1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586368 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28

« · 478353 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Helg Ernest:

Hmmmm, måhända liite enögt här? Har varit på en hel del matcher i Timrå och känner igen tugget. "Dom där jäääävla lapparna spelar alltid så fult alltså!!" Och dom matcherna jag har sett har inte Timrå varit några duvungar heller precis. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Helg Ernest: Jag känner mig inte ens provocerad. Trist va?

Kom igen NuMo! Bara du kan provocera mig till vansinne!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Bla bla bla...
Jag snackar inte om Gunnos tänder, jag snackar om hur ett lag utan moral utnyttjar en domare utan kulor. Den dagen Timrå tappar moralen bara för att domaren blundar ska jag sluta gå på hockey!
Två Timråspelare på sjukhus, hur ofta händer det?
Skäms igen och kryp hem till dej!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Freddan: Ledin finns till för att irritera andra till förbannelse. Han gör småfula grejer - aldrig riktigt fula grejer - som får motståndarna ur balans - men inger riktigt fult. Bulan däremot kunde ju när han var lite yngre stå för en hel del fula grejer, men nu har han tacklat av. Han är en myspysig hemmapappa numera och drar inte ens på sig tvåor. Toporowski var en ful jävel (med ES genom tiderna största kuk, enligt en av våra fd juniorer - som upplysning bara), och Bautin spelade väl inte heller så jättefint. Men Ågi! Damnit, han är ju en nallebjörn. Skadade han Gunno var det definitivt inte med uppsåt, utan en olycklig smäll. Han är ingen Sjögga eller Bam-Bam.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Luleås uppträdande var "under all kritik" det vara ofta mer nått annat en hockey som utövades. Lule brukar spela tufft nästan på gränsen till fult, men idag var dom oftast över densamma! Det var synd att inte Eriksson (domar'n) kunde visa var gränsen var. Men att skylla på honom för sitt lags uppträdande är ju bara löjligt (Leo!)!
Åkerströms överfall, olycka eller vad det nu var är oförsvarligt! Att sedan Gunno tappade fattningen är inte heller det något man ska behöva se på en hockeyrink, men om kanske Eriksson tagit ett andetag och exhalerat genom pipan när han såg att han låg där så... (Jag skulle nog reagerat likadant när jag såg mitt eget blod... *minns från barndomen*)

Näe, det är väl bara hoppas på att Granskningsnämden kan visa var skåpet ska stå! Sån här "hockey" vill jag inte se!

Dagens Värsting måste ändå Radiosportens L-G Jansson stå för, efter att försvarat Luleås spel (utan att sett matchen)! Han sa nått i stil med att det var rutinerat av Åkerström att ta bort en målskytt som Nordgren... Sorglit!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Våra spelare är inte amatörer, alla får sin månatliga lön från Timrå IK. Det gör dom till heltidsanställda spelare. Alltså inga amatörer.
Däremot era, som bor och jobbar i Svartöstaden och har Hockey som Hobby. ( Med tanke på spelstil och tabelläge)
På minner faktist lite grann om Korp hockeybocky. Där brukar de också gå fult till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Problemet i dag var att amatörerna åkte i cirklar runt honom, och bata stolpar och en bra målvakt räddade er under de första två perioderna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
orion: Det ska jag göra. Studera videon alltså. Alla matchvideos finns på kansliet och jag har svårt att tro att de våra - och framför allt Ågi - medvetet skulle skada någon. Han är ingen ful spelare och har aldrig varit - och han är trots allt ES meste spelare jämfört med era amatörer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan:

Får man lov att hålla med utan att bli hängd här. Utan att ha sett händelsen har jag mycket svårt att tänka mig att Ågi medvetet skulle ha skadat nån annan spelare. Vad gäller Ledin VS Foppa i Luleås senaste hemmamatch så gjorde han bara sitt jobb, och det med den äran eftersom han helt klart lyckades få Foppa ur balans. Spelare av Ledins typ finns för övrigt i alla lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Kvällens domare var en idiot!
Han släppte allting i första, och hade ingen pondus när han försökte stävja i andra. Det jävulskt skamliga är att Lulespelarna utnyttjar detta till fulheter som jag trodde jag skulle slippa se!

Min gamle hockeypolare hade för första gången med sej sin dotter, tio år gammal...vad lärde dina kära Lulespelare henne om hockey ikväll?

Skäms över ditt lag, köp videon, studera och skäms ännu mer!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
geggelundin: Ok, bosatt i Sundsvall? Det kan vara Peter om hon bor vid Stora Torget. En ok kille som dock skjutsade mig och en Ångespelare i fyllan till en efterfest efter Oscars, och hade jag vetat att han inte var nykter skulle jag aldrig ha åkt med.

Jag har fortfarande svårt att svläja att Ågi skulle ha agerat medvetet fult. Han är en av de fairplayigaste jag vet och skadade han någon kan jag garantera att han var förtvivlad efteråt. Hade det varit Bulan som blivit lite arg och spearade någon hade jag förstått det, men inte att Ågi skulle skada någon medvetet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
El Maco: Jag stod ju borta vid modoklacken, så jag hade väll inte den bästa sikten precis, menmen, jag måste ha missat det då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
tjobba: Hahaha, Ja det ska iaf bli riktigt kul på tors, jag ser verkligen fram emot den matchen, ska njutas med en stor popcorn i ena handen:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dawidovski: Foppa körde på Kiprosoff efter avblåsningen och startade alltså bråket, Styf kramade om honom och båda åkte. Onödigt av Forsberg i slutminuten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
tjobba: Jag menade såklart inte situationen med åkerström och Flash! jag menade jämförelsen du gjorde när du beskrev vad luleå gjorde mot foppa i Luleå-Modo i förra omgången, jag jämförde bara med det som styf gjorde mot foppa förra gången det var Timrå-Modo. Det är klart att det inte går att jämföra en brottningsmatch mot en ful crosschecking i käften.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: I mina ögon behöver man inte vara ett svin bara för att man ifrågasätter trovärdigheten i en så kallad "Gläfsersrapport". Klart som fan att folk är färgade. Så ska väl inte klandra dig för den sakens skull.. synd dock om du inte tror oss baserat på tidigare överdrifter. Om tidigare matcher anses vara fula i deras ögon skulle den här matchen vara ren och skär ondska.

Om det var medvetet är det väl endast han själv som vet.. om det var syfte att skada så hårt alltså. Kan ha varit en olyckshändelse, men en vanlig krock brukar väl inte resultera i att flera tänder flyger på det sättet. Carlsson brukar ju förlora några titt som tätt, och då är det pga en massa stångandes framför kassen, någon snyting eller klubba över munnen. Sen trillar det ner några tänder..

Det som gör det troligt med ont uppsåt är om man tar med det övriga som skedde på isen i beräkningarna, då drar man lätt den slutsatsen av att det var avsiktligt. Eller så är det helt enkelt så, det gick över styr.. gubbarna blev för het. Och det slutade inget vidare. Går nog att spekulera kring ett tag.

Hur som helst.. domaren skötte inte sin plikt.

Angående Luleiten som skämdes så vet jag inte om hans namn var Portello.. Han hade ingen matchtröja på sig iaf, var dessutom bosatt i Sundsvall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Fanzin: Fanzin, den där magsjukan kommer väl lagomt till matchen mot Brynäs ;-) Ni är rätt nöjda så här på förhand va? Kanske ska du få äran att skicka in anmälan till disciplinnämnden?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Fanzin: han kanske hade ätit något olämpligt, för att slippa vara med om en förlust i sin fd. hemmastad den gode fagemo..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
JimmyH: Jag tycker 9 var ok. Han kunde gott ha fått hela säsongen. Om det Ågi gjorde var lika fult kommer jag inte att protestera mot en avstängning, men som sagt har jag av erfarenhet rätt svårt att ta en hel del av Gläfsarna på allvar. Du brukar dock tillhöra de mer sansade, så kanske var det jävligt fult. Avvaktar dock tills jag får den helt objektiva - utan såväl Luling- som Gläfingssympatiers påverkade -reporerns bedömning innan jag håller med någon öht. Innan dess utgår jag nog ifrån att ni överdriver, med tanke på tidigare inlägg i samband med diverse matcher.

Fanzin: Jag är faktiskt rätt snäll. Se på MooDooisterna som inte alls hugger längre då de insett - ryktesvägen - att jag är rätt ok ändå. Fan, jag har försökt provocera dem till förbannelse - utan att lyckas - efter det. Det är bara ni och Pölsingarna som återstår och som man verkligen lyckas provocera till någon form av diskussion. Sambon verkar ju immun och bara garvar när jag försöker.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
tjobba: Ja undrar om Luleå smittade av sig magsjukan till timråspelarna idag? Linus Fagemo fick som bekant åka tillbaka till hotellet pga Magsjuka :=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dawidovski: du kan vara lugn, publiken i SA är inte lika giftiga som luleå är på isen ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Även om Sjögren är hjärndöd och tacklingen likaså så tog den inte direkt illa på Bulan, Bulan spelade nästa byte redan. Det hade knappast Gunno gjort idag om han inte dragit på sig matchstraff...

9 matcher var i längsta laget för Sjögrens tilltag, men det var media som drev det till det straffet. Nu lägger sig sällan media i, och straffen blir lägre. Men mindre än 5 matcher för Åkerström är pinsamt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
El Maco: Okej, det kanske många lag skulle gjort i det läget, men inte mitt FBK, och definitivt inte Kåberg:) Bara det att jag ville ha till en kvittering, så det skulle bli förlängning. Tror inte det var foppa som startade det bråket! inte vad jag såg iaf. åhhh Det ska bli sååå kul på torsdag, att kolla på hockey i timrå! har sittplats, mer törs jag inte säga här, med risk för att nån knackar mig på axeln och ger mig en fet höger;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: min dotter låter hälsa att "Sjöken" agerade väldigt fult och numera inte heller gläfser, utan dricker kaffe med Tommy Sjödin. Ni var rätt jobbiga att se idag. Pinsamt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
nu har vi två nollor med oss här.. o saliga ande befria mig
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dawidovski: Utlänning som utlänning, in med Sanny!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Oj, grattis du skrev ett inlägg där du inte upprepade samma sak du skrivit hela kvällen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Ambroo: Du menar att du hade blandat ihop lintner och hyvönen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dawidovski: Det var väl Foppa som startade det bråket för övrigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dawidovski: Exakt, skillnaden mellan att få Foppa ur fokus och att crosschecka sönder käften på Niklas Nordgren är hårfin...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dawidovski: kallar du det fult? blev en ren brottningsmatch där båda åkte ut? visst var det en taktisk grej, men ishockey är takisk, och att få bort foppa när det står och väger med nåra minuter kvar av matchen, det vill nog många lag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dawidovski: Äh ge dej nu.. Det är en jävla skillnad!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Fanzin: Nä jag är inte lagd åt det hållet...vare sig mot tjejer eller Lulingar alltså.=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
tjobba: Du menar som per styf gjorde mot foppa i slutet av förra derbyt? för att denne inte skulle vara på plan, de sista 2 minuterna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Manderville: Ja, Sjögga är ju flera centimeter längre än Bulan så jag förstår att hans armbåge tog fel.

Försök inte med Sjöggas hjärndöda förklaring, då alla förutom Gläfsarna insett att Sjögga är hjärndöd. Han måste bara extremt vanskapt om hans armbåge - med tanke på hans längd - vanligen befinner sig i huvudhöjd på Bulan. Har han 10 cm korta armar, eller vad?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Selina: jasså jag trodde du och kickan var upptagen med det. Aja lutar mer åt sängen än Kärleksbubbel på HS ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
tjobba:
japp precis...lappjävlarna njuter av att se "slagskämparna" i lule slackta spelare... sånt är livet, men börja bli van som modit =/ ja har aldrig sett luleå spela hockey o den dag ja ser de kmr ja nog bli chockad..
den som lär lapparna spela hockey borde få bragdguldet lr nåt sådant haha :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Manderville: Nu får Mike 66 ursäkta, men Tycker snarare det låter i bakgrunden i Kickans mess. Som dueling Banjos.
De enda som inte är släkt där uppe är väll inporterade hockeyspelare.
Resten har påbrå av lappar och finnar
Det hörs ju på språket också. Måste va nått inavel som kommer på dylika namn.

Kickan ! - Skrik som en gris !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Selina: Jo nu skiter jag i detta och går och lägger mig, förhoppningsvis slipper man se denne synnerligen oseriösa skribent på våran gästbok hädanefter.
God Natt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Knylan: Helst ska de varken ha armar eller ben, gör heller inget om de smutsar ner varandra med lite avföring..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Fanzin: Då kan väl Du och Kickan skicka små kärleksfulla bubblor till varandra istället och skona oss övriga.=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Jag försvarar inte Sjöken eller tycker att situationen var löjlig. Solkart matchstraff och solkart att han skulle bli avstängd några matcher men 9 matcher var i det löjligaste laget. Det tycker förmodligen Bulan själv också.

Det den übersnälle och rutinerade Ågi gjorde var inte mindre fult än de tilltaget.

Dina inlägg blir mer och mer patetiska för övrigt. Du som brukar vara så skön stundtals. Du börjar gå från att vara en skön fanatiker till sitt eget lag till någon slags diskussionsinvalid som varken kan ta till sig fakta eller argument utan bara skriver om samma sak om och om igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Tycker att det är lite mysigt när Kickan är på besök :=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Seriöst, måste du bete dig som ett internettroll av sämsta sorten?
 
Övriga: Lås oss strunta i henne ett tag nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Men snälla...kan ni inte ta och ignorera Kickan ett tag så att hon försvinner härifrån?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
orion: Jag har sagt det tidigare och jag säger det alltjämt. Jag avvaktar en olulings och ogläfsares rapport innan jag bedömer om Ågi agerade extremt fult. Med tanke på Gläfsares reaktioner vid diverse matcher - framför allt Norrlandsderbyn - har jag svårt att ta er på allvar om jag inte sett situationen själv. De flesta Gläfsare brukar överdriva situationerna rejält till eran fördel. Se situationen Sjöken vs. Bulan bakifrån som de flesta Gläfsare öht inte såg. Ändå var Sjöken närmast en ängel i Gläfsarnas ögon, trots att det hela resulterade i en av ES längsta avstängningar. Hajaru varför jag har svårt att ta er på allvar? Att kalla er enögda vore en överdrft, i positiv bemärkelse, och det menar jag även om ni är mitt andralag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Ambroo: Eller till såna där tokbizarra porrfilmer som jag för övrigt inte vet nånting om förutom att småfolk brukar förekomma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: andra matchen i rad nu som ni kör med ert griseri, slogs med modospelarna i förra matchen, fick med er foppa att bli grisig till och med, och så säger tränarjäkeln i luleå att det var vackert att se ledin bråka och hänga på foppa?

SPELA HOCKEY BONDJÄVLAR!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Så om Chara skall tackla Bulan så måsta han stå på knä då eller?

Vilken planet kommer du ifrån ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: har du inte fått nå kattmat idag? spring till köket =)
Kommentera

« · 478353 · »