kulltorp: håller inte med dig, blir fel att jämföra två olika spelartyper. Vill påstå att Jonte har ett spelsinne som är långt högre än alla timrå spelare och kanske även är det som även ligger han i fatet ibland. Vet inte hur många passningar han lagt där hans medspelare inte ens vart med på att dom får pucken och har i princip öppet mål.
Dock skulle det göra honom till en bättre spelare om han var ändå starkare i det fysiska spelet. Men tycker att man ser tendenser till en bättring där då han faktiskt har tacklats en del iår. Tycker även att han är bättre i defensiven än tidigare år.
När killarna spelat ihop sig mer kommer dom även producera ändå bättre än dom gjort hittills! 😊
kulltorp: Förstår inte denna aversion mot Dahlén. Det är flera divisioners skillnad på han och Lander för att Dahlén inte vinner puck? Kan man inte lika gärna vända på det och säga att det Lander tex har gjort ett mål, och att det därför skiljer i spelarklass? Eller vad är argumentet här?
Kerstin_k: Det ser ut lite som två lag som fokuserar på att förstöra för varandra. Lander & co har blivit rätt neutraliserade än så länge. Bra läge från dom precis.
bar mofftak: Kan Timrå sluta med sina chanspassar mitt i gapet centralt i offensiv zon, blir ju nästan farligt omställningsspel hema tiden. Tack på förhand.
Synct: Men det var ingen skymning alls. Det är lugnt. Wedin är på gång nu. Jag har aldrig sett Timrå checka så bra. Oskarshamn tycker att de äger matchen. Jag tror vi ser en annan match.
Rallarn: energimässigt ser det riktigt bra ut men förstaperioderna måste ju vara våra sämsta, utan att ha nån statistik på det. Dåliga pass och horribelt dåliga avslut. Den här typen av matcher måste vara en perfect match för alvarez. Jäklar vilken sarggrävling han är.
Zäta75: Oskarshamn spelar samlat i egen zon, vi får nästan ingen yta. Sen har de livsfarliga spelvändningar. Skulle säga de leder på poäng än så länge. Förhoppningsvis orkar de inte hålla detta tempo hela matchen.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·