1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27

« · 1312744 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Olle: Bra sammanfattat. Jag är med i ditt resonemang. Det enskilt största problemet jag har med den här truppen är Hirso. Det är få spelare som gjort mig så förbannad sett till de förväntningar jag satte upp. Iskall framåt och livsfarlig bakåt.
Sedan finns ytterligare en grej sommuag stör mig på och det är daltandet vem som ska stå i målet.

Största glädjeämnet idag är Hallin och Pikken. Två spelare som visar lite attityd.
Kommentera

Olle: tyckte den här matchen var räll lik dom senate .. dåligt ängsligt spel . skillnaden är väl att vi inte får någon utdelning på dom få chanser vi skapar ,och att målvakten inte hade någon större kväll . jag kan inte direkt påstå att vi förtjänade vinna mot vare sej modo eller brynäs
Kommentera

bobrov: Klar förbättring över tid. Klar förbättring sedan vi torskade 6 raka på hemmaplan. Ingen förbättring öht idag.

Så du vill kicka en av dom få som producerar i laget till förmån för en lat spelare som inte presterar och som ställer till det i egen zon? Du får gärna utveckla dom tankarna, jag förstår inte hur du resonerar.
Kommentera

MB:
Ja, men han måste väl kunna markera med en bänkning för fan!!! Var fan Linkan hittat honom äe ju ett under! På fyllan men Silja Line eller??????
Kommentera

DJ Hemp: Offsidesnubbarna som kör Filter också. Och Filter är bra skit.

Artikeln tar upp dig, mig Redax 2 och en bortamatch mot Lidingö. No big deal egentligen mer än att Nyllet använde just våra hockeysnacksalias i texten. Sen var det pissrännan i Scaniarinken och en luftgitarrist i Halmstad tror jag.

Kommentera

Olle: Klar förbättring ? Vilken match var du på ? Denna match ligger solklart på
topp 5 när det gäller dåliga matcher på 2000-talet vad gäller Timrå, jag håller inte med ang. hircho att han kan packa och åka hem,låt han få chansen ett tag till. Men däremot Corso honom kan dom skeppa vid Jul-uppehållet och ersätta hom med Sonnie,det nappar"Tomten" på.
Kommentera

Olle: Vi säger att det var en läggmatch...det känns lite bättre då ;-)
Kommentera

Jaha ja... Man kan ju iaf kräva att man ska jobba lika hårt som sina motståndare, åtminstone på hemmais där man vill "vissa upp sig" och bjuda tillbaka. Sen kan man ju undra om hockeyspelare tror att understöd enbart är en fotbollsterm?

Kim Hirschovits. Ok att linjen Sundsvall - Vasa inte längre finns, men det är inte så jävla långt till Umeå...

I övrigt så håller jag med Olle!
Kommentera

Timrå Icon: Visst kommer vi att förlora matcher och det finns sämre motstånd än Luleå men jag kan aldrig acceptera att man ger bort matcher på det här sättet, det finns få saker som gör mig så jävla förbannad.
Kommentera

El Maco:

Var det verkligen så att vi båda omnämndes i detta första nummer? Tänk att detta har jag alldeles förträngt. Eventuellt får man gräva djupt i något skåp här i vardagsrummet nu men troligtvis orkar jag inte med denna ansträngning : )

Filter är en tidning som jag faktiskt inte har inlett någon prenumeration på. Trots all marknadsföring som når mig via andra magasin. På vilket sätt är vi relevanta även i denna publikation? ; )
Kommentera

Taurus: Gilla Perra, men va fan ska han göra, finns ju för f-n ingen konkurrens i laget, en snubbe som har 300K/mån och kan glida runt på ca 25-30% som det känns, blixtra till i några byten. Perra är bakbunden men jag tror nog att han markerar internt, va fan en 19-åring som varit klart bäst i laget och inte ens tog ut maxlön vad han kunnat, det gnuggar nog Perra in i nyllet på nr 44 på sitt sätt, i videogenomgångar mm, det är jag övertygad om.
Kommentera

Olle: Ja håller med dig till 100%. Timrå IK - släpp flaskan och kom in i matchen! Men är det något lag man kan förlora mot så är det Luleå eller Skellefteå
Kommentera

DJ Hemp: Nej men man kan ju förstå hur de tänkte ändå på Offside. 90-tal och idrottsliteratur var inte alls lika etablerat. Då startar man ett magasin i pocketformat, svartvitt och i princip ingen distribution. Det var ju egentligen dödsdömt. Då slänger man in ett reportage om DJ Hemp och El Maco på hockeymatch och the rest is history. Vilken jäkla hausse!

Jag tycker Filter är en grym tidning också, den hade inte heller blivit till utan oss två.

Kommentera

När Murley lojt lägger pucken utanför vid friläget så stänger jag av, vad jag tror är min första timråmatch, innan slutsignalen ljuder. Varför får inte luleåspelaren utvisning för en klar slashing över händerna på honom förresten? Inte för att det hade gjort någon skillnad för resultatet men rätt ska vara rätt.

Det är ju jävligt opraktiskt att vara SÄMST i just andraperioder. Snacka om att man sumpar alla chanser till att komma tillbaka i matchen. I tredje har vi massor av puck men det beror ju uteslutande på att Luleå gör sm i icingpuckar och bara avvaktar.

Nästan alla spelade som om dom vore bakfulla och ja, jag tänkte till innan jag valde det ordet.

Hirschovits - Kommentar överflödig. Packa trunken och åk hem.

Pärssinen - går på halvfart, missar pucken när han smörpassas till ett friläge osv.

Erixon - Ville du imponera på dom nya juniorerna med ditt iskalla sinne för spelet? Bedrövligt många felpassningar, totalt under isen. Begränsa soloprestationerna till dom gångerna då du är över rödlinjen, i uppspelen måste han sluta leka Phil Housley och söka enklare pass.

Kolan - Ok att du har varit sjuk men när du står en meter från blå, har chans att klart hinna först på pucken och behålla den i luleås zon men väljer att stå helt jävla stilla och titta på, då visar du vilket spelsinne du har. Våga spela hockey och sluta vara så jävla rädd för att gå bort dig.

Murley - Ingen hockey i benen på ett tag (ja paddan kanske var närmare sanningen med någon månad), får naturligtvis fler matcher på sig att prestera men verkar falla väldigt bekvämt in i vårat tama spel, hans friläge var pinsamt.

Ibland är det verkligen parodi på hockey när Timrå IK spelar. Uppspel som går i nacken på egen forward, chanser att vända snabbt men man spelar hellre bak till en back som sjunkit riiiiktigt djupt och låter motståndarna samla sig.

Plus i kanten till:
Hallin - Blir hetare och hetare för varje match som går, visar att hårt jobb lönar sig.

Pikkarainen - Har några farliga skott, står på rätt plats och grisar med luleåspelarna. Precis som du ska göra.

Styf - Virus är helt rätt ute. Styf är en av få timråbackar som vågar stå kvar på blå, som vågar kliva fram och som vågar ta skott. När det gäller spelet i offensiv zon så borde alla våra backar ta lärdom av honom.

Viinanen - Ett litet plus i kanten iaf. Jobbar hårt och står på rätt plats. Spelar smart och efter sina begränsningar i anfallszon. Tappar sällan pucken och jobbar ofta tillbaka den.

Slutligen vill jag bara säga att det är beklagligt att klacken inte buar ut spelarna efter en sån här match. Kolan sa efter matchen mot SSK att dom spelar för fansen, dags att börja visa att det inte bara är tomma ord nu, trots en klar förbättring på hemmais.
Kommentera

El Maco:

Jaji, där nådde han väl karriärens höjdpunkt, "Nyllet". Efter denna har ju publikationen bara gått utför. Men det är klart att det är svårt att toppa en sådan öppning. När man egentligen borde spara det bästa till sist...
Kommentera

Timrå Icon:

Nej, och det vore ju synd egentligen. Livet som TIK:are är egentligen ganska roligt. Ett SM-guld i bagaget hade varit trevligt. Annars är det inte mycket man saknar. Inte egentligen. Apropå det jag skrev tidigare är det ju så att man håller GIF mycket nära hjärtat och där handlar det om en betydligt värre smärta än denna. Det finns liksom inga livlinor i fotbollens karga värld...
Kommentera

Taurus: Hirso är årets gråa hår, håller med. Men skäll inte utan ge Perra cred för att faktiskt ha behållit honom på isen idag för i tredje var han bra. Jag hade bett honom gå och duscha efter halva matchen.
Kommentera

El Maco:

Det enda han vill göra är att stå stilla med pucken i pp och lägga pass!! Jobba vet han inte vad det är. Med hans troliga lön kan dom skicka honom långt åt h-vete
Kommentera

DJ Hemp: Allra första numret någonsin av Offside är den publikationens topp. Den höjden har de aldrig nått igen. Eller vad säger du?
Kommentera

För övrigt verkar vi ha hittat någon slags takt likt Olle Nordins mannar i fotbolls-VM 1990:

1-4, 1-4, 1-4...
Kommentera

Taurus: Nja. Sorgliga Hirso var ju riktigt, riktigt bra i tredje (fram till målet i alla fall, sen la ju alla på isen av)
Kommentera

DJ Hemp: Hahaha! Med den policyn skulle vi inte få hit en enda finländsk spelare ;-)
Kommentera

Timrå Icon:

Apropå Oscars...

Ur Offside #7/2010:

Straff som känns 1 - Ölförbud.

Brott: 2-0-förlust mot Borussia Dortmund.

Straff: Tränare Louis van Gael ställde in Bayern Münchens traditionella besök på Oktoberfesten och tvingade i stället spelarna till träning.

Citat: "När du förlorar är det inte lämpligt att sitta och höja ölsejdlar", sade ordförande Karl-Heinz Rummenigge.
Kommentera

MB:

Till att börja med trodde jag bra mycket mer om Perra J. Verkar vara helt över!! Vad fan ska man kräva för att Hirschoviz ska bli bänkad. Fan skicka karljäveln åt helvete!! Och vad i helvete ska han in med finnen i målet att göra igen då Åke gjorde en stormatch sist???? Hade Linkan en sol och blek dag när han värvade våran sk förstecenter??? Och sist men inte minst!! Så länge T Johansson sitter kvar så blir det aldrig bättre!! Han styr med järnhand och jag ger mig fan på att Linkan är en marionett som bara finns där men Johansson styr allt även det sportsliga
Kommentera

Lemmy: Ja jag har föreslagit en repa runt Ljustorp, träna i B-hallen i Kattdräkt....
Kommentera

Kattgubben: Ja ring och förvarna Oscars ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Att dom inte tuggar vitpepparkorn då.. gammalt beprövat knep det! Vitpepparshots på krogen kanske funkar också
Kommentera

El Maco: Hmm, nu sa Virus nåt bra, sätt spelarna i bussen även vid hemmamathcer o kör en sväng. Då tror dom ju att man e på bortais haha. =)
Kommentera

DJ Hemp: Hehehe! Håller med! Spot on!
Kommentera

Snacka om att Luleå förnedrar Timrå, gör precis som de vill på alla zonerna på plan, bara spelar av perioden och matchen och Timrå kan inte göra ett skit åt det, de leker ju för fan med Timrå på våran egen hemmaplan och det är SM i gamnacke i laget som bara åker omkring och kommer inte åt pucken. Pinsamt!!!!!
Kommentera

Timrå Icon:

Ingen dricka för mig heller kan jag misstänka. Har ju liksom ingen botten en annan. Förrän man ligger där utslagen i ett dunkelt hörn av den lokal man befinner sig i. Nåväl, matchen har man nu gett upp. Självklart. Men när det känns som mörkast med Timrå IK är det bara att tänka sig att det kunde ha varit ännu värre: Man kunde ha varit Giffare ; )
Kommentera

Kan tänka mig att magsjukan spridit sig. Får hoppas att det är det man kan skylla på
Kommentera

haggen: Sparka Murley!!!!11!!
Kommentera

Helvetes perkele, ska det alltid ta två perioder hemma för att varva upp.
Och vad i helvete var inte Mange i kassen ikväll för jävla cp-taktik, nu var det inte därför det blev torsk men ändå.
Kommentera

DJ Hemp: Ja det här är inget dricka för småflickor inte. Jag skulle inte hitta en kontroll nu kan jag säga...magsjuk eller inte....
Kommentera

nu drar ja på krogen
Kommentera

Första skottet Luleå sköt på mål blev mål. Piss och skit. Lördagsmatcher suger...
Kommentera

Fyyyy faaaan

Nåja, den här matchen tappade vi inte i tredje. Fortsätt framåt sista sex och ta med energin till nästa match,

Kommentera

tack för kaffet
Kommentera

El Maco: Tyvärr så kostade Jonte multum för Timrå att bli av med.
Kommentera

El Maco: Okej.
Kommentera

El Maco: Det här är ingen chat. Titta på matchen nu.
Kommentera

Tolv riktigt bra minuter. Kan man femfaldiga såna här insatser i matcherna tar vi guldet i år.

Kommentera

Paddan: Nähä, jamendåså.
Kommentera

Olle: Månader var väl att ta i, lite drygt en månad.
Kommentera

Nisse: De fick väl transferpengar för honom till och med?

Styf skadad. Herre, för huru länge?

Kommentera

DJ Hemp: jag kan lova Dig att det inte är något drömsenario, för Jonte var inte billig att bli av med.
Kommentera

Fulingarna försvarar sig rätt bra. Typ ständigt fem man som försvarar kassen när Timrå lägger på mål. Men tillslut studsar det rätt.

Kommentera

Jag förstår att Luleå leder fair play-ligan, man blåser ju inte för deras förseelser. Inga skandaler men lite väl mycket ryggsäck kommer dom undan med.
Kommentera

Vino har definitivt börjat spela upp sig den här (och delvis förra) matchen. Detsamma gäller Pikken, kul att se att han kan lira hockey när han får chansen (dvs inte är avstängd)
Kommentera

« · 1312744 · »