1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591263 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07

« · 2785766 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
Cobbel: det är bra att det hålls igång men det är uppenbart när man var på matchen hemma mot m0d0 och jämför med matchen hemma mot Luleå…

Det är inte samma klack.

Den mjukaste klacken i Sverige tvivelsutan…

Det borde innebära att många här och skribenter i ST är nöjda.

Det efterfrågades mer värme och mys och nu är det värme och mys.

Jag saknar variation och tryck på ståplats men som med humor är smaken som baken.

Lär kanske inte bubbla så hårt under ett ev slutspel i år dock.

Handhjärtan är också kraftfulla!

Haha!

Nu överdrev jag lite men det märks att det inte är uppstyrt och tryck på stå längre.
Låst ämne

söder över: Mot Luleå funkade värme och mys, länge sen jag såg en sån helgjuten insats.
Låst ämne

söder över: Det är självklart inte endast de avstängda som saknas utan det är rätt tydligt att rv antingen bojkottar genom att endast vara på plats eller bojkottar helt. Det är några som tar ledartröjan även nu, åtminstone sist jag var på plats, men de känns inte alls lika varma i kläderna i de rollerna. Jag tror dock att det kommer repa sig vad säsongen lider, åtminstone om vår bästa tid ligger framför oss.

Jonte, you got a mission!
Låst ämne

Sputnik1: Spånar fritt, men har inte Erlk G. vid ett antal tillfällen låtit förstå att Timrå inte vsr intressanta ö.h.t. Kanske Timrå surnat till ? Dög vi inte förut, så duger vi inte nu? Typ.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Jo man har ju fått dom vibbarna av Gustaffson. Att Timrå inte riktigt varit aktuella förr.

Men sen kan det ju finnas saker bakom kulisserna som gjort att Gustafsson aldrig varit aktuell. Som sagt.
Låst ämne

Sputnik1: Han har uttalat sig väldigt styvfaderligt om oss tidigare, även om kanske inte meningen varit det så har tonen uppfattats lätt nedlåtande. När han återvände till Sverige och Timrå gick upp var vi inte aktuella eftersom "han ville vinna SM-guld" och då valde Luleå. Där och då med det målet ett helt logiskt val om det stod mellan oss och Luleå. Men också en tydlig indikation på att Timrå inte har nån särskild plats hos honom, inte varm iaf. I framtiden kunde däremot Timrå säkert kunna bli aktuella sa han sen. Med rätt bud och om vi var attraktiva som lag kunde man läsa mellan raderna. Sedan skrev han 100-års kontrakt med Luleå som hittills inbringat noll(0) SM-guld i det Gustafssonska hemmet.

Ovanstående är helt allena en anledning som skulle ge mig erektion i sån grad att nästa sjukhusvistelse blir hos urologen om vi tar guld till våren
Låst ämne

mikenomad: Hehe. Jo man har ju fått lite vibbar av att Gustafsson är lite "egen" på nått sätt.

Småfnissade lite åt hans "sågning" av Timrå där han lite dömde ut våra framtidsplaner.
Jag skulle väl själv inte påstå att Luleå visar några som helst särskilda sådana heller.
Man släpper knappy fram egna juniorer och litar sig varje år på nya legoknektar.
Omark blir ju definitivt inte äldre heller..
Låst ämne

TIK_TIK: Mhm! Och även om sången var mysig sista 6 minutrarna av tredje så vettefan om inte jag personligen saknar mer reaktiv och kravställande klack. Blir som ett jävla drag i plyfahallen!

2 h efter vi vunnit SM-guld vill jag gärna ha en skön sång om stad i ljus typ… fram till dess: den som inte hoppar är m0d0it osv.

Jag hörde klacken och jag vill inte såga något! Viktigt att jag är tydlig där!

Jag är väl kanske lite militant i min kärlek och vill ha hårda tag!

Jag är dock kategorisk motståndare till huliganism!
Jag skämdes över pyrot i Örebro och filmer när man springer runt och letar motståndare att puckla på är i min värld töntiga!
I samhället finns behov av driftiga och energisk personer på många ställen men just det området dessa människor valt att lägga sin illvilja på är inte ett av behovsområdena.

Att fysiskt försvara sig vid angrepp är varens rätt men att jaga rätt på folk vars enda fel är att dom är handikappade och inte insett hur fantastiskt vackra Timrå är uppfattar jag bara som fjantigt.

@Mikenomad: JAAAAA FÖR FAN! Om vår klack är lite halt just nu för faaaan Jonte!!!! Kom med och tryck upp tempot på ståplats!

Behövs det tre klackledare per period så kör bara!!

Ska RV aldrig komma tillbaka eller?

Ville alla där få fightas fritt?

Känner att jag inte hängt med riktigt i turerna kring dessa ”tufffingar” som kastats ut…
Låst ämne

Sputnik1: Omark hyllas som Luleås "store spelare" varje säsong. Han är 37 pannor och vi får väl tacka för Luleås övertro på honom helt enkelt. Dom körde helt klart över oss i säsongsstarten där uppe. Men sen då. Dominanta? Nej, knappast.

Främst i Luleå har vi fittan Bromé. Med 11+8 är han typ på Anton Wedins nivå (8+12). Skillnaden här är dock att Bromé har ett rövhål tatuerat i pannan.
Här saknar jag några av de finska förvärven man gjort inför säsongen och där jag förväntade mig mer.
Låst ämne

mikenomad:
-Äkta supportrar dyker upp på matcherna .
Gammalt djungelordspråk
Låst ämne

Rip Kirby: Bromé har efter matchen mot Timrå fått tagit över Shinnimins egna pokal. Får se hur länge han får ha den.
Uppladdat:

450x300-bild_4.pngbild_4.png

Låst ämne

Cobbel: Vandringspokalen!
Låst ämne

Någon annan som tycker är Eronen är två klasser bättre i år jämfört med tidigare. Han känns snabbare, mer fysisk och spelar med större pondus både i egen och offensiv zon tycker jag. Riktigt kul att se tycker jag!
Låst ämne

Rip Kirby: Hugg å slå Luleå!
Låst ämne

Zäta75: "Ramla då, Luleå!"
Låst ämne

Brome ,va säger man?? 💩
www.facebook.com/share/r/15rAvSz7C1/
Låst ämne

roger_sundsvall: Lägg av nu hörni! Smällen tar ju på MEGA-MONSTER-NERVEN i knävecket?! Ni som inte varit med om det kan försöka jämföra det med 17 pungsparkar och en bazooka i solar plexus. #FreeBromé
Låst ämne

jhnd91: EXAKT! Och den MEGA-MONSTER-NERVEN sitter ihop med MEGA-MONSTER-NERVEN i höger ben, därför det viker sig exakt samtidigt. Jag tar tillbaka allt jag har sagt. #FreeBromé <3
Låst ämne

0tto: Det viskas på stan om att Musikhjälpen drastiskt bytt tema i år till "Alla ska ha rätt till en orörd knävecksnerv", hoppas på många bössor och stort deltagande <3
Låst ämne

Chicken Brome'! Man måste ge Örebro att dom hade stake nog att göra sig av med honom!
Låst ämne

Per HApps: Men slår över till Seinfeld om favoritlaget spelar pissigt och ligger under😀
Uppladdat:

450x300-img6876.pngimg6876.png

Låst ämne

RunarUp: Fett äkta supporter!!!!!
Låst ämne

roger_sundsvall: Jag kommer bara till random reels när jag följer länken, vad ska den leda till?
Låst ämne

Tom Topp: Kommer av principskäl aldrig ge Örebro cred för någonting, whatsoever. Möjligen om man la ner sin "verksamhet" ögonaböj, no questions asked. Lite där här ni mig..
Låst ämne

Patrick Polly: Någon som har hittat ett klipp på när Eronen vrider omkull sin landsman i luleåmatchen? Såg stabilt ut.. som Alban skulle ha sagt. Aja.. kanske kommer i matchavsnittet.
Låst ämne

Rip Kirby: Rättelse. "öjebjo" heter dom, naturligtvis.
Låst ämne

Rip Kirby: då ger vi det till Niklas Eriksson. Det är nog ändå han som ville ha bort dom dåliga karaktärerna från laget!
Låst ämne

Torparen: Där har du det du söker min vän!
Låst ämne

Patrick Polly: Jag håller med! Han har höjt sig både 2 och 3 snäpp på alla sätt och vis!
Låst ämne

mikenomad: Tror även i år att han är bäst betald i hela ligan faktiskt. Nått nyförvärv kanske har petat ner honom, men det va ett sjuhelvetes kontrakt han signa med Luleå.
Låst ämne

Dr.Krykov: Hartmann tar Silferbergs plats i landslaget
Låst ämne

Dr.Krykov: Kanske har avhandlats. Men Hartmann till Landslaget. Ersätter Silferberg.
Låst ämne

Sputnik1: Hoppas han hittar nån sorts form där då
Låst ämne

Sputnik1: Den såg man inte komma.
Wedda måste ha fått frågan före och tackat nej?
Låst ämne

Röda Tallen: Eller så vill dom ersätta en rightare med en rightare.
Låst ämne

0tto: Så kan det vara...Vi kanske inte har en så dålig 3:e kedja ändå.
2 landslagsmässiga spelare....
Låst ämne

Han fick ju spela i landslaget ifjol också. Nått har han ju som landslagsledningen uppenbarligen gillar, för jag tycker inte han varit landslagsmässig den här hösten. Samtidigt är jag medveten om att mina coach-kunskaper är otroligt låga så jag får nog bara acceptera att Hallam vet nog bättre än mig =P
Låst ämne

Rico01: Emil fick ju en boost efter Karjala, vi får hoppas att Hartmann får det också!
Låst ämne

Tom Topp: Vet inte om jag missminner mig. Men fick inte Hartmann sig en boost också efter att han var med landslaget förra säsongen?
Låst ämne

Tom Topp: ja, EP har varit riktigt bra efter Karjala. Han har känts lite smått misshandlad som först fick spela i en brunkarkedja, och sen plötsligt blev ytterforward.

Men: efter Da Time-out har hans kedja plötsligt sett betydligt bättre komponerad ut. Och Lander har motiverat sin plats som offensivcentrare.
Jag är fortfarande sugen på att se dom två switcha plats någon match, samtidigt börjar jag så smått leka med tanken att Jokinen har bättre koll på det där än jag.

Apropå Jokinen och tvivel: skön vecka och ett bra kvitto som blev ett skönt balsam på iaf undertecknads nerver. Först går han inför Brynäs ut och berättar om vilken superträningsvecka man haft. Sen spelar man som en påse nötter mot Brynäs, Jokinen tar en tidig time-out, och därefter vänder spelet typ 180 grader. Vi vinner matchen, sen fortsätter vi där vi slutade och kör över Lule. Med en rejäl in-your-face-hockey. Under-fucking-bart.

Nu hoppas man - och tror fanimej - att vi spelmässigt fortsätter så här. Då är topp6 högst rimligt. Inte minst eftersom vi, med fru Fortunas hjälp, plockade oväntat många pinnar under vår beiga period. Stort tack till Julle för det - och våra spetsspelare. Dom är tillräckligt bra i år rakt över för att kunna avgöra matcher även när laget är i osynk.
Låst ämne

Hoppas, absolut hoppas! Att det inte är den förre TIK spelaren.

En spelare i svensk elithockey misstänks för dubbla narkotikabrott.

Spelaren ska ha ertappats på en nattklubb i lördagskväll.
Låst ämne

TIK_TIK: Nej , är det HAN , då rivs nog det nysignerade kontraktet
Låst ämne

TIK_TIK: Nä det verkar vara elitklubben Vimmerby.
Låst ämne

Sputnik1: Jo och jag ser gärna en repris. Inte för att han har varit dålig hittills, men lite beige har han känts!
Låst ämne

Villervalla: Jag tror det är Bromé... han har inte rent mjöl i påsen den karln ;-)
Låst ämne

Hallam har ju ingen koll på vilka spelare som är heta eller inte. Helt uppenbart. Blir liksom fel på alla sätt att låta Hartmann få chansen med tanke på formen. Men för vår del så kan det ju bara vara bra att få en pånyttfödd Hartmann åter efter landslaget (får vi hoppas).
Låst ämne

TIK_TIK: Vimmerby hockey verkar det röra sig om
Låst ämne

Villervalla: Ok, känns bättre men inte bra.
Låst ämne

Tallarna08: Har dom nattklubb i Vimmerby ? Aja de blir snickerboa när han kommer hem iaf
Låst ämne

Dagens Vimmerby kan nu avslöja en ny skandal kring Vimmerby Hockey. Enligt uppgifter till vår tidning ska en spelare i den hockeyallsvenska klubben gripits på nattklubben Kharma natten mot söndag. Spelaren misstänks nu för dubbla brott.
Låst ämne

« · 2785766 · »