1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590888 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2018-10-30

« · 1918087 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2018-10-30
roger_sundsvall: Hur kan Svedberg inte hålla den stolpen, det är ett skämt oavsett om det blir bortdömt eller ej.
Kommentera

Woody: Vad är det för j-a mål de gör....
Kommentera

Alltså.....
Kommentera

Olle: Han MÅSTE bytas ut nu.... allt går in
Kommentera

När man inte trodde det kunde bli värre...

Plocka ut Svedberg igår.
Kommentera

Synct: Känns som att Guter är den stora vinnaren idag...
Kommentera

Bragd-Birger: vi lägger denna match till handlingarna ...och sen får det va....
Kommentera

erathoo: Så man FÅR sparka in puckar nu också?
Kommentera

Aldrig varit med om att marginalerna varit så emot oss. Det är faktiskt bara så man kan skratta åt eländet, fyfan.
Kommentera

Synct: Såja!
Nu är Svedberg borta och Brattström i målet.
Kommentera

Visste redan från början att det här skulle gå åt helvete för Svedberg. Hela hans pre-game ritual blev avbruten av att han var försenad. Tre fullständigt odugliga insatser så här långt.
Kommentera

kulltorp: Han sitter ju garanterat och är glad, nu är han lite närmare slutspel som han så länge velat spela.
Kommentera

ibland går ALLT in
ibland går inget IN
Kommentera

Vad faen var det med Svedberg idag? Bästis med Guter och sur?
Herregud, vilken matchjävel.
Kommentera

Bäst i kväll? Till och med c-morekommentatorn har gett upp. Alla ser att Luleå firar mål men hon upplyser oss tv-tittare att Luleå minsann fick med sig en utvisning. Avdelningen ”intresseklubben”.
Kommentera

Heisenberg: jamen nu är det ju lika bra att ta all skit på en gång. Fuleå har ju mer än måttligt med flyt i denna ”match”
Kommentera

lincoln: Säsongens bästa publiksiffra är det enda som inte är ”skit” idag.
Kommentera

Timrå IK - Luleå HF 1-5
Kommentera

Bragd-Birger: Om det finns någon jordiskrttvisa kommer Luleå att ha 18 skott i ribban och ut på torsdag, medan Timrå gör mål genom att Luleåbacken nyser i egen zon och sparkar in pucken. Det här är nog det värsta jag sett.
Kommentera

Pinsamt, pinsamt och åter pinsamt! Det kommer krävas minst 5 klasspelare för att det här laget ska undvika kval.
Kommentera

Herminator: ingen sparkrörelse, Svedberg stöter ju ut pucken på luleåspelaren och flyttar sig därefter så att pucken går in i mål. Låt Brattström stå 3-4 matcher nu och ge grabben en chans. Må ha sagt tidigare att Svedberg är solklar etta men såna här insatser måste man bestraffa.
Kommentera

Bragd-Birger: Ett tydligt bevis på att målvakters vidskepelser är helt avgörande för om det går bra för dem eller inte. Svedberg blev stressad av sin egen försening. Han var inte först ut på isen och när han kom fram till sargdörren på väg ut så fick han inte stanna och göra sin pre-game grej på grund av att spelarna redan hade börjat åka in på isen. Det såg väldigt dråpligt ut att Svedberg tvärstannade mitt i introt och skulle göra alla sina grejer innan, bara för att bli avbruten och utputtad på isen.
Kommentera

GurraG: minst. O hoppas publiken lämnar oxå
Kommentera

Luleå ska tydligen kliva över till NHL snart , för dom har lika bra boxplay som tampa bay ....
Kommentera

Freddan måste ju kunna se sådant. Coachmiss.
Kommentera

Mattias Guter lär flina för sig själv på läktaren efter detta PP.
Kommentera

GurraG: Det kan jag inte hålla med om alls faktiskt. Jag tycker vi gör en minst lika bra match som Luleå hittills, med den skillnaden att vi skjuter i ribban medan motståndarna gör mål genom att fösa pucken via målvaktens klubba och egen skridsko och in igen via klubban, och genom lösa puckar som fladdrar in i krysset. Det här är ingen normal match. Trots resultatet känns det oerhört mycket bättre nu än efter matchen mot Rögle. Herregud, vi är ju livsfarliga framåt i dag.
Kommentera

Andersson: ha herregud. Dummaste jämförelsen jag sett på länge.
Kommentera

Blir tyvärr 3 raka torsk den här veckan inte en jävel som visa känslor som mammas pojkar rädd om frissan. Nu jävlar måste Nubbs agera under uppehållet till veckan fy fan Luleå behöver inte ens gå in i närkamper då Timrå spelare stannar upp eller svänger bort
Kommentera

Modano: All heder åt klacken som inte gett upp..förräns nu. Nu är det tyst som i graven..
Kommentera

Trots att vi egentligen inte gör en dålig match idag så måste det ifrågasättas ordentligt att spela Berglund i Powerplay. Sämre skott är nog svårt att återfinna i SHL/HA
Kommentera

TimraStockholm:

Exakt det som gör det ännu tyngre, att göra en sådan här match då.
Kommentera

TimraStockholm: Ett snabbt i början av 3e så har vi lite match igen.
Kommentera

josha840: kommentatorn sa ju det
Kommentera

Positivt att Gallo verkar ha kommit igång iaf!
Många bra insatser de senaste matcherna.
Kommentera

Woody: Det finns en poäng med den här matchen också. Palmberg fick göra sitt första. Det är viktigt. Och Luleå gjorde 3 i första. Som vi spelar nu kan vi också göra 3 i sista.
Kommentera

KiefD: nu lossnar det för Palmberg, han stänker in tre i 3e ska ni se. 😀
Kommentera

KiefD: Boyce och Berglund är väl två defensiva forwards?? Varför är de med i PP?
Kommentera

bar mofftak: Lägen har han ju skapat innan . Nu sätter han , och kompisarna , dom
Kommentera

Andersson: ja. Det var den dumaste jämförelsen jag sett på länge. Jag kritiserar alltså inte dig.
Kommentera

Timrå IK - Luleå HF 2-5
Kommentera

KiefD: offensivt är vi ju bättre än vad vi varit i många matcher men faktum kvarstår, vi har inga målskyttar. Kul att Palmberg får göra mål, det får han gärna fortsätta med.

Defensivt undrar man ju om det är barn som spelar i Timrå? Kommer på mig själv med att sitta och skratta åt när våra proffsbackar ligger och simmar på isen. Får vi några enkla mål i baken så faller hela laget ihop, det slår inte fel.

3 mål i tredje, inte omöjligt!
Kommentera

### Värva. Nya. Backar. ###
Kommentera

Tycker Timrå spelar minst lika bra som Luleå, om inte bättre.
Dock så är Luleå ruskigt anieffektiva och det är där skillnaden är ikväll. Så jag är trots allt positivt!
Man kan inte vinna allt som bottentippad nykomling
Kommentera

Bragd-Birger: Jag lanserar härmed denna konspiration:
Man X (vi kan kalla honom Gustav Eriksson) blev sur på Timrå inför denna säsongen då Timrå inte godtog dennes löneanspråk på 14minecraftmiljonenheter i månaden och sökte sedermera hämnd för detta genom att hypnotisera Guter när de träffades på mittis i Ånge av okända skäl, väl medveten om att på detta sätt spela på Svedbergs karaktär sålänge någon går i bräschen för ”om man är bra men spelar dåligt i Timrå får man komma och ta SM guld med Luleå” så skulle denne nappa.
Summa sumarum Timrå måste värva en målvakt istället för att förstärka laget, Honken är den enda som nappar tillslut och i närtid konkurrerar vi med Kovland om spons från citykebab, helt enligt Gustav Erikssons ondskefulla plan
Kommentera

Olle: Nej det är märkligt hur det fungerar det där.

Jag brukar kunna vara relativt snabb på att bli negativ till insatsen men jag kan faktiskt inte klandra insatsen av laget som helhet idag. Vi är fortsatt inte alls utspelade utan deras ledning kommer från en fullkomlig plattmatch av Svedberg och fruktansvärd mängd tur för Luleås del.

Spännande att säga men även fast det är 2-5 inför tredje så kan detta bli vinst!
Kommentera

josha840: Det finns detaljer kvar att putsa på. Vi är känsliga för en hög press på våra backar, precis som i fjol. Hade det inte varit för de där snål felbedömningarna i egen zon hade vi varit med i matchen.
Kommentera

Drugge kan vi skicka till div6
Kommentera

Laken: det måste ju finnas en ”du-spelar-som-ett-barn-vi-betalar-fan-inte-för-det-här”-klausul i kontrakten man skrivit med våra backar.
Kommentera

« · 1918087 · »