Tom Topp: platsar Näkyvä ens när Pilö är tillbaka? Hoppas han kommer in i grejerna när han får lite mer träning under uppehållet. I Örebro var han ju en topp back på SHL nivå och det vore ju trevligt om vi kunde addera det till ett redan "skapligt" lag.
JanneH: Viggo Gustaffson försvinner ju och Pilö behöver garanterat en startsträcka. Så Näkyvä lär ju fortsatt få speltid.
Den som sitter på allra sämst kort är ju Erixon. Hur i hela friden skall han,.när han är tillbaks, få lyfta ens en sekund speltid när/om alla backar är tillgängliga?
JanneH: Ja han verkar ha lite svårt med att veta vart han ska befinna sig på plan, och vart han har sina lagkamrater! Dom får gnugga extra med honom under uppehållet!
Tom Topp: en sak jag kom att tänka på är att han ej haft försäsong iår och ny till spelsystemet. Han ska få lite mer tid. Viktiga är att han är redo till slutspel
JanneH: Han spelade mest av backarna idag. Och varit högt upp övriga matcher också. Så tror att Olli har stort förtroende för honom ändå så svårt att se att han skulle petas när Pilö är tillbaka. Olli ser förmodligen nått inte vi ser, hoppas han bara blir bättre och bättre.
Tom Topp: Alltså, jag ser han betydligt annorlunda. Jag tycker han har stabiliserat vår backsida ordentligt sen han kom in. Jag tänker inte ens på att vi har 3 backar skadade. Visst, Viggo är 7e men jag tycker Näkyvä gjort det tillräckligt bra utan att sågen behöver komma fram.
Edit: Har för mig att han har bäst xG bland våra backar så, jaaa... för mig är han bra.
mikenomad: Älskar också text tv och har kollat på det sedan unga år. Vet att det inte finns något som heter delad. Jag skrev mitt inlägg innan Frölunda vunnit sin match och gått om oss.
söder över: I andra perioden fick Luleå chansen att spela fem mot tre efter att Didrik Strömberg dragit på sig en utvisning när Mathias Bromé gick omkull.
– Domaren Mikael Sjöqvist kom och bad om ursäkten och sade att det inte skulle vara någon utvisning. Jag uppskattar det och det är första gången den här säsongen en domare gör det. Vi gör alla misstag och jag får stå till svars för mina misstag mot er, jag tackade så mycket. Det krävs mod att göra det och jag respekterar honom för det.
Sjukt jämn serie men för er som till äventyrs trodde att serien var avgjord eller ens "satt sig" så här i början av december kan jag avslöja att Brynäs icke kommer leda densamma efter 52 omgångar och att Örebro kommer fightas om play-in platserna. I bästa fall. De förstnämnda är dock alltjämnt ett lag som inte ser ut som nåt annat än topp 6 trots de senaste två matcherna
mikenomad: 1-2 skador på Örebros topp spelare kommer bli deras totala fall. Kolla bara Rögle när inte everberg och bristedt var tillgängliga. Ett total sänke
Jag vidhåller dock att när André kommer tillbaka kommer hv inte vara lika samspelta längre och vara i slagpåse igen. Han kan dra ner en hel trupp på egen hand vilket är helt sjukt😅
Slår tillbaka mot anklagelserna: "Vill hitta filmningar överallt" Mathias Bromé fick ett slag mot sitt knä och ramlade. Det fick en ny diskussion om filmningar att ta fart – men Luleåforwarden menar att det inte stämmer alls. – Man vill hitta filmningar överallt. Det är klart att det inte ska filmas i hockey, men i den här situationen slår han mig, säger han.
JanneH: 9-10 matcher nu och Näkyvä är långt ifrån vad han var sist i SHL. Verkar behöva lång startsträcka för tempot klarar han inte just nu o snart 35 bast så får se om det kommer.
Sputnik1: Kan inte nån siffernörd leta fram staplar och diagram som visar på det orimliga i att Timrå ser ut som ett starkt topp-6 lag nu? Det finns ju en del neggorunkare härinne så det borde väl vara en smal sak. Att det bara är tur att vi gör de antal mål vi gör och att spelsystemet eg är ickeexisterande, att Timråspelarna mest bara åker på känn och att all hockeyvetenskap säger att det här snarare bär mot kval än mot slutspel
mikenomad: En sak som är jävligt säker är att om laget spelar så här jäävliiiigt bra då ska vi vara med o irritera i slutändan av denna serie va så säker för om man har ett hockey öga då ser man hur mkt grabbsen brinner bitvis för att ta oss ännu högre höjder i vår men dom behöver att tända till som dom gjorde ikväll!!🇺🇿🤣
mikenomad: det har varit spretigt i många matcher den sista tiden. Men dom har ändå hittat vägar att vinna. Mot Brynäs tyckte jag att vi stundtals såg det spel som Ollie vill spela, och idag var det klockrent! Vi har många individuellt skickliga spelare, så även om inte spelet fungerar så kan vi vinna matcher!
JonteD: matcherna mot Växjö, Skellefteå och Luleå ikväll visar nivån den här truppen besitter. Gissar att vi "neggorunkare" bara vill se dessa insatser liiiite mer ofta men oavsett vilket kommer vi fira jul som ett topp 6 lag. Bästa julklappen i min värld!
- det så konstigt att det letas efter filmningar efter att JAG får en lätt klapp på låret och ligger kvar och kvider och haltar av isen… media och publik borde fokusera på helt andra saker! Om vi vill var Hollywood-princessor så får vi det! Skådespel är ett hårt spel! Alla klagar på mig då!
-övriga Hockey-Sverige: -fan vad skönt när hockeyn spelas utan fuskare! Vilket flyt det blir!
Han rövkör bilden av ishockeyspelare och tycker det är fel när någon är kritisk…
Bromé kommer bli en jättebra domare en vacker dag!
JanneH: Jag tror bara att statistik är en av parametrarna när man siar om förväntade prestationer sett till det som varit. Jag vidhåller att det här laget håller toppklass spelare för spelare mer eller mindre så när spelsystem klickar ja då kliver individer fram. Eller tvärtom. Sen kommer såklart matcher som 1-6 mot LHC när inget klickar. De kommer dock garanterat vara undantag. Och jävlar i min låda när b å d e spelsystem och individuella prestationer klickar, då ser det satana i mig bra ut
mikenomad: Jo jag har själv varit en aning orolig mellanåt, det skall jag erkänna. Även om jag aldrig skulle få för mig att ens tro att negativt kval ens funnits på tapeten.
Mina tankar har väl snarare varit åt hållet. "Jahopp, spelarna kanske inte är bättre än spelet de visade upp förra säsongen"
Men sen har jag nu snarare landat i att. Om man suttit och oroat sig över spelet, men att vi ändå vunnit de senaste 7 av 9 matcherna. Är det då våran lägstanivå? Jo men det kanske man kan leva med då..
Nu verkar vi dessutom fått igång 2 kedjor av yppersta toppnivå på SHL. kanske rentav bäst topp 2 kedjor i hela SHL.
Lägg till kanske hela SHLs bästa målvakt just nu i Juel, om inte annat topp 3.
Det som återstår är väl ändå backsidan i det långa loppet, Men där väljer jag fortsatt att ha tålamod med Näkyvä, plus att Pilö skall in. Så där har vi ju egentligen också sparkapital.
Så summa summarum. Kan vi fortsätta rida på spelet vi visar upp nu. Ja då lär vi kunna skaka om även resterande topp 6 lag.
Sanyet: Men ge grabben lite svängrum för fan ta inte fram giljotinen än bör få lite tid att börja göra de han e bra på o många härinne vet verkligen att han e riktigt bra när han e i sitt esse 🇺🇿 o jag la en peng för att få honom hit!! Så ge er till tåls så får vi väl se vad som händer! Man måste vara ödmjuk vissa stunder!🤣🇺🇿🇺🇿
JonteD: mm… nä skit i giljotinen när vi spelat bra tagit poängen och Per Svensson Står för veckans eller månadens assist!
Julklapp!
Så kör Wedda lite Datsyuk-moves och backhandpassar mellan benen på en Donna back till Oliver Kapanen som gör en dragning och petar in en balja mellan benen på Ward i donnornas kasse…
Den tar jag med mig och går på lite ledighet från hockey!
Ska bli jävligt intressant att se om Bromé blir anmäld.
Han ligger ju och kvider över något som omöjligen gör ont.
Får se om Sjöqvists ursäkt kompas av lite handling med!
Sputnik1: Modo och HV rycker upp sig, medan Linköping och Malmö darrar. Kanske inte bottenstriden är avgjord ändå. Synd som fan att LHC har sex garanterade poäng in på kontot, då de möter Timrå två gånger till.
Sputnik1: Lilla farbrorn tror att de kommer att bli jääävligt spännande framöver! Har lite inside information från omklädningsrummet så trevligt o bra stämning har de inte varit på flera år där inne enl min källa alla e så taggade så dom studsar o peppar alla lagkamrater till stordåd o de såg vi en liten del av ikväll!!🇺🇿🤣
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·