bisterfinnen: Det sista sa jag nog mest av en anledning. Anledningen heter perspektiv. Det behöver inte nödvändigtvis vara så att bara för att Timrå möter MoDo så vips! seglar tankarna på "revansch" upp i minnet. Det har nog mer nämnts i tidningar och liknande än någon annanstans. För egen del så har jag inte sett hockey regelbundet på tre och en halv säsong. Nej, inte sedan nyårshelgen under lockoutsäsongen. Därför gläds man lite extra mycket en sån här dag, när man på sin första bortaresa sedan besöket i Gavlerinken, under annandag jul samma säsong, får stifta bekantskap med en fin arena, plus att man får se det lag man håller varmt om hjärtat avgå med segern. En seger behöver inte iklädas några andra ord än så. Inte för min del iaf.
Dream Team: Vem är förvånad över att det regnar saker från sittplats,modo supportrarna platsar lätt in på topp 3 bland sveriges sämsta och dummaste supportrar. Hv 1:a modo 2:a kanske,eller finns det nån annan som kommer före modo.
AndersN: Södertälje, utan minsta tvekan. Samtidigt var det någon klok själ som påpekade för mig när jag i det närmaste i affekt gav mig på de hjon som från bortastå hade vett att stå och gapskratta åt Svensson-Pääjärvis skada häromkvällen, att det inte är lönt att bry sig om så oerhört små människor. Men topp tre kvalar de lätt in på.
Kommentaren "6000 Platser nu genom en balkong ovanför logerna", gör att du definitivt placeras som en dark horse till andraplatsen. Kanske inte sämsta...men dummaste.
Et tu Brute: Varför det? Har man inte byggt till 200 ståplatser precis ovanför logerna, och därigenom ökat kapaciteten till 6000 personer? För egen del väljer jag nog dessutom bort att döma folk efter hur de skriver.
Et tu Brute: Om du syftar på ordet balkong så kallar jag det balkong för att klubben mfl gör det,men om du föredrar hängläktare etage eller nåt annat så säg till så ska jag skriva om för din skull.
Et tu Brute: "Förlåt platser skall väl skrivas med stort P?" ska väl skrivas med ett kommatecken, såhär:
"Förlåt, platser skall väl skrivas med stort P?"
På tal om att märka ord, vilket du kan få hålla på i all oändlighet i den här gästboken. Men du är välkommen, om du känner för det. Från vår sida är det nog mer gilla läget som gäller.
På tal om publiken i Jönköping, för jag förmodar att det är nånstans där du är och snurrar i dina tankar, så har jag på de besök jag gjort i Kinnarps inte upplevt några negativa sidor alls. Förutom att de har ovett att jubla när hemmalaget gör mål på oss då, förstås.
Et tu Brute: Enda kommentaren jag fått om mitt inlägg kom från dig vilket måste bero på att du är den enda som är trög nog att inte förstå vad jag skrev. Nu orkar jag inte besvara dina menlösa inlägg mer,men ska i framtiden försöka vara mer noga när jag skriver så även du förstår.
Et tu Brute: Ska du leka grammatikpolis får du i alla fall försöka få till kritiken rätt. "6000 Platser nu genom en balkong ovanför logerna" är en ofullständig mening, försök ta ut satsdelarna. Då får hjärnan fylla i hålen.
Förslag ett: [Timrå IK har byggt ut arenan till totalt] 6000 platser nu genom [att bygga] en balkong ovanför logerna.
Förslag två: [Man kommer till] 6000 platser nu genom [att passera genom] en balkong.
Kan man dra slutsats om relativ dumhet utifrån vilket av alternativen man kommer fram till? Nej, det kan jag inte tänka mig. Du kom i alla fall fram till att det var alternativ två som var rätt tolkning.
Att detta lett fram till en viss munterhet kring syftningsfel, skulle kunna vara ett indicium på att jag har ett visst hum om vad du skrivit. Att du trots detta fortfarande påstår att jag är den ende som är trög nog att inte förstå vad du skriver, är ett ännu starkare indicium på att du inte vet vad du skriver.
Et tu Brute: Alla har rätt till sin egen uppfattning,jag tycker det är tragiskt när det slängs saker från läktarna tillex,finns dock värre saker som Linköping-djurgården förra säsongen.
Dream Team: Jag skulle nog vilja säga att det såg lite trögare ut för er än om man jämför med hur det såg ut under både höst- och vårsäsongen ifjol. Fast samtidigt så satt jag mest och var upprörd över mitt eget lags tafatta uppträdande på isen, så jag kanske förväxlar lagen.
Äh, det vet väl alla att det är de fem första matcherna som avgör hur resten av säsongen ska bli, med andra ord minst sm-final för er och vi får ha tur om vi ens blir tolva till slut.
Paddan: Helst av allt ska det väl vara segt som sirap fram till jul. Om det nu ser så trögt ut som du säger - hoppas innerligt - så kanske det finns en möjlighet att komma bland de åtta främsta när vi sammanfattar serien. Allt är således precis som det ska vara.
Paddan: Jag var på matchen idag. Tyckte det var fantastisk stämning i timråklacken. Modo-timrå har utvecklats till att bli det mest klassiska derbyt i elitserien. Men en sak tycker jag var tråkig idag. Det var lite mycket hata timrå/modo. Jag kan tycka det är kul då klackarna hittar på ngt "fyndigt elak" mot varann. Tex "sämst i sverige på PP" och "timrå har inget sm-guld". Men att bara skrika hata är bara idiotiskt. Det eggar till bråk och otrevlig stämning inte på ngt sätt posetivt för laget på plan. Hittils har Timrå-MoDo var hatkärlek. Jag hoppas det ska fortsätta så.
Dream Team: Själv är jag faktiskt, hur konstigt det än må låta, nöjd ifall vi kommer bland de tio bästa. Men timrå har onekligen en intressant trupp och har nog möjlighet att på allvar konkurrera om de ädla medaljerna. Givetvis vill man också att ens eget lag ska prestera topphockey omgång efter omgång, men sånt är väl bara att glömma. Någonting om formsvackor och olyckshändelser var det visst.
othan: Hmm, det där "sämst i sverige på PP" förmodar jag att det var timråklacken som skanderade. Själv hörde jag dock inget sånt, det enda som jag kunde uppfatta från Timråklacken var någon enstaka ramsa om rött och vitt och det där hånandet i slutet av matchen av själva SM-guldet. I övrigt hörde jag bara trumman, och då satt jag ändå på "rätt" sida om Timråklacken strax till vänster om Timrås utvisningsbås.
Jag kan bara säga så här sent en lördagkväll när man egentligen har mkt annat i tankarna än just hockey.. men, varför göra en stor grej om mötena med modo? ok, hemmapubliksifforna fattar jag delvis, men annars? känner att det är rövhålen som tjänar mest på den här konstlade rivaliteten óch "derbyna", annat var det förr när en annan var med och derbyna mot sundsvall faktiskt betytede nånting. Visserligen har bobcats alltid haft som mest folk mot Timrå men nu skrattar jag bara åt dem
Uddan: Det är inte nyttigt för dig att enbart läsa kvällstidningar, men håller med, Krizan borde ha bjudit Jonte på en av sina mosbrickor i periodpausen ;-)
Paddan: Det kan vara så med vaxproppar som sållar vilt det man vill höra o inte höra.
Själv hörde jag bara "Hata Timrå" från Modoklacken o sen..........hörde jag inget mer därifrån. Från sittplats var det nog hela äldreboendet i Ö-viks kommun som fått friplåtar dom varken hördes eller såg nåt. Bortsett från dig då men du hör ju lika illa :)
Hahl Bundy: Jag såg matchen på TV och uppfattade två ramsor som Modoklacken körde. Den första, och kanske mest använda, var "Hata Timrå" den andra var "Timrå IK har inget SM-guld". Den sista tyckte jag var fyndig, den första är ganska tråkig.
Säg mig, hur ofta använder Timråklacken en hataramsa? Har aldrig reagerat på det i Eon. HV's klack inledde med den ramsan när de mötte Djurgården igår. Tycker på något sätt att den ramsan saknar syfte och är allmänt jävla urusel. Oavsett vilken klack som framför den.
Kerstin_k: Inte ofta. Det var 1:a gången jag hörde att den drogs i gång, Hata Modo, alltså, men det tystades ner eftersom merparten av de äldre inte ville skrika det. Bättre att svara med andra fyndiga medel istället.
Hahl Bundy: Jag tillhör dom som stöder detta att aldrig köra Hataramsor..det känns för negativt o clocalnet över det..hellre då fyndiga saker med humor som "vi älskar Mora" el, liknande passande för tillfället..jag tycker Timråklacken har kännetecknats av just detta hellre humor än att följa efter vissa lag-klackars "vihatardommodell".
Uno Gordon: Jag hatar inte, det står jag för. Respekten får man med tiden. En stor respekt. Varför sjunka till andras låga nivå när vi kan vara o bevara en så MYCKET högre nivå. A higher level!
Hahl Bundy: Man måste få hata annars är det ingen idé att leva vidare....
För att kunna uppleva kärlek, måste det finnas någonting att ta avstånd ifrån.
Precis som med glädjerus, för att kunna säga att någonting är riktigt kul och kunna säga att man mår riktigt bra, måste man ha riktigt jävla tråkigt någon gång också och må riktigt skit annars kan man inte känna skillnaderna...
En viss form av hat hör till mellan klackar, framför allt i derbyn. Men det behöver inte gå till överdrift.
För övrigt så är inte Timrå klacken på något sätt en guligullklack längre, som den tidigare varit. Tycker klacken är rätt bra på att håna andra klackar och lag, och till vis del hata.
Uno Gordon: "Hat, en passion, vars grund är en olustkänsla vid föreställningen om hatets föremål och som yttrar sig i ett permanent begär att skada detta"