1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2008-01-05

« · 961420 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2008-01-05
dr-nix: Försvarsspelet som system funkar väl rätt bra i enskilda matcher? Idag är det ju mest bara individuella misstag och en helt osannolik effektivitet som fäller oss.
Kommentera

actionleif: Låt Tenkrat få pytsa....
Kommentera

ajon: Har inte du en egen match att hålla reda på?
Kommentera

Ambroo: Den skulle gamle Börje nästan ha behövt sätta.
Kommentera

actionleif: åh faan är challe så tuff.
Kommentera

Ambroo: hoppsan Backlund tog ett skott.
Kommentera

Fel sida ! Björn är het men Krizan hetare...
Skut på stötsidan för böveln
Kommentera

actionleif: Och där såg vi hur en målvakt ska agera och hur en målvakt kan vinna matcher åt sitt lag.
Kommentera

epa: visa inlägg ämne, Timrå har mycket att lära av Modo därför har klubbarna ett visst sammarbete
Kommentera

Ambroo: Jonathan tan tan ..
Kommentera

iggy: högt framför allt högt alla vet det tom jag
Kommentera

MB: Han var en frisk fläkt i början, nu är det tämligen tjatigt att lyssna på hans kommentator-coach stil (vaddå "gå gå gå" ?), det eviga gnället på alla utvisningar (åt ena sidan är han positiv till hårdare bedömningar, åt andra sidan lipar han hela tiden av resultatet av det - ständiga tveksamma situationer), samt överhuvudtaget hans "jag tror jag är så tuff"-attityd. Det är ju ganska skrämmande att den här flåstypen har blivit åsiktsprivilegierad i hockeySverige - det finns många andra som kan betydligt mer och dessutom är bättre kommentatorer!

Våga väga tönten Wikegård!
Kommentera

Ambroo:
Backlund och robin jonsson kan gå och erbjuda sina tjänster hos missionsförbundet.
Kommentera

TD: Tabellmässigt eller?
Kommentera

TD: Pengar!!!! Målvakt är väl hans jobb eller????
Kommentera

RocknRolf2: Vilka då? Hegefors och Virus?
Kommentera

Olle: håller med dig !
det blandas rejält i denna match - en hel del "juniormissar".

Gillar att man inte ger upp !
Kommentera

MB: Hellre Södergren, Boustedt och Boork alla dar i veckan. De verkar inte lida av mindervärdeskomplex som Wikegård.... De har dessutom fattat skillnaden på att stå i båset och kommentera en match i TV
Kommentera

RocknRolf2: ja! smaken är ju som baken, märker jag, jösses!!!
Kommentera

iggy: Lite synd att man inte får in en puck i slutet bara. Jonte bör få böta ca 5000 kr för den missen framför mål, det motsvarar nog ungefär vad en sådan underprestering kontra hans lön, speglar.

2 mål inför tredje hade varit något att arbeta på, 3 mål kanske är ett för mycket om Modo lyckas stänga till.
Kommentera

Det är sånna här matcher som skiljer agnarna från vetet. Timrå IK i slutspelet har lika stor chans att överleva som en snöboll i en masugn.
Kommentera

RocknRolf2: Jag tycker Wikegård äger, sedan tycker jag du har fel.

Angående dommarnivån har jag förstått det så här, han vill att dommaren ska hålla en jämn nivå. Okej att han vill ha den lite högre än att han tar för alla små jävla petningar, men dommaren har oftast förbannat svårt att hålla samma jämna nivå han satt under en match.

Han har absolut sina fel men själv gillar jag när han glömmer bort att han är expertkommentator och inte tränare i båset. Jag brukar sitta sådär framför tvn ibland också så det har säkert med saken att göra.
Kommentera

Olle: han har för mycket missar helt klart.....
Kommentera

Olle:Skellefteå gjorde tre mål borta mot FBK i sista perioden så än är det inte över.
Kommentera

ajon: Timrå har ju vänt sånahär underlägen tidigare, tänker på Hv..
Kommentera

Per HApps: Absolot. Med ett fungerande boxplay(försvarsspel) och en målvakt på normal nivå så vinner vi en sån här match och det är definitivt mer än avgörande i ett kommande slutspel.
Kommentera

Var det bara för mig som websändningen dog nu i periodpausen?
Kommentera

Mycket kritik mot Tenkrat. Men nog torde det vara mer oroande att mr-asdyr- och-över-2-år-kvar-på-kontraktet-Hedström så sällan får till det än att det knyter sig för skatteförmåns-Tenkrat? Får vi se någon av dessa herrar nästa år eller är båda för dyra att lösa?

Något som i alla fall bör ske mer drastiskt är att floppen Jonsson - som inte alls har hittat nån "stabilitet" - bänkas/skeppas iväg till förmån för succéartade Moe.
Kommentera

Olle: den funkar då fint här.
Kommentera

actionleif: Jo, men det var med en annan karaktär i laget, då var vi " Timrå och vi ger aldrig upp" nu vete fan vad det är, blandar enorma toppar med oceandjupa dalar och nonchalanta stjärnor!

Men jag hoppas av hela mitt hjärta jag har fel!!!!
Kommentera

Ambroo: Även om försvarsspelet - och boxplay t ex i dagens match - svajat periodvis är jag mindre bekymrad över den biten. Jag känner ungefär som hag gjort tidigare: det finns ett antal pusselbitar som måste trilla på plats innan Timrå är redo för slutspel. Offensiv produktion/effektivitet och snortätt försvar är komponenter där. Kan man dock, utan att lira mer än på 90% av sin förmåga, ta en topp4 inför slutspelet är jag helt nöjd.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja, jo, men det går ju hand i hand. I dag skulle man exempelvis ha haft ledningen med 2-1 efter två perioder om det klaffat på de punkterna. Jag vill nog se en betydligt högre lägsta nivå innan jag blir nöjd med topp4/slutspel.
Kommentera

dr-nix: Jag anser bestämt att det är en tämligen ökad risk för ojämn domarnivå när det är utvisningssituationer i var och varannan närkamp som det har blivit med dagens direktiv - således blir det också många tveksamma domarinsatser, samt att alldeles för många matcher som avgörs just i nummerära överlägen istället för i "rena" kampmoment. Det ena leder till det andra.
Kommentera

RocknRolf2: INTE Timrås dag IDAG !
Kommentera

RocknRolf2:
ja säger bara! backlund i landslaget tjalalalala!!! han e så sämst just nu
tenkrat behöver byta omgivning! behöver andra spelare vid sin sida för att lossna!!
Kommentera

iggy: Nej det verkar inte riktigt vara det.... Men efter tre raka så kommer kanske en reaktion, synd bara att det ska vara ikväll.
Kommentera

RocknRolf2: Så dom lagen som kan spela PP vinner också matcher? Det ser man ju i 9 av 10 matcher i NHL, inget nytt, och det vore heller inget problem om Timrå också kunde spela PP...
Kommentera

keni: Sätt tenkrat med hahl och Pärsinen då djävlar ska vi få se på målfyrverkeri...
Kommentera

keni: Tenkrat bör byta till FM-Liiga för att få det att lossna.
Kommentera

iggy: Nä, inte med tomten Backis som delat ut 2st målklappar till snälla Modo spelare.

Äh fan, skitmatch, bara ladda för Sverige-Canada....
Kommentera

Ambroo: Äntligen sprack jag på min 2-5 lott också.
Kommentera

In med Åkerlund !
Kommentera

Når mår man illa....
Kommentera

fy faan vad dåligt att klappa ihop fullständigt!
Kommentera

MB: och tomte backarna också glömde jag,
Kommentera

actionleif: Stolpskott SUCK !!
Kommentera

Backlund måste ha ett alldeles för stort susp på sig idag med dom luckorna mellan benen. Pinsamt att han får stå kvar.
Kommentera

Haha. En av säsongens värsta skitmatcher. Allt funkar för Modo, varenda skitgrej resulterar. Timrå bränner fler klara lägen än Modo skapat. Förutom i PP, där ger man istället Modo chansen i den spelformen genom att göra helt idiotiska manövrar. God natt!
Kommentera

Långben: Ja en vändning finns inte i detta lag, finns tydligen ingen moral, bedrövligt.....
Kommentera

actionleif: Åååh Johan Backlund! Tjalalalalaaa Johan Baaacklund!
Kommentera

« · 961420 · »