1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590631 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29

« · 1194475 · » Till forumet

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Tacka Åkerlund för att det inte blev 2-siffrigt.
Han ska stå hädanefter även om han dippar något match.
Kommentera

liston: Det finns ingen snö!
Kommentera

PEAP: ....släng korken ;-) Jag kommer över........skiter i jobbet imorgon.
Kommentera

PEAP: Jo en ska jag kritisera, Erik Moe, vad har hänt med honom. Hans agerande vid 0-1 är ju så fruktansvärt svagt.
Kommentera

Vem målar avgå challe-banderollen?
Kommentera

haggen: [email protected]

VARENDA JÄVEL som vi över huvudtaget har ett namn på ska ha mail
Kommentera

MB: Ja, man får god lust....
Kommentera

Är Challe psykopat? Jag får läskiga vibbar av honom... :S
Kommentera

Fortfarande motvind......kommer vinden någonsin vända ? Måste tro de.
Kommentera

Fortfarande motvind......kommer vinden någonsin vända ? Måste tro de.
Kommentera

Hahl Bundy:
Ni har väl skrapat isen och lagt ut snön.
Kommentera

PEAP:

HATAR DEN DÄR JÄVLA THOMAS JOHANSSON..........AVGÅÅÅ!
Kommentera

liston: Det vet man aldrig! Jag är sååååååååååååååååååååååååååååå less!
Kommentera

Snoop: Alla skriver: AVGÅ CHALLE
Kommentera

Eftersnacket blir intressant i media nu, va fan ska han skylla på nu då, inga bortdömda mål.........och målsättningen med nio poäng!!! har ju liiiiite att förklara.
Kommentera

MB: Nog såg han mer harmonisk ut ikväll den gode Hedström, det skulle kanske vara fler spelare som törs ställs sig upp och vädra sitt missnöje mot Challe, för jag tror det finns där.
Kommentera

kajan: Vi borde ta och göra en namninsamling för de som vill att challe ska avgå!
Kommentera

Hahl Bundy: Jag med, men isen ÄR skrapad, åtminstone på ena sidan.
Kommentera

liston: challedrag, ja dom finns det många utav. den karln är helt slut och han ser ut som en gammal a-lagare som dom hittat på domustrappan, det är bara en skillnad dom på trappan kan mer om hockey än denna gnäggande sopan. Att han inte skämms, nä en dåres försvarstal, vi låg sist i fjol också.....

Bara det talar ju sitt tydliga språk men TJ verkar inte fatta det språket. Han kan bara spårket som heter kronor och ören.

Nu måste vi ta tillbaka Samuelsson och byta ut tex nr16 han är ju helt under isen och nr10 ligger mest på isen och gnäller. Corso är den största flopp jag sett sedan Wasaskeppet. vilken första center!
Kommentera

MB:

Det ser ut som en flock yra höns på isen, med en flinande tupp i båset!
Var finns hedern i det här debacklet?
Kommentera

Jag hade en dröm inatt. Den gick alldeles nyss i kras!

Jag är allvarligt knäckt nu.
Det finns ingen ljusglimt nånstans inte ens ett tåg som stormar emot en i tunneln!
Vi är rökta!

Alla som åker till Stockholm: Som det ser ut nu kommer ni att befinna er på ett begravningståg!
Tyvärr blir det råsmisk, inte bara på plan utan även totalt ägda av Järnkaminerna!

Ni gör det bra. Själv orkar jag ingenting längre!
Gonatt.
Kommentera

PEAP: Moe har haft en stadigt nedåtgående formkurva sedan säsongen startade och hans potential kanske har tagit slut nu. Tendenserna från förra säsongen finns inte där och just nu är han vår nya Skogs. Hade vi haft fler backar skulle han förmodligen inte spelat öht. Skeppa honom till Sundsvall och plocka upp Sunnqvist, vi behöver spelare som VILL spela hockey just nu. Visst, han är kanske den bästa spelaren i hela J20-laget just nu men vafan, vi gör en Färjestad och börjar använda Sundsvall som farmalag på riktigt istället.

Caslava var ett litet ljus i mörkret, han insåg tidigt exakt hur jävla värdelöst vårat PP var och började ta skott från varenda vinkel och vrå. Jag gillar initiativet, synd bara att ingen annan förstår hur ett traditionellt PP fungerar.

SPARKA DJURGÅRDSHELVETET!
Kommentera

liston: klart som fan, varför skulle Jonte stördyka i sitt spel och attityd, vilja iväg med ett drömkontrakt i fickan, nä han verkar varit en man, stod upp för sig själv men fick gå, klart det är problem med Challe.
Kommentera

kajan:

Ok, tränaren är ansvarig.
Ok, det går inte att sparka hela laget.

Men ändå. Vem mailar om att hela j-vla laget måste ta sig i kragen ? Inte många spelare som kan vara stolta över sina insatser. Vad nu än tränaren i båset heter.
Kommentera

Fyyyy Faaaaan va jävla kasst lag! Ramlar, felpassar.... Nä satan vad jag inte ska gå och utsätta mig för en förnedring på lördag
Kommentera

RED DEVILS: Jag saknar Peter Regin i denna stund, en som kunde ta tag i pucken och göra nåt vettigt med den, det saknas idag.
Ingen fart, PP är ju mer eller minder ett boxplay ibland och ja fan vet vad jag mer kan skriva blir bara så förbannad.
Kommentera

Deppigt det känns jusst nu... Någonting måste hända! förstår inte våran kära styrelse det??
Kommentera

Greven:

Har precis skickat mail, Linkan blev mottagaren.
Hoppas han är en sådan som skickar svar tillbaka för det var inget elakt mail utan bara sakligt.
Kommentera

Olle: Sparka Moe, Skogs, Challe och vinpimplarn från Frankrike NU!!! De SUGER
Kommentera

haggen: Tveksamt. Jag har mailat honom tidigare utan att få svar.
Kommentera

timrasuppi08: skogs tycker jag att vi behåller, gör om han till forward.
Kommentera

timrasuppi08:

Har Per Styf trott att det har varit Fettisdagen varje dag hela sommaren??

Det är med sorg i hjärtat jag konstaterar att vi är ett lag för Allsvenskan, :(

Ser ingen ljusning i sikte,
Kommentera

kajan: ja challe kan gärna avgå nu, något måste göras iaf den saken är klar.
Kommentera

Fy vilket strykgäng vi blivit, ett lag som man plockar lätta poäng ifrån.

Hoppas den här säsongen går fort för jag vill inte dra ut på lidandet, man mår ju pyton efter varje match.
Kommentera

Samtliga som har hjärta för Timrå IK kan försöka tänka konstruktivt innan man agerar.
Övriga kan välja att "heja" på HV71 som är serieledare för tillfället.

Läget är sportsligt mycket illa. Det lovar jag att samtliga i föreningen känner till. Samtliga gör också sitt bästa för att Timrå IK ska vända det här.

Lösningen är inte att mejlbomba alla med en e-post-adress som slutar på @timraik.se. Inte heller att bränna ner ladan eller haka upp sin tillvaro på Thomas Johansson (vad är felet med att göra en budget som inte går minus?).

Vad som är bästa vägen ur detta vet inte jag. Jag har inte tillräckligt med insikt i a-truppen helt enkelt. Jag vet inte hur gruppen fungerar och vilka eventuella brister som finns på det planet.

Klart är att det inte funkar som det ska på isen. Men jag tror att det finns en kapacitet i laget som räcker för att klättra i tabellen.
Kanske behöver förändringar göras i spelartruppen (vad finns på marknaden, vilka möjligheter har vi att ta hit någon/några?) eller på tränarsidan.

Klubbledningen inkl Linkan och TJ kommer att vara kvar säsongen ut och det är dessa som styr över det sportsliga och vad som kommer att hända där.
Vare sig jag vill det eller inte, får jag nöja mig med att det är så det ser ut.
Vill jag ha en förändring så är jag med och påverkar detta genom att vara medlem och gå på nästa årsmöte.

Det jag som supporer kan göra är att ge föreningen arbetsro, utan att för den skull vara en kravlös supporter som applåderar allt som görs.
Kommentera

Får göra som mina bröder och börja hålla på Sundsvall istället. De vinner ju åtminstonde. Tvekar på att TIK slår Leksand idag.
Kommentera

Kongo: Tack! Det bästa som skrivits här på ett tag.
Kommentera

Kongo: Tycker det var väldigt dumt att påminna/lägga ut mejladress så där. Stod det inte i Aftonbladet ifjol att någon timråidiot hade hotat Liv. Skulle inte förvåna mig om något Miffo gör något liknande av detta.
Kommentera

haggen: Förvänta dig inget svar, se det som en exklusiv bonus i sådana fall. Jag har mejlat Linkan 2ggr senast i förra veckan men ALDRIG fått något svar. Annat var det på Nubbens tid. Men tiden då CIVILKURAGE stod skrivet i pannorna på spelarna och ledarna är ett minne blott. Det är bara locket på mest hela tiden. Jag avskyr det som pesten.

Men det är bara att gilla läget.

Btw så var tredje perioden deprimerande dålig. En enda lång gäspning...Zzzzz

Det finns ingen stake överhuvudtaget. Självförtroendet är kört i botten. Finns bara en sak att göra men dyrt blir det. Sparka Challe Nygårds och in med nytt friskt blod i båset. Och sedan MÅSTE vi heltidsanställa en professionell idrottspsykolog.

Är det sant att Anger kvitterar ut 235.000kr/mån???? Vilken djävulsk hädelse i sådana fall. Hur motiverar man en sådan värvning egentligen?

Vi måste få tillbaka det genuint norrländska till Norrland igen. Nu får det vara slut med de här fåneriet att stirra sig blind på statistik och värva från 08-land.

Inga spelare eller ledare från Björklöven, Mora eller Djurgården mer - tack!

Fan skall vi behöva heltidsanställa SCOUTER också för att säkerställa den sportsliga verksamheten???

NU SITTER VI MED ARSLET I BRÖDROSTEN - OCH DET REJÄLT!!!

Goodnight sweetheart goodnight!
Kommentera

Anonymous: Det är ju jävligt svårt att ta reda på adresserna, förövrigt så åker nog dessa mail direkt i skräpkorgen utan att passera gå.

De som hotade Liv gjorde det förövrigt inne på arenan.
Kommentera

Uno Gordon: De gick ju ut med att Anger värvades för fyndpris så den där lönen låter inte så trolig.
Kommentera

ITK: Om det är så jävla lätt varför skrev du då in den?
Kommentera

Anonymous: va?
Kommentera

Kongo: Både Thomas J och Linkan bör/kan sitta kvar.
Men Challe ska bort och det omedelbart, redan ikväll eller imorgon. Låt Nygge, Huss eller någon sköta laget de två matcherna innan uppehållet.
Kan ju knappast bli sämre...
Kommentera

Anonymous: Nej jag vet inte alls ja, det var en fågel som viskade i mitt öra ute på byn. Så jag hoppas verkligen att dessa uppgifter inte är relevanta. För då blir jag mörkrädd.
Kommentera

Kongo: En budget som inte går minus, när det blåser till storm så lånar man pengar på banken eller tar av sitt saprade kapital för att stormsäkra huset - att inte stormsäkra huset utan istället låta stormen förstöra hela huset kommer att bli mycket dyrare. Då du nu måste bygga ett helt nytt hus när stormen har blåst över, om du hade stormsäkrat huset så hade du kunnat betala tillbaka på ditt lilla lån istället för att sitta med ett nytt jättlån för att bygga ett nytt hus.

Man måste alltid tänka några år framåt när man gör en budget, att bara tänka på ett år i taget och att det skall vara svarta siffror på nedersta raden varje år är en väldigt dålig hushållning med pengarna...

Klubbledningen som styr det sportsliga, ja tack för den. Då vet jag vilka som är ansvariga för frånvaron av de sportsliga framgångarna, men dom kanske hellre vill få ett par hundra tusen över på kontot och spela i allsvenskan nästa säsong istället för att låna ett par miljoner och fortsätta att spela i elitserien.

Kongo arbetsro är det sista denna föreningen behöver just nu, då kommer dom att vakna till våren och inse att tåget det gick för länge sedan.

Sparka allt som går att sparka, då sparar vi mycket pengar. lol
Kommentera

Uno Gordon: Ähh, det kunde varit värre. 235 000 i veckan eller nåt. Nu ska jag se på en komedi på PPV kanalplats 141, Timrå-Luleå heter den.
Kommentera

250kg kärlek:

Ja, det var länge sedan det var erotik på PPV.
Kommentera

Ja jag säger då det...Trodde jag var inne på något forum från fjollträsk eller eventuellt Assyriska i fotboll.

Jag har aldrig sett så många syltryggar på ett forum från Norrland förut!

Till ert försvar saknar jag några signaturer som är lite mer luttrade och sansade.

Det är ju för fan typ 40 matcher kvar! Vilken planet bor ni på?

Hata! Avgå! och andra tillmälen använde till exempel Bajens fotbollssupportrar flitigt i år. Det gick ju bra...???

Det är nu supportrarna behövs. Det är inte supportrarnas uppgift att sparka tränare eller styrelse. Supportrar ska supporta.

Sen kan man kritisera som konsument men det är en helt annan sak. Svårt att förklara för dom som "int begrip"....
Kommentera

RED DEVILS: Det var du som myntade begreppet "det går inte att bromsa i en uppförsbacke", för mig. Jag är benägen att hålla med dig i det du skriver. Jag tror det är läge nu (mer än någon gång sedan vi gick upp) att lätta på lädret, nalla av det egna kapitalet och styra upp detta elände.

Det billigaste alternativet är att låta Challe kliva åt sidan och om möjligt försöka få fart på laget. Jag tycker föreningen ska börja där. Sedan får vi se. Det är inte säkert att det räcker men då har vi börjat i tid och kanske, kanske kan rädda upp det här.
Kommentera

« · 1194475 · »