1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588908 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2003-03-03

230768 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-03-03
mike66: Härlig match igår av Rödörnarna. Grattis till vinsten!!

"det var en utav de värsta holmgångar jag någonsin har skådat på en hockeyrink."

Lugn mike, bara lugn... det är bara kvarten ännu.
Vänta till det vankas final, då kan du börja snacka om hopp mellan glädje och förtvivlan. Vi har varit där ett par gånger, vi vet hur det känns. Hoppas du får uppleva detsamma framöver....
Kommentera

heart: Jaa du,det är kul när det är så!
Kommentera

Sjögren fans: mmm...men det var en spännande match och vilken stämning det var!
Kommentera

mike66: Det är ju helt otroligt hur länge det pågick igår,bara för att få in ett enda mål!
Kommentera

65 Selander: Äh, än har man väl närmre till födseln än till döden? Men visst slog hjärtat ett antal frivolter under den 5 timmar långa matchen.

Det är det här som är tjusningen med hockey - man kastas från förtvivlan och till glädje från sekund till sekund. Som sagt, det var en utav de värsta holmgångar jag någonsin har skådat på en hockeyrink.
Kommentera

mike66: Måste vara förbannat nervöst att se den på plats eftersom
varje minsta misstag kan sluta i ett mål i baken. Med tanke på din och min ålder så ligger väl vi i riskzonen för en infarkt. ;)

Tycker själv att det vare lite väl mycket vedhuggning i går. Tror att det blir ännu grinigare nästa match tyvärr.

Lycka till.
Kommentera

mike66: Tror nog att det är en aning jobbigare för Lulää att ladda om...
Kommentera

mike66: Klockren analys av "Bölden" Berglund. Sen blir jag mer och mer övertygad att Luleå´s definition av ishockey och hur det ska spelas måste ha tränats in på nån sluten anstalt, för därifrån hade dom nog permis fram till 00.00 igår. Sedan kom tvångströjorna och munkorgarna fram igen.
Kommentera

Helg Ernest:

Säg så här: Bara att hoppas på att discplinnämden inte var och kikade på matchen - var en utav de värsta bataljer jag någonsin skådat på en hockeyrink - ojojojoj vilket världskrig.

Knappast rolig hockey att gå och kika på för publiken - men underhållningsvärdet för hur ett krig ska gå till från läktaren ner till isen var det inget fel på - Klacken var underbar ikväll/natt. En utav de bästa arrangemangen någonsin i ladan - Bra jobbat TIFO-nissar. Förresten, vad ville Pekka när han viftade till klacken och då genast blev totalt utbuad? Vad höll den dära fjanten #20 på med efter han hade gjort 1-0? Verkligen kaxig liten kille! Sedan så tycker jag att Bulan hör hemma på ett psyksjukhus - jävla byfåne!

En sak som jag nu också har kommit fram till är att Lulä konsekvent vägrar att vilja spela ishockey? Härligt att se Timrå IK stå upp och verkligen visa mod och vilja i matchen. Var just in och kikade på Kungen Åkerbloms avgörande mål igen och jag får ståpäls när jag ser det igen. Klart bäst på rinken och en riktig härförare när det hettar till på allvar - en riktig ledargestalt.

Nackdelen med att spela sådana här krigsmatcher är väl att det säkerligen är jävulskt jobbigt både fysiskt som psykiskt att ladda om batterierna framgenom - Var en sjuhelvetes match sanna mina ord. Ojojoj - man är kallsvettig ännu!
Kommentera

Efter en helt makalös gastkramning, som saknar motstycke i min tjugofemåriga erfarenhet av ishockey med Timrå IK finns det väl egentligen inte så mycket att tillägga.
Kvällens seger visade vilken oerhörd moral det finns i det här gänget och man har nu en gång för alla visat att man ALDRIG ger sig!!!

Bäva månde HELA hockey-Sverige, för The Big Red Machine!!!

Åkerblom for president!
Kommentera

dr-nix: Jag tyckte att han var bra under ordinarie tid , men sedan var totalt värdelös. Han ha´de lika bra kunnat fika eller nått sådant. Det värsta är ju att det skadar Timrå på sikt , när vi får spelare skadad av VEDHUGGARNA.
Kommentera

Skitsamma var det med det mesta:
Tråklulää får åka långt hem med en förlust i baken, blir lite vinna eller försvinna nästa gång för dom.

Och Milles första...som förr i världen, när han blir less så skjuter han pucken i mål, såå jävla bra! Och tekningarna...

Hellre rödvit än luleit!

Hasta la victoria sempre!
Kommentera

orion: idag var inte en av hans bättre matcher nej men han är fortfarande en bra domare.
Kommentera

RoW: Äntligen någon mer som inte köper snacket om att "inte avgöra matchen". Det är ju precis det som det handlar om, om inte regelbrott beivras.

Jag förväntar mig nästan en anmälan till den missbrukade disciplinnämnden av "Bulan" Berglund efter hans upprepade försök till och flera genomförda spearing på motståndare.
Kommentera

dr-nix: Inte idag!
Jag undrar hur många nivåer han har som polis?
Gäller samma lagbok hela tiden, eller finns det "slutspel" även i det vanliga livet...
Kommentera

han höll en rejält hög nivå idag Rådbjer men har är en bra domare helt klart.
Kommentera

NallePhu: Ja och...

Vilken slags hockey vill vi ha?
Är jag en nostalgisk dinosaurie som tycker att Sovjet spelade hockey, och Kanada grisade och trasade sönder det, vann ofta, men i mitt tycke är kombinationer och spelsinne det vackra, klapp klapp...jag vet att det finns dom som älskar det brutala mer, tuffa tacklingar och slagsmål.
Jag köper inte den hockeyn.
Röda örnar kanske är en sinnebild för brutalitet, broccolitallar för nåt annat!
Kommentera

NallePhu: Skrev ett inlägg i allmänna snacket natten till idag om detta. Tycker ett tvådomar-system enligt NHL-modell skulle vara jäkligt bra i Sverige. Tror att ojämnheterna skulle bli mindre när det gäller bedömningsnivån. Tror dessutom att TVÅ huvuddomare skulle våga vara rakare och mer rakryggade - även i ett slutspel.

Sen tycker jag det är synd om den normalt så duktige Uffe Rådbjer (han har en känsla för att kunna hantera spelarna som få andra domare har) går ner sig i jag-ska-inte-avgöra-matchen-fallgropen. Trodde han var större än så!

Hockey ska spelas tufft, jävligt tufft, men inte fult!
Kommentera

NallePhu: Det här är ingen kritik mot dig, men det där snacket om att domaren inte ska avgöra matchen blir jag så trött på.

Genom att inte döma för solklara utvisningar avgör han ju matchen! Bara för att de blir sudden death slutar väl inte regelboken att gälla?

Jag tycker i och för sig att Rådbjer var hyfsad idag; han höll i och för sig en hög nivå, men han var konsekvent i sin bedömning. Att Timrå blev förfördelade i den här matchen beror nog på att de kanske inte har någon större vana vid att spelar "smustsig" slutspelshockey.
Kommentera

föresten jag höll nästan på att glömma att jag ville berömma Crippe för hans enastående match, han var helt lysande tycker jag under dagens match.
Kommentera

NallePhu: Tänk om lag som Luleå skulle lära sej åka skridsko fort som fan, låta "pucken göra arbetet", som salig Rolle Stoltz brukade säga, klubban i isen, det är ju där pucken finns,
jag säger bara: fy fan vilket skitlir ni håller på med!
Vilken publik vill man ha, steroidätare eller vanligt folk?
Kommentera

orion: Har du nu först upptäckt att nivån på domslutenhöjts som dom alltid gör i slutspelet, Den nivån som finns i grundserien finns liksom inte i slutspelen dommaren vill inte avgjöra till någon fördel då äre bättre att spelarna avgjör.
Vänta bara vid en ev 7:e och avgjörde match då existerar absolut inte ens visselpipan på huvuddommaren så har det alltid vart dom senaste åren i slutspelen men då kan jag väl Hälsa dig välkommen till slutspelet 02/03
Kommentera

Tack Timrå IK, laget i mitt hjärta för en fantastiskt genomförd match! Tyvärr endast sedd på anal+.
Det är nästan så att om de tar smguld ska jag nog fanimig tatuera in laguppställningen på ryggen!

Forza Åkerblom!
Kommentera

Sven Savage: Är du ödmjuk eller är du!!!
Synd att vi inte grisade i några minuter till så hade det varit rekord, vi i Timrå är ju inte bortskämda med förstaplatser, så du vet!
Kommentera

BlackBay: Det kallas för slutspelshockey på bortaplan när man grisar tur att ni inte mött överstegrien himself Mats Lusth då kan man börja diskutera grishockey
Kommentera

NallePhu: Vem snackar sudden?
Jag har för mej att det var tre hela perioder före sudden, am I wrong?
Det är ju där man sätter nivån, egentligen finns det bara två:
Efter regelboken eller träspritsögon!
Kommentera

orion:
ja fy fan vilket spelförstörande spel dom lirade idag Luleå..... gick bara in för att grisa ner TIK med massa oshystheter o domare Rådbjer måste ha tappat pipan på isen.
Kommentera

Grattis Lallare!

Det måste kännas underbart att ha vunnit denna match, som vi alla kommer att kunna berätta om många år från nu. Det känns skönt att det inte finns några bortförklaringar. Vi kunde ha vunnit. Men ni vann. Sånt är livet, bara.
Kommentera

dr-nix: Lapp på luckan på västra var det iallafall.
Jag tror att det var fullt, inte lika fullt som mot Nyköping men då var det ju å andra sidan 5 500...my ass!

Trångt men inte outhärdligt skulle jag beskriva det!
Kommentera

orion: Nu är det bara som så att i Sudden Death så tar inte Rådbjer ut för någe så han inte risker att han avgjör matchen utan det är spelarna som ska avgjöra så enkelt äre!
Sedan så tyckte nog jag att det fanns Timrå spelare också som gjorde saker som skulle renderat i utvisning också!
Kommentera

klm: 5352 står det på Text-TV
Kommentera

Jag lyfter på hatten åt er Timrå supporters det var strongt gjort när båda lagen hadde chanser att avgöra tidigare men ni hadde marginalerna med er även ikväll eller kankse man kan säge i nattine förestälningen i ladan!

Nu har ni ett guld läge att ta er vidare men det gäller att knyta ihop säcken nu för eran del vi vet av erfarenhet man ska inte ta ut något i förskott utan det gäller match för match!
Kommentera

RoW: jo jag håller med, man blev lite besviken då det inte var 5500 pers på matchen :/
Kommentera

RoW: Håller med men på fredag är det fullt... och du... Ta cyckeln nästa gång... ;o)
Kommentera

RoW: Jublade i köket hemma av samma anledning!

Luleå har lyft grishockey till en nivå Löven bara skulle kunna drömma om.
Ulf Rådbjer borde läsa regelboken, maken till blindstyre har jag aldrig sett, åsså snackar han om en annan nivå i slutspelet,
men hallå:
vi har en sport med en regelbok som gäller från junisar upp till landslag, det är bara att döma. Är man rädd för att blåsa sönder en match ska man stanna hemma i Tumba.
Maken till skitstövlar =Luleå har jag aldrig sett i en hockeyrink, och Rådbjer såg visst inget heller! Fyrans nyheter hade den oprovocerade käftsmällen på Robban i två vinklar,
Taavola: Är det hockey, som du ser det?

Åkerblom, din aktie stiger för varje match!
Kommentera

RoW: Det snackades om 5 500 på radion. Glädjesiffror eller?
Kommentera

frisyren: Eftersom jag saknar körkort går jag med dem jag får åka med. Det känns oerhört jobbigt med tanke på att det var så nära, men vad gör man? Det var ju i princip så att om jag stannat, måste jag ändå hämta jackan i bilen och då hade jag missat målet i alla fall. Det gick ju fort att komma ut från parkeringen i alla fall.

Sedan vill jag tillägga att jag tycker det är rätt dåligt att det inte är fullsatt när Timrå IK spelar sin första slutspelsmatch i Ishallen på 28 år.
Kommentera

..och sällan har man sett så glada Timrå-spelare efter en vinst!! Dom var ju helt överlyckliga.. med all rätt!! Och vågen gjorde comeback.. trevligt.. :)

Vi är Timrå och vi ger ALDRIG upp!
Kommentera

Fy faan va detta var skönt! Måste tacka alla som var i hallen idag.. längesen det var så bra tryck!!!
Kommentera

Zoogin: mm jo visst spelade nog TIK fult också om man ska försöka att vara neutral men Luleå var ändå fulare än TIK...det är iaf min åsikt.
Kommentera

Zoogin: mm jo visst spelade nog TIK fult också om man ska försöka att vara neutral men Luleå var ändå fulare än TIK...det är iaf min åsikt.
Kommentera

RoW: Vilka går du på hockey med egentligen?? Åka hem efter 110.56 utan att det är avgjort!!!
Kommentera

Vilken match! Jag trodde aldrig att det skulle ta slut. Men känslan när Åkerblom satte pucken i mål, den var helt otrolig. Nya tag på Onsdag!
Roligt att se att allt var slutsålt i kioskerna, det fanns bara hockeypulver och sura granater kvar...
Kommentera

En klassiker i dubbel bemärkelse och jag var där.

Klassiker 1
Timråseger i den sjätte periodens trettonde minut. 112.17 stod det visst på text-tv.

Klassiker 2
Text-tv? frågar sig vän av ordning. Det borde du väl ha sett på anslagstavlan i Ishallen?

Ja, nu var det så att min skjuts ville åka hem, så jag hängde med dem för att inte bli strandsatt därute mitt i natten. Vi gick när klockan stod på 110.56. En minut och tjugoen sekunder till och jag hade fått se målet. Det är så otroligt typiskt, men jag är ändå glad att Timrå vann och på onsdag ska jag stanna hela matchen!
Kommentera

dr-nix: TIK spelar minst lika fult själva och så håller de på och filmar hela tiden. Men grattis till segern, den var trots allt rättvis.
Men ni hade trots allt en hel del tur kom ihåg det. Jag tror fortfarande Luleå kan vända det här för någon gång måste även vi ha marginalerna på vår sida.
Kommentera

klm: jo det kändes så jävla skönt att skrika den ramsan efter målet :)))
Kommentera

timraande: Vi är Timrå och vi ger aldrig upp fick liksom ytterligare en dimension i kväll. Tungt för Luleå, vi skänker dem en tanke, samtidigt som vi JUBLAR åt Timrås fantastiska insats idag, i slutspelet, den här säsongen!

FORZA TIMRÅ! Ta nu onsdagen av bara farten!
Kommentera

vill också påpeka att jag tyckte pengarna för entrén var värd varje öre samt att TIK lär ha tjänat en heldel på sålda drickor o.s.v. :P
Kommentera

jag säger bara OMFG!!!!!! om denna match, Luleå spelade så jääääääääääääävla fult också har dom den där jävla Hento som envisas med att stoppa allt... blev endel glädjescener vid målet... :))))
FAAAANN VILKEN SKÖN VINNST !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

hassebasse: Det blir nog en tung resa hem för dom! Vilken match!
Dom Rödvita var starkast !
TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA! Fattar du det Bork! Och vi ger aldrig upp!
Kommentera

230768 · »