1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586426 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28

« · 478072 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Frella: Jo jag vet men dom var faktiskt ganska OK en gång för ett antal år sedan. Nu har dom valt att spela brutalhockey men använder mest klubborna för att skada spelare vilket är det fegaste som finns.

Sen att Aftonbladet kaller det för NHL stuk bevisar väl egentligen vilken okunskap dessa journalister har...

Att avsiktligt skada en spelare som Åkerström gjorde borde innebära att han spelat färdigt för den här säsongen. Annars kan väl disciplinnämnden läggas ned omgående!!

Luleå - byt tränare, där finns orsaken till ert tabellläge idag och framför
allt erat s.k spel.

Låna in NHL domare så vi får nån ordning på isen. Straffa lagen med poängavdrag när spelare avsiktligt skadar motståndare samt bötesbelopp som svider...

Att jag sedan vill har Luleå kvar i ES beror på att norrlandsishockeyn måste
överleva så att inte Frölunda, DIF, HV och FBK får göra som dom vill - minst 6 lag från norr i ES!! Bra även för publiksiffror!!

Hur vart Kalle Koskinen skadad? Vedhuggning eller??

Forza TIK
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
geggelundin: Ledin gjorde ett tappert försök till bråk när han körde över Kipper. Tur att Timrå höll huvudet kallt. Ledin har lika låg status som Kåberg. Åka omkring och tjuvslå och fjanta på
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Ice Tea: Skillnaden var att dom då hade ett hockeylag och en tränare. Nu är det ett gäng idiotiska hockeyspelare med en minst lika idiotisk tränaren i spetsen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kronblom: det är väll lite av hans grej att Ledin ska spela lite småfult .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kronblom: Ja dom är ganska lika varann i spelstil, kåberg å ledin, Fast kåberg är min favvo, Vilken var det i timrå som han proppade så fruktansvärt, när det var Timrå-FBK sist? han är lite bättre tacklare Kåberg!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Elitseriens meste spelare genom tiderna, tillika er lagkapten Åkerström slår ut tänderna på Nordgren !
Hoppas du skäms över ditt lags uppträdande, det skulle iallafall jag gjort om jag varit Luleåfan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
halvdan: Då kan han ju spela iställetför att medvetet köra över målvakten bl.a.
Jag har tyckt att Ledin har gjort det bra som har lyckats ta bort t.ex "Foppa" i slutminuterna vid en jakt på kvittering. Men tittar man på vad han håller på med i övrigt så ger jag inte mycket för den mannen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Manderville: Fröken Kicki skäms inte över något.. inte ens om lasermannen vore hennes far. Det borde man kunna läsa mellan raderna om man följt hennes inlägg under längre tid. Förvänta dig inga mirakelerkännanden från den damen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Manderville: jag försvara inte åkerstöm för hans påhopp . Men samtidigt så var ju inte nordgren så snäll heller. NÄ sådana spelare får liva av jag tycker att det var helt rätt att ge dom matchstraff båda två
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dawidovski: Ja Kåberg är en hjälte som t.ex åker förbi en spelare efter avblåsning och landar en knytnäve i nian på en oförberedd motspelare
En sån kille måste man ju gilla!
ELLER?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
halvdan: Skulle du varit lugn och sansad efter att fått alla dina tänder avslagna? Gunno är knappast den som brusar upp i vanliga fall, men detta överfall skulle få vilken som helst att vilja bryta ryggraden på motståndaren...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
halvdan: Ärligt talat. När man fått en sisådär 6-7 tänder utslagna så av en motståndare så klandrar iaf inte jag den spelare som väljer att slå tillbaka. Tänk dig in i situationen att du får en crosschecking rakt över käften, du ser ut som en tandlös momma hägg i munnen och har obeskrivligt ont. Om en av dina första tankar då inte är att "det svinet ska få betala" så måste du vara den frommaste på jorden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Frella: nej jag håller med men som jag har sagt tidigare jag tar honom inte i försvar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
geggelundin: Jag tror att jag har aldrig sett Gunno ge igen någongång. Hur än det är så var det den absolut känsloladdaste matchen den här säsongen. Tror nog att jag kommer att få träningsvärk i känslorna imorgon (8^(/)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
1 poäng ifrån LHC
3 poäng ifrån VF nu...

Det ser bra ut =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kronblom: Gunno kan bli riktigt het kan jag lova. Det visade han här om inte annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kronblom: Jodå, Gunno brukar kunna bli ilsken. Sen kan han dela ut en hel del elaka slashingar också, så man ska inte säga att han är from som ett barn. Men det som sågs ikväll var makalöst elakt.. ren och skär ondska på skridskor i form av Luleå. Skogshuggare är verkligen passande.. de skulle prompt hugga tallarna till spån. När, förjävligt tycker jag.. speciellt när man gillar tuff hockey, men detta var sjukt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
JimmyH: ok, jag lär ha fel.
Men tycker ändå att han brukar vara cool vid heta situationer.
Otur grinar mot Crippe stolpskott bl.a idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kronblom: Ja, själva fan att inte slobban kan få in pucken.. missflyt.. men han gjorde en bra match iaf!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Jag hatar Luleå HF. Försök att säga det ni andra också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Knylan: mmm jo , jag trodde jag tyckte illa om vissa lag i ES, men i kväll såg jag ett som gick upp i topp på min lista. Jag undrar undrar hur Kenta känner det som just delat bås med vedhuggar-basen själv för nån vecka sen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Knylan: Inte får du säga sådär inte! Jag blev ombedd att vara tyst när jag visade känslor på läktaren också, sånt är också förbjudet.

Jag ÄLSKAR Timrå IK, och jag älskar de andra lagen lite mindre....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Knylan: En skam för svensk hockey är vad dom är! Trodde helt ärligt inte att det gick att spela fulare än vad Ukraina brukar göra...men Lule bevisade något annat. Fy fan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Frella: Nästa gång Gläfsers besöker oss ska jag se till att det sker. Fast åt motsatt håll. Moneyjägare förtjänar inget annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
bladerunner: Förra matchen när Luleå hämtade upp så var de faktiskt välförtjänt.. men helsike, det var ett helt annat Luleå på isen idag.. ett Luleå som jag hatar så oerhört starkt att det inte finns ord för det. Hoppas för deras egen, andras och för hockeyns skull att de inte gör någon fler sådan här match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dalan: Jag hatar numera två lag, inte ett som tidigare. Fast du kan fortsätta älska de andra lagen lite mindre du. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
bladerunner: Jag var på presskonferencen och jag kan säga att Kenta är störtskön.

Man såg hur det brann i ansiktet på honom men han agerar så lugnt och klockrent. Han sa precis som det var. Dvs att Luleå gick ut till andra perioden för att skada Timrå IK. Luletränare Andersson och andra sidan gnällde mest på domarinstatsen samtidigt som han tyckte det var dålig disciplin från sitt egna lag.

Angående Åkerström så höll Andersson ett försvarstal i stil med att han inte är en spelare som är ute för att skada och har så visat efter sina 800 ES-matcher. Dagens situation med Gunno såg han dåligt men skulle granska den på video.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kronblom: Vi har ju å andra sidan spelat i Elitserien under åtskilligt fler år än ni har.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Varför tjatar alla om det förflutna? Jag lever i alla fall i nu- och framtiden...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Ja, det visade de verkligen idag. Så jävla orutinerat och fegt spel har jag nog aldrig sett.
Klart att det ska komma från dig såna kommentarer, vart har du skammen? Jag ska bli så glad när beskedet från Disciplin nämnden kommer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dalan: tror du det blir ett bra besked från DN då ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Elitserien är ju en ny grej. Den kom ju så sent som 1975. Undra om GroKo Hockey spelad med mer disciplin?

Angående presskonferencen så hade Andersson en teori att domaren dåliga insats fick sitt egna lag att tappa fattningen i den andra perioden. Glömde nämna det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
actionleif: Missar de det där, så kan de lägga ner! Hoppas på många matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Luleå Hockey kallas numer för "Sur-Leo". Tack skall du ha "Kickan".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
JimmyH: Andersson bör väl snarare vara nöjd över att det inte blev fler utvisningar på hans spelare. Domareländet tog väl inte ens ut för hälften av alla överfall...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dalan: Kan ju utan omsvep konstatera att det inte finns någon mer osympatisk supporter på hockeysnack än just Kickan. Något man påminns om så fort man läser något av hennes inlägg. Den personligheten stämmer ju alldeles perfekt överens med den hockey (om man nu bör kalla det för hockey) som Luleå spelade nyss. På så sätt känns det ju bra att man kan dra dem över samma kam.. sådant lag, sådan supporter. Hur som helst så var det faktiskt trevligt att stå med den luleit som öppet skämdes över sitt lags uppträdande. Han är ljuset i mörkret som gör att man inte tar till grövre ord.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
geggelundin: Hehe, ni är ju verkligen roliga. Jag längtar efter att se mer objektiva rapporter - då jag vet att fler Ogläfsare än Lulingar såg matchen - så jag kan bedöma om detta är en helt normal Gläfsersreaktion efter en match mot en av storebrorsorna eller en överreaktion i klass med de man ofta kan läsa på erat plank efter ett Norrlandsderby - eller något någorlunda sansat. Tror rätt lite på det sistnämnda, faktiskt.

Skåda ES-lirarna i käften. Hur många har alla originaltänder kvar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dalan: Det är bara att konstatera att domaren var dålig och att Lule spelar en feg hugg o slå hockey, så jag hoppas att min del av släckten i Lule sitter o Skämmes ta mig fan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dalan: Ja va säger man, Andersson borde ställa sig i skamvrån om man inte kan kontrollera sina spelare
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dalan: Återstår ju att se vad Curre Lundmark säger, först därefter kan Disciplinnämnden ta ställning i frågan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Snart inga efter matcherna mot er !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Manderville: frågan är vem som ska kontrollera vem .. tror andersson skulle behöva skapligt med tvångsjackor
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
JimmyH: Det är bara hoppas att vedhandlarn Anderssson har förstånd att ta åt sig vad Kenta sa.. Att han skulle använda dagens ojämna och periodvis värdelösa domarinsats som ett försvar för sin egen "coachning" och sitt lags vårslösa uppträdande det kunde man ju räkna ut innan.
Det handlar om respekt , för sina motståndare och för vad hockey går ut på när man går in på isen, tyvärr såg vi mycket av det motsatta idag.

Efter att ha beskådat dagens drabbning så ser man fram mot kram-kalaset på torsdag... då äter vi modo som mjukglass!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
bladerunner: frågan är om vi har några hela spelare att tillgå då
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
actionleif: Johan Jonsson plockas upp från lokatterna och kommer spela från start mot MoDo sa Kenta även.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
JimmyH: sedär .. inte dags för tjobba å kliva på is igen å?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Kickan: Objektiva rapporter så som en aftonbladet-rapport då vill säga, som tydligen drar paralleller mellan luleås dödgrävarhockey och NHL-hockey.

Seriöst Kickan. Jag kan öppet säga att vanligtvis spelar Luleå tufft, inte fult.. det finns enstaka retstickor i form av Bulan och Ledin. Sådana rollspelare finns det i de flesta lag. Men det som var ikväll, var inte tuff hockey. Det var grisigt och fult, det var över det tillåtna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
actionleif: Ja, det såg iaf oroligt ut när även Kipper klev av. Men som tur var ordnade det sig. Skulle Kenta plocka in junisar nu eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
Dalan: Jaha, JimmyH "Känd från Sportsnack" var lite snabb där såg jag :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2004-12-28
geggelundin:

: )

Hehe, Jag har fått dig dit jag önskade.

Sedan NuMo och resten av MooDooisterna vägrade låta sig provoceras av mig, sedan någon talat om för dme att jag var rätt vettig ändå, har jag saknat någon jag kan gnabbas med när det är trist på jobbet och så.

Du har nappat. Kan du bli min förstemotståndare eller nåt nu när jag saknar någon riktigt rabiat motståndare?

Annars är Gläfsers mitt andralag. Även om jag inte vill kännas vid reaktioner som era, då jag trots allt bott i era trakter ett tag och då ansåg Gläfsarna vara riktigt vettiga. Kanske berodde det på att ni gick upp i ES under min tid där och var mer ödmjuka då.
Kommentera

« · 478072 · »