Kostiainen: Det som talar för din känsla är ju att matchen är 16.00 och inte 18.30. Det som talar emot är att det är en lördagsmatch och att Timrå är hemmalag.
Bragd-Birger: Så här mitt i natten skulle jag vilja erbjuda Modo- och Frölundafansen en lite enklare utväg än vad ibland retoriken erbjuder. Detta lilla icke allt för politiskt-korrekta stycket kommer från det underbara Grotesco - gänget.
Dessvärre klingar "Hata XXX" och "XXX-tattare" coolare i mina öron än "XXX är de bästa" etc. Och då tycker jag inte ens att de båda förstnämnda är coola. Bara det att Timrå-klacken har kört fast fullständigt i mer än ett decennium nu. Skönt i alla fall att laget har tagit ett antal viktiga poäng efter uppehållet. Men det går fort i hockey. Snart kan vi mycket väl vara nere i skiten igen...
Olle: Oroa dig inte för Wennerholm. När det också är teoretiskt omöjligt att Foppa gör comeback i NHL och vinner poängligan så lägger han av självmant. Då är det inte lönt längre.
Rooster23: Schhhhhh!! Klart det kommer en svacka. Vandra ett tag bland rosa elefanter och glöm bort att du vet att den där svackan kommer. "Vi har en winning-streak på 5 matcher att se fram emot"...kom igen nu!
Usch. Vi är sinnessjukt positiva här i gästboken just nu. Jag är rädd för att det slår tillbaks på oss ganska snart. Alla lag har svackor men faktum är att Modo redan haft två. Vi hade tur och fick ett uppehåll med oss. Hoppas turen - och skickligheten - håller i sig mot Luleå i morgon.
Kostiainen: Med det menar jag inte att jag inte tror att vi KAN det, bara att jag är villig att göra det om det betyder att vi går till final. Kanske bäst att förtydliga det vid denna sena timme :)
Manderville: Om Timrå IK går till final mot något lag, öht. så ska jag tvinga Wennerholm att sluta skriva med vilka till buds stående medel som helst. How about that?
superfalle: Den och "timrå tattare" smattrade ganska frekvent. Att ordet "tattare" numera är klassat som ett rasistiskt ord alt. baserat på hudfärg/etnisk härkomst är inget som hindrar denna armé av sugrör tydligen...
Edit: Stryk "armé" och lägg till "brokiga skara" istället.
Olle: hörde jag fel i går . eller drog modo klacken den här fantastiska vi hatar timrå klapp klapp .jag trodde de var mest stockholmslag som var så coola
I Jenny Calling del 2 slår Anrell vad med Wennerholm om att går Solna AIK och Luleå till final så ska Wennerholm avgå och sluta skriva om hockey! Det är nästan så man önskar detta. ca 4.30 in!
Bragd-Birger: Håller med om att det är gulligt när m0d0liderna gnäller på avsaknaden av vårat egna spel. Vad hade dom, 60-15 i skott? Dom hade nog behövt 350-400 skott om dom skulle kunnat slå oss igår. Timrå utförde matchen på ett perfekt sätt. M0d0 hade inte många klara målchanser.
Lite gulligt ändå att dom är här och gruffar, modoliderna. Man ser på dom lite som man ser på ett fem år yngre syskon som smäller i dörrarna och säger 'ameh, DU ra!?' när något går dom emot. Cute!
Och i morrn är det match igen. Jag hoppas på samma utfall som sist, för både Timrå och Modo. Timrå vinner efter taffligt spel, Modo bländer mer frenesi och får storstryk. Och efteråt är vi oroliga och modoliderna harmoniska och vissa om en ljusnande framtid. Ok?
Dallas: Dom sansade Modoiterna ligger faktiskt lågt angående detta och har påpekat just att inte kasta sten i glashuset. Sedan har vi begåvningsresverven och dom kör stenhårt.
spud: När du säger "de är för bra för oss just nu" så låter det som att du förväntar dig att Modo ska hitta några riktiga frälsare.
Sist ni var i Timrå så spelade ni ju exakt likadant? Förutom att ni hade lite mer tur med domaren då. Annars kunde jag tänka mig att, i det läge Modo befinner sig, så skulle man ta en seger hur än den såg ut...
Jag tycker gårdagens match saknade den vanliga spänningen, Sundströms tokgnäll på allt o alla, Skröder med sitt grisspel och Lückner fasen han borde ni värva tillbaka, han gjorde ett redan grått Övik ännu gråare.
Ni bör vara oroliga, enda man kände igen var "hata Timrå" klapp klapp klapp, om det är någon tröst.
spud: Nu ska du inte hetsa upp dig över att andra har ett liv en fredagkväll. Själv var jag tvungen att logga in en snabbis då jag fick ett mess om att det var hjärnornas kamp härinne och att du satsat ner tangentbordet i tron om att du fått Olle på fall.
Skönt att se WG "dominera" också. Det är ungefär som att se Modo en torsdagkväll. Det är inte mycket som sitter, om man säger...
Olle: Att torska mot SkAIK är inget jag tycker är så jobbigt, de är för bra för oss just nu.
Simmalugnt: Du menar att det är ryggrad att vara här en torsdagkväll då man inte har något att skriva? Ja det kan ju vara en definition, även om det inte är min.
Jag hade varit mer orolig om MODO stod helt paralyserad i egen zon och fölitar sig på att turen ska skina i ansiktet. Och min bild av TIK är att de med vissa undantag spelat på detta sätt, urdålig underhållning och maximal utdelning. Vilket även ni skrivit denna säsong, sen att ni får utdelning för det är bara att grattulera, men det är inte så jag vill se mitt lag spela. Om ni TIKar vill se ett paralyserat lag så fine with me.
spud: Jag kan inte tänka mig att någon skulle vilja stänga av dig på riktigt. Vardagen skulle bli lite gråare.
Intressant att du säger "eget spel". Populärt ord idag. För att slå er behöver man uppenbarligen bara få igång en halv femma och ett undermåligt PP. Som någon i er bok beskrev det under match: Varför slutade ni inte bara att "ramla" och spelade 5-5 istället? Utan PP hamnar man uppenbarligen på kvalplats.
2-10 på två senaste matcherna och du är orolig för att motståndarna saknar "eget spel"...
Timrå Hillbilly kan jag aldrig bli då jag är född och uppvuxen i Sundsvall, och den där diskussionen ger jag mig inte in i, jag har både högskolepoäng och studieskulder så det räcker till och blir över, men vi behöver väl inte göra det till ännu en "Min pappa är starkare än din pappa" som ni modolider är expert på.
Nä nu får ni klara er själva för nu ska jag iväg och rocka med Entombed.
Wayne Gresky: Snart blir Timrå Hillbillys en sköning rikare, och Övik en man kort. Bostaden är redan avyttrad, men hur går det med 'fattigmansgitarren'?
Än finns chansen att köpa en ny flarra för kvällen.