1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587456 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Modo 2005-11-24

« · 623160 Till forumet


Timrå IK - Modo 2005-11-24
Snabb revansch.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
ståpäls: Jonas Lindström får spela. Intressant!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
tjobba: Om han får spela låter väl vi vara osagt? han tillkommer i truppen iaf ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
actionleif: Lär väl vara som vanligt... "se och lära".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
actionleif: Jo, jo så är det ju givetvis..förhoppningsvis får han göra några byten :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Kerstin_k: Jobbigt med Hallins skada och den ovisshet som råder om när han kommer tillbaka. Som läget ser/har sett ut kan han vara precis det som skiljer vinst från förlust. Styf är väl på väg tillbaka, så säger väl rapporterna i vilket fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Dream Team:
Riktigt tråkigt att läsa om att Manderville tycker att spelarna rycker på axlarna då dom åker på torsk efter torsk.
Detta börjar på ett otäckt sätt påminna mig om andra året i elitserien då spelarna hellre satt på krogen än kämpade på isen, men därmed inte sagt att så är fallet i år.

Tänk den dagen Manderville åxå faller in i skaran av axelryckare då är föreningen ute på riktigt hal is.

Jag skulle tro att det skall mycket till innan en sån som Manderville går ut i media och kritiserar sina lagkompisar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Dream Team: Hallin o Styf skrattade och hade roligt idag då de fotades i de nya souvenirerna som kommit ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
actionleif: Är detta något man bör höja förväntningarna på, tro?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Dream Team: Förväntningarna på spelarna eller souvernirerna?
Såg en vit tröja som Styfen hade på sig som såg riktigt snygg ut iaf =)..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Per HApps: Illa.

Utan att ha någon större insikt ger jag fler nyförvärv skulden. Att de gamla spelarna har bra och proffsig inställning, även i motgång, det har vi sett förut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
RocknRolf2:

Enligt St verkar det vara en spricka i spelartruppen. Vad tror du om detta?

Enligt tidningen så tycker vissa spelare att vissa spelare inte tar i. Detta låter ju väldigt oroväckande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Talangscouten: jag tror det är dem gamla spelarna som är less över att man tagit hit alldeles för många b-spelare. Bägaren rinner väl över när dem dessutom inte kämpar som de ska.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Men det är fortfarande styrelsen och sportchefen som är ansvariga för det här. FInns många självmål att peka på, men just nu är det centerspelet jag stör mig mest på. Fredrik Warg och Frans Nielsen värvades som val för förstacenterplatsen. Hur fan tänkte dem?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
RocknRolf2: Faktum är väl att LHCs nyförvärv är ännu sämre än våra, men de fick behålla större del av sin stomme, samt att varannansäsongsmannen Söderström vaknat på rätt sida i år och att Tim Eriksson klivit fram rejält för Cluben. LHC hade förmodligen också varit relativt mediokra utan framförallt dessa två, detta år.

Väldigt många i stommen, som inte kämpat så som man är vana att se dem i de senaste matcherna också. Givetvis börjar det gnys lite i leden när det går tungt. Men de som gnyr borde kanske visa vägen då, annars har de ju inget att gnälla över...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
RocknRolf2:

Nubben har haft Nielsen som en favorit spelare länge. Han kanske överskattade Nielsens förmåga. Om vi kollar på nielsen statistik i malmö så är den inte så imponerande:

2001-02 Malmo IF SEL 20 0 1 1 p
2002-03 Malmo IF SEL 47 3 6 9 p
03-04 Malmo IF SEL 50 9 7 16 p
2004-05 Malmo IF SEL 49 8 7 15 p
2005-06 Timra IK SEL
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
RocknRolf2: Warg är väl förstacenter tillsammans med Nielsen numer, Krykov ser än en gång ut att lida av hemlängtan. Krykov före, och efter uppehållet är det stor skillnad på, skulle stannat kvar så han inte insett vad han saknar =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Frella: jämförelsen med LHC är inte relevant, just på grund av att dem fick behålla sin stomme. Självklart hade dem satsat betydligt tyngre om dem tappat flera tunga namn.

Talangscouten och Frella: Varken Warg eller Frans Nielsen är förstacenterstuff. Det är självklart. En 3-4-center från Modo och en annan som knappt lämnat juniorhockeyn!

Frans Nielsen är en intressant värvning, men har man värvat honom att fylla upp hål som första eller andrecenterplatsen i truppen så är det ju pinsamt. Tror dem att de kan göra vatten till guld eller?
Bara pinsamt. Inte konstigt att laget inte är bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Det skulle vara väldigt intressant att höra av Nubben m fl. varför man gör den på pappret sämsta satsningen i elitserien när man tappat flest namnkunniga spelare.

Jag tycker dem är skyldiga oss en vettig förklaring till dem här pinsamheterna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
RocknRolf2: Warg el. Nielsen i rätt omgivning kan duga som
andracenter FÖRUTSATT att det funnits en högklassig 1:a center..
vilket det inte gör..Om vi inte blir glatt överraskade i dec...
Någonting måste ju Nubben planera om Krykov åker hem!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
htikare: Inte säker på att Krykov ersätts. Kom ihåg att Krykov inte var med i planen från början, utan tanken var att Nielsen eller Warg skulle gå in direkt på förstacenterplatsen. Eller kanske Kristian Gahn?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
RocknRolf2: Jag såg Nielsen som en pretendent till andracenterplatsen, och jag trodde nog att han skulle kunna ta den platsen också. Hagos gick ju från andracenter i allsvenskan till dito i Timrå, och jag såg minst lika stor potential i Nielsen. Antingen missbedömde jag honom helt, eller så är det något annat som gör att han inte kommer loss.

Warg skulle väl också konkurrera om sagda position, men jag trodde nog att han tämligen enkelt skulle manövreras neråt i hierarkin av såväl Nielsen som Gahn. Han har överraskat positivt, utan att för den sakens skull glänsa.
Dock kvarstod en vakant förstecenterplats - och att det inte värvades något sådan var väl det enda jag kritiserade under våren/sommaren.

Blir oerhört intressant att se hur man agerar nu. För något lär man garanterat göra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
RocknRolf2: Det har du rätt i! tänkte inte på det... men då tänkte väl nubben förmodligen
att det skulle räcka med bätrre yttrar som Gunno o Jonte..men då är vi ju förstås tillbaka till ditt ursprunliga argument att man visste om risken att
de kunde dra till NHL..

Men därför HOPPAS jag också i likhet med dina önskemål att man nu kan
TÄNKA OM..o iallafall börja jaga förvärv..även om det skulle kosta en del
tex. att lösa ut någons kontrakt i förtid..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
RocknRolf2:

Det är bara lyfta telefonen o ringa nubben så kan du skriva svaret för oss alla här på GB sedan. Kom igen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Det verkar som det är starka viljor i föreningen. Nu tycks ändå någonting vara på gång. Att man tar in en junior i laget tyder på att man i alla fall börjat kommunicera med varandra. 
Bra initativ att Lindström får chansen! 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
250kg kärlek: Han har inte fått chansen än. Antalet juniorer som suttit på bänken i Timrå och inte fått en sekunds speltid är rätt stort vid det här laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
250kg kärlek:

Uttagen i truppen är inte samma som att få spela. Kenta lär väl fega som vanligt men vi kan ju alltid hoppas att han får något eller några byten...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
250kg kärlek: Lindström har ju suttit på bänken iaf 2 matcher tidigare i år
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Bragd-Birger: Sant, det återstår att se om han får chansen. Känslan jag har är att det råder delade meningar mellan några personer i föreningen huruvida juniorerna ska få chansen eller ej.
Prestige, typ. En känsla jag har bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
250kg kärlek: Bara en känsla, eller har du något med mer tyngd bakom?
Hursom är juniorgamblingen i klubben klandervärd. Att kniven är på strupen är i dagsläget snarare ett argument för än emot. Dessutom - tidigare år har man hellre spelat av omgång 43-48 med 10 forwards än att låta en junior fylla upp. Trots att man låg på en drypsäker topplacering.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Bragd-Birger: Jo precis. Men jag tycker det är för alldeles mycket begärt av spelare som Warg och Nielsen att förutsätta att de ska gå in som andracenters.

Warg har ju varit rätt okej, men bara för att han bedöms vara billig. Inte för att han är material som förste eller andrecenter.
Det är väl samma sak med Nielsen. Han blir inte totalsågad för att han är ung, men är han tänkt som förste eller andrecenter så har han varit en flopp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Per HApps: Han kommer aldrig att rycka på axlarna så länge han har kontrakt. Så proffsig är han lönnlövet.
Sedan gör han de uttalanden som han anser vara nödvändiga.
Tycker att det var bra att han röt till, hoppas de som slirar får en positiv spark framåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Herminator:
Det tror jag inte hellre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
5-1 till timrå mot Modo?
någon som håller med?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
rödovithockeydy: Ja ! Självklart men Timrå vinner skottstatestiken med
102 - 5 ( Om dom inte har gjort om reglerna, förr räknades inte mål in i skottstatestiken) mao 10 skott från M0D0
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Helg Ernest:

^^

men bara om modo inte har någon målvakt ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Tycker det snackas förmycket om att plocka upp Juniorer alldeles som att dom skulle va frälsarna... visst många av dom har gjort poäng i J20 matcherna men det ä'r ju knappast något att stirra sig blinda på. Frälsarna finns redan i laget som bara behöver hitta lite självförtoende igen så kommer poängen i vanlig ordning!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
rödovithockeydy: japp. någon gång..någon gång.. vi kör på 5-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
tjobba: 1-1 efter full tid. Modo vinner i sudden...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Domherrar: Lahti Robert
LM1: Andersson Åke
LM2: Nilsson Klas

Bryt den satans förbannelsen.........NU.....


Nu ber jag för islossning, ja i målprotokollet alltså, annars är det nog dags att kalla in idrottpsykolog.......


FORZA TIK..........alltid, alltid.......

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Någon som har länk till bilden på förra året då det var nån snubbe med en bild på foppa i högklackat? Tror det var så...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Forward: Jag har en i mitt filarkiv...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Forward: SwärdH har väl fortfarande den bilden i sin presentation?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
600 ståplatser osålda........kom igen nu. Tre timmar till match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Ni kan väl vänta till efter matchen åtminstone med nyförvärvpratet.

Nu laddar vi för tre pinnar.............med det lag vi har.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
friskan: Herntasektionen har korkat upp och är påväg ner. Räkna med drag ikväll. Har även lirat en tusing på Timrå ikväll så vinst kräver vi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Bergius:
Så ska det låta....... Nu är det poäng som gäller.

Alla sat... tiksupportrar.........är ni klara?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Jag är inte riktigt nöjd med kedjekompositionen idag. Carlsson-Gahn-Chrippe ser riktigt bra ut, sen vettifan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
RocknRolf2: Får väl hoppas du är lika nöjd med resultatet som kedjekompositionen efter matchen då'rå. Hur som helst låter det som Oksa gör ett och annat bra ingripande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Ser hyfsat ut. Lite virrigt bakåt stundtals bara. Gahn måste avsluta bättre än sådär, mycket dåligt!

Lahti är en pajas. Felaktig utvisning på Sanny sen sket han i en solklar hakning på Warg. Pinsam
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
RocknRolf2:

men snäll.. GÖR MÅÅÅL!
Kommentera

« · 623160