erathoo: Sanningen är nog att vi har för höga krav på Jonte. Inte sett till lönekuvert men han är gravt överbetald. Däremot sett till meriter. Han är en stjärna på HA-nivå men en högst medioker SHL-forward
kulltorp: enig, det är helt sjukt egentligen. Innan nyår kände jag att han tog sig till och skapade bra lägen men hade otur. Nu känns han ungefär lika spelskicklig som Lundin.
Alldeles oavsett måste vi ur hans kapacitet om vi ska ta nästa steg. Dahléns högsta nivå kan vi aldrig få från någon annan.
För mycket stryk rädda fjollor i detta lag upp till tränare och MARKERA att det får vara slut med att glida in i VARJE JÄVLA SITIUTION IN I SKITEN HELLER BYT SPORT VÅGA SPELA FYSISK HOCKEY FÖR HELVETE ÖVERBETALDA MESAR
Vargher85: Hej här kommer torskarståget rullar in som technodromen tryck på play du sätter på den dansar som på, ähh vi kör igen. Hej här kommer torskarståget rullar in som technodromen tryck på play du sätter på och dansa som på technodroger
15 raka torsk! Snart kan de slå sitt eget rekord, mäktigt!
mikenomad: Ifjol var han inte medioker. En spelare som kunde avgöra på egen hand. Gjorde 10 poäng på 7 matcher i mot Örebro. Vi SKA kunna få ut mer än vad vi får nu. Vad som är fel går bara att spekulera i, Antes coachning? Mår han inte bra? Saknar vi spelare som passar honom?
Andersson: 16 mål har Dahlén fått ihop. Flest i laget förvisso, men hur många jävla skottförsök har han inte haft!? Han tilllför tyvärr noll och nada i spelet utan puck. Noll bidrag fysiskt. Det är som pucktransportör över offensiv blå och som passningsläggare i offensiv zon som hans förtjänster år utrymme att blomma ut.
Men! Detta är enbart om ingen motstpelare får för sig att spea fysiskt, för då är han totalkörd. Helst av allt ska Jonte panga direktskott 5 mot 3 i OHOTAT läge. Då finns en chans att han kan bidra med iallafall något bra.
Jag vet inte varför det blivit såhär. Även om han i regel setts som lite "vek" och framförallt jävligt dyr sett till sin lön så har han ju ändå alltid bidragit med mål och med poäng. Förutom den här säsongen. Nu pekar det mesta tyvärr i fel riktning. Han når ju inte på långa vägar upp till de krav som ställs i relation till den lön han hämtar ut. Kan det vara en protest från Jontes sida mot systemet, som han gissningvis av någon anledning inte ställer upp på. Har han redan gett upp säsongen, väldigt mycket i protest mot Ante, bara i väntan på nästa säsong? Isåfall är det jävligt oprofessionellt agerat av honom. Nu vill jag på inga sätt tro att det är så. Det är bara jag som rabblar på här, ok.
Men något är alla gånger JÄVLIGT fel! Frågan är bara om alla frågetecken hinner rätas ut innan den här säsongen har gått!?
Turkiska Tiken : Hartmanns frånfälle kommer att kosta. Ingen kan ta hans arbete och direktskott och ersätta det.
Ja både Hanzl och Lundin bör försvinna nästa säsong. Där har vi nåt vägs ände. Det har blivit mer och mer tydligt. Mieho har varit rätt bra på slutet, men vi kommer knappast att behålla honom. Kan nog få en bättte spelare i hans roll för en rimlig peng. Eronen blir intressant att se hur man gör med
jå1: kollar man på spelarnas ansiktsuttryck så är det väldigt sällan man ser glädje o harmoni denna säsong utom dom flesta ser sammanbitna och likgiltiga vare dom gjort mål, blir intervjuad eller sitter i båset... aldrig nån som ler.. känns som dom väntar på golfsäsongen hela gänget.
Zäta75: Och hur fan blir det med Hartmann nästa säsong? Prognosen är väl att han vara tillbaka i början på nästa säsong? Menar man då tillbaka i träning eller att han kan spela? Ska han behöva missa hela försäsongsträningen/matcher kommer vi få vänta bra länge innan han i normal form igen. Redan där har vi isåfall att jobbigt avbräck i truppen.
BlackBay: Jodå, har sett många glada miner vid mål. Många i laget har garanterat höga krav på sig själva och känner att dom inte är där dom vill vara så att fira som om det vore nån festival kanske inte är prio ett, kul men dom vet att det förväntas mer än vad som levereras. Att dom väntar in golfsäsongen är ju bara löjligt skitsnack.
pingvin: Åk dit och sjung själv då och försök dra igång världens tröttaste jävla ståplats istället för att sitta här och gnälla på folk som försöker. Jävla pajas.
Tycker det är tämligen uppenbart att Dahlén spelar skadad. Hans högsta prioritet just nu tycks vara att undvika närkamper/smällar, med detta följer förstås att han blir otroligt avvaktande, nästintill icke-deltagande. Men en sådan handikappande spelstil (sprungen ur rädsla för åka på en smäll som avslutar säsongen?) tror jag fan inte ens Elias Pettersson, på något kontinuerligt sätt, hade kunnat bidragit på denna nivå.
roger_sundsvall: Ja dom vill ha mötet med Modo som ska ge klirr i kassan och vinst, tyvärr biter de sig själva i aschlet för Modo kommer missa play in och vi förlorar troligen mot Örebro när Lekkerimäki har lekstuga
kulltorp: ja man kan va besviken ja man kan kritisera dåliga prestationer. men de här jävla skitsnacket att han ska väck, han är inte vatten värd, öknamn, hånande och sågande. va fan är de för jävla sätt ? tror ni kultbärare, ambassadörer växer på träd? se om matcherna mot karlskoga -18 o björklöven -21, eller örebro -23 om ni behöver påminnas vem det är vi har att göra med.
karlqvist, tambellini, abols, rydahl, nilsson.. stora namn där alla har halvdana säsonger. sånt händer och denna stämmer inte helt för dalle. men vad är skillnaden? är dessa konstanta hemvändare med målrekord i sin klubb som trots flera alternativ alltid stannar i den mindre klubben och mer eller mindre i hela hockey sverige är mer synonym med en klubb än dess klubbmärke? så jävla less på att så många spottar på dessa som är något större en presterande legoknektar. ni får hänga hanzl bäst ni vill om det känns bättre för er när han är dålig. han är här och gör några säsonger sen tack o hej. #54 är för alltid och det skrämmer mig att timråiter som snackar om klubbhjärta och bygden inte ser värdet i det
SKRIDSKOSKENAN: Räknar man in alla hans tidigare säsonger så får man nog säga att han gjort sig förtjänt av sin nuvarande lön oavsett om det går tyngre just nu.
Timrå ik är dom bästa Hela hallen kom igen Timrå Timrå Timrå Timrå Åååh Timrå Tjalalalalala tjalalalalala åååeeehhåå Timrå Timrå det är laget Forza forza tikare allez Allez allez vi är tikare Ifrån Medelpad kommer vårat lag Forza Timrå in med pucken Hela matchen lång Åh rött och vitt
Plus att vi testade en helt ny ramsa.
Undrar vilka ramsor ni som påstår att vi som står där är för cool för att köra inte körde?
Eugen Sandberg: Jag fortsätter att tjata om att värva nån till målfarlig Rightare. När Jonte gått som bäst så har han haft en sådan bevid sig. I Lööke till exempel.
Tycker inte Jonte varit uberkass nu, men nånting hämmar honom som sagt, speciellt i offensiva lägen när han skall återvinna puck. Så han bör spela med nån spelsmart spelare som ändå har lite mer fysiska egenskaper att återvinna puck och spela intensivt.
Att spela honom ihop med Emil.P har inte funkat på typ hela förra säsongen och nu en bra stund denna säsong. Så där hänger det på Ante att splitta snabbt.
Tycker fortfarande man skall testa OJ-Hanzl-Dahlén
SKRIDSKOSKENAN: Fast presterar man bajs så får man räkna med att få bajs. För några år sedan hyllades Dahlen, då spelade även EP40 med, alla hyllade Dahlen, jag ansåg EP40 var bättre, det fick jag skit för... Tja, jag vet inte vem som har rätt.😉
Zäta75: Vi lär väl få se nån av Dahlén och Pettersson i en 3e kedja nästa säsong. För inte fan separerar man WHL kedjan efter deras succé. Visst, rätt långt bort med ny säsong, men som dom spelar nu är dom givna att fortsätta nästa säsong också. Eftersom Jonte och EP inte funkar ihop så måste man ha dom i varsin. Så då får vi kanske då en ”1a” och två st jämnbra kedjor bakom den.
Wedin - Lander - Hållander Dahlén - NY - Hartmann Pettersson - NY - Pääjärvi Johansson - Andersson - Lundmark.
Efterblivet att sitta och tänka kedjor inför kommande säsong kanske vissa tänker. Men helt seriöst tycker jag det är betydligt mer intressantare än avslutningen på denna.
Mycket är redan sagt om kvällens insats men man vill ju ändå lyfta tre saker:
1. Splittrar inte Ante kedjan med Hanzl,Dahlén och EP inför torsdag då vill vi inte komma topp 6. Återgå genast med att flytta upp Pääjärvi. Sämre kan det inte bli.
2. Gåtan Dahlén. Man vill ju att han ska vara kungen på planen med sitt stora Timråhjärta. Men just nu så kan han inte ens utmana mot ligans överlägset sämsta lag. Noll fart eller finnes.
3. PP spelet, hur kan Ante inleda 3:e perioden med att spela Lundin och Pääjärvi i PP!? Vi har en glödhet Hållander och en första kedja som åtminstone kan ta sig in i anfallszonen. Låt dessa starta. Våra PP formationer kan vi skrota, det räcker nu.
jå1: Sen jag var liten - så har jag stått på ståplats Lärt mig kulturen - som nu är mitt allt Gör att för klubben - som är röd vit och blå Min största kärlek - den heter Timrå IK
Tjalalalalala - ska alltid kriga Tjalalalalala - för rödavita Tjalalalalala
Melodi: Sarà perché ti amo(vart ska jag sova inatt)
Villervalla: men läs de ja skriver. att kritisera och konstruktivt påpeka misstag, brister osv gör vi väl hela tin. de är inte så att dalle spelat ner oss i ha? att säga att man hellre tar in medelmåttor från tidigare säsonger, jämföra han med stubbar och att han gärna får flytta till nästa säsong är ju jävligt stort av sk fans .
Turkiska Tiken : Minns att jag tog upp frågan om Hållander skulle vinna interna poängligan till slut. Det var några omgångar sedan det diskuterades. Nu leder han den på 33 poäng. Blir inte förvånad om han landar in på 35+ efter säsongen är slut.
Vet att det var många som inte såg Hållander som någon poängspelare. Den diskussionen behöver vi inte ha längre. Nästa säsong tror jag han gör 40+.
nectis: Tröttsamt att ni i klacken skall få massa kritik. Har förstått det som att det är ett antal "passagerare" som står där och klappar händer på sin höjd.
Ni skall snarare ha en eloge som står där i och skur, speciellt när laget inte spelat sig förtjänat det.
Känns som hela klubben gett upp dem här säsongen ärligt talat och bara spelar av den.
Negativa händelser som avlöst varandra där den sportsliga ledningen gjort bort sig inför allmänheten, en tränare som det känns som han tappat all den lilla geist han hade kvar sen det kom ut att han inte får förlängt( befogat som det ser ut nu)
Hoppas ni fortsätter mata på i allafall. Ni skall ha all eloge.
Tror dessutom jag kanske vet vem du är(sett nån liknande inlägg här på HS och på Twitter) I så fall vet jag att du rest land och rike runt och sjungt fram vårt Timrå. Då jag stött på dig i Oskarshamn etc.
Fortsätt med engagemanget så hoppas vi att resten av laget hänger på till slut, hur menlöst och hopplöst det än känns just nu!
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·