1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27

« · 1312149 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
DJ Hemp: Framför allt betyder Spud ungefär "småpotatis" på brittisk slang och kan även användas synonymt för en lite för liten penis. Hilarious!
Kommentera

Hahl Bundy: Hehehe! Men håll med om att det är läskigt att vara med barnen på Paradisbadet i Ö-vik. Det är så lätt att blanda ihop dem med ortsbefolkningen då de har cyklop...
Kommentera

El Maco: Filmen om Spud kommer snart

http://spudthemovie.com/

Kommentera

73Sjöbba: Ha ha man känner andra som man känner sig själv! :)
Kommentera

Timrå Icon: :))
Kommentera

Hahl Bundy: Absolut! =)

Jag vill ha en 'gilla'-knapp.
Kommentera

Hahl Bundy:
Äh, kom igen nu, även några timråbor lever ju helt för banjo och ett hederligt hillbillyliv..
Kommentera

Icing-Ove: Jo men jag tror dom har utvandrat för att sen invandra härnere.
Kommentera

DJ Hemp: Spud ja! Visst är det han som skiter ner sig hemma hos ett one night stand och således har myntat den välkända skrönan som en kompis till en kompis till en kompis alltid har råkat ut för?
Kommentera

DJ Hemp: Hehehe! Det gick liksom shite ;-)
Kommentera

Hahl Bundy:
Julbord med Hillbillys Timrå...det fattas bara en banjo :-)
Kommentera

Icing-Ove:
Ta med dig din vetja!
Kommentera

Icing-Ove: Det där är ju bilder på nolaskogssektionen!
Kommentera

Per HApps: Nää var snäll med icing-ove nu :-). Det var vi som började ;-)
Kommentera

Olle: Det skrev jag inte heller. Men är Kolan tillbaka imorgon och Skogs inom en vecka så är det ingen fara på taket. Nu när Murley är spelklar så kan man ju dessutom spela Gabbe som back och ändå rulla på fyra kedjor. Jag tycker att det här med skadekris och mörker får alldeles för stort utrymme och härinne behöver vi väl inte oroa oss i onödan utan det kan väl media få sköta istället?

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo:
Nej, det är Hillbillys Timrå...bli medlem! "Alla är välkomna bara man har veteranbils (raggarbils) intresset."

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Ja det är deras lokaler ja, men det där är foton på de ditbjudna Ö-vikarna.
Kommentera

Ambroo:

Bjästasektionen, där din bror är din far och din far är din mor.
Kommentera

Ambroo:
Nu ska ni inte skämmas över att ni har smutsiga banjospelande hillbillys i kommunen. Synd att de bara har råd att ha en lokal vid Midlanda. En flytt till centrala Timrå skulle bli ett lyft ;-)
Kommentera

Simmalugnt: Du verkar ha bra koll på Ambroos familj, hur kommer det sig? Och varför håller han på Timrå om han är från Bjästa? Frågorna hopar sig!
Kommentera

Ambroo: Jag håller med, jag tycker inte heller att det är kris. Bara en smärre känsla av det, i denna bok välkända, "ingen lycka utan smolk i bägaren". Jag tycker att det är tråkigt med Jokela. Egentligen tycker jag att det är tråkigt så länge vi inte kan få vara helt friska, det är alltid med en invägning av abnormala omständigheter som man kan mäta formen på Timrå IK :)
Kommentera

Wayne Gresky: Många inavel från bjästa husum mm här stackare ha ha
Kommentera

Modano: Jag VILL komma på något fyndigt att svara Gretzky med men jag orkar bara inte. Jag nöjer mig med att konstatera att sist jag var i övik så heilade folk på gatorna...senast jag såg det var i gamla stan 1999.
Kommentera

Wayne Gresky:

Nämen har du vaknat nu? Var fan var du igår kväll din jävla syltrygg?
Kommentera

Simmalugnt: Intressant, ni har ägnat en sida till mitt nick, hedrande.
Och vart jag var igår? Först följde jag ett fiasko och sedan försökte jag förtränga det,

Och visst hade jag firat de 3 poängen om jag var i era kläder, för de kan ju ingen ta ifrån er. Men är ni inte lite orolig över brist på eget spel, disciplin och skridskoåkning? Hade ni mött ett lag med en gnutta målskytte hade ni haft en jobbig kväll.

Men det är lite paradoxalt att ni ropar efter mig när jag inte är här, men vill stänga av mig när jag är här..

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt:
Nu ska du inte vara en sån där Timrå Hillbilly, visa nu att du har lite studieskulder...
Kommentera

spud:

Det intressanta är väl varför du inte var här och var ditt vanliga dryga själv men du har väl varken ryggrad eller stake till det.

Jag skulle vara desto mer orolig som modolid, speciellt eftersom Timrå som du påpekar gör en rätt blek match....

Redigerad kommentar

Kommentera

Wayne Gresky: Snart blir Timrå Hillbillys en sköning rikare, och Övik en man kort. Bostaden är redan avyttrad, men hur går det med 'fattigmansgitarren'?
Kommentera

Bragd-Birger: Är du spekulant eller har du inte råd?
Kommentera

Icing-Ove:

Timrå Hillbilly kan jag aldrig bli då jag är född och uppvuxen i Sundsvall, och den där diskussionen ger jag mig inte in i, jag har både högskolepoäng och studieskulder så det räcker till och blir över, men vi behöver väl inte göra det till ännu en "Min pappa är starkare än din pappa" som ni modolider är expert på.

Nä nu får ni klara er själva för nu ska jag iväg och rocka med Entombed.
Kommentera

spud: Jag kan inte tänka mig att någon skulle vilja stänga av dig på riktigt. Vardagen skulle bli lite gråare.

Intressant att du säger "eget spel". Populärt ord idag. För att slå er behöver man uppenbarligen bara få igång en halv femma och ett undermåligt PP. Som någon i er bok beskrev det under match: Varför slutade ni inte bara att "ramla" och spelade 5-5 istället? Utan PP hamnar man uppenbarligen på kvalplats.

2-10 på två senaste matcherna och du är orolig för att motståndarna saknar "eget spel"...
Kommentera

Olle: Att torska mot SkAIK är inget jag tycker är så jobbigt, de är för bra för oss just nu.

Simmalugnt: Du menar att det är ryggrad att vara här en torsdagkväll då man inte har något att skriva? Ja det kan ju vara en definition, även om det inte är min.

Jag hade varit mer orolig om MODO stod helt paralyserad i egen zon och fölitar sig på att turen ska skina i ansiktet. Och min bild av TIK är att de med vissa undantag spelat på detta sätt, urdålig underhållning och maximal utdelning. Vilket även ni skrivit denna säsong, sen att ni får utdelning för det är bara att grattulera, men det är inte så jag vill se mitt lag spela. Om ni TIKar vill se ett paralyserat lag så fine with me.
Kommentera

Olle: Tant spud måste få komma ifrån vävstolen och avregera sig på att den inte funkar,
Kommentera

Modano: Ser att reserven är inkallad. Hade du inget som var lite roligt att komma med?
Kommentera

spud: Nu ska du inte hetsa upp dig över att andra har ett liv en fredagkväll. Själv var jag tvungen att logga in en snabbis då jag fick ett mess om att det var hjärnornas kamp härinne och att du satsat ner tangentbordet i tron om att du fått Olle på fall.

Skönt att se WG "dominera" också. Det är ungefär som att se Modo en torsdagkväll. Det är inte mycket som sitter, om man säger...
Kommentera

spud:

Jag tycker gårdagens match saknade den vanliga spänningen, Sundströms tokgnäll på allt o alla, Skröder med sitt grisspel och Lückner fasen han borde ni värva tillbaka, han gjorde ett redan grått Övik ännu gråare.

Ni bör vara oroliga, enda man kände igen var "hata Timrå" klapp klapp klapp, om det är någon tröst.

Det var bättre förr..
Kommentera

spud: När du säger "de är för bra för oss just nu" så låter det som att du förväntar dig att Modo ska hitta några riktiga frälsare.

Sist ni var i Timrå så spelade ni ju exakt likadant? Förutom att ni hade lite mer tur med domaren då. Annars kunde jag tänka mig att, i det läge Modo befinner sig, så skulle man ta en seger hur än den såg ut...
Kommentera

Dallas: Dom sansade Modoiterna ligger faktiskt lågt angående detta och har påpekat just att inte kasta sten i glashuset. Sedan har vi begåvningsresverven och dom kör stenhårt.
Kommentera

Lite gulligt ändå att dom är här och gruffar, modoliderna. Man ser på dom lite som man ser på ett fem år yngre syskon som smäller i dörrarna och säger 'ameh, DU ra!?' när något går dom emot. Cute!

Och i morrn är det match igen. Jag hoppas på samma utfall som sist, för både Timrå och Modo. Timrå vinner efter taffligt spel, Modo bländer mer frenesi och får storstryk. Och efteråt är vi oroliga och modoliderna harmoniska och vissa om en ljusnande framtid.
Ok?
Kommentera

Bragd-Birger: Håller med om att det är gulligt när m0d0liderna gnäller på avsaknaden av vårat egna spel. Vad hade dom, 60-15 i skott? Dom hade nog behövt 350-400 skott om dom skulle kunnat slå oss igår. Timrå utförde matchen på ett perfekt sätt. M0d0 hade inte många klara målchanser.
Kommentera

I Jenny Calling del 2 slår Anrell vad med Wennerholm om att går Solna AIK och Luleå till final så ska Wennerholm avgå och sluta skriva om hockey!
Det är nästan så man önskar detta.
ca 4.30 in!

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: hörde jag fel i går . eller drog modo klacken den här fantastiska vi hatar timrå klapp klapp .jag trodde de var mest stockholmslag som var så coola
Kommentera

superfalle: Den och "timrå tattare" smattrade ganska frekvent. Att ordet "tattare" numera är klassat som ett rasistiskt ord alt. baserat på hudfärg/etnisk härkomst är inget som hindrar denna armé av sugrör tydligen...

Edit: Stryk "armé" och lägg till "brokiga skara" istället.

Redigerad kommentar

Kommentera

Manderville: Om Timrå IK går till final mot något lag, öht. så ska jag tvinga Wennerholm att sluta skriva med vilka till buds stående medel som helst. How about that?
Kommentera

Olle:

Ja, that's a bet hurru!
Kommentera

Kostiainen: Med det menar jag inte att jag inte tror att vi KAN det, bara att jag är villig att göra det om det betyder att vi går till final. Kanske bäst att förtydliga det vid denna sena timme :)
Kommentera

Usch. Vi är sinnessjukt positiva här i gästboken just nu. Jag är rädd för att det slår tillbaks på oss ganska snart. Alla lag har svackor men faktum är att Modo redan haft två. Vi hade tur och fick ett uppehåll med oss. Hoppas turen - och skickligheten - håller i sig mot Luleå i morgon.
Kommentera

Rooster23: Schhhhhh!! Klart det kommer en svacka. Vandra ett tag bland rosa elefanter och glöm bort att du vet att den där svackan kommer. "Vi har en winning-streak på 5 matcher att se fram emot"...kom igen nu!
Kommentera

Olle: Fredagkvällar vid den här tiden så vandrar jag i princip alltid bland rosa elefanter....
Kommentera

« · 1312149 · »