vonDöbeln: Vi lär bli 8:a och få möta Rögle i åttondelen. Ser att Örebro bänkar Bromé och Holm i säsongens viktigaste match so far. Otroligt tufft! Däremot tror jag de åtminstone tappar poäng ikväll och att Modo vinner. Mitt tips är att Modo möter Luleå i åttondelen
Bee: Förstår inte hur han kan vara nöjd. Spelar ingen roll om vi för matchen när vi torskar den. Hade varit annat om vi torskar någon udda match per säsong på detta vis, men vi snackar om ett upprepande tema hela säsongen. Vi spelar helt enkelt inte tillräckligt bra.
Andersson: vi tar inte en enda poäng mot LIF borta. Vilka möter Luleå? Fast med den här trenden åker vi ut i två raka oavsett vilka vi möter. Vi får jobba nåt så grönjävulskt för varje mål och bjuder på så otroligt mjuka billiga pissmål
10473: som sagt, säsongen är inte slut, kan bara gå bättre då låter det som!? vi har väl inte gett upp helt redan? Då har vi ju verkligen det lag vi förtjänar just nu med denna losermentalitet!
Sputnik1: Jahopp. Själv somnade man mitt i den "rafflande underhållningen.". Kröna kvällen med att behöva stå ut med att barnen skall köra mello på tvn. Hur var det en av finaldängan går? La, La La, La La Gunilla. Timrås PP de ä rätt illa..
Nisse på Mon or: 1: Hade de lagen över oss slutat utanför top 6 hade de givetvis inte heller varit nöjda. SHL är en jävligt jämn liga, det är i minst 10 lag som inför säsongen vill åt de där top 6 platserna. 2: Backsidan hade behövts bättras, givetvis. Dock kunde vi inte säga nej till Hållander och det är väl knappast något nytt att vi inte kan värva hur vi vill, när vi vill? Vi skulle också ge Melander och Edfeldt mer tid i år, och vi ska låta de utvecklas. Att riskera ekonomin och kasta bort en hel juniorverksamhet för att få nåt kortsiktigt resultat är inte värt det. 3: Special teams har varit katastrof ja, främst PP. Gör det en säsong till ett fiasko? 4: Aningens bortslarvad absolut, men vår framtid ser knappast mörkare ut än för ett år sen. Det är en process som kommer behöva ta sin tid, att gå från allsvenskan till play-out till ett guld inom 5 år är nog faktiskt inte så jävla lätt som du kanske tror. Det finns mycket att ta med sig från säsongen trots allt, på gott och ont. 5: Nej jag är inte nöjd över att missa top 6, vilket jag tydligt skrev. Att jag inte spottar på klubben för att vi kommer EN placering ifrån önskat betyder inte att jag dansar av glädje här. 6: Lite jävla perspektiv hade varit skönt nån gång.
KulltorpsOlli: Lite missvisande att bedöma laget efter att man har 7e högsta budget. På papperet och skicklighetsmässigt tycker jag att vi har ett topp 5 lag. Bättre än Linköping och Leksand, men sämre än FBK, Växjö, Skellefteå och Frölunda.
Om inte tex Lyytinen hade varit borta i 2 månader och Svensson de 10 senaste matcherna plus diverse backskador är jag säker på att vi klarat topp 6.
10473: nej verkligen inte. Sen ska man heller inte bli speciellt förvånad att losermentaliteten hos laget smittar av sig och att fansen blir pessimistiska...
Labban: Hade jag varit Filip Hållander eller Anton Wedin i den där time outen på slutet och jag satt och såg Ante rita upp samma gamla skitplan byggd på alla våra iskallaste spelare så hade du hittat mitt topplock någonstans i Söråker. Jag hade knäckt klubban över axlarna. Jag hade skjutit in tio milliliter Red Bull i hornhinnan och helkroppstacklat Huss genom träläktarna. Första gången Dahlen eller Hanzl drev in från sarghörnet och försökte slå en omöjlig krosspassning igenom tre Luleåförsvarare hade jag hoppat upp och ner på bänken som en babian.
Eft beske att Ante skull få gå så ras allt!! Hur fan kan mann komm å sä dä mitt i säsongen??? Dä ska till ett mirakel om vi ta oss tä kvarten!!! Hel lage sug balle just nu!!! Fy fan!!😡😡😡
10473: Blev bara snack om att vi ger bort mål i denna PK, sen var de special teams igen som han surra om men han gör ju aldrig någon förändring där så de kvittar.nnOch så återigen så får man höra "De är bara glömma och se framåt."
Bee: Är verkligen spännd på vad Jokinen kan åstadkomma nästa säsong. Med tanke på att hans Jukurit har +50 i målskillnad för närvarande så kan han förhoppningsvis få ordning på både offensiv och PP. Fan, när Ante idag skickade in Mieho som extraspelare vid sex mot fem undrar man verkligen om han bara har otur när han tänker eller om han gör det på ren jävulskap.
Ja, det blir bra stämning. Fast vi kommer att få stryk, tycker man annat så lever man i en bubbla.
Om vi bara har en fungerande kedja (Vilket vi har, Ante lever i sin egna lilla värld och tror att vi har 4) så kommer vi få däng av ett Modo som har allt att bevisa.
Ett inavelt lag som blev tippat att hamna i botten ligger just nu på playin plats direkt efter att dom har kommit upp i SHL.
Kommer ju inte locka några framtida spelare till TIKEN iaf de är något som är säkert.
roger_sundsvall: Vi går in i play-in med usel form. En OT-seger mot fucking OINK senaste 5, that's it... Tror inte vi tar en enda vinst i bäst av tre. Lär bli förlust med 1-2 mål i matcherna beroende på om motståndarna lyckas med ENG eller inte. Vi förmår ju inte ta kontroll över en enda match med mer en ett måls överläge kombinerat med de obligatoriska misstagen.
Greven: Modo har verkligen allt att vinna i ett möte eventuellt över 3 matcher mott oss. På sättet vi vikt ner oss mentalt mest hela säsongen så befarar jag att Modo kan komma att skaka om oss rejält
Modano: Känslan är att grundserien är bara att glömma.
En bonus att vi spelar i åttondelen känslomässigt - Hoppas laget tar an det med glädje och ser det som en rolig utmaning så kan vi avsluta säsongen snyggt.
9839: Ang. juniorverksamheten känns både j18 och j 20 redan bortkastade denna säsong utan att äventyra ekonomin.
Jag har aldrig sagt ett ord om sm-guld. Det känns helt verklighetsfrämmande oavsett årets placering och brist på fungerande spel. På längre sikt, ja, men det känns långt bort i tiden.
De som anser att sm-guld är rimligt i närtid är väl de som saknar perspektiv?
Är det att spotta på klubben att anse att denna säsong är ett fiasko? Det tycker inte jag. Undrar vad styrelsen och Kapanen tycker. Nöjda kan de knappast vara. Tur att budgeten går i hop utan slutspel.
Om man ska tro Kapanen vad gäller soelare in och ut, så är väl rimlig placering nästa säsong 7-10? De 15 miljonerna extra i shlbidrag försvinner direkt till hemvändarnas lönelyft och shllicensen.
Nisse på Mon or: Kapanens beslut att inte förlänga med Ante kan inte nog understrykas hur viktigt det var. Med förra säsongen och möjligen denna säsongs inledande matcher som facit, tidigt bedöma att Antes coaching nåt vägs ände var så rätt. Sen återstår såklart att se om OJ kommer lyckas med ungefär samma material men brunare kan det knappast bli.