1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586350 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28

« · 478479 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Reconn:
 
På vilket sätt? Att avsiktligt köra en spelare in i sargen så denne kan skadas för livet, eller att slå någon med klubban så denne kan skadas för livet...
 
För mig känns det som same - same.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Maggan och lötabo: Tackar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Poffa: Det du skriver är iofs sant men det är skillnad på att tackla och att hugga/slå/yxa med klubban.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
RocknRolf2:
 
I fjol, då en av Timråspelarna fult körde in MODO:s Tobias Enström i sargen så var de samlade kommentarerna från Timråsupporters här på hockeysnack i princip likadana som de som Luleås supporters skriver nu.
 
Sopa framför egen dörr och så där?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
RocknRolf2: Superpt bra skrivet! Kunde inte ha skrivit det bättre själv!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
RocknRolf2: Kan bara intyga till ditt inlägg, KLOCKRENT.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Jaha. Av detta kan man dra några slutsatser.

1. Luleås försvarare här i hockeysnack har defenitivt INTE sett NÅGOT av matchen igår (!!!).
2. När man hör Mikael Anderssons försvar av Åkerström kan man undra om han har sett nåt av matchen också. Överfallet skulle alltså vara lindrigare med tanke på att Åkerström spelat x-antal matcher etc (!).
Det är samma retorik som att "ostraffade" brottslingar skulle vara mindre kriminella den dag slinten slår.
Är man för dålig för att LIRA hockey får man tydligen försöka ta till andra metoder.
3. Timråsupportrarna är "partiska".... i en situation när en Timråspelare blir av med halva käften (!!) Kickan m. fl: Om någon i din närhet blir drabbad av oprovocerat våld så vill jag gärna se dig komma med "det-finns-fler-sidor-av-myntet-resonemang".
4. Roger Åkerström kommer bli anmäld till disciplinnämnden. Om inte föreningen gör en anmälan kommer jag göra det. Anfall med klubbor är kanske det farligaste i hockeyn, och med tanke på just klubban varit inblandad i några av de allvarligaste incidenterna på senare år (Weinhandl, Donald Brascher etc) är det förhoppningsvis dags för nämnden att markera igen.
5. Luleå suger faktiskt hårt. De startade bra och tog 18 poäng på de första 10 matcherna och var lagom kaxiga. Nu har det blivit 15 poäng på de senaste 20. Det är poängsnitt i klass med Linköpings sämsta säsonger... och detta med hemvändade "stjärnor "och allt! De allsvenska topplagen är dessutom hungrigare än på länge och... Man kan inte annat än njuta!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
BramStokers: Nu ska vi inte överdriva. De har inte lirat sådär under hela säsongen.. den tidigare matchen där de hämtade igen till 4-4 så spelade de faktiskt riktigt bra i sista perioden, något yrt i de första två. Men igår var Luleå rejält grisiga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Maggan: Håller med dig för nu har verkligen "Hugg och Slå" visat sitt fula tryne de har inte på en hockeyrink att göra att sedan den så kallade "domherren" inte hade många rätt gjorde ju inte saken bättre hoppas att Timrå anmäler den idioten till dommarbasen Andersson så han suspenderas samt att hockeyligan gör något lapparna de har ju varit lika hela säsongen från deras sida.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Vi lägger väl ut en bild på garnityret...
 
 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Har inte läst allt som skrivits efter igår, men sekreteriatet blåste oss på ca 40 sek pp2, när de hade 4 spelare i båset och tiden gick ut för två av dem och sedan timrå gjort mål och tre spelare helt riktigt lämnar båset, men de tar bort tiden för Öhlund, han som sitter kvar. Han tjänar alltså ca 40 sek. Sedan blir denna nr 26 utvisad igen, två st nr 26 är utvisad enl tavlan.

Skandal - skärpning!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Freddan:
Helt rätt, Niklas filmade bara när tänderna ramlade ur truten på han.

Och Kalle K späkade sig själv med sin klubba.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kan även nämna att för första gången någonsin så önskade jag att Luleå åker under strecket så att de får kvala.

För sånt skit- och grisspel som Luleå visade upp igår, kan man vara utan!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Måste säga att det var länge sedan jag var så förbannad under en hockey match. Stod och skakade av irritation efter slagsmålet. Så tittar man in i Lules bås och vad ser man - Jo tränarduon står och gnäller på domarn! Hallå, wake up and smell the coffee! Det är filosofin i båset som återspeglar sig på isen..... *blir fortfarande f-bannad när jag tänker på det*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
El Maco:

Däremot ligger luleå bättre till än Timrå i fairplay ligan. Med detta sagt, vill jag passa på att önska alla gnällspikar här en god natt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
El Maco:

Ursäkta mig här jag tror att jag tar upp den berömda väskan igen. Lägger bara fram fakta. Har aldrig sagt att vare sig alla 2 minutersutvisningar är frukten av att alla filmar eller att Luleå skulle ligga tvåa i fairplayligan. Nu får du ta och landa min gode El Maco. Jag menar bara att man ska inte kasta sten i glashus. Och upplyser alla högljudda gnällspikar här som menar att Luleå skulle vara det grisigaste laget i serien om att ert kära Timrå minsann inte är några duvungar själva precis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Freddan: Som var att LHF var två i fair-playligan vilket inte är sant. Och att det faktum att Luleå dragit på sig flest tvåor i serien är frukten av att alla filmar. Vila väskan du.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Freddan: Alla som var på matchen och såg snackar, dom andra tiger!
Retorik innebär även att man drar fram statistik nät fakta inte håller.

Min fru frågar "Vaffan var du inatt"
Jag tar fram statistik som visar var jag har varit en jävla massa nätter, fast inte igår...

Lägg ner nu Lulingar, kryp tillbaka under den sten där man kan fundera hu man gör hockey till en sport som lockar tioåriga tjejer, som min kompis dotter som gjorde sin debut ikväll...

O, vad jag hade älskat ett besök från Frölunda eller Mora..
vad fick hon?

Det kan NI fråga er!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Helg Ernest:

Ååååhhh fan. *Suck* I rest my case.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
El Maco: Det är bara en omstuvning av ord, annars är den lika som i AB och TV4 mao. måste det vara TT som gett ut den men ST gjorde lite peronlig prägel bara
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Freddan: Man måste ju få freda sin målvakt ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Helg Ernest:

Filmningar, icke att förglömma som dess värre blivit allt vanligare i vår kära elitserie. Vi kan ju sedan gå vidare med dom lite grövre grejerna som renderat i 5 minuters utvisningar Luleå 1, Timrå 4. Eller varför inte 10 minuters Luleå 4, Timrå 7. Så kommer vi då till 20 minuters eller matchstraff Luleå 1, Timrå 4. Och man kommer genast till slutsatsen att Timrå givetvis är det mest fromma som stått på ett par skridskor. Eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28

 Länkar till enögd partsinlaga av Sundsvalls Tidning som inte går att lita på för det vet man ju hur den gläfsartidningen är.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Freddan: 2 minutare får man för förstörande spel.
Eller hur ? Som du själv säger , hakningar för man inte hinner med.
Holding osv. Klart spelförstörande.

Men det är ju bara en 2 minutare.
236 gånger Hakningar/Holding och annat som renderar i 2 minuters utvisningar

Vi har ju bara skrapat ihop 197 sådana, så vi är väll inte Guds bästa barn heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Freddan: Luleå har satt en standard för skitspel!
Dom bräcker Grislöven med råge, dom bräcker Malmö, fast Malmö är mer ryggsäck än gris!
Luleå ska jag aldrig glömma!
Hoppas alla andra gör det!

Skellefteå låter väl betydligt bättre, eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Att beropå utvisningar:
Chara, Zdeno Färjestads BK 6,77min/match!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Helg Ernest:

Helt klart, om det bara är 2 minuters skitutvisningar. Tex hakningar där motspelaren lägger sig som en matta på isen så... Fine, jag ger mig Luleå måste utan tvekan vara det fulast spelande hockeylag som nånsin äntrat en is.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
orion: Det låg mycket sanning i det där...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Freddan: En sak kan vi vara överens om.
Ni har flest 2 minutare. 236 st
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
r8n: Fast jag såg inget lag, jag såg ett gäng idioter som försökte sänka
sina motståndare.
Det kan man göra genom att spela bättre, sånt gillar jag!
Men dom som spelar dåligt piano och väljer att, istället för att träna, köra motorsågen över duktiga pianisters händer, dom har mitt förakt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Swordster:

Då ska vi se här Luleå AVG 16,78. Timrå AVG 18,80. Förlåt jag ska aldrig mer yttra mig. ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Nu behöver en korv på din äkta matta!

Du upprepar dej!
Jag upprepar mej:
"Du upprepar dej"

Det kallas för Retorik: Om motståndaren talar om det lilla, tala om det stora.
Om motståndaren talar om det stora, tala om det lilla...


och det är just vad du gör!

Du snackar om Gunnos förlorade tänder, jag snackar om ett lag utan moral.
Du snackar om en sekund där en klubba hamnade i käften på Niklas Nordgren, och om vilket misstag det var...
Jag snackar om sextio minuter med Luleå på isen, ett lag som i brist på hockeyidé och spelskicklighet försöker förstöra spelets tanke- att äka fortare än motståndaren, att ha bättre taktik och med strategi ta sej igenom försvaret och göra mål.

"Älsklingarna", har du såna vänner behöver du inga fiender!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Freddan: Läs statistiken jag har bifogat nedan...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
orion: Idag var det väldigt segt i Lules bås! När väl Domarn började blåsa så fattade dom inte vad dom gjort och blev ännu mer hjärnlösa! Tur att det blev periodvila så dom förstod VARFÖR man blir utvisad. Annars kanske hela TIK hade hamnat på sjukhus! Dom kanske har lärt sig att det går ut på att göra mål! (efter 3:e perioden då dom uppträdde lite mer som ett hockeylag)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Swordster:

Under en match kanske. Men sett till hela säsongen menar jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Freddan: Sm jag ser det har man flest utvisningar i hela serien...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
orion:

"Min hockey" ser inte heller ut på det viset. Ta gärna en titt i fairplaystatistiken å se hur Luleå ligger till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Du kan få hur många "oberoende " matchrapporter du vill, så länge du inte var där har du inget att komma med. Luleå är ett grislag, inget snack om saken, det tragiska är att det faktiskt fungerar ibland.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan:

Fair Play

Sorted by lower Average (Total penalties in minutes per Games Played)
RkTeamGP251020AVG.
1Linköpings HC3219620213,81
2Brynäs IF3018523315,67
3Södertälje SK3021015116,50
4Frölunda HC3018626316,73
5Luleå HF3223614116,78
6MODO Hockey3023504017,00
7HV 713120047418,39
8Mora IK3121326418,58
9Timrå IK3019747418,80
10IF Malmö Redhawks3021638420,23
11Djurgårdens IF3018969721,27
12Färjestads BK3023058522,17
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Är det inte dax att lägga ner detta nu.
Det blir ändå diciplinnämden som kommer avgöra saken i slutändan.
Förhoppningsvis får berörda spelare vad dom förtjänar.

Som man bäddar får man ligga
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Har du inte förstått någonting?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Helg Ernest: Ändå är vi ES näst fairplayigaste lag. Är det domarna det är fel på i varje match eller är det Gläfserssupportrarna det är fel på? Jag tror på det sensare, att döma av tidigare erferenheter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
orion: Ursäkta, men den fucking domaren var väl rätt mycket hemmadomare idag ändå, att döma av de mer objektiva rapporterna jag fått (alltså rapporter från folk som vare sig håller på Älsklingrna eller Gläfsers). Två av rapportörerna är Leksingar och en tredje Djurgårdare och borde således vara någotlunda objektiva i det här sammanhanget. Ingen av dem ansåg för övrig att ågi medvetet gick in för att skada Gunno, och ändå sa jag till dem att "Säg nu inte något för att jag ska bli glad, utan säg som det är".

Med andra ord kan man, som så måmga gånger tidigare, ignorera det ni segt om hur Hemskt Mycket Hemskt Luleå (eller valfritt annat motståndarlag) är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Freddan: Jag snackar inte snack!
Jag snackar fysiska påhopp som slutar på sjukhus och hos tandläkare.
Du var inte där, det var jag!
Men det intressanta är Luleås moral:
Hur långt kan man utnyttja en blind domare?
Var går gränsen?
Rullstol, bara man vinner matchen?

Min hockey ser inte ut på det viset!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Öh... Är jag trött? Jag fattar inte alls vad du menar!?!?!?!?!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Förslag:
Istället för att bygga ut Elitserien med två lag nästa säsong:

Haka av Malmö och Luleå och låt dom spela med Björklöven och nåt grislag från söder i en alldeles egen "Scream like a pig"-serie!
Så kan tolv relativt fredliga lag spela en Elitserie där folk slipper besöka sjukhuset efter matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
orion:

För allan del. Kan inte svara för hur det såg ut i just den här matchen. Känner bara igen snacket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Freddan: Förr hette det att Björklöven hade gett grishockeyn ett ansikte.
Men varför i helvete skall ni axsla manteln när dom har åkt ner ?
Hade domaren dömt som i höstas så hade era 114 utvisningsminuter varit en fis i rymden.
Men bara 114 minuter säger en hel del ändå.
Med tanke på att en match varar i 60 minuter
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
r8n: hehe. L-G verkar veta hur det ligger till. Gläfsarna blir hysteriska över minsta tackling mot deras seplarte medan allt Gläfsare gör mot motståndare är helt ok, även om det liknar moed. Har L-G övergett Zäääääääta, och var det isf mitt möte med honom i flygtaxin när jag bodde i Sönnschvall som fick honom att göra det : ) Har nog kvar hans visitkort någonstans så kanske kan jag övertala honom att bli ännu mer antigläfsiksk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Freddan: Dom som inte var där kan ju ligga jävligt lågt!
Kommentera

« · 478479 · »