1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596155 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Linköping HC 2025-03-06

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2025-03-06
Karlsson74: Måste som Sanny Lindström sa idag kännas otroligt dåligt art som Timråspelare ha stor risk att kunna förlora sin säkra topp 6 placering som de flesta trott då vi legat där mest hela året med bud på topp 2-3.

Emil Pettersson såg chockad ut i intrrvjun efter matchen och visste inte vad han skulle säga. Kan vi hitta tillbaka till ett vinnande spel som vi vet att vi kan i derbyt? Det vore guld värt. Har fortfarande inte gett upp och tror på grabbarna. Men nu är vi pressade. Goda råd är nu dyra. Utbuade på hemmaplan kan inte vara roligt.

Vänd detta nu Timrå. Vi vet att ni kan.

Zäta75: Tänker att det här började tidigare än den senaste veckan. Det började redan vid årsskiftet. Det var då ojämnheten blev lika med Timrå IK.

Klart man kan förlora matcher. Det är ju rimligt. Men på det sätt man gör det om och om igen är skrämmande. Och det är väl egentligen Jokkinens "mistake to face". Antar att det är hans jobb att förbereda spelarna och så där.

Men "in your face" har aldrig riktigt satt sig och blivit en del av Timrås identitet. Det har inte blivit fundamentet att luta sig mot när puckarna inte sitter i krysset. Det har inte blivit bensinen som får lagmaskinen att gnugga på. Ibland funderar jag på om Jokkinens filosofi går ut på att få spelarna att må bra, trivas i omklädningsrummet och leverera one-liners och sedan låta spelarna lösa resten. "Manage the buck", "our way to defend", "bring something to the table" osv.

Hur fan är det ens möjligt att Kapanen står på direktskott i PP i omgång 50 först?! HUR kan man inte ens prova det tidigare. Det är för mig helt jävla osannolikt. Till och med jag hade dragit den ur min coachhatt om jag bestämde.

Ifjol hette det "vi måste sätta defensiven och "vi måste ta betalt". Same, same but different liksom. Jag ser ärligt talat ingen skillnad mot för ifjol, hur mycket jag än försöker.

Näe, det här började tidigare än i veckan. Det här har varit en process över tid.

I quote!

”Den som ger upp nu kommer jag aldrig att förlåta”.

Man är som vanligt sämst när det gäller...De som drömt om ett sm guld till timrå.kan slut drömma..Vi har varken spelare eller tränare för något.guld..mentalt är vi ganska små...det är därför vi nästan aldrig lyckats vända en match där motståndarna gjort första. vi får en match till i play in ..sen är det ganska säkert slut.

Kerstin_k: Håller med dej på i princip allt du skriver.

Är såååå besviken på detta lag.

I år var ju säsongen vi skulle ta nästa steg med ett ännu bättre lag än i fjol samt en coach som skulle få in lite vinnarmentalitet I laget.

Det blev fet jädra pyspunka på allt.

Vet inte vad jag är mest besviken på just nu...
Lagets brist på vinnarmentalitet och brist på förmåga att stämpla in på jobbet eller besvikelsen över vår överhajpade coach som inte gjort nån skillnad alls förutom att få spelarna att trivas bättre på träningen.

FrOllik: Som jag har sagt hela tiden. Skönt att vissa andra ser det också

Eriksson är en talang, men är tyvärr inte mogen än att bära en 4e kedja som center i SHL. Vi blir som du skriver nedpressade varje gång 4e kedjan är inne nu. Det håller inte.

Om vi vill ha några som helst ambitioner och chanser att gå långt i år bör man bänka Eriksson och spela Boyce som center och in med Oliver Johansson i 4e samt Walli

Spela Lundmark med Pääjärvi och Lander. Då har vi som störst chans

FrOllik: OJ har utgående kontrakt, Eriksson ska till NHL enligt plan. Det där är politik, jag tror OJ är rökt för SHL-spel och Timrå vill kunna locka talanger i framtiden så Eriksson kommer gå före.

Otur att ni inte lyckades besegra Linköping, så nu gick chansen oss ur händerna

OlliJanne: dom visar aldrig timrås matcher ändå

{469}: ja inte fan tänker jag kolla på hockeykväll på SVT ikväll i a f

Andersson: efter lördag är vi under strecket

Mycket att anmärka på idag såklart. Men tycker det är felbyggt i 4:kedjan. Hur kan man spela Eriksson som center och lämna Oliver J utanför laget. Killen är ett barn ännu, saknar tyngd. Vi blir uppätna när dom är inne. En fungerande 4:e är väldigt viktigt.

Rädslan att förlora verkar tyvärr vara större än att vinna, och våga!

Ut med loosermentalitet och in med vinnarmentalitet i laget!
Ta två raka nu!
Det kan gå.

Forza

X-Län: Det värsta med matchen var att det aldrig kändes nära efter Linköpings 1-0.

Med två omgångar kvar så framstår Timrå anno 24/25 som en gåta. Ibland kan laget se oslagbart ut, ibland är insatserna oinspirerade och bleka. Och jag förstår inte vad det hänger på. Med tanke på vad som hänt sedan årsskiftet undrar jag om de kört på stenhårt på träningarna hela säsongen, så att energin inte räcker till. Det skulle kunna förklara soppatorsken nu på slutet: Bra ett par matcher efter uppehållet, sedan tillbaka i samma gamla spår.

Kerstin_k: Vad har egentligen hänt den senaste veckan? Så ojämna är vi väl inte? 3 raka segrar storvinster mot Brynäs, Leksand och Frölunda 16-5 i målskillnad. Sedan 4 raka förluster efter det och målskillnad typ 3-12

Sjukdom, mycket svagt psyke, dålig coachning eller en kombination av detta eller något helt annat?

Jag är både förundrad och chockad över hur vi kan tappa vår "säkra" topp 6 på så kort tid

Nåja den är inte tappad än men snart sp. Jrövs antagligen 2 raka vinster nu annars ut mot Örebro i 2 raka

pingvin: Bra sagt. Endera har man ett lag som har som mål att gå hela vägen annars kan man åka ur i play in och spela golf. Jag tror ingen i Timrå har som mål att gå hela vägen i år, undra hur många som har målet att få spela golf så snart som möjligt? Vi har några horribla kontraktsförlängningar denna säsong.

Kerstin_k: om två säsonger spelar vi derbyn mot Modo... i HA!!!

6 Timrå + 16 78
7 SAIK - 2 78

Hypocrisy: NOLL poäng på 4 matcher mot äggskallarna, Fy fan vad pinsamt.

Den "gyllene" generation kommer förlora sin tredje slutspelsserie av 3 om nån vecka. Nästa år bär det nog av neråt i tabellen.

Rallarn: det sitter i skäggväxten.
Dom flesta ser ju ut som mulen på en älg,
Helt slät.
Nu får dom fan visa att dom förtjänar att bära tröjan på lördag.

Hypocrisy: Vet du? Det spelar ingen roll vilka Timrå möter i play in eller kvart. Man tar sig inte vidare från första rundan oavsett.

Jokkinens filosofi är ett luftslott. Finns ju inget "in your face" med det här spelet överhuvudtaget. Ante K måste ju ha stått och funderat på varför i helvete han inte fick vara kvar. Hans kontrakt lär ju dessutom vara billigare än Jokkinens.

För ärligt; det är fan ingen skillnad spelmässigt nu än ifjol. PP; ett sorgebarn. Offensiven; ett sorgebarn. Uppspelen; ett sorgebarn. Farten på backarna; ett sorgebarn. En stark höst, vittring på topplacering för att sedan säcka ihop på våren. Precis som ifjol.

Laget Timrå IK är helt enkelt för dåliga för att ge sig in i leken på allvar. Från backar till våra stjärnor. Dom fixar inte den mer intensiva hockeyn i slutet av säsongen. Än mindre ett slutspel.

Det här skriver jag inte ens i affekt. Inte det minsta. Jag insåg det här innan 6-matcher-förlustraden. Den streaken bekräftade bara det jag kände. Timrå har skakat fram det absolut bästa laget man kan på väldigt väldigt länge - ändå räcker man inte till. Det är lite tröstlöst. Timrå kommer aldrig vinna något guld.

Det värsta är att jag tror att Timrå IK snart är tillbaka till att slåss för sin existens i SHL igen. Kanske redan nästa år. Kapanen och Hållander blir enormt svåra att ersätta.

Det ska vara att Kapanen lyckas ersätta dom två hyfsat samt bygga om hela backsidan. För Herrejävlar vad slött det är där bak.
"He's playing in the wrong Leauge" visst fasiken menade Jokkinen Eronen egentligen?

Nåväl. Jag hoppas på vinst i de två avslutande matcherna och en topp-6. Då blir det åtminstone fyra matcher i slutspelet.

ursäkta mitt ordspråk:
snacka om looser mentalitet
ett gäng dö skallar
missa top 6,sen öret i 8del= tack o adjö

Zäta75: Ante lura upp Jokinen på läktaren

Andersson:
Juel
Svensson
Juel

Just nu 6a . Kvartsfinal mot Frölunda .

Patrik Westerlund kommenterar alla matcher

2 omgångar kvar .

{469}: om dom hamnar på samma poäng efter dom 2 sista matcherna , sen skrev jag i förbannelse .

Edlundpojken: Rögle bottenlag haha du hänger med bra tips titta i tabellen se och lär

vonDöbeln: Ne men om båda lagen vinner och hamnar på samma poäng så blir Timrå rankad högre pga av målskillnaden.

{469}: Den episka sagan om Timrå.
"Sandslottet, guldet blev till sand."

Nä nu loggar jag ut för kvällen. Kommer vara dynga från en annan just nu.

Det kan gå, eller nått.

Gonatt.

Bragd-Birger: Laget skall skämmas!

Ser ut att vaska säsongen vi kunde slå alla för att vi inte gör jobbet och förlorar mot losergänget ät ägg 1000 icingar och parkerad buss. 1 mål mot Timrå borta räcker för vinst 8a raka vinster mot oss utan att behöva anstränga sig nämnvärt

Jag är fruktansvärt besviken på laget och Olli Jokinen nu.

För att vara ärlig: Kan vi inte prestera som bäst när det gäller så får vi vara nöjda med nytt kontrakt.

vonDöbeln: Sant, sen har ju precis "fel" lag vunnit när vi har torskat på slutet också, oddsen för att att det kommer fortsätta hända ändå in i omgång 52? Nä, vi får som sagt se

Zäta75: ja å inte kan man hoppas på att LHC åker ut heller längre

Bragd-Birger: Jokinen tar täten just nu.

"Follow me boys, take your cigar and glass of wine, where going to the Jacuzzi."

Hypocrisy: ja men har de kollat video på sitt pp så skulle de fan skämmas. Nä upp till bevis nu Olli.. är du coach eller citat maskin.. in your face ?? Va menas med det.

Edlundpojken: Ja, det är ju inte något vidare att förlora sig in i finalspelet. Det kan nog straffa såväl oss som Brynäs. Vi får se...

Edlundpojken:
Nu får du nog tänka om lite.
Timrå måste ta exakt lika många poäng som Skellefteå för att inte ramla ur topp 6.

Att vinna på Lördag ger inga som helst garantier

Edlundpojken: Kanske för att dom fokuserar på att träna hårt och förbereder sig för slutspel

Edlundpojken: Hur kan vi vara klara även om vi vinner?
Vinner Skellefteå så måste vi ju ändå vinna mot Växjö kommande match?

Rallarn: Vi vaskar denna säsong som det ser ut när vi kan slå alla. Vi lär inte få uppleva en sån stor chans till final igen. Kan spela ut topplag som Brynäs och Frölunda men förlora mot bottenlag som Linköping.

Det är tragiskt. Något är allvarligt fel. Frågan är vad. Sjukdom? Kan vi vända detta är frågan. 2 matcher kvar att visa något inför slutspelet annars åker vi ut i 2-4 raka helt säkert.

Dundee: Dessutom kan HV (som har 3-1 mot MoDo) skänka matchen mot LHC för att helst vilja möta MoDo.

JonteD: Allvarligt. Att inte, i detta läge, kunna slå Linköping på hemmaplan… Noll mål på 60 min.All normalitet är sett i ur spel. Jag skiter i allt och är nöjd med att det är fredag imorgon!! 🍻🍻🍻

Zäta75: Timrå har bättre målskillnad på Skellefteå och Rögle så vinner Timrå på lördag så är dom klar för topp 6 . Men sen så förstår jag inte hur Luleå eller Brynäs förlorar emot bottenlagen när dom bäst från start av säsongen men nu faller dom emot allt .

Banal: Det verkar vara krav på att man måste ta emot och hålla i pucken i 2-3 sekunder innan man skjuter så att motståndarna kan komma upp och täcka skott.

Andersson: Kvalet är redan klart. Jag hoppas ledningen resonerar så med och ser till att vila och förbereda sig för det. För att vi ska slå er och Skellefteå borta samtidigt som LHC kammar 0 poäng är mission impossible.

Snacka om avslagen match på lördag.

Lär ju bli ett långt slutspel med detta PP . 0 av backarna är hot . Inte EN jävel vill kan eller törs skjuta ....

Vi är inte ett piss bättre än ifjol. När dom andra lagen käkar taggtråd och steppar upp sippar vi rödvin och viker ner oss.

Fruktansvärt besviken. Har redan mentalt checkat ut säsongen och ser endast fram emot play-out- och HA-slutspelet. Det här gänget lär sitta i mysbyxor och följa samma sak.

Nya tag i höst! Då blir det "play what the game gives you", "thinking cap on", "manage the puck", "our way of defending", tills korna går hem!

SM-Guld 2026!!!!!11

Rallarn: Fyra raka torsk, vi har tappat ett försprång på 7 poäng. Vad fan ska vi ens in i ett slutspel att göra? Har sett fram emot och hoppats på denna del av säsongen hela året men nu känns hela slutspelet ”meh”.

Olli fucking Jokinen, samma jävla visa som Ante Karlsson, kan inte få våra ”stjärnor” att tagga till när det väl gäller. Vaaarje jävla gång vi har en positiv trend och experter börjar prata om att Timrå kan gå långt så får spelarna vattenskalle och glider runt på en skridsko. Vi behöver inte byta ut spelarna, vi behöver byta ut identiteten på laget. Det var fan så mycket roligare att följa det här laget när man slet i botten mot Djurgården, kvartsfinal mot Luleå, när slitvargar som Pelle Hallin och Jonte Hedström blödde för klubben. När Hållander lämnar i höst så lämnar också själen i det här laget.

Banal: Som sagt. Det måste ske total makeover på backsidan till nästa säsong. Med tanke på att vi tappar Hållander. Så måste vi bygga mer av en lagmaskin istället.

Eronen, Näkyvä och Koivisto tackar vi för trogen tjänst. Vi behöver få produktion istället för att spela 0-0.

Man blir nästan lite kåt av tanken hur hårt knullade vi kommer bli av Modo på lördag.

Derby.
Modo kämpar för sin existens.
Timrå kämpar för att gå på semester skadefria.
Division 2-klass: #37, #63, #12,
Division 1-klass: #92, #23, #28, #14, #54, #55, #16
Underkänt: #89, #94, #57, #91
Godkänt: #29, #72, #51
Plus i kanten: #31, #2

« · 2834683 · »