Appropå Sundh - kan den karln inte göra slagskott? Blir alltid så less när han får ett läge. Man vet han kommer göra ett dragskott mitt på mål typ. Bör det inte vara dags att lägga ner dom och kruta på som satan som Tenkie istället!?
Olle: kommer Pärssinen spela mot LHC? läste han inte skulle det utan vila då,,men kan ju läst fel,,,
Nu har vi trampat färdigt i gytjan i träskets botten och träsktrollet klampar med stora steg mot fast mark,,,sedan får vi se om det är en princessa eller en åsna som visar oss vägen:)
Yellowcard: Sundh och Axelsson är nog några av dom som får kämpa hårdast för att få förlängt kontrakt skulle jag tro. I dagsläget är dom knappt 3:e femmaspelare och nästa år byter dom plats med Lander och Pääjärvi i hierarkin också. Lika bra att skola dom till en tvättäkta checking line i 4:e med bagarn och hoppas på att juniorerna visar att dom kan axla det ökade ansvaret.
Pärssinen kändes lite avvaktande ute på isen, ändå var han nära att göra mål nästan direkt. Känns som att Challes fega coachning sista halvan av matchen blev avgörande. Landers formation gör väl endast två byten i andra och ett i tredje. Nu hade Lander och MPS det ganska tungt idag och man blev tillbaka tryckta flertalet ggr. Men det hade nog inte skadat att ge dom några byten till för avlastning.
Vad hände med Wandell? För inte spelade han i slutet?
Snoop: Japp satt just och tänkte på samma sak under matchens gång. Sundh och Lill-pebben får nog kämpa för att få nytt kontrakt. Å ena sidan är de nog rätt så billiga och man får inte glömma att de bara är 22 år och har fortfarande goda förutsättningar att utvecklas ännu mer.
Frella: Tycker det var helt rätt att bänka junisarna. Ett byte i tredje fick räcka. Höll på att ringa bakåt tidigt där. Dom blev tillbakatryckta nästan gång på gång. Pärssinen fick väl ett byte med Hynning och Bogg också i sista.
Det som däremot kan diskuteras är väl att Challe inte byter ut Bagarn efter att ha förlorat två tekningar i rad i slutet. Det blev en tredje i rad också, sedan blev det måååååål.
Skarin: Med den logiken borde väl då Skogs ha gjort tillräckligt med misstag för att förtjäna en chans i Sundsvall. Men visst, det är betydligt enklare att bänka junisar och en nyligen återställd finne.
Det är bedrövligt och fruktansvärt onödigt att vi inte vinner matchen efter full tid. Samtidigt har vi en förbannad jävla otur.
Om vi torskat hade jag lagt alla slutspelsstankar åt sidan för ett bra tag (trots att det är så jämnt). Nu blev det två poäng och vi lever fortfarande i slutspelstänket. Men det här var inte bra. Inte bra alls.
Backe och vår förstafemma är ju sjukt bra. Borde hängt dit någon fler trots tre pytsar. Men det är ju mysigt att skjuta i ribba också etc, etc. Hynning hade ju några chanser också.
Att det bara står 1-0 efter första är bara för dåligt. Plus det psykologiskt tunga baklängesmålet med en sekund kvar av andra.
Nej det här var nog den tyngsta suddenvinsten jag varit med om. Även om Lulä gör det väldigt, väldigt bra en bit in i matchen.
Skarin: Lander var riktigt vilsen på centerpositionen, men han är ju ursäktad då det var ett tag sen han spelade på den platsen i A-lagssammanhang.
Mmm, tänkte också på det där, fast samtidigt så var varken Bogg eller Wandell särskilt framgångsrika i cirkeln idag. Men varför inte bara låsa eller lägga sig på pucken?
73Sjöbba: Det som är bra med Moe är att han vågar o är lite avig o klurig både i brytningar o passningsvägar..ibland blir det lite indianare o farligt bakåt men det känns att han tagit ett tydligt steg framåt allmänt i år o spelsinnet är bra..
Sedan är det klart att Lehtonen är bästa backen sammantaget också idag men jag är positivt överraskad av Eric efter skadecomebacken..
Ambroo: Det ångrar nog Challe nu. Men, till att börja med borde det varit minst ett mål till upp. Då hade vi med allra största sannorlikhet vunnit ändå.
Skarin: Gjort är gjort, det är ingenting att ångra det är historia nu. Lär av misstagen och susa vidare mot framtida segrar. Nu är det hög tid att rada upp några 3-poängare. Go for it!
Ambroo: Nån sa att 8 pinnar efter Landslagsuppehållet inte ör illa - NÄ, kanske inte , men det säger en jävla massa om vilken förbannad sits vi satt oss i.
Vi tar det igen - Åtta poäng av 12 efter uppehållet och ändå ligger vi..... I Kvalserien.
Så går det när man hamnare efter och så svårt är det att knapra i kapp dom där poängen.
Jag känner mig helt to efter idag. Insåg just nu hur illa det är och hur svårt det är att ta ikapp ett poängmässigt glapp.
En annan sak - Har varit bortrest: Nån som vet vad vi fick för Jonte till slut?
Angående Jonte-affären; Enligt Aftonbladets uträkningar så tjänar TIK runt 8-8,5 miljon på affären. Övergångssumma, lönekostnader och socialaavgifter inräknade.
Ambroo: Jamen det var ju skapligt, även om det mesta av pengarna är så kallad kvinnlig logik: Dvs inte pengar man får från nån utan "pengar som man slipper betala".
Bävar för LHC borta - hua... Bara hoppas att de är lite fat and happy för tillfället och att vi kan göra en mega match
Back eller forward - Inte längre lika säker på vad vi behöver, men börjar totalt tappa hoppet om att nån av Sundh(Axelsson och compani skall blomma ut, så det får nog faktiskt bli en Pavel Rosa sniper tack!
lincoln: Just precis och nu väntar man bara på att de pengarna ska användas på rätt sätt, men till vad och vem är jag tveksam till. Jag har börjat vackla i frågan och börjar mer och mer halka in på din linje angående nyförvärv, fast det är från dag till dag och match till match.
Äckligt tung period man kliver in i nu. fyra av fem matcher på bortais. DIF på Hovet på måndag(?) känns som en niopoängare, till att börja med...
Det verkar som att våra älskade Timo kommer spela mot LHC trots allt. Han sa det i ST-tv såg jag. Hoppas han får göra nåt byte i alla fall, kan vara värt mycket det!
Ambroo: DIF ja - Dom och MoDo är ju inte starka för tillfället. Men vi brukar ju vara alla negativa trendvändares heliga moder.
Ser dock fram emot Hovet. Det blir den andra live matchen i år efter SSK.
NÄE...Fan, ge mig en vinst trend - 5 raka - sen kan vi snacka. Kan skitlag som BIF måste väl vi kunna få till en enda positiv vinstrendjävel i alla fall.
Skitsvårt år - Påminne rom det där året då vi missade slutspel... Äckligt likt faktiskt när jag tänker efter
Mycket gnäll på Moe från vissa håll angående Erics ev. brister i defensiven... Jag skriver ungefär som jag skrev till nån i en bubbla om honom och just hans defensiva spel;
Jag tycker att han håller i det defensiva, helt klart. Även om han har sina styrkor offensivt. Det enda är väl att han blir lite avvaktande kring sargerna ibland, men samtidigt så är han ju ändå på rätt sida i de lägena istället för att han försöker följa John likt Skogs eller att han överarbetar och drar på sig nån onödig tvåa för hakning/fasthållning likt RJ. Förresten så har han väl inte en enda utvisningsminut på kontot och det säger väl isåfall det mesta om hans positionering och hans spel i egen zon?
lincoln: Ja och det skulle väl inte förvåna om Modo fått tillbaka de flesta lagom till den matchen och att Zajkowski, i vanlig ordning, står på öronen.
Enda skillnaden mot för det året är att vi har en producerande förstakedja och en klassback i laget. Frågan är dock om det räcker nu när alla slår alla. Det finns liksom inga räddningsplankor att luta sig mot likt tidigare säsonger.
lincoln: Ja man har väntat på framförallt Sundh och Axelsson alldeles för länge, men även Bagarn och Svensson ska ha sig en känga. När det gäller de två förtnämnda så verkar de spela efter parollen; Åka, åka, åka - Köra fast, köra fast, köra fast.
Ambroo: Fast är det inte lite med bagarn som det är med Lotvonen? Ingen av dom ska egentligen vara över halva plan. Jag står fast vid att bagarn är en av elitseriens bästa defensiva forwards.
Appropå Sundh - kan den karln inte göra slagskott? Blir alltid så less när han får ett läge. Man vet han kommer göra ett dragskott mitt på mål typ. Bör det inte vara dags att lägga ner dom och kruta på som satan som Tenkie istället!?