1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590842 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Modo 2008-02-19

« · 987622 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Wayne Gresky: Ja, lite då. Men han trodde väl att folk ville prata med honom. Och undra varför han gjorde si och varför han gjorde så.
Kommentera

Skarin: Kuben såg inte helt opåverkad ut efter utvisningenhan tog på Styf... Hoppas han kanske tänkte till för en gångs skull, för det kan han inte ha gjort under hela matchen...
Kommentera

Wayne Gresky: Det var tråkigt. Men det blir lätt så när folk inser att man är helt chanslösa. Du får försöka igen. Kanske redan imorgon. Efter att ha sett reprisen kanske. Vissa behöver se saker å ting fler gånger för att förstå........sig på ishockey.
Kommentera

mrchong: Du menar att ni som gör en kalasmatch och vi som gör en plattmatch, men vi vinner ändå ska hamna efter er i tabellen? Ja det verkar ju logiskt.
Kommentera

Wayne Gresky: förståligt att du inte står ut med dej själv längre, fundera på vad du skrivit här ikväll och kom tbx imorgon, pajjas.
Kommentera

Skarin: Kul att han fick poliseskort? Skojar du? Tycker du inte att det är pinsamt?
Kommentera

Matchen slutar rättvist oavgjort efter full tid. Kan tyckas konstigt av många men så tycker jag i alla fall.

Skadorna. Yetman är en ganska kort spelare och Sanny är en stor spelare är väll inte så mycket att säga om det. Olyckligt att smällen tar så illa bara.

Andra situationen känns väll mer som en närkamp där det blir en tackling och Hedman ramlar över Zajkowski. Inte mycket mer att säga om det heller även här mycket olyckligt att det blir en skada. Hoppas att det gick bra med Zacke i alla fall.

Aja hur som helst så förstår jag inte att folk aldrig lär sig något, det är väldigt sällan att någon spelare går in för att skada någon annan spelare med flit.

Tack för mig
Kommentera

Wayne Gresky: imponerande!! såå du kan räkna..?
Kommentera

spud: Du är inte lite full du!! Har du redan spelat klart din egen elitserie?
nä just det du är ju bara en dum liten modoit.. du är förlåten! eller som man brukar säga Tok och idioter ska man bara låta va ;-)
Kommentera

friskan: Vad sa Pärssinen då? Gör han comeback i kvarten mot modo? ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Vilken situation är det jag inte ser?
Kommentera

actionleif: Absolut. Men den där Gresky svarar med "solklar interference". Hahahaha.

Helt ärligt så börjar jag tro att han driver med oss. Det måste nog vara så.

Kul att Kuben fick poliseskort ut från arenan iaf. Det var rätt kul att se.
Kommentera

Skarin: Hur kan då uttala dig om du inte såg situationen?

Du borde inte hetsa upp dig över såna här detljer, det är bara hockey.
Kommentera

erathoo: Ja frågan är ju om jag inte nästan väljer Åkerlund före Backlund ;) ! Men jag tror nog att Modo hellre skulle satsa på sin J-20 mv före ngn av de 2 nämnda !
Kommentera

Skarin:
Du hade kunnat spela "Härnösand en söndag morgon" ;)

Tyckte annars det var en trevlig match där jag satt och tryckte med Pärsinnen enda fadäsen var att bortalaget tog mer poäng än oss.
Kommentera

mrchong: I år tror jag bara att vi lyckas vinna 4 av 4, eller möjligtvis 4 av 5.
Kommentera

spud: Sannys kyss var klockren. Är helt säker på att de smarta nolaskogs-supportrarna kan erkänna det. DU är inte en av dem verkar det som. Det är synd. Men inte oväntat.
Kommentera

actionleif: Det stämmer väl bra - solklar interference.
Kommentera

Wayne Gresky: haha.. tror inte att ni klarar av att vinna 4 av 7 slutspelsmatcher mot timrå. föresten så tror jag inte att modo vågar välja timrå i år igen. OM ni nu får välja?
Kommentera

Skarin: Tycker DN förklarar Styfsituationen rätt bra.

"Timrå-backen Pär Styf tryckte med klubban till Modos Oscar Hedman så att han tappade balansen och ramlade över sin målvakt som var på väg ner för att täcka vid stolpen."
Kommentera

Ice Tea: Jag sa inte att jag ville rubricera det som charging, för mig var det snarare interference.

Warg avgjorde matchen för att ni misslyckades med att göra det samma. Ni kan ju inte sura bara för att ni brände alla era billiga PP-lägen först.
Kommentera

Jag blir helt sjuk i huvet av att så många modolider kan vara så oerhört dumma.
Kommentera

mrchong: Jo lilla vän, det har reglerna gjort. Vi slutar topp 4a vi väljer, ni slutar på den andra halvan, ni väljs. Som vi brukar göra.
Kommentera

Skarin: Det är då fan inte så konstigt att ni har en massa skador när ni inte ens vet hur man lirar hockey. Kan verkligen se mig Sanny på träning köra över nån för han inte fick stopp, och några applåderar honom för en fin knuff.
Kommentera

spud: väljer å väljer.. vem har påstår att ni får välja nått?
Kommentera

Wayne Gresky: Du tycker Styfs charging var en utvisning. Vad tyckte du om när Lotvonen åkte ut då? När nolaskogs gjorde 2-1 i slutskedet av andra.
Kommentera

Wayne Gresky: Att nolaskogs är helt blåsta känner vi i folkmun till. Men så här dumma, herre-gud.

Du menar alltså allvar. Jag blir faktiskt rädd nu. Rädd för att bli riktigt arg.

Jag buade inte. Jag tittade inte så jättemkt faktiskt. Däremot sökte jag någon låt att spela inför nästa nedsläpp.

Men, jag applåderade när han på bår lämnade isen. Lite lätt.
Kommentera

Wayne Gresky: Va gör Styf som är si himla farligt då ? han knuffar en modospelare som flyger som en vante, sen är det inget mer med de.
Kommentera

mrchong: får och får, vi väljer och ni väljs.. som det brukar
Kommentera

Wayne Gresky: �� 1. Charging är då en spelare våldsamt tacklar en motståndare.
�� 2. En spelare som tar fysisk kontakt med en
motståndare efter att spelet stoppats, och om
enligt domarens bedömning, spelaren haft tillräckligt
med tid efter signalen för att undvika en
sådan kontakt, skall, efter domarens omdöme,
ådömas utvisning för charging.

Ur regelboken - du kanske borde läsa den.
Visst han släpper en massa åt båda håll. Hedman startar bråket, Tribuncov(hur det nu stavas) kommer in som tredjepart och bör tilldelas en 2:a.
Korrekt: Hedman 2+2. Styf 2+2, tribuncovs 2 min.
Nån charging är det inte då Hedman söker upp Styf för att screena bort honom från målområdet.
MEN ÅTER IGEN - klubbor i midjehöjd eller hooking och interference tas inte och och tacklingar på icke puckförande skedde åtminstone vid ett 20-tal tilfällen utan att det dömdes för charging åt båda håll. Utom på slutet då det skulle avgöras. "Kuben" avgjorde matchen och Warg då förstås.
Kommentera

mrchong: Jaså, har du inte råd att gå på hockey i april också?
Kommentera

DJ Hemp: Ja men som traditionen säger är det vi som väljer vilka vi ska möta i slutspelet..
Kommentera

Man går redan och smått hoppas att vi får Modo direkt i kvarten..
Kommentera

Skarin: Klart jag menar allvar, men du kanske hade fullt upp med att bua åt den skadade Zajkowwski då så du missade det hela? Själv såg jag situationen perfekt.

Såja återgå till dunken nu.
Kommentera

Wayne Gresky: Jajamensan!
Näe... nu tror du att du har retat mig... Får väl vara nöjd så. :D Nu ska jag sova...
Kommentera

spud:

Ja, ärligt talat blir jag lite rädd för mig själv ibland. Men detta är inte så jävla konstigt. Ärligt talat vill jag gärna konfronteras med er när slutspelet nalkas... Väl mött! :)

FORZA TIMRÅ IK!!!
Kommentera

Tycho: Är du fotograf?
Kommentera

Orkar inte läsa allt, men visst är modoliderna nöjda med Kubens insats?

Helt sjukt!

Vänta...nu ser jag något här. Detta är skrivet av någon som kallar sig Wayne Gresky. Titta här:

"Sen är Styfs utvisning solklar, Hedman är absolut inte tacklingsbar där och speciellt inte i riktning mot egen målvakt. Tycker man något annat så rekommenderar regelboken som kvällslektyr. Dessutom borde Styf haft minst en tvåa extra för att han forsatte slåss efter att ha blivit bortplockad av linjemannen."

Jag tror inte mina ögon. Menar han allvar? Någon som vet?
Kommentera

mrchong: Är vi lite kinkiga efter förlusten. Såja, sudda bort din sura min nu och torka tårarna. Ni räckte helt enkelt inte till idag...heller.
Kommentera

Wayne Gresky: Objektiv och subjektiv... Det borde vara en tävling på vetgirig... Där skulle jag garanterat slå dig. :D
Kommentera

Tycho: Det verkar vara många i Timrå som tänker på samma sätt, sen finns det ju de som byter klubb också.
Kommentera

Per HApps: ok
Kommentera

NU FAN ÄR DET SKÄRPNING HÄR PÅ BOKEN, SEXUELLA PREFERENSER FÅR NI PRATA OM INTERNT ELLER VARFÖR INTE BYTA TELEFON-NUMMER
Kommentera

Wayne Gresky: Om man måste vara som vissa spelare i modo för att bli svensk mästare avstår jag...
Kommentera

Tycho: Du blandar ihop det med svenska mästare märker jag.
Kommentera

DJ Hemp: Han tog ju faktiskt även ut Hedman. Så du kanske skulle ägnat dig åt matchen och bli mer förbannad på att era spelare är så jävla dåliga på avslut än på kuben?
Kommentera

Ice Tea: Ni kunde haft diverse utvisningar för övergreppen mot Wernblom i PP och ni kunde åkt ett par gånger för holding the stick också. Andersson var katastrofal, men han missade grejer åt båda hållen och tog grejer åt båda hållen som inte borde varit utvisning. Styf skulle aboslut haft en extra två för bråket på slutet. Han är en fjant.
Kommentera

Laken: Bara lugn, det hinner nog droppa av några namn innan torsdag.
Kommentera

Dessutom, inga nya skador i Timrå-lägret att rapportera om va?
Kommentera

Ice Tea: Andersson har väl bevisat hela säsongen att det inte blir bättre trots att man är proffs. I hans fall är han lika usel varje match. Men så är det bara Vinnerborg i den svenska domarkåren som håller klassen också, sen får han vara hur jävla arrogant han vill.
Kommentera

« · 987622 · »