Mackelito: Tja, vill han till Luleå är det svårt att stoppa honom. Annars torde han inte ha så mycket att klaga på vad gäller Timrå. Han har fått chansen, och börjat göra sig ett namn. Förhoppningsvis gör detta lulesuget åtminstone något mindre.
Mackelito: Jag ser faktiskt inte varför han inte skulle stanna. Om pitkämäkis kontrakt går att bryta pga option (?) så kan PW få en skälig lön, garanterat minst lika mycket som Luleå kan erbjuda, och dessutom är han ju i princip garanterad speltid. Jag tror faktiskt att PWs drömmar om NHL slår högre än vad han nu känner i hjärtat angående Rönnqvist och Luleå.
Raggaren Putte: Murley är snuskigt dålig defensivt, har jag alltid tyckt. Sen har han inte precis förmågan att göra många mål heller trots att det är det ryktet han lever på.
Mackelito: Det är nog sant. Men idag är han inte bara dålig bakåt. Han är livsfarlig.
Känns inte direkt som att det är något av lagen som är nån SM-gulds kandidat av det man sett så här långt. Lule är även de ganska kassa. BP nu känns inte bra.
Olle: Jo, den är ganska klassisk. PW + en magisk brytning på friläge är skillnaden så här långt mot tidigare. Dessutom är inte Luleå bra alls, så matchen kan du vara glad att missa just nu.
Raggaren Putte: det vore väldigt intressant att visa upp hela det bytet där abbott försöker våldta granath i domarnas omklädningsrum nu i pausen och bara fråga helt anspråkslöst hur tankegången gick.