1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590889 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20

« · 1089976 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2008-11-20
Och värvningen Bogg då? Hur var han?
Kommentera

Ambroo: Det var efter luleåpress som man kontrade snyggt, vågar dock inte gissa på några namn. Var nåt pass i slottet som bröts om jag inte minns helt fel...vilket jag inte borde eftersom det ska vara det enda jag skall minnas.

Svenssons ribbskott kommer också etsa sig fast i långtidsminnet. Usch!
Kommentera

MB: Han syns knappt, men det behöver inte vara dåligt alla gånger.
Kommentera

Taurus: alltid mål i sudden, känns som dom vågar spela ut då?!?! fan åk skridskor och spela sudden i 60min istället :)
Kommentera

Småskön match. Luleå riktigt bra, på ett obehagligt sätt. Syns att dom är mitt i zonen för tillfället.
Timrå kom inte riktigt upp i den standard jag tyckt man hållt de senaste matcherna. Givetvis till stor del beroende på motståndet.

Backlund återigen stabil som fan. För en månad sen hade Timrå torskat denna med 2-5. Nu blev det i stället två pinnar - eller en förlorad, beroende på hur man ser det. Jag ser det som två vunna. Och jag ser 8/12 efter uppehållet. Det är bra.

Kul med Pärssinens återkomst, även om han spelade en tämligen undanskymd roll - var han inne något i sista? Var för nervös för att hinna uppfatta. Hade i a f ett skönt solonummer som fick mig att känna djupt inne i hjärtat hur mycket jag saknat honom på isen. Hoppas att det håller nu.

Annars var det egentligen bara förstafemman som lyckades få tryck på Luleå. Inte så förvånande egentligen. Såväl Andersson-linan som Bogg-diton är lite väl brunkiga. Förhoppningsvis får Hynning leka med Pärssinen snart igen. Då får vi ytterligare en kedja med ordentlig potential.
Kommentera

Ambroo: Nja..men vi har för många som inte syns, varför värva en till mängdspelare, jag kanske är nojig men det verkar mer som en värvning bara för sakens skull, ungefär som sportcheferna skulle visa handlingskraft.
Kommentera

Ambroo: SÅ jävla illa tyckte jag inte att det var med RJ heller, oftast håller han sig på rätt sida av sin gubbe och då finns det fan ingen som kommer förbi honom...dessvärre är det ju den där jävla armen dom få gångerna han verkligen hamnar bakom.

Det värsta med situationen är ju att även om RJ är ett skär bakom så kan inte harjufisken, eller vem det nu var, göra något farligt av pucken så länge RJ är följsam med klubban, det enda han kan göra är att släppa upp pucken till back.
Kommentera

Ambroo: Håller med om att Luleå inte imponerar. Det gjorde det dom inte mot Hv heller i tisdags. Ändå blir det poäng i bägge matcherna. Det är helt ok med tanke på insatserna.

Men Sjöberg, vilken pajas. Inte många rätt hade han, det verkar både Luleå samt Toimråsupportrar vara överens om.Inte kan det vara lätt för spelarna att veta vilken nivå som gäller när den åker berg och dalbana som idag.

Tillslut får man gratulera till extrapinnen. Verkar som att breaket för Karjala Cup kom minst sagt lägligt för er.
Kommentera

MB: Det är inte meningen att Bogg ska sticka ut, han ska smälta in och det gör han på ett bra sätt. Nu slipper vi ha Pyörälä på centerplats och det mår han bevisligen gott av.
Kommentera

Olle: Du som är analytiker. Vågar man drömma om poäng mot LHC?
Kommentera

Olle: Sant så sant, men Boggens pass till Hynning i 1:a var ju en delikatess :-)
gillar Bogg på nåt vis, känns som en potential hjälte vid nåt tillfälle längre fram...typ som Åkerlund gjorde i slutspelet....02/03??
Kommentera

Portello: Snacka om tung dag för RJ, hur många onödiga icingpuckar som helst och utvisad i slutet och de är så onödigt, han får rycka upp sig.
Kommentera

He he, ser att vi tagit in en poäng på 2:a platsen, bara 8p därifrån nu
Kommentera

Lauritzén nätade för Brunääs 2-2 kassen....varför tappa vi honom,, han är väl sundsvallskille eller?
Kommentera

Yellowcard: haha "Du som är analytiker" :D

Jag tror iaf att man har chans på poäng med dagens laguppställning och inställningen man visade borta mot Frölunda. En pigg Pärssinen i PP istället för Sundh och ett fruktansvärt disciplinerat BP...fast det är ju samma klyschor som alltid iofs...
Kommentera

Yellowcard: Denna säsong måste man ta poäng av alla lag, vi kan görat' igen, komigen Timrå, en riktig "flytmatch" borde det väl vara tid för nu snart?
Kommentera

Snoop: Om man ska vara pesimist och allmänt petig så kan man ju notera att han var 5 skär bakom vid Chabadas friläge i 2:a perioden också. Blir lite positionsträning för honom framöver tror jag.
Kommentera

erathoo: Håller med. Bogg gör helt klart det han är värvad för plus lite till...kunde kanske fått vara lite snabbare på rören :)
Kommentera

Olle: Hehe men du är ju det=P

Appropå Sundh - kan den karln inte göra slagskott? Blir alltid så less när han får ett läge. Man vet han kommer göra ett dragskott mitt på mål typ. Bör det inte vara dags att lägga ner dom och kruta på som satan som Tenkie istället!?
Kommentera

Nåja, det räcker nu...efter Karjala: 4 matcher 8p inte sååå illa....Gnatt!
Kommentera

Olle: kommer Pärssinen spela mot LHC? läste han inte skulle det utan vila då,,men kan ju läst fel,,,

Nu har vi trampat färdigt i gytjan i träskets botten och träsktrollet klampar med stora steg mot fast mark,,,sedan får vi se om det är en princessa eller en åsna som visar oss vägen:)
Kommentera

Vad är det med folk som går hem när det återstår fyra minuter av en match som är så viktig och så jämn ?

Skönt med två poäng, men det är ändå synd att man inte tar alla tre. Vi är liksom i behov av det...

Moe och Backlund riktigt bra, tycker jag.
Kommentera

Yellowcard: Sundh och Axelsson är nog några av dom som får kämpa hårdast för att få förlängt kontrakt skulle jag tro. I dagsläget är dom knappt 3:e femmaspelare och nästa år byter dom plats med Lander och Pääjärvi i hierarkin också. Lika bra att skola dom till en tvättäkta checking line i 4:e med bagarn och hoppas på att juniorerna visar att dom kan axla det ökade ansvaret.
Kommentera

Harryhaffa: Nej Pärssinen lirar inte på lördag.
Kommentera

Nä men det var ju jättetrevligt med två pinnar. Två poäng e ju bättre än en......hihihihihihihihihihihihi.
Kommentera

Olle: Ja ja håller med, Sundh och Axelsson har de jobbigt dom, Svesse däremot gillar jag skarpt och de är helt rätt att han fick förlängt med 2 år.
Kommentera

Snoop: Dock viktigt att Wandell kunde fortsätta spela efter smällen han fick.
Kommentera

Pärssinen kändes lite avvaktande ute på isen, ändå var han nära att göra mål nästan direkt. Känns som att Challes fega coachning sista halvan av matchen blev avgörande. Landers formation gör väl endast två byten i andra och ett i tredje. Nu hade Lander och MPS det ganska tungt idag och man blev tillbaka tryckta flertalet ggr. Men det hade nog inte skadat att ge dom några byten till för avlastning.

Vad hände med Wandell? För inte spelade han i slutet?
Kommentera

Jävligt konstigt med historiens jämnaste tabell och det är helt omöjligt att klättra en enda placering efter en seger.
Kommentera

Lehtonen är otrolig. han ligger nu på andraplats i poängligan bland backar, med typ 10 matcher mindre spelade än alla andra i den listan
Kommentera

Snoop: Japp satt just och tänkte på samma sak under matchens gång. Sundh och Lill-pebben får nog kämpa för att få nytt kontrakt. Å ena sidan är de nog rätt så billiga och man får inte glömma att de bara är 22 år och har fortfarande goda förutsättningar att utvecklas ännu mer.
Kommentera

Frella: Wandell åkte på en redig höfttackling och gled till båset. Men visst var han på banan efter det. Kanske fick känningar ändå trots allt.
Kommentera

Frella: Tycker det var helt rätt att bänka junisarna. Ett byte i tredje fick räcka. Höll på att ringa bakåt tidigt där. Dom blev tillbakatryckta nästan gång på gång.
Pärssinen fick väl ett byte med Hynning och Bogg också i sista.

Det som däremot kan diskuteras är väl att Challe inte byter ut Bagarn efter att ha förlorat två tekningar i rad i slutet. Det blev en tredje i rad också, sedan blev det måååååål.
Kommentera

Snoop: Men Timo spelar på måndag. Och Wandell, ja han spelade efter höfttacklingen, lite rehab behövdes bara.
Kommentera

Hälge:

Är det bara för mig det är en gåta att Moe blev matchens lirare?
I mina ögon fanns det minst fem andra som jag tyckte var betydligt bättre.
Kommentera

73Sjöbba: Det vet jag inte.
Kommentera

Skarin: Med den logiken borde väl då Skogs ha gjort tillräckligt med misstag för att förtjäna en chans i Sundsvall. Men visst, det är betydligt enklare att bänka junisar och en nyligen återställd finne.
Kommentera

73Sjöbba: Moe var riktigt bra idag.
Kommentera

Så jag vet inte vilken match du kollade på...
Kommentera

tikrobin: Just, men så blev han vald till matchens lirare också.
Kommentera

erathoo: timråkille
Kommentera

Herminator: Det är väl företaget som presenterar matchen som avgör vilken som blir matchens lirare. Det behöver egentligen inte säga något.
Kommentera

Det är bedrövligt och fruktansvärt onödigt att vi inte vinner matchen efter full tid. Samtidigt har vi en förbannad jävla otur.

Om vi torskat hade jag lagt alla slutspelsstankar åt sidan för ett bra tag (trots att det är så jämnt). Nu blev det två poäng och vi lever fortfarande i slutspelstänket. Men det här var inte bra. Inte bra alls.

Backe och vår förstafemma är ju sjukt bra. Borde hängt dit någon fler trots tre pytsar. Men det är ju mysigt att skjuta i ribba också etc, etc. Hynning hade ju några chanser också.

Att det bara står 1-0 efter första är bara för dåligt. Plus det psykologiskt tunga baklängesmålet med en sekund kvar av andra.

Nej det här var nog den tyngsta suddenvinsten jag varit med om. Även om Lulä gör det väldigt, väldigt bra en bit in i matchen.

Som Thåström skulle ha uttryckt sig: Fan fan fan.
Kommentera

Skarin: Lander var riktigt vilsen på centerpositionen, men han är ju ursäktad då det var ett tag sen han spelade på den platsen i A-lagssammanhang.

Mmm, tänkte också på det där, fast samtidigt så var varken Bogg eller Wandell särskilt framgångsrika i cirkeln idag. Men varför inte bara låsa eller lägga sig på pucken?
Kommentera

73Sjöbba: Nä det har du rätt i, det kanske var en släkting.
Kommentera

Ambroo: Självklart så tekade Bagarn bättre än dem i matchen. Men då man förlorar två klockrena så borde det väl bli dags att byta.
Kommentera

Frella: Äh, Skogs är ju kung. Han borde ju få meeeeeeer istid väl.

Som sagt. 2-1 inför tredje. Helt rätt att bänka junisarna, inte minst efter deras första och enda byte i tredje. Dom var inte bra idag.

Tänk om Pärssinen hade satt 3-0. Vilken kväll det hade varit!
Kommentera

73Sjöbba: Det som är bra med Moe är att han vågar o är lite avig o klurig både i brytningar o passningsvägar..ibland blir det lite indianare o farligt bakåt men det känns att han tagit ett tydligt steg framåt allmänt i år o spelsinnet är bra..

Sedan är det klart att Lehtonen är bästa backen sammantaget också idag men jag är positivt överraskad av Eric efter skadecomebacken..
Kommentera

Skarin: Ja, jo, absolut. Precis, precis...
Kommentera

Ambroo: Vem tekade han emot och hur såg hans statistik ut under matchen?
Kommentera

« · 1089976 · »