1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591089 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22

« · 1655480 Till forumet

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
Timrå Isstadion: Inte så viktigt att han orkar svara på mail i alla fall. Andra partiers företrädare gör i alla fall det. Apropå IQ.
Kommentera

Timrå Isstadion: Efter att ha läst igenom verkar det råda hygglig samsyn att en lösning inte får bli dyrare än idag. Sen verkar det vara svårt att skilja på att bidra till driften av hallen och bidra till TIK. Om Timrå konkar, ska hallen rivas då? Ploga Vivstavarvs tjärn? Otroligt stort misstag att TIK inte försökte få bygga i Sundsvall med facit i hand. Om man ser vad Sundsvalls kommun lägger på att drifta sina anläggningar. Politikerna i Timrå borde ha uppmuntrat elitserielaget Timrå IK att söka sig till Sundsvall och redan då varit tydliga med att den där elitklubben var alldeles för stor för att orka hantera. "Timrå IK ska spela i Timrå".
Kommentera

El Maco: helt rätt! Snacka om att kommunen kommer skapa ett Deadwood av Timrå kommun
Kommentera

El Maco: Samma slutsats har jag kommit fram till. Klubben är för stor för kommunen och dess politiker. I dagsläget är ju hockeyverksamhet en kommunal verksamhet i de flesta kommuner. Tänker då på alla klubbar som har fräscha kommunalt ägda anläggningar. Då den politiska viljan och den kommunala kassan svajar så ser det tyvärr rätt mörkt ut för Timrås del. Känner mig rätt uppgiven.
Kommentera

Nu, med facit i hand, är det inte utan att man i efterhand känner sig lite bitter över all den skit man fick ta emot i detta forum när jag lanserade idén om att Timrå IK borde spela i Sundsvall. Förvisso var detta delvis av rent egoistiska skäl efter att ha bevistat samtliga hemmamatcher under säsongen 2000/2001 och blivit utless (ja, det ordet finns) på allt resande kommunerna emellan. Sedan att det skulle få sådana negativa konsekvenser för TIK att förbli inom kommunen kunde man inte förutsäga redan då, men nu har vi fått svaret.
Kommentera

1. Bästa: Överenskommelse klar.
2. Troligaste: Fortsatta förhandlingar.
3. Värsta: Nej från kommunen, Svedberg drar sig ur.

Vi bör planera för scenario två och tre. Hur agerar vi?
Kommentera

Kongo: Infinner sig alternativ 3 så är det väl kört?
Kommentera

jå1: Vid scenario två och tre handlar det om maximalt opinionstryck.
Kommentera

Kongo: Behövdes det inte en lösning senast måndag? Om Stig drar sig ur så känns det overkligt att nå en sådan på den korta tiden.
Kommentera

Kongo:

Scenario 3:

1. En oblodig revolution.

2. Supporterpartiet tar över makten i kommunhuset.

3. Kommunen tar över arenan.

Kommentera

DJ Hemp: Var det du som bombade i Malmö igår?
Kommentera

jå1:

Jag antar att du menar på Augustenborgsgatan, men där har jag nog aldrig satt min fot. Bombandet överlåter man till de unga ligisterna.

Kommentera

Ja HockeySnack. Vad ska jag säga?

El Maco: "Otroligt stort misstag att TIK inte försökte få bygga i Sundsvall med facit i hand".

TJ och ett gäng andra var sugen att flytta arenan till Sundsvall vet jag. I ett större perspektiv & tänk. Sundsvalls kommun långt ifrån främmande för att bygga en evenemangsarena i City.

Timrå kommun, de ville annat. Milt uttryckt. Mervärde de luxe, etc etc...

Mysig helg det här. Måndag blir en speciell dag.

Fy f*n.
Kommentera

Skarin: Och vad kan man då som individ göra?
Kommentera

Säg att du som enskild fullmäktigeledamot får helgen på dig för att fundera på ett slutbud. 20 (S)- och 3 (V)- ledamöter är de som bestämmer.
Kommentera

Varför inte mejla och fråga varje KF-ledamot hur de ser på 7,5 Mkr i ett hyresavtal jämfört med 8 Mkr i driftkostnad för kommunen efter en konkurs.
Kommentera

Kongo: Jag har redan mejlat på två andra teman i dag. Någon/några som kan ta på sig detta?
Kommentera

Kongo:

Min första tanke är att KF-ledamoterna i fråga svarar något i stil med "så enkelt är det nu inte", men vad vet jag?

Kommentera

DJ Hemp: Det här är ett tungt argument. Kan inte påtalas för mycket. Det är är vanliga människor dessutom, fritidspolitiker.
Kommentera

Kongo:

Javisst, argumentet ser ut att väga tungt. Tänker bara att man ofta är med om att det slingras med dylika floskler, trots att man lägger fram tunga kort på bordet i olika sammanhang.

Kommentera

DJ Hemp: Men det avgörs ju inte i svaret. De flesta lär ju inte vara immuna för sakliga argument.
Kommentera

Kongo: Jag har haft kontakt med några politiker och den enda som svarat någorlunda vettigt är Ewa. Borgarna svarar inte alls. Nötverket härjar på facebook och det räcker att läsa deras fb-sida så behöver man aldrig ha kontakt med dem igen.

Jag tycker att mailkontakter med fördel kan tas av Timråbor.

Kommentera

« · 1655480