1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590633 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29

« · 1194347 · » Till forumet

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Skulle vara befogat om någon av ST eller Dagbladet imorgon krävde CHALLES avgång i KRIGSRUBRIKER typ som de gör i Spanien eller England men i landet jävla lagom går väl sånt inte för sig..............
Kommentera

Rådbjer missar årets klaraste hakning, klubban för faan uppe i armhålan.
Kommentera

Den här perioden är nog den viktigaste i år, vända detta och det bär uppåt, torsk och det är bara att inse lagets kapacitet är inte ES mässigt och börja rusta för KS med ny coach mm.
Kommentera

Pär: Ska ju bli jävligt kul och höra vad de säger efter matchen om de nu inte vänder detta mot alla jävla odds!!!!!!
Kommentera

Att Corso värvades som förstecenter är bara det en gåta för sig.
Kommentera

Rooster23:

Ja med Kenta vid rodret så skulle man kunna börja hoppas igen.
Just nu känns det nattsvart.
Kommentera

puch64: 10 mål 8 ass på 23matcher, det skulle lätt vinna poängligan i dagens timrå.

problemt var väl att challe skulle göra honom till en spelande spelare istället för att låta honom vara en stridsvagn.

om han kunde åka skridskor, det var väl si och så med det...
Kommentera

MB:

Det känns jävligt bittert att konstatera att efter 10-å i finrummet, är det slut!
Det finns bara en persson som har sett till det o det är JUDAS THOMAS JOHANSSON.....Tack för sveket säger jag bara! USCH!
Kommentera

htikare:

Förbundskapten kan han säkert bli. Jag har hört att Pakistan söker ny coach.

Den förra försvann efter att laget gått på en riktig mina mot Afghanistan i OS-kvalet.
Kommentera

Vi presterar sämst i ES nu. Dags för laget att inse det och jobba därifrån. Visa lite desperation, smäll på, gör vad fan som helst.

Som det ser ut nu utgår jag från att varje match går åt helvete från och med nu.

Laget får gärna motbevisa mig redan i sista perren.

KOM IGEN NU FÖR HELVETE !
Kommentera

htikare: Lyssna från 1:11 in i detta klipp och förstå varför han inte ska leda det här laget.
Kommentera

Oavsett vem det nu är som står i båset så måste man ner på basic. Man måste hitta till ett grundspel som håller.
Jag ser inte tillstymmelse till tänk i vårt spel. Upp med pucken och hoppas på det bästa typ.

Ta t.ex. Corso, varför får han alldeles för ofta vara den defensiva spelaren som får täcka upp när våra backar ligger längst upp i banan? F-n, låt de spelare som är målskyttar få vara det, och de som är backar ska vara det.

Något radikalt måste hända, jag ser inget, absolut inget som tyder på att vi tar oss ur denna svacka utan att det händer något radikalt.

Kommentera

Rooster23: När vi värvade Challe sa han ju direkt att hans mål var att bli förbundskapten...han har dock inte övertygat som någon coach i motvind...
Kommentera

Ny tränare är prio ett. Nu har vi ju fått våra förstärkningar.

Kenta!!!!!!!!!
Kommentera

htikare: Hahaha..ja gamla är de.
Kommentera

persson: Det finns inte ett lag i denna serie som vi KAN slå just nu, det kommer att vara min övertygelse tills challe har fått lämna. Då kan man börja känna hopp igen, oavsett hur många poäng det då må vara upp till ingenmansland.
Kommentera

Rooster23:

Det kan man ta internt. Känns som att det inte finns så mycket att vinna på att göra det offentligt.
Kommentera

RED DEVILS: Äh, Mäkiaho. Så jäkla många poäng gjorde han inte i Kalpa & inte lyckades han i HKM Zvolen heller.
Kommentera

Mäkiaho hängde ju fan inte med alls, kunde ju inte åka griller för fem öre och vi har tappat väldigt mycket fart i vårt anfallsspel iår så någon som inte kan åka skridskor behöver vi väl endå inte.
Kommentera

RED DEVILS: Exakt,jag håller med föregående talare,hade detta varit
en vanlig arbetsplats så hade många fått sparken.
Kommentera

persson: Du måste ju förstå, när laget spelar som småflickor, när inget fungerar, när man släpper till i PP och när man inte kan göra mål, att det inte bara sitter i killarna på isen. Speciellt inte när challe beter sig som han gör i media. De signaler han sänder ut är åt helvete och laget han leder är åt helvete.

Han måste bort. Väldigt snart. Långt åt helvete och det spelar ingen roll vem som ersätter, spelarna fungerar inte under honom, så är det bara.
Kommentera

Uno Gordon: Nyp dig i armen för nu drömmer du, för det kommer aldrig ske tyvärr, om inte..........Sonnenberg ställer sig upp och skäller ut verenda jävel med Timråtröja på sig i omklädningsrummet, Challe är det ingen jävel som lyssnar på förutom när han ger stalltips.
Kommentera

Boorken, Wikegård, Ulf Taavola?
Vem som helst. HJÄLP!
Kommentera

MB: Ja man får konstatera att några värvningar i år varit enormt bortkastade sparbetingpengar i förhållande till andras icke heller rika lag som tex luleå Saik ....

det lilla Hoppet i sista per. är nog pääjärvi o Lander .....de gamla trotjänarna...
Kommentera

Kan tycka det är rätt att spela med öppna kort och säga vad man själv tyckte avgjorde matchen som Challe gjort med Jesper Samuelsson och Meunier. Däremot får de gott om tid på sig sedan att revanschera sig.

Men det är bara att inse att Challe inte klarar av att coacha och träna ett lag.
Kommentera

haggen: Skulle verkligen inte bli förvånad om TJ snålade ner Timrå i allvenskan.
Kommentera

Uno Gordon: MEN INSE DET KOMMER INTE ATT HÄNDA MED DETTA SKITLAG. Inte i nuvarande regi i alla fall. Och även om de mot förmodan lyckas vända detta till att få en poäng eller nåt är det FORTFARANDE nåt som är SJUKT i vårt kära lag. INSE DET NU.
Kommentera

Uno Gordon:

Inte mkt, bombande med bara isprincessor....Luleå är överlägsen i precis allt tyvärr....Fy faan vilka värvningar det har gjorts, Bye-Bye eliten! (Vi får väl bygga på J-20-laget i allsvenskan nästa år, o vi kommer alldrig t-bax heller!)
Kommentera

persson: men hallå?

om du har en ferrari och inte kan köra den, hur går det då? Skall du då bara byta däcken på den och putsa lacken.

Om det inte ger ett dugg om challe försvinner, det skiter jag fullständigt i. men man måste visa för publiken, sponsorer och spelarna att man inte är nöjda med prestationerna. om inte challe försvinner så får man visa att man inte är nöjd genom att köpa ett par riktiga spelare att ta in i laget.

Jag skulle faktiskt vilja se nr:75 Toni Mäkiaho igen i Timrå. han platsade inte i timrå men gick till kalpa och blev poängkung, hur är det möjligt? jo det kanske beror på tränaren.
Kommentera

Hahl Bundy: Att vara inbiten Timråsupporter är inte nyttigt på någon nivå överhuvudtaget...
Kommentera

Blir kul imorgon och se Linkan uttala sig i ST; "Challe sitter säkert - det är grabbarna på plan som måste höja sig."

TJ är för snål för att sparka Challe, kommer svida att betala hans lön resten av säsongen, så är det bara.

Ska nåt hända så måste det komma från sponsorhåll, är de tyst så händer inte ett skit.
Kommentera

persson:

Det är klart att Challe spelar roll.

Klart som fa att man blir ängslig när man vet att man får hela skulden för förlusten i tidningen i morgon om man gör ett misstag.

Challe verkar vara en idrottspsykolog av rang.
Kommentera

Vi klarar inte ens KS.
Allsvenskan nästa!

Nu skiter jag i det här!
Jag kommer att tacka för mig!
Kommentera

säga vad man vill, challe hit å challe dit, det är inte han som är ute på planen. tycker grabbarna borde visa lite karaktär och vilja, det är ju bara styf som vill nått, och pp har dom ju tränat och tränat å tränat? lite måste dom ju kunna själv, visa lite ansvar. dom har ju förhelvete detta som jobb!

Det kommer inte ge ett dugg om challe försvinner eller inte.
Kommentera

MB: NU JÄVLAR I MIN SJÄL VILL JAG SE ETT VÅLDSAMT KÖTTANDE I TREDJE! DET SKALL SMÄLLA I VARENDA NÄRKAMP! PRECIS VARENDA NÄRKAMP! KASTA IN PUCKARNA PÅ MÅL! SPRUTA SNÖ PÅ MODIG OCH UPP MED HANDSKARNA I ANSIKTET PÅ LAPPJÄVLARNA! OCH SKYM SIKTEN!

BOMBA ÄNDA IN I KAKLET!!!!
Kommentera

Det är kört! KS here we come!
Jag har gett upp hoppet nu! Finns inget hopp kvar längre!
Kommentera

Save us Jebus!
Kommentera

Bigthelin: Håller med.....för det äf för jävla mesigt.
Kommentera

Olle: Tror du inte att dom vet det....

Hela föreningen är SJUK. Påminner tyvärr mer och mer om Hammarby. Dom bästa spelarna lämnar utan att ledningen ersätter dom. Ledning som är handlingsförlamad. Nödlösningar, idiotvärvningar i sista stund. Fokuserar på fel saker, dvs "ny arena" kontra det sportsliga mm mm
Kommentera

haggen: Fransmannen är en katastrof, inte ett rätt sen han kom, bara utvisningar o strul!
Åkerlund är alldeles för flackig i målet, det här går åt HELVETE MED DUNDER O BRAK...................................................................................................
Kommentera

Uno Gordon: ö-nivå ;)
Ja jag vet inte hur detta ska gå att lösa hoppas någon vet. föra året hade vi skador och reste oss, nu har vi inte haft några skador som då så vi kommer inte lyfta.

Skulle haft en tränare som tex (stavas??) eller Per-Erik Johnsson som bygger ihop ett lagt.
Kommentera

lincoln: våran % i PP kommer vi säkert hålla nere! åh gud vad jag känner att allt mitt hopp är i botten just nu... uscha!! KÄMPA!!!!
Kommentera

haggen: "Gul hjälm" hörde jag zebran säga men inte vet jag. Just nu bryr jag mig faktiskt inte heller.
Kommentera

4 min pp i tredje. Där ska vi väl i alla fall lyckas hålla siffrorna nere...
Kommentera

MB: En elak jävel skulle behövas.......
Kommentera

Vem fan ska kunna ta över denna parodi till hockeylag.......laget är rökt!!
Kommentera

Olle:

Men det var väl nr 3 som fick game, är väl inte Abbott?
Kommentera

Ska bli så skönt då Challe får packa sin väska och dra åt h-vete.
Då kan han stå där med sitt hånflin och se patetisk ut.
Kommentera

haggen: Den andra tvillingen hoppar ju in i bråket från båset och får 2+2+game. Det ska vi vara glada för...eller ja, vi får ju PP så glädjen uteblir väl.
Kommentera

nixXz: OM grabbarna kunde lära sig att sortera puckarna rätt och växla om till zonspel när det skall styra spelet utan puck istället för att gå man-man hela jävla tiden. Det är ju uppenbart att vi har fruktansvärda problem med fokusen och koncentrationen. Misstagen som uppstår är ju fan inte av denna värld. C-pojksnivå tamefan. Som pilska flugor kring en sockerbit. Jag blir fanimej upprörd på detta!

KRIGA!!!
Kommentera

« · 1194347 · »