1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590407 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2011-02-22

« · 1351240 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2011-02-22
Blir förmodligen 1-2 eller 1-3 i tom bur som blir slutresultatet.. Vi har ingen målskytt att lita på överhuvudtaget. Enda möjliga om vi får in nått rötskott tack vare en grovjobbare likt Hallin som skjuter i huvet på Jokela och studsar i mål.

För några spelmål gör vi tamejfan aldrig. Spelarna är för dåliga för det.

Redigerad kommentar

Kommentera

pefr: De där DAMP-bröderna har visst dispens för såna grejer
Kommentera

ChriZt3r: finders keepers
Kommentera

Yes där kvitterar SSK
Kommentera

SSK gör 3-3. Vi får vara glada för den marginal vi har.
Kommentera

SSK har kvitterat... vi är fan piskade att ta poäng nu
Kommentera

Vi har tappat till underläge, Tälje kvitterat och Modo vänt. Jag gillade förra periodpausen bättre.

Kommentera

Kattgubben:
Önskar att nån jävel kunde trycka ner vithjälmen i halsen på cammen så man slipper se aset.
Kommentera

Kattgubben: suck vad är det här, fattas bara att AIK gör mål nu så är kvällen totalt förstörd
Kommentera

Mackelito:
Kan bara hoppas att mitt tips på 5-2 håller.
Men då måste dom skärpa till spelet många nivåer.
Kommentera

Mackelito: Vi kan fortfarande göra en Färjestadsvändning. Behövs bara att Klingberg bökar fram ett par puckar. Samtidigt känns det som att vi inte kan förvänta oss att vinna skitmatcher så mycket längre. Vi måste spela mycket bättre.

Tycker att det är konstigt att vi är så matta när laget fått vila sedan i torsdags. Det borde bara spruta av energi med tanke på den medgång vi varit i. Men det här påminner mer om en trött standardmatch från November.
Kommentera

I såna här lägen önskar man att vi hade haft Sonnenberg med i laget...
Kommentera

Ameh Onan, sicken skitperiod. Att backarna suger (i synnerhet ett par som vi inte behöver tjata om) är ingen nyhet, men har någonsin forwards varit så dåliga och drälliga samtidigt?
Inte ens Lander ser bra ut. Å andra sidan spelar han med Lundmark & Murran, som förmodligen gör sina sämsta insatser ever i timråtröjan.

Pikken, någon? Herregud, vilken menlös powerforward. Helt otroligt att vi ligger på slutspelsplats och är det formstarkaste lagets i serien när man ser hur ängsligt det ser ut. Måste det vara 30 meter mellan backar och forwards? Måste backarna backa hem när dom ska stå upp, och dra iväg framåt när dom ska ligga längst bak?

Nu får det fan vara nog i tredje. Kämpainsatsen har jag ingenting emot, men: håll ihop! Försök att spela som ett lag! Kommunicera!
Kommentera

RocknRolf2: ja, ärligt talat är hirscho, pikkarainen och jokela något av det värsta jag sett i videojugge väg. Allvarligt talat....
Kommentera

Kattgubben:
Ja, eller en Manderville
Kommentera

liston: Och att vi hade behållt Corso kanske
Kommentera

lincoln: Ja, det känns som mobbing men...Jokela är faktiskt rent komiskt dålig. Det enda som är 'roligare' än det är att han samtidigt är den back som Perra ger överlägset mest istid.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag vill gå hem nu.
Kommentera

Kattgubben:
Han har säkert kunnat vänt en sån här match, nog saknar jag honom alltid.
Kommentera

Johnny Bravo:
Du stannar här, och därmed basta!
Kommentera

Äh, nu är det bara att skärpa till sig i tredje.. jag vill se Landers ögon glöda av ilska. Då är han äckligt bra!
Kommentera

Va fan ser ut som kärringar VAKNA för helvete !
Kommentera

Nu ser jag inte denna match, men mot FBK var det ju så jävla dåligt allting förutom PW och två inviduella prestationer som vände matchen.

Verkar vara lika ila nu, och att Jokela får överhuvudtaget beträda isen av det jag sett av honom i år är ju ett mirakel, Vad ser Perra i honom? Finnarna generellt är genomurusla men kan sprattla till någon enstaka sitiuation
men det räcker inte på låååånga vägar.
Våra mål kommer alltid av något misstag sker eller enstaka prestationer, aldrig frukten av ett bra spel.

Allt handlar om att klara sig från kvalserien, i slutspelet har vi inget att göra.
Kommentera

MB:

Slutspel= större under har skett
Kommentera

Bragd-Birger: Samtidigt säger det en hel del om Elitserien att Pikken är den som tacklar allra mest. Vi har en menlös powerforward men alla andra har ingen alls. Frågan är vad som är bäst.

Vårt hopp idag får sättas till spelare som Hallin, Gabbe och Klingberg. Inte många andra ser särskilt heta ut.
Kommentera

Om SSK kan hämta in 3-1 till 3-3 BORTA mot fucking Skellefteå så ska väl vi kunna peta in två mål på hemmaplan mot ett av seriens formsvagaste lag kan man tycka???
Kommentera

Bragd-Birger: Att vi är det formstarkaste laget är ju ett skämt.
Vi har helt enkelt haft en turperiod typ SSK hade där allt går rätt fast spelet suger.
Vi är inte bättre än spelet visar, så är det bara......
Kommentera

Kattgubben: Brynäs nätar, mycket viktigt!
Kommentera

Kattgubben: Självklart kan vi det men jag tror på två poäng efter straffar. Men fullt jobb krävs nu av alla.
Kommentera

liston: Absolut...men vad har vi där att göra med ett icke-eget-spel och ren kalkonvarning i PP.

Äh bara att överleva denna säsong, skicka finnjävlarna åt helvete och börja om med PW i kassen.....
Kommentera

MB: 1-2 miljon extra i kassan är det enda jag behöver som motivering iaf...
Kommentera

Men vafan. Är det någon som på allvar förväntar sig att vi ska vinna alla matcher som är kvar? Vi kan inte börja prata kvalserien efter en förlust. Dessutom är det väl en period kvar och vi har varit pissdåliga i andra perioden sedan, ja när då? 1936?
Kommentera

Bra byte nu av Hallin-kedjan... han skulle dock sätta den där i mål
Kommentera

Olle: Ska vara det då......det är ju naturligtvis roligare om vi gick dit, men va faaan, det skulle ju vara ett mirakel.
Kommentera

MB: Inte så enkelt som vissa här inne vill göra gällande iaf
Kommentera

Gnaget har kvitterat... underbart är kort

och Piros reducerar för HV71

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: Gamle Piros minskar gapet till 3-2 mellan Modo och HIV
Kommentera

MB: Nja, ifjol var det ett mirakel. Men i år så är vi nog för de flesta utomstående faktiskt favoriter till åttondeplatsen just nu. Samtidigt så ser de inte oss spela.
Kommentera

F*TTA!

Ni får 10 minuter på er, sen byter jag över till Leif GW Persson.. det är bättre fart på den gubben i dagsläget

Redigerad kommentar

Kommentera

Skönt att man slängde ut 160 spänn på den här skitmatchen när man vet att vi alltid torskar mot Fuleå,,,,,,,,,,,................
Kommentera

Just nu är det jävligt svårt att inte börja att skylla saker på domarjävlarna.
Kommentera

men allvarligt... domarjävel. nu jävlar vill jag se att någon mosar det där lilla adhd-äcklet (abbott alltså, inte domaren) , och att publiken visslar resten av matchen

Redigerad kommentar

Kommentera

Raggaren Putte: Humorn ligger i att GB'n inte har haft så många positiva inlägg sedan försäsongen. Det ska negativiseras in absurdum, det är det enda kynnet vi känner.
Kommentera

Raggaren Putte: Sanningen är den att jag tycker fan inte vi är värda slutspel. Vi har vunnit de senaste matcherna mest på röta och på att spela defensivt mot topplagen.

När vi väl ska göra något vettigt offensivt tar det stopp i egen zon..
Kommentera

pefr: Jag saknar en spelare i detta läge. Daniel Corso. That's for sure...
Kommentera

"timråååå vi ger aldrig upp timrååå vi ger aldrig timrååå vi ger aldrig upp" hörs från klacken.

domarjävel- resten av matchen om jag får be.
Kommentera

Ingenting funkar nu
Kommentera

Mackelito: Det är helt sant. Men när man ser en del matcher mellan de andra lagen när inte vi spelar, så inser man att de flesta av de lagen kan vara riktigt usla de också ibland. Elitserien är inte särskilt bra just nu helt enkelt.
Kommentera

tycker för övrigt att pikkarainen kan återgå till spelet han hade i början av säsongen. hellre en bra pikkarainen som är avstängd 2 av 3 matcher i veckan, men i vart fall rubbar motståndarna lite än det här spektaklet som åker omkring och ramlar hela tiden.
Kommentera

Raggaren Putte: Kan passa på att döpa om Hallin till målsumparen. Andra ruggigt bra läget han bränner den här perioden. Där går skillnaden mot en grovjobbare och en spelskicklig spelare.
Kommentera

« · 1351240 · »