1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591271 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07

« · 2785634 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
Sputnik1: Vi får en skapligt viktig match i "omstarten" före jul då vi möter Skellefteå borta. Ett SAIK som börjat hitta rätt i spelet på allvar och som också spöar Färjestad borta iväll med klara siffror. Det skiljer fem pinnar i nuläget. Det kan vara så lite som två, men det kan också vara hela åtta points som skiljer lagen åt inför juel.
Låst ämne

Rip Kirby: Till alla "J.F.K.s" därute skulle jag bara vilja säga följande.
-Olli är inte vilken ordinär finsk tränare som helst.
Han är en superstjärna, en legend.
In Olli we trust.
Låst ämne

Har lite onödig information och vet inte om det delades när tränarna körde overall helt plötsligt och ponse-gate snackades hej vilt för någon månad sedan. Olli är tydligen bff med någon högt uppsatt där och nästan hela företaget ser olli som gud.
Svärfar var där för några veckor sedan på jobbresa och snacket gick mellan bärs, karaoke, skogsmaskiner och olli tydligen.
Låst ämne

Det är.inte bara mot timrå Brome har dåligt slipade skridskor, brome har det även i schweiziska ligan .

hockeysverige.se/europeisk-hockey/mathias-brome-botfalls-for-filming/
Låst ämne

söder över: alltså Dahlens glädjeskutt vid 4-0 Kapanen visar vilken otrolig sammanhållning gruppen har. hur mycket dom verkligen vill detta tillsammans.
Och just är emellan ser det ut som att kapanen och Dahlen funnit varandra precis som 2 barn i väntan på jultomten! Ge oss 8 poäng ner till Skellefteå den 19e.
Då får nog fan sambon en extra julklapp 😁
Låst ämne

Gooode: Ja, nu verkar vi ha hittat våra kedjor som vi kör med framöver om ingen skada sker. Wedin med Dahlen och Kapanen har ju verkligen hittat varandra.
Låst ämne

mikenomad: En bra illustration på detta är gårdagens match. TIK tyckte jag dominerade i stort sätt hela matchen förutom sista 5 minutrarna av första perioden samt sista 10 minuter i tredje, trots det hade vi lägre xG än Luleå i spel 5 mot 5 (2.15 vs 2.73). Luleå hade 10 fler skottförsök än Timrå.
Låst ämne

Rico01: Vi hade väl dock riktigt bra täck igår, och var riktigt konpakta, så var i allafall känslan? Så mycket av skottförsöken blev ju rätt ofarliga.

Kånslan i flera andra matcher är ju att vi varit tiktigt frikostiga med skott i slottet mot oss etc.

Motståndarna får ju gärna skjuta så mycket de vill, så länge vi låter dom skjuta från rätt lägen då att säga.

Sen tycker jag också att vi spelat upp oss rejält i omställningsspelet omställnings och passningsspelet. Och för en hång skull kan bygga lite längre anfall i offensiv zon etc.
Låst ämne

Sputnik1: det funkar dock inte med Johansson i mål.
Låst ämne

Sputnik1: Jo absolut håller med, men det var mer att illustrera att statistik kan vara missvisande.
Låst ämne

Ingen anmälan på Bromé, helt jävla otroligt. Bara för honom att fortsätta dyka!
Låst ämne

0tto: Synd för övriga lag
Låst ämne

Rico01: Absolut. Att endast förlita sig på statistik kan ju vara missvisande, helt klart
Låst ämne

Sputnik1: att Timrå låter motståndaren ta skott från blå eller utåt sidorna är lite som de gör i NHL. Olli hockey.
Låst ämne

0tto: Sjöqvisten tog kanske ersättningen i natura efter slutsignalen då blir det kanske reglerat och klart.
Låst ämne

Rico01:
"
En bra illustration på detta är gårdagens match. TIK tyckte jag dominerade i stort sätt hela matchen förutom sista 5 minutrarna av första perioden samt sista 10 minuter i tredje, trots det hade vi lägre xG än Luleå i spel 5 mot 5 (2.15 vs 2.73). Luleå hade 10 fler skottförsök än Timrå.
"

Ordbehandlare från Microsoft!
Låst ämne

Pinaceae: Huh?
Låst ämne

Rico01: Word

"
Ordet "word" som slang används ofta inom ungdomskultur och populärkultur för att uttrycka bekräftelse, instämmande eller överenskommelse. Det kan ungefär översättas till "jag håller med" eller "sant".

Ursprungligen kommer det från amerikansk hiphopkultur och används för att understryka att något som sagts är sant, ärligt eller viktigt. I vissa fall används det också som en kortare version av uttrycket "word up", vilket har samma innebörd.
"

Sedan är det väl ungdomskultur för 30 år sedan. Men ändå.
Låst ämne

söder över:
Fin intervju med Lodin. Kul att se att han verkar vara på en bra plats i livet.
Lycka till i FBK, men inte för mycket ;)
Låst ämne

0tto: kollade på situationen igen nu. Med lugnare ögon…

Det är ofattbart att dom inte anmäler.

Han får en lätt klapp. Det är inte ens ett slag! Viker upp båda benen och far omkull med munnen öppen.

Det är inte embelishment utan ren Diving.

SHL är inte ute efter att slippa detta.
Då hade dom gjort något åt det.

SHL vill ha det här. Dom gillar fusk! SHL älskar fusk. SHL är fuskarnas marknad!

Bromés böter i Schweiz visar mer på en organisation som inte tycker att spelarna ska filma.

TV4 sedan…

Lars kunde inte hålla tillbaka sin reaktion när han ser reprisen men sedan måste han snabbt censurera sin reaktion och prata om hur skydd kanske sitter och inte sitter…

I dessa lägen vore det uppfriskande att ha folk runt sporten som vågar vara obekväma med fuskarna.

Mattias Bromé är ovärdig. Vänder på skuldfrågan och tar på sig offerkoftan trots att det inte finns någon jävla anledning till det.

Han åker världen runt och slänger sig sedan tar han Paolo-linjen och gråter ut när folk inte accepterar hans pissiga fuskande…

Buhu! Folk är så dumma!
Värdelöst!
Låst ämne

söder över:
Vi får finna tröst i denna dikt.

"
Luleå Hockey, detta självutnämnda simsällskap av dykande kroppar och fallande ambitioner, mötte sitt öde mot Timrå IK – en kraft som sköljde över dem som en vårflod genom norrlandsälvarna. Isen, kall och opartisk, vittnade om ett överläge som inte kunde förnekas, trots en domarinsats lika blek som ett novemberljus över Bottenviken.

Timrå var större, starkare, som ett väderfenomen som inte kan hejdas av vare sig trötta ben eller teatraliska fall. Luleå, stapplande i sin koreografi av misslyckade försök, förlorade inte bara matchen utan också illusionen av storhet. En överkörning, simpel och vacker i sin brutala klarhet.
"
-Björn R-AI-nelid
Låst ämne

söder över: Det är helt orimligt att det inte anmäls.

Det enda rätta hade varit att anmäla det, se till att det är centralklippet i alla highlights och lys alla strålkastare på det.

Sen får Bromé grina bäst han vill, vill du inte bli uthängd som filmare…. Sluta filma då, enkelt!
Låst ämne

Isbjörnen2: lite så…

Tvångsmässig filmare.

Sjuklig. Utsatt person. Måste skyddas…

Sunda signaler!

Det visar även vilken värdighet svenska domare har.

Verkligen hedervärt att meddela Olli att det var ett felaktigt domslut.

Sedan fortsätter han fela…

Lika tvångsmässig som Bromé fast här yttrar det sig som ett tvångsmässigt behov att få göra fel bara…

Det måste vara skönt att kunna göra allt fel och ingen får säga något för då är det såklart abuse…
Låst ämne

Isbjörnen2: Kan man se den nånstans?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07 Låst ämne

Pinaceae: jag är gammaldags och har svårt att hitta mening i vardagen med AI.

Bristen ligger hos mig och mina begränsningar men nu har du äntligen visat en konkret nytta med det! ;D
Låst ämne

Per HApps: ja jag tog mig tid och se den med.
Jag förstår att han mått skit och haft det jobbigt.

Dahlén hade väl inge dröm tillvaro heller.

Det är inte lätt alla gånger.

Personligen önskar jag honom framgång i livet.
Hoppas han klarar av att hålla sig i kragen!
Låst ämne

söder över: Det blåser på toppen. Fråga en sån som Jonte Hedström
Låst ämne

0tto: Tack. Fy satan vilken ovärdig representant för sporten. Fullständigt åt helvete att han får hålla på, ett jävla pretty face med noll heder i kroppen
Låst ämne

Jag är så överjävligt stolt och glad över det lag vi har nu. Fy FAN för att vara Luleåsupporter och behöva skämmas över det avskräde till mänskliga spillror som ska representera klubben i ens hjärta 😝
Modo har en tuff säsong men de är utåt sett ett hårt jobbande lag iaf, låt vara att skillsen inte riktigt når upp överallt. Men jag har mycket större förståelse för att en Modoit kan känna stolthet över sin klubb än att en Luleåsupporter gör det
Låst ämne

mikenomad: Balletdansande divor och lite diskobelysning. Då mår man som Luleåit!
Låst ämne

Sputnik1: Nästa gång vi möter Luleå hemma då tycker jag vi kör denna på mediakuben när Luleå beträder isen
youtu.be/XWUL2I4tTQ0
Låst ämne

Nu fattar jag att motståndarnas forwards har så svårt att göra mål på Juel... de törs fan inte reta upp nån med den blicken!
Låst ämne

mikenomad: Klacken borde skandera:
”Bromé Bromé filmare…”
Ev kan den andra halvan svara
”Bulan är stolt jättestolt”
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Och utöver dessa så har de alltså grinollarnas grinolle Gustafsson i laget 😳
Låst ämne

mikenomad: här får vi svar på tal!

Det är ditt fel när du letar filmningar bara!
Uppladdat:

450x300-img7685.pngimg7685.png

Låst ämne

söder över: Orkar inte...
Låst ämne

mikenomad: nej nu har den äckliga hollywood wannaben bott hyresfritt här på forumet tillräckligt länge. Vi släpper det å går vidare tycker jag.
Vad sägs om att vi hakar på ST å kör lite hyllningar till de nya kedjorna istället?
Låst ämne

mikenomad: Alla vet att han filmar och förstärker tv bilderna visar det tydligt. Han har dessutom en lång historia av att filma till sig utvisningar. Återfallsförbrytare alltså..Har straffats för sånt förr. . Ändå står han där och försvarar sig ist för att be om ursäkt . Det blir bara patetiskt och skämmigt alltihop..
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: ”Bromé Bromé filmare…Bromé Bromé filmare…Bromé Bromé filmare…" Så ska det fortsätta hela matchen nästa gång vi möter Luleå.
Låst ämne

Zäta75: Helt otroligt att den karln öht kan spela hockey , vad gör han om han får en tackling ? Bryter benet ? Han kanske inte ska spela kontaktsport alls
Låst ämne

Det ser inte så positivt ut för Bromé. 95% risk att han blir invalidiserad för livet.
Låst ämne

Labban: jäkla tur att han får jälpen hen behöver.

Tänk om han hade måste opererats av kirurgapparaten på Sundsvalls sjukhus…
Låst ämne

Labban: Osmakligt!
Låst ämne

Pyrret: smaken är som baken…
Men som han for omkull vid Didriks klapp så kan man tro att operationsbehovet är stort…

Jag tyckte den var fyndig!
Låst ämne

Pyrret: Ja Bromé är osmaklig med sitt filmande.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Vet inte om det avhandlats redan, har inte varit inne på ett par dagar.

Men vad har hänt i klacken? Känns som det är ungefär 1000 personer mindre där. Har koll på att ett gäng blivit avstängda, men knappast sådär många från klacken väl?
Låst ämne

Cobbel: Det märks nog rätt snabbt när en hyffsad klubga från kärnan blir avstängda sådär. Som är väldigt drivande i att hålla igång.
Vet att de varit lite trötta på folk som står på stå men som knappt klappar händerna.. Typ.

Givetvis måste man få göra som man vill även på stå. Men det vore ju roligt om de som väljer ståplats vill vara med och bidra med stämning på något sätt.
Låst ämne

Sputnik1: Lite intressant. Erik Gustafsson fick inte ens ett kontraktsförslag från Timrå att ta ställning till när han skulle förlänga med Luleå. Hade Timrå kommit med ett förslag så hade alltså Gustaffsson i allafall tagit ställning därefter. Han hade själv bett agenten att kolla med Timrå vad det verkar. Visst att vi kanske inte hade rkonomin ändå,en nu gav vi inte ens ett dkambud vad det verkar.
Då det hade varit Timrå eller Luleå som varit de enda alternativen.

Tycka vad man vill om Gustaffsson, men lite av mitt agg har väl legat i att jag tänkt att Timrå aldrig ens varit ett alternativ i hans bok...
Låst ämne

Sputnik1: Erik tar kanske för stor plats psykiskt / mentalt eller vad det heter. Vem skulle vara C med Erik med i laget.
Timrå har ju Lander där. Det finns sådana saker att tänka på också. Eller så sa andra spelare i Timrå nej till Erik. Många aspekter att ta in i bakgrunden som aldrig kommer fram i media.
Låst ämne

« · 2785634 · »