Skarin: Kuben såg inte helt opåverkad ut efter utvisningenhan tog på Styf... Hoppas han kanske tänkte till för en gångs skull, för det kan han inte ha gjort under hela matchen...
Wayne Gresky: Det var tråkigt. Men det blir lätt så när folk inser att man är helt chanslösa. Du får försöka igen. Kanske redan imorgon. Efter att ha sett reprisen kanske. Vissa behöver se saker å ting fler gånger för att förstå........sig på ishockey.
mrchong: Du menar att ni som gör en kalasmatch och vi som gör en plattmatch, men vi vinner ändå ska hamna efter er i tabellen? Ja det verkar ju logiskt.
Matchen slutar rättvist oavgjort efter full tid. Kan tyckas konstigt av många men så tycker jag i alla fall.
Skadorna. Yetman är en ganska kort spelare och Sanny är en stor spelare är väll inte så mycket att säga om det. Olyckligt att smällen tar så illa bara.
Andra situationen känns väll mer som en närkamp där det blir en tackling och Hedman ramlar över Zajkowski. Inte mycket mer att säga om det heller även här mycket olyckligt att det blir en skada. Hoppas att det gick bra med Zacke i alla fall.
Aja hur som helst så förstår jag inte att folk aldrig lär sig något, det är väldigt sällan att någon spelare går in för att skada någon annan spelare med flit.
spud: Du är inte lite full du!! Har du redan spelat klart din egen elitserie? nä just det du är ju bara en dum liten modoit.. du är förlåten! eller som man brukar säga Tok och idioter ska man bara låta va ;-)
erathoo: Ja frågan är ju om jag inte nästan väljer Åkerlund före Backlund ;) ! Men jag tror nog att Modo hellre skulle satsa på sin J-20 mv före ngn av de 2 nämnda !
spud: Sannys kyss var klockren. Är helt säker på att de smarta nolaskogs-supportrarna kan erkänna det. DU är inte en av dem verkar det som. Det är synd. Men inte oväntat.
Wayne Gresky: haha.. tror inte att ni klarar av att vinna 4 av 7 slutspelsmatcher mot timrå. föresten så tror jag inte att modo vågar välja timrå i år igen. OM ni nu får välja?
Skarin: Tycker DN förklarar Styfsituationen rätt bra.
"Timrå-backen Pär Styf tryckte med klubban till Modos Oscar Hedman så att han tappade balansen och ramlade över sin målvakt som var på väg ner för att täcka vid stolpen."
Skarin: Det är då fan inte så konstigt att ni har en massa skador när ni inte ens vet hur man lirar hockey. Kan verkligen se mig Sanny på träning köra över nån för han inte fick stopp, och några applåderar honom för en fin knuff.
Wayne Gresky: 1. Charging är då en spelare våldsamt tacklar en motståndare. 2. En spelare som tar fysisk kontakt med en motståndare efter att spelet stoppats, och om enligt domarens bedömning, spelaren haft tillräckligt med tid efter signalen för att undvika en sådan kontakt, skall, efter domarens omdöme, ådömas utvisning för charging.
Ur regelboken - du kanske borde läsa den. Visst han släpper en massa åt båda håll. Hedman startar bråket, Tribuncov(hur det nu stavas) kommer in som tredjepart och bör tilldelas en 2:a. Korrekt: Hedman 2+2. Styf 2+2, tribuncovs 2 min. Nån charging är det inte då Hedman söker upp Styf för att screena bort honom från målområdet. MEN ÅTER IGEN - klubbor i midjehöjd eller hooking och interference tas inte och och tacklingar på icke puckförande skedde åtminstone vid ett 20-tal tilfällen utan att det dömdes för charging åt båda håll. Utom på slutet då det skulle avgöras. "Kuben" avgjorde matchen och Warg då förstås.
Skarin: Klart jag menar allvar, men du kanske hade fullt upp med att bua åt den skadade Zajkowwski då så du missade det hela? Själv såg jag situationen perfekt.
Ja, ärligt talat blir jag lite rädd för mig själv ibland. Men detta är inte så jävla konstigt. Ärligt talat vill jag gärna konfronteras med er när slutspelet nalkas... Väl mött! :)
Orkar inte läsa allt, men visst är modoliderna nöjda med Kubens insats?
Helt sjukt!
Vänta...nu ser jag något här. Detta är skrivet av någon som kallar sig Wayne Gresky. Titta här:
"Sen är Styfs utvisning solklar, Hedman är absolut inte tacklingsbar där och speciellt inte i riktning mot egen målvakt. Tycker man något annat så rekommenderar regelboken som kvällslektyr. Dessutom borde Styf haft minst en tvåa extra för att han forsatte slåss efter att ha blivit bortplockad av linjemannen."
Jag tror inte mina ögon. Menar han allvar? Någon som vet?
DJ Hemp: Han tog ju faktiskt även ut Hedman. Så du kanske skulle ägnat dig åt matchen och bli mer förbannad på att era spelare är så jävla dåliga på avslut än på kuben?
Ice Tea: Ni kunde haft diverse utvisningar för övergreppen mot Wernblom i PP och ni kunde åkt ett par gånger för holding the stick också. Andersson var katastrofal, men han missade grejer åt båda hållen och tog grejer åt båda hållen som inte borde varit utvisning. Styf skulle aboslut haft en extra två för bråket på slutet. Han är en fjant.
Ice Tea: Andersson har väl bevisat hela säsongen att det inte blir bättre trots att man är proffs. I hans fall är han lika usel varje match. Men så är det bara Vinnerborg i den svenska domarkåren som håller klassen också, sen får han vara hur jävla arrogant han vill.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen