297: Hemvändar festen som ser ut att bli ett fiasko. Jag trodde att man skulle få se ett gäng spelare som skulle ge 110% för moderklubben och supportrarna. Undrar hur det känns när lönekuvertet ramlar in varje månad när prestationen är så grönjävligt dålig. Klubbens existens står på spel och ingen verkar bry sig. Dahlen,Lander,Wedin,EP, Didde.......Fattar ni vad ni ställer till med??????
jhnd91: Du skrev att man inte kan förvänta sig 100 poäng från alla spelare eftersom dom har olika roller, visst men varken Dahlén, Lander eller Hållander är några renodlade boxplayspelare, det förväntas produktion från dom alla tre, inte minst eftersom dom producerat tidigare och får väldigt bra betalt.
Du räknar upp några problem men inga förslag. Vilken roll ska Lander ha för att få igång produktionen? Hållander? Dahlén?
297: Och du har 0,0p i snitt i att förstå vad jag menar. Det jag syftar på är, att en spelare behöver ju användas rätt för att producera mest.
Exempel nedan: Dahlén, vår SNIPER på högerkanten i PP. Han mäktar egentligen bara med två-tre horribla felpass varje gång vi får PP. Något skott mitt i magen ska jag absolut ge honom. Är han rätt man för den positionen? Nej.
Lander, FRI ROLL i PP. Varför? Är han en helt gudomlig smörpassare á la Bremberg? Nej.
Jag säger inte att dessa herrar är inkompetenta hockeyspelare, men jag tycker att dom används på helt fel sätt, vilket också resultaten visar.
I övrigt. Hur många intränade varianter tycks man se i PP? Varianter på tek? Idé i uppspelen? Sätt att ta sig förbi lag med hög press? Krav på backcheck? Fysiskt spel? Etc etc etc…..
Nä. Det står ett gäng dinosaurier i båset som missat det fundamentala, och det är tydligt att dessa inte kan LEDA spelarna till att utvecklas och bli bättre hockeyspelare.
Zäta75: att du ser lyytinen som vår bästa back...däri har du en del av vad jag menar med att backarna är vår absolut sämsta lagdel....väldigt få av våra backar skulle för övrigt ta en plats i något annat shl lag.. iaf i två första backpar.. tror inte det är huggsexa om lyytinen direkt. 😂Fast du kanske sett nånting fantastiskt i den backen?...ytterst begränsad spelare om du frågar mig .
297: nej tack och lov får vi väl säga...det håller inte att fuska lite i hemjobbet och såsa lite bara för att man tror att man är byns stjärna och en sköna snubben i timrådress .. i Timrå är det hårt jobb som gäller . Precis som i vilken annan jävla förening som helst med lite självrespekt .... .
jhnd91: Lander låg väl runt 40 poäng i KHL och Schweiz, nu taktar han på 19 poäng på hela säsongen. Hållander snittade runt 0,7 poäng per match i AHL, hos oss snittar han 0,3
Finns det nån ”grannens grabb”-rabatt du räknar av eller?
297: Sanningen är att vi skulle behöva spelare som Lodin och Rattie. Oavsett vad de har gjort mot oss. Och Paigin. Dock kommer inga av dessa spelare att bli aktuella. Men vi skulle behöva såna spelartyper ville bara säga det.
Cobbel: Hållander och Lander, 11 poäng på 30 matcher. Sämre än Walterholm och Bernhardt som vi hånat här inne. Sämre än strålman som vi tyckte HV71 lika gärna kunde ta, han var ju en föredetting. Bra mycket sämre än Hardegård som Luleå lika gärna kunde ta, vi klarar oss utan honom.
Vi visste ju att Hållander och Lander inte skulle ösa in poäng men plats 114 och 120 i poängligan, det är så dåligt. Viktor Lodin som vi spottat så mycket på, han levererar som Hållander och Lander tillsammans 😂.
Tack och lov finns det väl inga fler hemvändare att värva, vi har inte råd med dom varken sportsligt eller ekonomiskt.
297: Menar du att du på fullaste allvar tycker att #29 är lika dålig på isen som #54?
Då får du nog ta och kolla om matcherna. #29 är väl en av dem i laget som åker mest skridskor och försöker absolut mest. Av våra hemvändare upplever jag honom som absolut bäst.
Jag önskar att den gamla Dahlén med lite mer jävlar anama och kämparglöd kom tillbaka.
297: Kan inte Ante ta över Jukurit? Ett byte rakt av. Troligt? Nä. På tal om nytt jobb för Ante, jag har en spaning om att han skulle kunna hamna i Löven. Dom har kört fast med stråle och skulle förmodligen behöva börja om med någon ny. Dom har pengarna för att erbjuda en bra lön och har höga ambitioner. ”Hyfsat” nära hem. Ser inte Ante landa något jobb som huvudtränare i SHL heller. Dom flesta har spikat sina bås. Leksand lär vilja fortsätta med nuvarande konstellation, och Rögle ser nog inte Ante som någon tränare man går och vinner guld med. Oskarshamn? Nä. Utomlands känns inte speciellt troligt heller, då hans engelska känns rätt svag.
10473: Som det ser ut nu får Dahlen får gärna dra kommande säsong.eller kanske redan nu.. Fast vem vet .. han kan ju börja jobba och spela på acceptabel nivå resten av säsongen så då kanske jag ändrar mig ang han. . Just nu och de senaste månadens matcher så har jag ytterst svårt att se vad karln egentligen bidrar med.. annat än att lyfta en oförsvarligt stor del av löneposten... Sen är det en handfull spelare i övrigt som jag gärna ser lämna .. Didrik är en... Eronen.. Rindell ...Erixon.. lyytinen Hanzel för att han passerat bäst före . Här får man nog väga mot lön.. och vad man kan få ist .. Backsidan är iaf den sida kapanen måste lägga något krut på nästa säsong .. den är på tok för svag .. även utan skador.. Målvakterna är den lagdel jag är mest tillfreds med till kommande säsong .
Knass: Visst kan Dahlén blixtra till, precis som Lander, Hållander osv. Men den stora skillnaden mellan en Olli Palola och en stjärnspelare är att stjärnspelaren går till jobbet VARJE dag, han snittar en poäng per match, han är tungan på vågen i tajta matcher.
En Palola drar ett slagga i krysset var tionde match och sen cashar han in lönen dom andra nio dagarna. Precis som Dahlén, Lander och Hållander.
Vi har inga stjärnspelare, vi måste få lagmaskinen att börja fungera igen. Som många redan varit inne på är det nog bäst att börja med att sparka coachteamet om det finns chans att lösa det under säsong. Oavsett om ante är bra eller dålig så är nuvarande situation inte hållbar och det är också ett ypperligt läge att få ett break och börja på något nytt.
Jag vill uppleva att spelarna bryr sig om föreningen och dess supportrar/sponsorer.
Jag vill se ödmjukhet. Jag vill inte höra orden i intervjuer. Jag vill se att spelare är redo att ta blåmärken och lösa tänder för att föreningen ska få in segrar på kontot.
Jag vill se fungerande försvarspel som grunden till fortsättningen.
Ödmjukhet!
Först håller vi rent sedan straffar vi misstag.
Jag vill inte ha mer nonchalanta pucktapp och chanspuckar som vänder spel!
75% hemjobb.
Försvarspel med klubbor istället för kroppar måste skifta.
Klubban får användas till två saker i hemjobbet. Täcka skott/passningar och låsa/lyfta motståndarklubbor i slottet. Nu spelar vi med klubborna centrala i alla närkamper.
Det här laget behöver dra på sig arbetskläderna och hålla sig till en jävla plan!
roger_sundsvall: jag tror på allvar att dahlen, ep med mera skulle lyfta sig av att ha en ordentlig coach, kolla bara hur skillnaden blivit i leksand eller bara idag då vi äntligen fick se dahlen med lundin och barre....
I slutändan tror jag bara det krävs mer tydlighet från ledningen för bra spelare för att vara bra
Ut med Ante och låt grabbarna få en chans med en coach som har lite pondus och vågar ändra när det inte funkar innan vi totalt sågar våra hemvändare.
söder över: Vi är tillsammans med Rögle sämst i hela SHL nu som det ser ut. Det blir två rysarmatcher back to back mot Rögle nästa vecka efter den förmodade förlusten mot Luleå
9829: Jag vill ha kvar både Dahlén och EP, för det ska gå att få ut mer. Framförallt från Dahlén. Men, det hade varit intressant att se vad man hade kunnat fått för exempelvis Dahlén, Hanzl, Eronen och Erixons löner.
För Dahléns lön hade man förmodligen fått två st 175tusenkronors backar, då som jag förstått det att Dahlén tjänar minst 350 i månaden.
För Hanzl, Erixon och Eronen hade man fått en toppcenter och en spetsforward.
Synct: nä efter en sån här kväll hade de ju varit fint med Hockeykväll på SVT. De hade typ visat skadan på LHC spelaren och Ratties mål innan de raskt skyndat vidare till nästa match.
roger_sundsvall: Det stämmer. Marklund var dessutom handplockad av Ante. Lär flytta tillbaka till Västerbotten. Molinder däremot inte helt otroligt att han får någon annan roll i ett av juniorlagen. Eller så kör han civil karriär framöver.
"Spela för Ante nu".. pyttsan det gör man inte .. spelet och förmågan att ta rätt beslut ute på isen blir bara sämre och sämre för varje match..hemmaspelet är en katastrof . PP helt ofarligt sen nån några månader tillbaks... Vad tränar och pratar Tränarteamet med spelarna om under och mellan matcherna?Molinder? Inte vet jag.men det är iaf ingenting som visar sig till det bättre på planen och i sättet spelarna agerar ute på isen.. I dag var det sjukt svagt... Inger som drar någon storpublik framöver ..
sargad: Ja tack, det är ju trots allt väldigt tydligt att en annan kantspelare i fjärdekedjan hade förvandlat hela detta laget! Speciellt den alltid så älskade Alvarez.
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.
Dahlen,Lander,Wedin,EP, Didde.......Fattar ni vad ni ställer till med??????