Kerstin_k: Detsamma gäller Wedin. Mycket mys men även obeslutsamhet i PP. Äh gäller nästan hela leget när jag tänker efter. Det positiva är att vi håller ihop spelet i 5vs5
snushane: Det här är nog omgången när tabellen börjar delas upp i en topp och en botten. Det ser ut som om vi kanske inte kommer nämnas i samma sammanhang som IKO, LHC och HV i år!
mattias - 74: Alvarez fick sin skopa förra säsongen. Han var visserligen inte bra då. Nu får han dock mer rättvisa förutsättningar att gå längre ner i hiarkin. Men han är grymt nyttig denna säsong med sitt slit och tunga spel!
Bee: La märke till de jag också, Skönt att ligga top 6 nu iaf även om vi kan rasa fort. Jävligt jämn tabell men va har lite distans till bottenlagen iaf!
mattias - 74: Ja det var väl rätt väntat att Rögle var revanschsugna efter sin dåliga start med. En ruskigt jämn säsong än så länge! Tycker dock Färjesjestad känns mest solida än så länge.
Örebro spelar för dåligt för att ligga topp 4-5 i min bok. De lär falla allt eftersom. Vad gäller Timrå så är det ruskigt avårbedömt vart vi kan landa i tabellen denna säsong. Kan vi bara teroretiskt tidigt vara klara för spel i SHL nästa säsong så kommer jag sova gott om nätterna. Slutspel är en fet bonus!
Zäta75: kändes som ”en dag på jobbet” idag. Spelmässigt är vi ju både ett och två nummer större än Oskarshamn. Hade dom 1-2 farliga lägen på hela matchen? Försvarsmässigt är det en riktigt solid insats. Offensivt känns det som att vi bör kunna få ut lite mer av en sån här match, det känns onödigt att det bara ska stå 1-0 efter två spelade perioder.
Om man undrar varför Alvarez ser helt pånyttfödd ut denna säsong jämfört med förra så hittar man nog svaret i det han själv säger i intervjun efter match. Han får spela ”sitt” spel nu och man ser ju hur stark han är ute efter sargerna. Det är en fröjd att se honom slita på isen. Plus också till JJ (som vanligt). Han fortsätter att överbevisa experterna.
Sen slutligen så är det ju extra härligt att vinna mot skitlaget Oskarshamn. Varje knuff som tar Oskarshamn närmare allsvenskan värmer lite extra i mitt hjärta.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·