1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590395 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2011-02-22

« · 1351141 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2011-02-22
Johnny Bravo: Enligt swehockey så har Luleå skjutit 50 skott, jäkla va bra PW är :)
Kommentera

Ge PW det han vill ha bara han stannar!
Kommentera

Hualigen, vilken märklig period. Dräll och mongopassningar, ändå ledningen med 1-0.
PW är onekligen en målvakt att lita på. Fan, vad säker han är!

Detta blir svettigt. tack och lov ser Lule rätt menlösa ut. Det mesta dom har är p g a vårt dräll.
Kom igen nu, täta till!
Kommentera

Konstaterar att vi har blivit bättre på att hitta rätt med passningarna på slutet.

Tycker dock att det är tråkigt att man ska vara orolig när en spelare som Jokela har pucken. Han har ju rutinen som borde göra att han väger in situationerna VET vad som  är rätt beslut. Men inte, hans passningar är usla och han dumpar när han borde passa och han passar när han borde dumpa osv osv.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ingen vidare period men PW fortsätter att rädda oss när försvaret brister.

Granath och Jokela är helt över.

Snyggt avslut av Kim!

2-0 till SAIK, 1-0 till HV, bra start i övriga matcher.
Kommentera

Johnny Rocker: En klart trevlig start på kvällen så här långt.

Kan vi bara dra ned lite på bjudningarna så tar vi detta.
Kommentera

pefr: 0-1 till hiv mot m0d0
Kommentera

tack peewee, bra agerande
edit: gånger två

Redigerad kommentar

Kommentera

Inget mer sånt, Halonen!
Kommentera

Hur fan lyckades Lundmark trixa sig förbi backarna där? haha
Kommentera

Kattgubben: Såja! Kan jokela inte bara könsorda ut sig själv via Sören så att man slipper alla indianare?

Redigerad kommentar

Kommentera

yey! karln är onekligen väldigt bra ensam mot målvakten
Kommentera

Hirso SHG!!
Kommentera

Jokela är usel men utvisningen var Granaths fel.
Kommentera

Kattgubben: Varför fick han 2+2??
Kommentera

SAIK gör sitt jobb än så länge.
Kommentera

Manderville: Jokela är en jävla katastrof!
Kommentera

Jokela din jävla sopa....
Kommentera

edit: det var inget

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Han har minst ett mål i fyra raka matcher så ja, nog är han viktig alltid.
Kommentera

Kom igen nu krossar vi lulä !!!!
Kommentera

Olle: Ja, han är fan snudd på viktigare än Davidsson för HV
Kommentera

John K: Och modo drar en vinstlott då thörnberg är magsjuk. Inte bra, inte bra.
Kommentera

liston: Skitsamma, nu far jag ut och ser matchen live och räknar kallt med att åka hem med 3 poäng till Timrå IK.
Kommentera

Olle:

Ikväll blir det mycket video tydligen!
Kommentera

Olle: Ja se på fan! Sören charmören....

Vad har vi gjort för ont?!
Kommentera

sargad: "Om allting ser ut att gå bra har du uppenbarligen missat något"
Kommentera

sargad:

Referees: Persson, Sören
Bergman, David

Linesmen: Takula, Leo
Larsson, Robert

Neeeeeeeeej!
Kommentera

Bragd-Birger: "Timrå formstarkast i serien, Luleå ett av dom formsvagaste. Svårt att inte känna positiva vindar och därför nästan omöjligt att inte tro att det blir torsk."

Jomensåärebara. Vi kan alltid räkna med att får följeslagare Edward A. Murphy, Jr sitter på våra axlar ikväll: "Om det finns två eller fler sätt att göra något, och ett av dessa sätt leder till en katastrof, så kommer någon att göra det på det sättet"
Kommentera

Timrå formstarkast i serien, Luleå ett av dom formsvagaste. Svårt att inte känna positiva vindar och därför nästan omöjligt att inte tro att det blir torsk.
En seger vore helt enkelt lite för...lätt. Kan man verkligen ligga och sladda i tills sisådär 15 omgångar återstår, göra ett mäktigt ryck och sedan närmast defilera dom sista fem?

Fan tro't. Jag kommer att titta med skräckkudden redo i knät. Här är jävlarimej inget slutspel eller klarad kvalserie ett faktum. Möjligen en avlägsen dröm.
In i kaklet, sen kan vi snacka placering!

Men, för förtydligande: jag kommer inte att sprätta bajs på Timrå om dom losar i kväll. Man har gjort det förbannat bra på slutet, och också haft alla marginaler man bör ha med sig på sin sida. En förlust kommer, och den kommer aldrig att vara mysig. Jag tror inte heller att den kommer att vara snygg, inte i det här läget, och inte enligt den (taffliga men uppenbarligen fungerande) gejmplän man kört efter den senaste tiden.
Det såg krampaktigt och halvförlamat ut mot FBK, men det gav ändå tre pinnar i slutändan. Det kan se lika jävligt ut mot Luleå, men sluta med 0. Tough shit, men jag är beredd.
Kommentera

Kattgubben: haha usch nu blev man påmind igen :/
Kommentera

T T: Lundmark fick ett par trevliga kommentarer från SteffeG ("myran" Gustavsson? *spekulerar*) på twitter häromdagen =P

# @JamieLundmark If you don't know what that last thing meant, ask your teammates. :-) 4:19 PM Feb 20th via tGadget in reply to JamieLundmark

# @JamieLundmark Can't wait to see you in the playoffs. Haven't seen you in knockout stages since WJC. Just check your skate blades in advance 4:18 PM Feb 20th via tGadget in reply to JamieLundmark
Kommentera

Efter en lördag och måndag med ondande i fokus kan man konstatera att utfallet blev OK med idealiska resultat i fyra matcher av fem. "Bara" för Timrå att göra det vi ska också.

Kommentera

För er som inte läst Jimmys blogg så skrev Jamie detta på sin twitter:
" - Big game tomorrow. I get to wear the silver helmet. Place your bets! I’m due to score "

Redigerad kommentar

Johnny Rocker

Redigerad kommentar

Kommentera

sant, man drömmer bort sig (A). Jaja jag som sthlmare får ju bita sönder naglarna varje match men på tisdag mot hv finns jag på plats. Hoppas vi säkrar en slutspelplats då :)
Kommentera

Ambroo: Ja det har du helt rätt i! Det är otroligt nervigt med TV-matcher! Det är nog för att man inte kan dela ångesten med 4500 till...
Kommentera

ttt & Mackelito: Alldeles för tidigt! Sluta jinxa!
Kommentera

Timrå Icon: Det ligger nog närmare det än 5000 iaf. Man får väl hoppas att de som är där stöttar och för ett jävla liv. Själv kommer jag att sitta framför teven, eller sitta och sitta... Av nån anledning så är det 10 ggr mer nervöst än att se en match live så jag lär väl vanka av och an som en idiot.
Kommentera

tog en snabb titt på tabellen, vinner vi imorgon går vi upp på 71 poäng medan frölunda står kvar på 64, och södertälje&modo har tuffa matcher. Och aik kan likaväl tappa poäng också. Så om vi vinner imorgon medan de övriga förlorar så kan kanske slutspelsplatsen vara klar? För vi borde ju åtminstonde vinna 1 match till efter.. eller? ;)
Kommentera

Ambroo: Under 4500 tror jag. 4276....inklusive mig. Tisdag och Luleå...
Kommentera

Fysatan vilken viktig match det blir imorgon (Precis som resten av matcherna iofs) men nu tycker jag vi klipper bandet mellan 8e platsen och neråt så vi kan sova lugnt fram till slutspelet!
Kommentera

Så vad tror vi? Blir det över 5000 fysiska själar i E.ON imorgon eller kommer Pelle Happo få än mer vatten på sin kvarn?

Jag tror på 4752 ink. tomma sponsor/säsongsstolar...
Kommentera

Blizzard: Mot Luleå och DIF ska man ju kunna göra en bra match. 6-poängsmatchen mot AIK kommer vi som vanligt att bli förnedrade i och SSK...ja där bara måste man vinna.
Kommentera

bj21: Ifs är AIK bara 1P efter FHC så DIF vinst ikv gör inte vår 8:e plats mer säker då ligger AIK där bakom och tok flåsar ist med lika många matcher som oss plus att dom möter oss, huuua!!
Kommentera

Djurgårdsvinst ikväll och jag ber att få gratulera till slutspelsplatsen. Ni kan inte torska mot ett formsvagt Luleå imorgon. Jag tror iofs inte DIF vinner och det skulle då innebära att ni får kriga vidare medan Storebror får slås med AIK och SSK om den inte fullt så glamorösa platsen i ingenmansland.
Kommentera

Timrå Icon: Jag tolkade den meningen lite som att man pratar om de mål föreningen satt upp för säsongen (vad nu det var, slutspel?), kanske inte specifikt antalet matcher som skall vinnas utifrån de matcher som finns kvar att spela.
Kommentera

Timrå Icon: Så sant, detta kan gå åt helvete. Det är 6matcher kvar FHC behöver 2matcher för att gå om oss, då är det 4matcher kvar vi har på oss att jaga tillbaka sista slutspelsplatsen förutsatt att FHC då också förlorar någon match.

Eller att något att lag går om oss, vi får inte tappa detta blir jävlaigt svårt att ta tillbaka platsen på 3-4 matcher.

Nu är man nervös.

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Jag vet inte om riktigt gillar meningen; "Vi har kommit överens om att göra allt vi kan för att för att vinna ett antal matcher".
Försöker man inte vinna ALLA matcher?
Men han kanske bara formulerade sig lite fel....
Kommentera

Perra inför.
Kommentera

John K: Kan man prestera snäppet bättre än uppe i Luleå sist så finns det ju onekligen en chans. Jag behöver verkligen ha det där sena skitmålet utraderat ur min hjärna så en vinst imorn skulle inte skada alls!
Kommentera

« · 1351141 · »