kattan: Tycker att Andersson är bättre än Lundin på att driva puck, och har dessutom ett bättre positionsspel. Lundin är starkare och bättre längs sargerna. Således har jag inga problem att se Lundin på kanten och EA i mitten.
Men jäklar vilken konkurrens det blir när Wedda ska in. Holy fucking smokes.
Tarasov: Modano står redo vid bänken, blir ett handväskrapp på spelare i fråga om man inte gjort backcheck eller gått in ordentligt i det fysiska spelet i sitt byte!
Dubbeld: Så kan ju alla som spydde ut att Didde alltid är skadad ta lärdom att domedagsteorier inte passar lika bra denna säsong 😏 (har redan knackat i trä pga jättejinx, chilla)
mikenomad: Ja och står väl inte precis och faller med Lundins vara eller inte som Center precis. Intressant att se vem som får stå över när Wedda kommer in. Förmodligen Boyce, då Alvarez ändå bidrar med en del tyngd framför mål etc.
Lite avis på de som kan gå ikväll. Själv jobbar man… MEN vet ni vad? Jag kan se matchen ändå på jobbet, som alltid när jag jobbar. Gäller ju att skaffa rätt jobb…
Tom Topp: Håll koll på Rattie i eventuella pp som Linköping får så bör det vara relativt lugnt ;) Nervositeten börjar att komma mer och mer. Samt förväntan. Detta blir fantastiskt!
jompa13: Sagt det förut, säger det igen, man bettar aldrig, ALDRIG emot sitt eget lag. Jag hoppas du slår i lilltån i bordsbenet och får ont i fyra minuter, inte mer.
Hahl Bundy 2.0: Ja vette fan vad det är med denna premiär, eller jo det vet jag, hemvändare, fullsatt och tifo mm men ändå. Är sjukligt taggad. Är lika taggad som att det vore en slutspelsmatch eller liknande. Inte lätt att jobba idag inte. Ikväll ska man sjunga sig hes, fy fan vad härligt!
Sputnik: Andra perioden var vi totalt överkörda i. Tror skotten var 10-0 efter 10 minuter i andra. Sen i sudden ska vi inte ens prata om. Nä… det var ett rån. Tack JJ.
Perreman: Är beredd att hålla med dig ändå. Känns som vi stirrat oss lite blint på laginsatsen i stort och moralen i matchen i lördags. Hade JJ haft en ok dag så hade vi aldrig kommit hem med en poäng ens. Sett till förutsättningarna som blev med alla utvisningar och skottövertaget med mycket skott i skottsektorn från Frölunda, så var det ett smått rån egentligen.
Nu är det ett helt annat scenario med där oddsen är lägre på Timråvinst och vi förväntas föra matchen. Intressant hur vi svarar upp på det.
kulltorp: Ska man börja dra förhastade statistiska slutsatser så kan man ju, rent PDO och Corsi-mässigt, så ser Linköping ut att slå ur ett bättre läge än oss. Såklart omöjligt att dra de slutsatser på bara 1-2 matcher, men jag tycker inte vi ska sväva iväg alltför mycket ifrån Frölundamatchen för vi kom undan rätt lindrigt med tanke på all BP, skottstatistik med lägen och allt därtill. Kan med fel inställning bli en dyster kväll ikväll.
mikenomad: Jag håller med! Som jag sa förut, LHC har haft sitt första krismöte och nu får vi sota för det. Det är sen gammalt. Ikväll blir det antiklimax Timråstyle.
Zäta75: Nu får det vara färdigjinxat. Jag kontrar med vad är det för odds att LHC pratat ihop sig och knyter nävarna, gillar läget. Samtidigt som övertaggade, övermodiga Timrå åker in på hälarna. Vips 0-2, ett av Rattie. Sedan uppförsbacke, jaga jaga jaga. Öppna mål som missas, ramträffar och felaktiga utvisningar mot oss. LHC är inte bra men punkterar matchen med 0-3 i öppen bur
TIK1928: Matchen startar 19.00, men huvudsändningen med huvudmatchen startar kl 18.30. De brukar ta upp alla matcher där också från start och prata om matcherna.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Men jäklar vilken konkurrens det blir när Wedda ska in. Holy fucking smokes.