Nubben med sin bredaste trupp i SHL..Vann vi eller?
En jävligt bra sak om vi åker ut i år är alla kontrakt som vi slipper till nästa år! Är tämligen säker att mcdavid hade gjort noll skillnad med freddan vid rodret 👌
vems777: Dance Macabre med gruppen Ghost tror jag det är. Obs. Var visst fel, läste tråd på Twitter, var visst Hanzl line up. Osäker på introt, såg ej matchen idag.
Jag kanske är lite på fel sida här men jag undrar om någon vet vad låten som spelades strax innan Timrå gick in på isen heter. När de satt igång lågorna
malmö krigar i 60min
....va gjorde timrå?..pinsamt
...ser lika illa ut...som 2018